Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 16:27:13
Doe rustig aan Robert, eind April ben ik jarig en dan weet ik wel een leuk kadootje voor mezelf... :D
... ik ga er van uit dat een eventuele wissel van speakers in volledige sereniteit zal verlopen, dus dat idee van jou om mijn vriendin weg te kapen zet maar mooi uit jouw hoofd >:D.

:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Wacht maar tot die Tannoy kasten er staan, gillend naar een Usher eigenaar... :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 16:39:23
Wacht maar tot die Tannoy kasten er staan, gillend naar een Usher eigenaar... :D
Dream on boy!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 16:27:13
Doe rustig aan Robert, eind April ben ik jarig en dan weet ik wel een leuk kadootje voor mezelf... :D

Wat wil jij met hare Majesteit?!  :D
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op januari 14, 2013, 16:43:21
Wat wil jij met hare Majesteit?!  :D
... Bgin jij ook al te stoken in een goed huwelijk :sly: ...


:D
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Citaat van: Pinohelmond op januari 14, 2013, 16:43:21
Wat wil jij met hare Majesteit?!  :D

Niks hoor, heb aan 1 vrouw genoeg zeg, ben geen 20 meer!  :D   Wil hem straks wel van zijn ouwe audio spul afhelpen.  :angel:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 16:56:12
Niks hoor, heb aan 1 vrouw genoeg zeg, ben geen 20 meer!  :D   Wil hem straks wel van zijn ouwe audio spul afhelpen.  :angel:
... Mocht het zo ver komen, ben jij de eerste die het weet 8).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 16:56:12
Niks hoor, heb aan 1 vrouw genoeg zeg, ben geen 20 meer!  :D   Wil hem straks wel van zijn ouwe audio spul afhelpen.  :angel:

Die twee Velo's zijn voor mij!!  :D

Citaat van: Xander32 op januari 14, 2013, 16:54:20
... Bgin jij ook al te stoken in een goed huwelijk :sly: ...


:D

Zal het niet meer doen.  ;D

Maar ben benieuwd naar je verdere stappen. Bij jou had ik altijd het idee dat je voor de komende jaren echt niets meer ging veranderen wat speakers, versterking en bron betreft.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Maro

Die subjes mag je hebben van mij  :P.....ik aas op de speakers, leuke surrounds.

Aasgieren hier zeg... :-X
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Pinohelmond

Nu kan hij niet meer vloerstaanders heen. Heeft hij zo'n mooie Marantz set maar geen luidsprekers en sub meer.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

#1885
Citaat van: Pinohelmond op januari 14, 2013, 17:04:08
Die twee Velo's zijn voor mij!!  :D

Zal het niet meer doen.  ;D

Maar ben benieuwd naar je verdere stappen. Bij jou had ik altijd het idee dat je voor de komende jaren echt niets meer ging veranderen wat speakers, versterking en bron betreft.
... En de kans dat er hier niets gaat wijzigen is nog steeds meer dan 50% hoor.
Ik weet wat ik er heb staan en iets nieuws moet echt wel wat brengen wil ik overstag gaan.

Heel korte uitleg waarom ik nu kijk naar zuilspeakers: mijn ruimte slikt een deeltje bass in het gebied van +/- 70 tot 150 hz. ... Dat komt door de wanden van het huis. Daarin kunnen subs niets betekenen. Mijn gedachte (lees; wens, hoop, vermoeden ...) is dat een zuilspeaker met wat meer driver oppervlak en wat meer kastinhoud, het geheel nog wat meer in balans brengt. Een wat betere tonaliteit.

Dat is de gedachte, hoe dat in de praktijk gaat uitpakken; we'll see.
Bijkomend voordeel is dat twee zuilen rustiger oogt in de living dan twee monitoren met twee subs ... Tenminste, dat vertel ik Hare :P.


P.s. Ik zit niet te wachten op aanbevelingen aangaande Anthem of Integra receivers.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Pinohelmond

Citaat van: Xander32 op januari 14, 2013, 17:15:19
P.s. Ik zit niet te wachten op aanbevelingen aangaande Anthem of Integra receivers.

Kunnen we wel beginnen over Million luidsprekers en kabels van Vicol?

