Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

#350
Citaat van: HTip op mei 13, 2010, 08:47:56
Heb net je topic doorgelezen. Mooie set en erg goed bezig :thumbs-up:

Heb je nog veranderingen aangebracht in de instellingen van de SR8002 nu je de AM hebt geïnstalleerd? Staan je fronts nog op large? Ik heb mijn speakers allen op small staan, terwijl ze tot 35Hz (-3dB) kunnen. Op die manier kan je de sub laten "verdwijnen" in het geluidsbeeld, maar nog wel voelen als het nodig is ;) Het vergt wel een beetje trial-and-error, maar het resultaat is er dan ook naar.

Muziek luister ik altijd in Pure Direct mode. In stereo zet de SR8002 zet dan je fronts op LARGE en EQ off. Maar misschien heb jij dat laatste niet nodig, vanwege je aparte stereoversterker.
Thx voor de positieve feedback :thumbs-up:.
Sinds invoegen van de AM heb ik nog niets in de set-up van de SR gewijzigd. Ik speel nog steeds met alles op small en de crossover op 80hz. Ik heb een tijdje gespeeld met verschillende set-ups betreft de speaker-grote maar kom steeds weer tot de conclusie dat alles op small in mijn set en ruimte het beste klinkt. Om de sub te laten verdwijnen dien je idd. behoorlijk te finetunen: vooral de fase blijkt dan voornaam.
Echter heb ik de sub alleen low-level aangesloten t.b.v. het meerkanaals-gebeuren. De AM blijkt daar een waardevolle toevoeging, zowel bij meerkanaalsmuziek als met films (dan 25hz. lift  :clapping:).
Een sub in het stereo middels high-level vind ik geen meerwaarde hebben. Sterker; ik irriteer er mij aan, het laag wordt minder strak.
Ik speel al het meerkanaals middels source direct af. Betreft stereo heb ik niets van doen met de SR: daarvoor heb ik de MF A5.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Je setup lijkt me prima. Zo heb ik het ook, afgezien van de dedicated stereo-amp ;) Ik kijk ook BD via HDMI over Source Direct. Pure Direct kan niet, want dan heb je geen beeld :D

Voor het afstellen van de fase een tip van BB&G: gebruik het basloopje in de eerste 30 seconden van Michael Jackson - The way you make me feel. Het basloopje is met de juiste fase niet meer te plaatsen.

Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

djaxx

Citaat van: Xander32 op mei 13, 2010, 18:22:38
Punt 1) Noem mij nooit, maar dan ook nooit meer "u"  ;) en punt 2) in het algemeen wordt een Marantz-Focal combi als prettig ervaren.

En uw budget is ¿


Sander.

Nog niet vooropgestelt, het is meer toekomstmuziek daar er andere dingen JAMMER GENOEG voorgaan nu. Wil gewoon beetje inzicht krijgen in prijs/kwaliteit. Ik had zoiets van een 1000€ in gedachte

celerontje

Citaat van: HTip op mei 13, 2010, 22:45:52
Je setup lijkt me prima. Zo heb ik het ook, afgezien van de dedicated stereo-amp ;) Ik kijk ook BD via HDMI over Source Direct. Pure Direct kan niet, want dan heb je geen beeld :D
Huh?
Dan heb je toch geen bass-management meer en speel je met alles op Large? ???
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: celerontje op mei 14, 2010, 03:59:54
Huh?
Dan heb je toch geen bass-management meer en speel je met alles op Large? ???
Net even in de handleiding gekeken en zoals gewoonlijk heb je weer gelijk :thumbs-up:
Ik dacht dat dat alleen voor Pure Direct gold. Ik ga eens kijken of dat verschil brengt...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei 13, 2010, 22:45:52
Je setup lijkt me prima. Zo heb ik het ook, afgezien van de dedicated stereo-amp ;) Ik kijk ook BD via HDMI over Source Direct. Pure Direct kan niet, want dan heb je geen beeld :D

Voor het afstellen van de fase een tip van BB&G: gebruik het basloopje in de eerste 30 seconden van Michael Jackson - The way you make me feel. Het basloopje is met de juiste fase niet meer te plaatsen.

