Mijn set

Gestart door De Jeek, augustus 27, 2009, 14:08:35

Vorige topic - Volgende topic

De Jeek

Mijn huidige set bestaat uit

Accuphase E207 versterker
Classe CDP.5 cd-speler
NAD T533 dvd-speler
Project Ipod dock
KEF Q7 luidsprekers
XLO reference 3 interlink
Monster M1000i interlink 2x
Audioquest Gibraltar bi-wire luidsprekerkabels

De KEF's blijven een beetje achter vergeleken met de Accuphase en de Classe, wil ze dan ook vervangen voor de Dynaudio's Contour 3.4.
Over de luidsprekerkabels twijfel ik nog maar waarschijnlijk wordt dat Nordost of 47 Labs.

jslaman

Nu willen we natuurlijk ook een foto'tje zien!  O0

De Jeek

Citaat van: jslaman op augustus 27, 2009, 14:11:11
Nu willen we natuurlijk ook een foto'tje zien!  O0

Komt eraan maar gaat even duren omdat de Accuphase wordt schoongemaakt en de Classe een nieuw loopwerk krijgt.

S@m

Wat is er mis met de AQ Gibraltar?

De Jeek

Citaat van: S@m op augustus 27, 2009, 14:20:07
Wat is er mis met de AQ Gibraltar?

Niet veel, het kan natuurlijk altijd beter maar het is een bi-wire kabel en de dynaudio heeft alleen een single-wire aansluiting. En het is ook leuk om weer iets nieuws te kopen.

S@m

S@m

Citaat van: De Jeek op augustus 27, 2009, 14:19:46
de Accuphase wordt schoongemaakt

Alleen schoonmaken of ook een repassage..?

De Jeek

Citaat van: S@m op augustus 27, 2009, 14:34:46
Alleen schoonmaken of ook een repassage..?

Als je met repassage recappen bedoelt (repassage ken ik niet) ja, weet niet veel van de technische aspecten maar als het goed is komen er nieuwe elkoos in.

S@m

Of repassage een 'normale' term is weet ik niet, maar wordt gebruikt bij het opknappen van uurwerken en staat sjieker dan een revisie... ;D

Recappen vind ik ook leuk... ;) Je Accuphase speelt dus straks weer als nieuw. Laat je dit doen bij een prof?

De Jeek

Er is mij beloofd zelfs beter dan de nieuwe generatie Accuphase (250/350/450). Volgens de kenners zijn de oude Accuphase versterkers een stuk beter dan de nieuwe maar heb dit alleen van horen zeggen.

Gaat via Audiodesign in Utrecht.

S@m

Kijkend naar m'n avatar zal je begrijpen dat ik dit in twijfel trek...laten we zeggen 'net zo goed'...  :smile:

De Jeek

Dat begrijp ik. Welke heb je?

S@m

Geintje hoor, misschien klinken de oudjes echt beter. Ik heb het nooit vergeleken..

Op het moment luister ik naar een 308

De Jeek

Heb lang zitten twijfelen tussen recappen of een 2e hands 213/305/405.
Een goede 2e hands 207 (of 206) doet ongeveer € 600 en het recappen gaat me ongeveer hetzelfde kosten (€450).
Ga nu dus nog wel een paar jaar verder met de 207 (wil wel het geld eruit halen).

Ik zal ieder geval altijd bij Accuphase blijven.

S@m

Je 207 gaat weer 20 jaar mee, dus ik denk een goede keuze.

CiteerIk zal ieder geval altijd bij Accuphase blijven.

Ik had het nooit van mezelf gedacht, maar muziekliefhebbers die op zoek zijn naar een mooie betaalbare versterker raad ik aan wat jij hebt gedaan