Nee, zonder dollen... Word vast en zeker een leuke zoektocht voor zowel jou als de volgers hier op het forum.
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

Xander32

Citaat van: Pinohelmond op januari 14, 2013, 17:20:48
Kunnen we wel beginnen over Million luidsprekers en kabels van Vicol?

Nee, zonder dollen... Word vast en zeker een leuke zoektocht voor zowel jou als de volgers hier op het forum.
... Je mag gerust over Millon beginnen maar daar doe ik voorts niets mee. D.w.z. dat ik geen interesse heb in betreffende speakers. Echter heb ik nog steeds contact met WdW, wil daar binnenkort ook weer ff bijkletsen en muziek luisteren.

Aan ls.kabels ga ik geen geld uitgeven, tenminste niet om daarmee een speaker versus ruimte dingetje aan te pakken. Dat gaat niets zinnigs opleveren.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Ik zou toch eens naar Anthem oid luisteren. Met die ARC schijn je alle problemen op te lossen. Kun je de speakers laten staan en de PM weg... Waarom moeilijk doen als het allemaal zo simpel kan.   :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Eddye

Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 17:49:15
Ik zou toch eens naar Anthem oid luisteren. Met die ARC schijn je alle problemen op te lossen. Kun je de speakers laten staan en de PM weg... Waarom moeilijk doen als het allemaal zo simpel kan.   :D

Anthems hebben toch alleen in de surround receivers ARC?
Devialet 200
Bowers & Wilkins 805 Diamond
Apple Mac Mini (Audirvana/Memory & SSD upgrade) - Clearaudio Concept MC - Marantz UD5005

Maro

Was ook een grapje. Xander gaat vast niet terug naar surround...
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

#1891
Citaat van: Maro op januari 14, 2013, 17:57:16
Was ook een grapje. Xander gaat vast niet terug naar surround...
Klopt!

Zaterdag jl. een M&G gehad bij een forumlid van het buurforum. Die had echt een prachtige dedicated ht-room, met een nieuwe, gekalibreerde Sony 3D beamer en een eveneens prachtige speakerset (SvS sub o.a.), aangestuurd door Marantz componenten. En dat was een brute ervaring, ik was nog 3D-maagd en heb echt genoten van de filmpassages. Maar ik wil zelf niet meer een huiskamer vol met apparatuur en speakers. Een fijne stereoset, daarmee neem ik al genoegen ;).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Citaat van: Xander32 op januari 14, 2013, 17:15:19
... En de kans dat er hier niets gaat wijzigen is nog steeds meer dan 50% hoor.
Ik weet wat ik er heb staan en iets nieuws moet echt wel wat brengen wil ik overstag gaan.

Heel korte uitleg waarom ik nu kijk naar zuilspeakers: mijn ruimte slikt een deeltje bass in het gebied van +/- 70 tot 150 hz. ... Dat komt door de wanden van het huis. Daarin kunnen subs niets betekenen. Mijn gedachte (lees; wens, hoop, vermoeden ...) is dat een zuilspeaker met wat meer driver oppervlak en wat meer kastinhoud, het geheel nog wat meer in balans brengt. Een wat betere tonaliteit.

Dat is de gedachte, hoe dat in de praktijk gaat uitpakken; we'll see.
Bijkomend voordeel is dat twee zuilen rustiger oogt in de living dan twee monitoren met twee subs ... Tenminste, dat vertel ik Hare :P.


Een kort antwoord hierop: nee dat maakt niet uit, ik heb een zuilluidspreker en ook ik heb/had een gebrek aan midbass zoals je weet. Wat echter wel zou kunnen dat door het grotere oppervlak de zuilen dichter bij de muur kunnen staan zonder dat alles dichtslibt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

frank2

Citaat van: Eddye op januari 14, 2013, 17:53:36
Anthems hebben toch alleen in de surround receivers ARC?
ja, maar je kunt deze ook op music mode zetten dus stereo en dan gebruik je toch de ARC. Maar TS is hier niet in geintresseerd schrijft hij.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#1894
 :pompom: :dozingoff:
Citaat van: frank2 op januari 14, 2013, 18:59:34
Een kort antwoord hierop: nee dat maakt niet uit, ik heb een zuilluidspreker en ook ik heb/had een gebrek aan midbass zoals je weet. Wat echter wel zou kunnen dat door het grotere oppervlak de zuilen dichter bij de muur kunnen staan zonder dat alles dichtslibt.
Nuancering; dat maakt niet uit in jouw ruimte, met jouw set en in jouw opstelling  ;).