Veel luisterplezier :music:
Handige tip, zal echter alleen functioneren wanneer ik de sub ook high-level ga aansluiten 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#356
Citaat van: celerontje op mei 14, 2010, 03:59:54
Huh?
Dan heb je toch geen bass-management meer en speel je met alles op Large? ???
Volgens mij gaat Source Direct voorbij aan alles wat de auto set-up heeft geregeld, waaronder de EQ instellingen. Echter blijven de basis-instellingen vanuit de handmatige set-up volgens mij gehandhaafd (¿).

Zo niet: in standje Source Direct klinkt het het beste en betreft de instellingen van de sub zal het niet uitmaken daar deze bij mij alleen low-level is aangesloten en van daaruit alleen het LFE krijgt aangeboden (¿).

Edit: Source Direct zet idd. de fronts en center op large :wacko:. Begrijp nu alleen niet wat er dan met het LFE gebeurt / welke signaal de sub dan binnen krijgt?

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: djaxx op mei 14, 2010, 00:14:28
Nog niet vooropgestelt, het is meer toekomstmuziek daar er andere dingen JAMMER GENOEG voorgaan nu. Wil gewoon beetje inzicht krijgen in prijs/kwaliteit. Ik had zoiets van een 1000€ in gedachte
Mijn recente aankopen zijn ook de laatste voor dit jaar/heb voorlopig geen wensen meer en heb net als jij andere zaken waaraan de euri`s op gaan (CV-ketel, vloer beneden verdieping, ...).

Maar voor €1000,- heb je een ruime keuze betreft receivers, daar heb je een mooie Marantz voor.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

djaxx

Citaat van: Xander32 op mei 14, 2010, 15:30:02
Mijn recente aankopen zijn ook de laatste voor dit jaar/heb voorlopig geen wensen meer en heb net als jij andere zaken waaraan de euri`s op gaan (CV-ketel, vloer beneden verdieping, ...).

Maar voor €1000,- heb je een ruime keuze betreft receivers, daar heb je een mooie Marantz voor.


Sander.

Ok, als het zo ver is kom ik nog wel eens aan je mouw trekken  :D

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 14, 2010, 14:56:07
Handige tip, zal echter alleen functioneren wanneer ik de sub ook high-level ga aansluiten 8).

Sander.
Ik heb de sub alleen low-level aangesloten en bij mij werkte het prima.

Citaat van: Xander32 op mei 14, 2010, 15:01:59
Volgens mij gaat Source Direct voorbij aan alles wat de auto set-up heeft geregeld, waaronder de EQ instellingen. Echter blijven de basis-instellingen vanuit de handmatige set-up volgens mij gehandhaafd (¿).

Zo niet: in standje Source Direct klinkt het het beste en betreft de instellingen van de sub zal het niet uitmaken daar deze bij mij alleen low-level is aangesloten en van daaruit alleen het LFE krijgt aangeboden (¿).

Edit: Source Direct zet idd. de fronts en center op large :wacko:. Begrijp nu alleen niet wat er dan met het LFE gebeurt / welke signaal de sub dan binnen krijgt?

Sander.
Ik vond ook dat in Source Direct het geheel beter klonk, maar miste wel de integratie van de sub. Gisteren nog even getest en nog steeds vind ik Source Direct beter, maar de sub integreert beter op Auto. Jammer dat het bassmanagement ook wordt gepasseerd. Ik had liever gezien dat ze dit alleen bij Pure Direct hadden gedaan.

De sub krijgt nog steeds zijn signaal, alleen niet afgestemd met de speakers. Er wordt dus geen rekening gehouden met de x-over frequentie.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei 15, 2010, 08:41:47
Ik heb de sub alleen low-level aangesloten en bij mij werkte het prima.
Ik vond ook dat in Source Direct het geheel beter klonk, maar miste wel de integratie van de sub. Gisteren nog even getest en nog steeds vind ik Source Direct beter, maar de sub integreert beter op Auto. Jammer dat het bassmanagement ook wordt gepasseerd. Ik had liever gezien dat ze dit alleen bij Pure Direct hadden gedaan.

De sub krijgt nog steeds zijn signaal, alleen niet afgestemd met de speakers. Er wordt dus geen rekening gehouden met de x-over frequentie.
Welke geluids-/beelddrager gebruik je dan: cd of dvd?

