XiPHiAS' Mini Home Theatre (B&W in-wall systeem) (nu 3.1 -> 7.1 zie pagina 6)

Gestart door XiPHiAS, augustus 27, 2009, 00:12:16

Vorige topic - Volgende topic

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

Drtorky

yeepz Ik ben via google op dit forum terecht gekomen omdat ik op zoek was naar info IVM de B&W CWM reeks.
Een zeer mooie topic trouwens en een MOOOIE LED TV :p

Thuis heb ik al een Onkyo TX-SR607 receiver , panasonic vierra 42 inch en zocht hierbij een In wall systeem. Voor de moment ben ik aan het vebouwen en wou ook het  principe van de valse muur toepassen. Front een paar CWM 650 reeks en 1 CWM cinema. Back een paar CWM 500. Heeft u nog tips IVM de inhoud van de kist?

Greetz from new member ;)

XiPHiAS

Citaat van: Drtorky op november  1, 2009, 12:45:53
yeepz Ik ben via google op dit forum terecht gekomen omdat ik op zoek was naar info IVM de B&W CWM reeks.
Een zeer mooie topic trouwens en een MOOOIE LED TV :p

Thuis heb ik al een Onkyo TX-SR607 receiver , panasonic vierra 42 inch en zocht hierbij een In wall systeem. Voor de moment ben ik aan het vebouwen en wou ook het  principe van de valse muur toepassen. Front een paar CWM 650 reeks en 1 CWM cinema. Back een paar CWM 500. Heeft u nog tips IVM de inhoud van de kist?

thx! :)

Veel info is er over de in-wall's (nog) niet te vinden. Dus voor mij was het ook experimenteren. In de toekomst zullen in-wall's wel aan populaiteit winnen. TV's worden dunner en duner, dus speakers kunnen niet dunner worden dus moet het in de muur :-)

Vorige week bestelde ik ook nog 2 sets CCM65's (de ronde) die in het plafond worden verwerkt en ik dus naar een 7.1 systeem ga.

Ik ben vrij tevreden over het geluid, maar dit vergde wel wat getweak. De vulling ga ik nog vervangen door echte schapewol, dit zou mijn bass naar een nog iets beter niveau brengen.

Wat betreft de inhoud van mijn kistjes zijn deze 42L en 46L (center) maar volgens een kennis zouden de speakers van het type 'free-air' zijn en zouden deze principieel zonder kist ingebouwd kunnen/mogen worden. Omdat ik in de handleiding van B&W toch bepaalde inhoud terugvond én ik een gelijk geluid wilde uit de verschillende speakers heb ik dan toch beslist om de speakers in een kist te monteren.

Normaal wordt op zolder ook 4 kistjes gemaakt voor de aankomende CCM's

migailov

ontzettend vet gemaakt dit!
Prima oplossing voor de WAF, nu nog in-walls vinden van 1.20M hoog en minimaal 4-weg!  :devil:

Afwerking ziet er ook echt heel goed uit, petje af!

XiPHiAS

Citaat van: migailov op november  2, 2009, 13:43:37
ontzettend vet gemaakt dit!
thx!

Citaat van: migailov op november  2, 2009, 13:43:37Prima oplossing voor de WAF, nu nog in-walls vinden van 1.20M hoog en minimaal 4-weg!  :devil:
Bestaat, zie cataloog van B&W ;-)

Citaat van: migailov op november  2, 2009, 13:43:37Afwerking ziet er ook echt heel goed uit, petje af!
thx² ;)

Drtorky

Citaat van: XiPHiAS op november  2, 2009, 12:03:59
thx! :)

Veel info is er over de in-wall's (nog) niet te vinden. Dus voor mij was het ook experimenteren. In de toekomst zullen in-wall's wel aan populaiteit winnen. TV's worden dunner en duner, dus speakers kunnen niet dunner worden dus moet het in de muur :-)

Vorige week bestelde ik ook nog 2 sets CCM65's (de ronde) die in het plafond worden verwerkt en ik dus naar een 7.1 systeem ga.

Ik ben vrij tevreden over het geluid, maar dit vergde wel wat getweak. De vulling ga ik nog vervangen door echte schapewol, dit zou mijn bass naar een nog iets beter niveau brengen.

Wat betreft de inhoud van mijn kistjes zijn deze 42L en 46L (center) maar volgens een kennis zouden de speakers van het type 'free-air' zijn en zouden deze principieel zonder kist ingebouwd kunnen/mogen worden. Omdat ik in de handleiding van B&W toch bepaalde inhoud terugvond én ik een gelijk geluid wilde uit de verschillende speakers heb ik dan toch beslist om de speakers in een kist te monteren.

Normaal wordt op zolder ook 4 kistjes gemaakt voor de aankomende CCM's

OK ;) kzal dan maar de kistjes in elkaar flansen ;) maar ik ben nog in een ruwbouwfase dus nog tijd zat om te experimenteren met losse kisten ;)
Khou u up 2 date :) en kga u op facebook adden ;) alsek mag ;) :p

XiPHiAS

Dit weekend mijn JVC subwoofer afgehaald bij de persoon die 'm voor mij heeft omgebouwd. Eindelijk een sub dat meekan met het vermogen van mijn amp/speakers.

