Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Xander32

Zojuist Avatar gekeken (lees: ervaren). Wat een top-film, wat een beeld en geluid, super :worship:.
Meer dan 160 minuten genieten!

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Stadium III

5.2.4 Marantz Klipsch setup

Vlearmoes

Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Citaat van: Stadium III op april 25, 2010, 09:09:59
Gaaf he ! ;D
Ja :worship:,

Citaat van: Vlearmoes op april 25, 2010, 20:22:44
Kopen dus 
Nee; wanneer ik een film eenmaal heb gezien ben ik er ook klaar mee 8).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Xander32

Citaat van: celerontje op april 26, 2010, 18:11:04
:devil:
Why?
Er komt tegenwoordigs bijna wekelijks zoveel moois, zoveel nieuwe films uit, dat ik geen herhalingen hoef te zien ;).

Sander.

celerontje

Dus jij hebt alle details in Avatar gezien? ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Xander32

Citaat van: celerontje op april 26, 2010, 18:23:11
Dus jij hebt alle details in Avatar gezien? ;D
Vast niet, daarvoor was de film te indrukwekkend.
Maar een film kijken is voor mij pure ontspanning, relaxed onderuit gezakt in de bank, ik wil een film "beleven" d.m.v. een mooi plaatje en een dito geluid en dat ik daarin niet alle details meekrijg: so be it. En een tweede keer kijken heeft mij nog nooit dezelfde beleving weer gegeven als de eerste keer (als met zoveel dingen in `t leven).

Vandaar: gezien = gezien voor mij O0.

Sander.

celerontje

Ik vind dat niet voor elke film gelden, want er zijn genoeg films die je meerdere keren moet zien om er wat van te begrijpen.

Xander32

Citaat van: celerontje op april 26, 2010, 18:32:35
Ik vind dat niet voor elke film gelden, want er zijn genoeg films die je meerdere keren moet zien om er wat van te begrijpen.
Die ervaring heb ik nog niet; denkniveau ¿ :P.

Ach, als jij van een film meerdere keren kan genieten moet je dat ook vooral doen zou ik zeggen. Voor mij ligt dat dus anders.

Sander.

Xander32

Citaat van: stone56 op april 20, 2010, 21:14:35
Hoe klinkt de remaster van U2? Ik heb de remasters van Boy en WAR aangeschaft. Klinken anders maar nog steeds ruk  :mad:
Valt dus tegen ???. Behoorlijk vlakke opnames.

Sander.

Sol

Citaat van: Xander32 op april 26, 2010, 18:36:31
Die ervaring heb ik nog niet; denkniveau ¿ :P.

Of onwetendheid of het niet willen weten.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens!
Dan ben ik benieuwd naar je conclusie. :)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

Xander32

Citaat van: Sol op april 27, 2010, 19:40:03
Of onwetendheid of het niet willen weten.
Ik zou zeggen, probeer het gewoon eens!
Dan ben ik benieuwd naar je conclusie. :)
Deze reactie zegt ook iets over jouw denkniveau of over jouw lezen ;). Ik denk dat laatste: even aantal post teruglezen joh :P.

Sander.

Sol

Ik heb alles goed gelezen, alles wat ik wil zeggen is het volgende: stel je er eens voor open en probeer het eens. ;)
Je kunt toch onmogelijk élke film in één keer volledig begrijpen?
Of met andere woorden: heb je nooit het gevoel dat je iets mist (qua beleving)?

Just my 2 cents, dude!
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Robbert54

Citaat van: Sol op april 27, 2010, 19:57:43
Ik heb alles goed gelezen, alles wat ik wil zeggen is het volgende: stel je er eens voor open en probeer het eens. ;)

Just my 2 cents, dude!
:withstupid: valt mij ook op dat een tweede keer kijken van sommige films kan zorgen voor een hele andere beleving. en dan bedoel ik niet alleen een film begrijpen, maar ook wanneer je gaat kijken naar details in een film of subtiele hints die je toch net weer hebt gemist.  en denkniveau speelt in mijn geval geen rol :devil:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: Sol op april 27, 2010, 19:57:43

Just my 2 cents, dude!
Als ik het gevoel heb iets gemist te hebben na het zien van een film is dat des te meer een reden om die weer snel op te bergen(lees retour naar de videotheek te doen) :angel:.

Voor mij werkt dat nou eenmaal zo, ik haal er echt geen plezier uit een film meerdere keren te zien. Echter kan ik mij echt wel voorstellen dat anderen daar juist wel een uitdaging in zien, zelfs plezier aan beleven: het steeds (toch) weer ontdekken van nieuwe data.

Sander.