Citaat van: HTip op mei 15, 2010, 08:41:47
De sub krijgt nog steeds zijn signaal, alleen niet afgestemd met de speakers. Er wordt dus geen rekening gehouden met de x-over frequentie.
Je zou dan het bass-management van de sub zelf kunnen gebruiken; daar de crossover instellen op de door jou gewenste frequentie.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2010, 09:46:16
Welke geluids-/beelddrager gebruik je dan: cd of dvd?
Beiden. Voor 2-kanaalsmuziek luister ik Pure Direct zonder sub. Mijn huidige sub is niet muzikaal genoeg om hiervan te kunnen profiteren. Meerkanaals muziek (SACD, DVD-A, DVD-V) luisterde ik met Source Direct, maar Auto geeft een beter geïntegreerd geheel.

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2010, 09:46:16
Je zou dan het bass-management van de sub zelf kunnen gebruiken; daar de crossover instellen op de door jou gewenste frequentie.
Zou inderdaad kunnen. Ik heb een Velodyne SMS-1, dus doet moet zeker kunnen. Maar wat dat voor invloed heeft moet ik gaan proberen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

#362
Citaat van: HTip op mei 15, 2010, 10:31:51
Beiden. Voor 2-kanaalsmuziek luister ik Pure Direct zonder sub. Mijn huidige sub is niet muzikaal genoeg om hiervan te kunnen profiteren. Meerkanaals muziek (SACD, DVD-A, DVD-V) luisterde ik met Source Direct, maar Auto geeft een beter geïntegreerd geheel.
Zou inderdaad kunnen. Ik heb een Velodyne SMS-1, dus doet moet zeker kunnen. Maar wat dat voor invloed heeft moet ik gaan proberen.
Mijn vraag had eigenlijk betrekking op: Voor het afstellen van de fase een tip van BB&G: gebruik het basloopje in de eerste 30 seconden van Michael Jackson - The way you make me feel. Het basloopje is met de juiste fase niet meer te plaatsen.

Is dat een dvd of cd? Ik kan mij niet bedenken hoe ik een sub welke alleen low-level is aangesloten met een cd verder kan afstellen ???. Vandaar.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Ah, dat bedoel je ;)

Ik heb de CD gebruikt. Kan dan de sub ook laten meespelen. Receiver (SR9600) op Auto en Bass mix op Mix. Wanneer je alles op small hebt staan en de x-over niet te laag, dan zou de sub moeten meespelen. Je zou ook de x-over op bijv. 120Hz kunnen zetten, zodat de sub eerder wordt aangestuurd.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei 15, 2010, 10:59:49
Ah, dat bedoel je ;)

Ik heb de CD gebruikt. Kan dan de sub ook laten meespelen. Receiver (SR9600) op Auto en Bass mix op Mix. Wanneer je alles op small hebt staan en de x-over niet te laag, dan zou de sub moeten meespelen. Je zou ook de x-over op bijv. 120Hz kunnen zetten, zodat de sub eerder wordt aangestuurd.
Thx, helder :clapping:.

Recent een Michael Jackson 5 cd-box gekocht; eens zien of betreffende track daarop staat.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2010, 11:23:03
Thx, helder :clapping:.

Recent een Michael Jackson 5 cd-box gekocht; eens zien of betreffende track daarop staat.

Ben benieuwd of bij jou ook gaat werken. De track staat overigens op Bad ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei 15, 2010, 11:30:07
Ben benieuwd of bij jou ook gaat werken. De track staat overigens op Bad ;)
Was het alweer vergeten ... druk met studie en ff wezen zweten in de sportschool: zal het nu wel per ommegaande uitproberen ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#367
Citaat van: Xander32 op mei 15, 2010, 14:42:50
Was het alweer vergeten ... druk met studie en ff wezen zweten in de sportschool: zal het nu wel per ommegaande uitproberen ;).


Sander.
Heb de bpel aan het draaien, echter niet volgens jouw settingen. Indien ik alles op small zet dan vervalt de optie om mix/both te kiezen.
Ik heb nu de fronts op large en de optie both, werkt prima.