Heb je daarnaast jouw bovenstaande uitspraak gebasseerd op een vergelijk en meting, van jouw zuilen met monitoren, in jouw set, ruimte en opstelling?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

#1895
Ik ben begonnen met mijn monitoren (X 708) op gehoor neer te zetten, en deze deden precies hetzelfde in geluid als de BE10. bleek naderhand.

Dus ik verwacht dezelfde karakteristiek in het geluid, dus meer bass en midbass bij jou.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

#1896
 :coffee:...
Citaat van: frank2 op januari 14, 2013, 19:18:32
Ik ben begonnen met mijn monitoren (X 708) op gehoor neer te zetten, en deze deden precies hetzelfde in geluid als de BE10. bleek naderhand.
Ik begrijp dat de karakteristiek van de ruimte, diens samen- (tegen ?) werking op een speaker, gelijk zal blijven, ongeacht welke speaker je er neer zal zetten. Maar de output van speakers onderling verschillen nogal en dat zal zeer zeker een verschil moeten maken. Een volwassen zuil zal meer laagenergie geven dan een monitor (gelijk merk en serie).
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

frank2

Als we ervan uitgaan dat de akoestiek door de gipswanden ongeveer gelijk zal zijn als hier thuis, zal een zuilluidspreker na enige tijd luisteren en neergezet op dezelfde plaats als nu je ushers te weinig midbass geven. Als mijn BE10 dat doet zal een ander merk dat niet opeens wel doen, wel kan het lijken dat er meer midbass is omdat het laag dichtloopt of niet open genoeg is, en omdat je monitoren gewend bent.
Je krijgt een andere plaatsing, grootser, van geluid maar je zal te weinig midbass houden al zal je dat in eerste instantie niet merken, (nieuw, anders e.d.) maar na enige tijd heb je het door.
Het kan een voordeel zijn dat een staander omdat hij groter is minder gauw dichtloopt onderin en daardoor gemakkelijker dichter bij de wand te zetten is, verder zal hoe dichter bij de wand het gehele geluidsbeeld iets rustiger worden, dat hoorde je niet bij de monitoren maar dat hoorde je duidelijk bij de BE10.

Gewoon eerst uitgebreid testen is eigenlijk het enige advies, en wel thuis.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Xander32

Citaat van: frank2 op januari 14, 2013, 19:30:20
...

Gewoon eerst uitgebreid testen is eigenlijk het enige advies, en wel thuis.
Dat advies zal ik ter harte nemen.

Met alle respect, maar dat het dichterbij de muur plaatsen van speakers een rustiger geluidsbeeld gaat opleveren, daar kan ik mij in het geheel niets bij bedenken, komt op mij over als zijnde kul.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Deleted member

In theorie zal een andere luidspreker geen verschil moeten maken in je ruimte als je je bedenkt dat een luidspreker in principe bij elke frequentie dezelfde geluidsdruk zou moeten geven. Verschillen tussen een kleine en grote luidspreker liggen dan ook meer in de extensie (in het laag) en het maximaal te verwerken vermogen zonder te vervormen.

Tot zo ver de theorie die natuurlijk voor de hand ligt, praktijk kan anders zijn maar toch denk ik niet dat 't in het door jou genoemde bereik 70-150Hz grote verschillen zullen zijn. Een andere LS zou wat anders kunnen zijn afgestemd maar er is geen luidspreker op de markt die zo scheef meet dat 'ie akoestische problemen als gevolg van absorptie door je wanden gaat opvullen.

Ik denk dat je 't beste kunt gaan meten en zoeken naar de echte, 100% zekere oorzaak van de eventuele dip die je ervaart (als dat nog niet is gebeurd) en dat probleem proberen op te lossen door luidsprekerplaatsing of aanpassing van je wanden. Is dat niet mogelijk dan zou alleen EQ je nog kunnen helpen ben ik bang.