Xander32

Citaat van: The Vampire op april 27, 2010, 20:02:30
:withstupid: valt mij ook op dat een tweede keer kijken van sommige films kan zorgen voor een hele andere beleving. en dan bedoel ik niet alleen een film begrijpen, maar ook wanneer je gaat kijken naar details in een film of subtiele hints die je toch net weer hebt gemist.  en denkniveau speelt in mijn geval geen rol :devil:
Daar kan ik mij echt wel wat bij voor stellen maar zoals reeds geschreven: het werkt niet voor mij.

Ik heb hier ook maar enkele films in huis, d.w.z. ik heb er ooit drie gekocht: de triologie van LOTR. De orginele had ik in drie opeenvolgende jaren in de bios gezien en was daar diep onder de indruk geraakt van deze films. Deze zou en moest ik bij hoge uitzondering toch echt zelf thuis hebben om nog weer een keer terug te kunnen zien.
Nu 4 jaar na dato: van de drie delen zitten er nog twee in de seal :blink:.

Sander.

p.s. volgende x zal ik wat nadrukkelijker een :D zetten als ik iets met enig cynisme beschrijf (denkniveau). Heb nou soms eenmaal wat zwartgallige/cynische humor ;).

Sol

Citaat van: Xander32 op april 27, 2010, 20:14:11
Daar kan ik mij echt wel wat bij voor stellen maar zoals reeds geschreven: het werkt niet voor mij.

Ik heb hier ook maar enkele films in huis, d.w.z. ik heb er ooit drie gekocht: de triologie van LOTR. De orginele had ik in drie opeenvolgende jaren in de bios gezien en was daar diep onder de indruk geraakt van deze films. Deze zou en moest ik bij hoge uitzondering toch echt zelf thuis hebben om nog weer een keer terug te kunnen zien.
Nu 4 jaar na dato: van de drie delen zitten er nog twee in de seal :blink:.

Sander.

p.s. volgende x zal ik wat nadrukkelijker een :D zetten als ik iets met enig cynisme beschrijf (denkniveau). Heb nou soms eenmaal wat zwartgallige/cynische humor ;).

Geeft niks hoor, dat probleem heb ik ook wel eens.
Maar goed, wel een bijzondere eigenschap dan die je hebt. :D
Zo, nu lekker film kijken. :)

stone56

Citaat van: Xander32 op april 27, 2010, 19:35:46
Valt dus tegen ???. Behoorlijk vlakke opnames.

Sander.

jammer. :(
It's only rock 'n roll (but I like it)

Xander32

Citaat van: stone56 op april 27, 2010, 20:43:10
jammer. :(
Erg zorgvuldig heb ik nog niet geluisterd hoor maar de eerste indruk is niet erg positief. Zo is de zang erg op de achtergrond en is er in mijn beleving een teveel aan bass ingemixed ...

Ik hoopte op een zelfde, positieve ervaring als bijvoorbeeld met de remastered versies van verschillende Dire Straits albums. Niet dus.

Sander.

Vlearmoes

En in het herhaald luisteren naar een CD haal je wel telkens nieuwe Info ????

Rare jongens   Winterswijkers   :-X :crazy: ;D
Integra DTR 9.9 XT Pro | Marantz BD 8002| Panasonic 50G10 |Technisat ontvanger en schotel | Kef reference Model 3.2 |KEF Calinda, | KEF Model 200 |Asus G50v | Synology

Xander32

Citaat van: Vlearmoes op april 27, 2010, 22:09:41
En in het herhaald luisteren naar een CD haal je wel telkens nieuwe Info ????

Rare jongens   Winterswijkers   :-X :crazy: ;D
Je durft wel voor iemand die zelf uit `t slaapdorp v.d. 8erhook komt :D.

Ons huisje staat in Wenters maar ik blijf een Keienslopper 8).
En ik hoef geen nieuwe info uit software te halen maar wil ervan genieten. Dat kan ik meerdere keren wel van muziek en niet van een film.

Sander.

Maro

Het verhaal van Avatar is ook wel in een keer te snappen trouwens, voor de beelden wil ik hem nog wel een keer zien... :popcorn:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Xander32

Citaat van: Maro op april 28, 2010, 21:01:49
Het verhaal van Avatar is ook wel in een keer te snappen trouwens, voor de beelden wil ik hem nog wel een keer zien... :popcorn:
Enjoy it :P. Maar `t zal wel behelpen zijn zonder Marantz in jouw set ;D.

Sander.

Sol

Citaat van: Maro op april 28, 2010, 21:01:49

Gisteravond ook gekeken.
Lange zit, maar alle 2 uur en 35 minuten strak aan 'de buis' gekluisterd, wat een belevenis!
Super beeld, super geluid, super film! Puur genot.