Er moet nog een en ander getweaked worden, maar hij gaat erg goed diep. Misschien nog net iets te weinig dominant naar mijn zin bij het beluisteren van muziek. Bij het bekijken van films doet ie het wel goed, dan komt de LFE goed tot zijn recht.

Ben nu ook al een 3 weken aan het wachten voor de speakers voor mijn 3.1 uit te breiden naar 7.1 maar ze komen maar niet binnen.

Wordt vervolgd...  O0

Vin_cent

Citaat van: XiPHiAS op november 26, 2009, 14:01:48
Dit weekend mijn JVC subwoofer afgehaald bij de persoon die 'm voor mij heeft omgebouwd. Eindelijk een sub dat meekan met het vermogen van mijn amp/speakers.

Welke sub heb je en wat is er omgebouwd?
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

XiPHiAS

Het is een JVC SP-PWA10 ... een subwoofer komende van een surroundset van JVC. Er staat een B&W subwoofer op het verlanglijstje mar die kost een goeie 1.500€ dus deze JVC zal -tijdelijk- dienst moeten doen.

Omdat deze subwoofer de versterkers bevat voor het volledige systeem (komt van een surroundset) en aangedreven wordt door een specifieke kabel komende van de JVC headunit is er dus geen knop om deze aan en uit te zetten, ook is er geen sub-ingangspoort voorzien.
Deze subwoofer is gekend voor zijn vrij puike prestaties, zeker in het segment van kant en klare surroundsets. Bij het zoeken naar ombouw-informatie op het internet kon ik meerdere berichten vinden van mensen die heel erg te spreken waren over deze subwoofer en die eigenlijk hetzelfde wilden doen. De vrij goed presterende subwoofer aanpassen zodat deze als gewone actieve sub kon werken.

Ik kon schema's vinden hoe het moest, maar 'hoe kan het ook anders' had ik enkele speciale wensen. Ik wilde de subwoofer ten allterijde zonder deze nog te moeten openen of aanpassen weer laten werken met zijn oorspronkelijke surroundset. Een kennis van me heeft dit voor mij in orde gemaakt "op zijn eigen manier". Zo is de ingebouwde ruisonderdrukker en alle andere interne beveiligingen gebruikt, dit terwijl dat op de schema's ik online kon vinden niet geval was.

Zodoende ... heb ik de sub sinds dit weekend terug.

Over het resultaat ben ik vrij tevreden, enkel mis ik nog wat laag bij muziekweergave. Met mijn oude (goedkope) subwoofer had ik dit niet. Terwijl de JVC heel erg goed presteert bij luid en films mis ik hem een beetje bij laag volume. Heel vreemd... Ik mis zowaar het loudness effect, beter dan dat kan ik het niet verwoorden.

Eigelijk ben ik tevreden over de klank, en heb ik aanpassings moeilijkheden en stond mijn oude sub (omdat ie niet zo laag ging) luider ingesteld... Komende weekend ga ik nog es wat testen, luisteren en spelen met de instellingen. Zo ben ik er nog niet uit welke kantelfrequentie ik ga gebruiken. 60 - 80 - 100 - 150 - 200 ... dar moet ik nog even gaan uittesten.

Wat cijfertjes voor de techies :

Subwoofer:
100 W, 4 W, 100 Hz, 0,7% THD
140 W, 4 W, 100 Hz, 10% THD
Luidspreker 25 cm, bass-reflex
Frequentiebereik 25 Hz to 200 Hz

XiPHiAS

Subwoofer is terug en opgesteld ...

XiPHiAS

Look what santa brought ...  :wub:

2 x 2 B&W CCM65 (zelfde spects als mijn fronts)
(http://www.bowers-wilkins.co.uk/display.aspx?infid=2054)

XiPHiAS

Vandaag ook de boorder in huis gehad, de gaatjes zijn aanwezig nu. Nu alles in het werk stellen om de klankkastjes te bouwen en ASAP de speakers te monteren hé. Normaal zou het nog voor kerst geregeld moeten zijn.

mikeske

Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

XiPHiAS

Vandaag bekeken hoe we gaan monteren en installeren. We gaan weer kistjes maken op hetzelfde systeem die dan op zolder komen te staan. Op die manier probeer ik met alle speakers dezelfde klankkleur te bekomen.

We gaan ook het hechtingssysteem van de B&W's moeten uitlengen, mijn plafond is toch een 10cm dik. Maar we lossen dat wel op.

Ik ben zo benieuwd naar het eindresultaat...

stoffels

XiPHiAS

XiPHiAS

Gisteren multiplexplaten op maat laten snijden, dit weekend worden de kistjes gemaakt. Net zoals we hebben gedaan in onze valse wand.
De kistjes zullen een inhoud hebben van rond de 25L (waar B&W vooropsteld dat de speakers goed presteren vanaf 15L).
Los van dit alles moeten we de speakers wat aanpassen, gezien ons plafond 12cm dik is moeten de bevestigingsbeugels uitgelengd worden, maar dat komt normaal gezien in orde.

Gezien ik momenteel thuis zit door een recente meniscusoperatie moet ik de grootvader van mijn vriendin alle werk laten doen. Door mijn operatie is hij nu getiketakt om alles zo snel mogelijk af te hebben. Voordeel bij een nadeel?

Vanzodra er vorderingen zijn dan zal ik deze posten. Momenteel revalideer ik voor de TV met mijn 3.1 systeem :)

stoffels

miniscus ? dat is minder, maar met zo een mooi ht en enkele prachtige films gaat de tijd zeker vooruit  :satisfied:

XiPHiAS

Citaat van: stoffels op december 12, 2009, 17:53:31
miniscus ? dat is minder, maar met zo een mooi ht en enkele prachtige films gaat de tijd zeker vooruit  :satisfied:
Meniscus ja :)

Is wel vervelend dat iemand anders mijn HT zal afwerken en ik enkel maar kan/mag toekijken.
Maar het komt wel goed ;-)

tekke

Wow dat is echt heel gaaf geworden man! Ben benieuwd hoe dat gaat klinken met die Plafondspeakers. (ivm met richting gevoeligheid)
In jou geval waarschijnlijk de enigste nette (waf) mogelijkheid  ;)

Mooie strakke inrichting ook. Komplimenten!

Sterkte met het herstel van je operatie. Kun je iig lekker alvast genieten van een paar filmpjes op je nieuwe mediawall.
btw. een goed dik tapijt tussen je luisterplek en je speakers zal ook vast wel helpen om het hoog wat te temperen...

Succes!

Tekke
Woonkamer
Panasonic: TX-P42G10E (Gecalibreerd door Frank) | ThemeScene HD700  | ONKYO PR-SC886  | ARCAM FMJ P7  | Denon DVD-3800BD  | Sony PS3  | HDX-1000  | B&W DM603s3 / DM601s3 / LCR60s3 | Canton Sub
Slaapkamer
Sony KDL-32MRX1 / BDP-S550

Vin_cent

Het ziet er heel strak uit, alleen je surounds zitten nu voor je in plaats van naast je. Ik had verwacht dat je deze op de plaats van de suround back's zou plaatsen en de back's dan iets meer naar achter.
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

XiPHiAS

Backs zitten iets achter de luisterpositie, de surrounds in het midden tussen de luisterplek en de fronts.
Gezien de speakers in het plafond zitten is dat ook niet 100% de ideale opstelling, maar naar mijn mening zijn de fronts HET belangrijkste en deze zitten wel 100% correct.

De rears en surrounds kan ik altijd nog wat bijregelen op de amp om ze naar voor/achter te trekken en/of krachtiger volume te geven.

Rekening houdende met dit schema kom ik toch erg aardig in de buurt.

Bij hoeveel mensen staan de rears (5.1) niet tegen hun oor geplakt omdat hun zitplaats (fauteuil) tegen de muurt staat? Dit zijn ook niet de ideale opstellingen en alsnog kunnen bepaalde mensen bevredigende resultaten boeken. Je kan natuurlijk het DTS handboek gaan gebruiken en alles ideaal gaan opstellen, maar dan moet ik mijn halve zitplaats gaan verbouwen. Het is dus kiezen en een 'gulden middenweg' vinden.

Er moet ook nog rekening gehouden worden met algemene esthetiek én uitzicht.
Ik wil geen -perfect- plaatje bekomen, de bedoeling is een vrij degelijke HT waarvan ik dagelijks kan geniet hebben ook bij het kijken van het nieuws :)

Momenteel is mijn vriendin haar grootvader de kistjes aan het monteren op de zolder, gisteren heeft ie 16 beugels gemaakt omdat de beugels van de B&W speakers niet voorzien zijn om in een 12cm dik plafond gemonteerd te worden. Binnenkort is er dan ... muziek :)

Vin_cent

XiPHiAS

Citaat van: Vin_cent op december 15, 2009, 14:43:52
Dat plaatje ziet er heel anders uit dan ik een 7.1 ken. Hier staan een duidelijk plaatje:http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=14147.0

Zoals gezegd er zijn 1001 opstellingen mogelijk, in de cinema zelf is het ook niet altijd zoals DTS voorschrijft.
Ik heb een gulden middenweg gezocht + met afstelling kan je ook nog veel doen.

Zoals eerder aangehaald, hoeveel mensen hebben hun 5.1 rears niet staan waar normaal de 7.1 surrounds moeten staan.

Vin_cent

Helemaal mee eens. Het ziet er wel heel strak uit. 7.1 zou bij ons wel passen, alleen mijn vriendin ziet dat niet zitten :D