Ga ff luisteren nu.

Edit: erg lastig te horen. Ik meende altijd dat op de stand waarop de sub het hardst klinkt de juiste fase betrof. Daar zit wel een duidelijk verschil tussen 0 en 180 graden. Heb de fase nu weer op de stand zoals Rob aka Stadium III deze heeft gezet. Dan klinkt de sub niet het hardst maar wel het meest strak. Als Rob nog eens hier komt mag ie er nog een x naar kijken; lastig!.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Citaat van: Xander32 op mei 15, 2010, 14:54:16
Heb de bpel aan het draaien, echter niet volgens jouw settingen. Indien ik alles op small zet dan vervalt de optie om mix/both te kiezen.
Ik heb nu de fronts op large en de optie both, werkt prima.

Ga ff luisteren nu.

Edit: erg lastig te horen. Ik meende altijd dat op de stand waarop de sub het hardst klinkt de juiste fase betrof. Daar zit wel een duidelijk verschil tussen 0 en 180 graden. Heb de fase nu weer op de stand zoals Rob aka Stadium III deze heeft gezet. Dan klinkt de sub niet het hardst maar wel het meest strak. Als Rob nog eens hier komt mag ie er nog een x naar kijken; lastig!.


Sander.

Lijkt erop dat de SR8002 een ander bassmanagement heeft dan de SR9600. Maar goed, als het nu werkt dan zal het goed zijn. Echter op Large kan het bassmanagement nooit goed werken...

Een sub afstellen is inderdaad niet makkelijk. Maar als Stadium het voor je heeft gedaan, dan denk ik dat het wel goed zit :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

yorkie13

even een stukje terug gelezen
wat mij opvalt zijn 2 dingen

de ruimte waarin de luidsprekers staan is redelijk compact

vervolgens ga je met de antimode de subwoofer in het laag inregelen
ga je nu echter de fronts weer op large zetten, dan krijg je met de Focals weer een probleem erbij:

het laag wat dor de fronts weer voor extra roommodes zorgt
je had een behoorlijke piek bij 60 hz gaf je aan
zet je de fronts op large, dan is die piek weg bij de subwoofer, door de antimode
maar de Focal fronts staan deze weer vrolijk aan te spreken

Xander32

In principe staat alles op small en de crossover op 80hz, maarrrrrrr......: in source direct wordt het bas-management en de EQ gepasseerd en worden de speakers op large gezet. En laat ik nou die modus het lekkerste vinden klinken 8). Indien ik de modus automatisch kies klinkt het gewoon een stuk minder.

Maar heb er weer een blu ray liggen voor vanaaf, met een DTS-HD audio-spoor. Zal vanaaf eens spelen middels modus automatisch. Dan staan alle speakers op small en de crossover op 80hz. en is de EQ (gelukkig) uitgeschakeld. Eens kijken/horen wat dat geeft. Het is m.n. die EQ welke mij tegenstaat.

Sander.



Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Volgens mij is alle sores rondom bassmanagement en de invloed daarop van Audessy (diens gruwel EQ) gemakkelijk op te lossen:
alleen de handmatige set-up doorvoeren in de receiver. Concreet: alles met de hand instellen.

Ga dat in mijn vakantie maar eens uitproberen 8).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

HTip

Ik heb ook een soort Audyssey op mijn Marantz (MRAC), maar dat gebruik ik niet. Handmatige instellingen is naar mijn idee nog altijd het beste. Als je EQ nodig hebt, dan is er vaak wat mis met de ruimte, lees: akoestiek ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Xander32

Citaat van: HTip op mei 16, 2010, 12:58:42
Ik heb ook een soort Audyssey op mijn Marantz (MRAC), maar dat gebruik ik niet. Handmatige instellingen is naar mijn idee nog altijd het beste. Als je EQ nodig hebt, dan is er vaak wat mis met de ruimte, lees: akoestiek ;)
Klopt. Maar niet iedereen heeft de luxe van een dedicated ht-room binnen handbereik 8).
Indien je een meerkanaalssysteem in een woonkamer wil integreren, aldaar waar ook hare maje het (deels) voor het zeggen heeft, kom je al snel tot compromissen en zal allicht een EQ nodig blijken.



Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -