Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

Vorige topic - Volgende topic

Robbert54

gebruik jij je sub ook met stereo?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op november 29, 2009, 17:28:17
gebruik jij je sub ook met stereo?
Nee, niet meer / nog niet. Uitleg: ik had in eerste instantie de sub zowel high(stereo) als low level(.1) aangesloten, echter vond ik het in stereo weinig toevoegen. Maar dit zit hem deels in de ruimte: ik heb zuilen als fronts, met daarop een zeer krachtige stereo amp, in een relatief kleine ruimte: dat geeft meer dan voldoende fundament / laag. Echter had ik de sub in stereo ook onvoldoende ingesteld - t.z.t. komt o.a. daarvoor een deskundige (Stadium III alias Rob) de sub inregelen :clapping:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

kijk dat is handig! benieuwd naar je ervaring tegen die tijd!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: Xander32 op november 27, 2009, 20:18:17
Ik krijg van 1 van onze sponsoren (Hifisupply)een tweetal interlinks op proef om de door mij ervaren harde sss-klanken proberen wat te temperen :clapping:.  (Hi-Diamond White+ & Slinky Links RS1 050).

Mijn ervaringen met deze interlinks, in vergelijking met mijn huidige Van den Hul D-102 MK III, zal ik hier posten.
Ben wel benieuwd of het enig verschil zal geven en of dat dan ook een positief resultaat geeft :unsure:.

Sander.
De Slinky Links mogen blijven, de Hi Diamonds+ gaan retour.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Met de komede feestdagen zijn de Ls kabels aan bod.

Dankzij een mede-forumlid(Miracle) :worship:, een sponsor(HifiSupply) en een audiozaak in Delden kan ik dan de volgende kabels met elkaar vergelijken:
* Lua Blue Reference
* SlinkyLinks S1
* Cardas Crosslink

En natuurlijk mijn huidige Canare 4s8 - deze zijn het uitgangspunt(en staan op de nominatie te worden vervangen).

Ben erg nieuwsgierig wat dit gaat opleveren. Mijn bevindingen zal ik hier posten.

Sander.

djaxx

Meen je nu echt dat je geluidskaliteit gaat veranderen door gewoon kabels te vervangen?  :whatsthat:

Xander32

Citaat van: djaxx op december 14, 2009, 22:12:39
Meen je nu echt dat je geluidskaliteit gaat veranderen door gewoon kabels te vervangen?  :whatsthat:
Laten we a.u.b. niet mijn topic gaan vervuilen met een welles-nietes discussie omtrent kabels :mad:. Daar zijn al voldoende topics aan besteed welke steevast uitmonden in een lock door de mod.

En het antwoord op jouw vraag is overigens: ja 8), maar het zullen nuances betreffen.

Sander.

mikeske

Citaat van: djaxx op december 14, 2009, 22:12:39

Heel duidelijk: JA  ;D
Marantz AV7703 & BD7004 - Harman/Kardon signature 2&3 kanaals EV - Panasonic 4k speler - Apple tv 4k - Playstation 5
Pro-ject debut III carbon esprit met Tube Box pre en Speedbox
XTZ speakers en stereo subs - Velodyne spl1200 voor film
Epson 9300W 120" screenline tensioned en LG oled 65" en heeel wat Nordost

MLCinema

Was je topic een beetje uit het oog verloren, schande natuurlijk maar goed, een mens maakt fouten :D. Ik kwam hier weer terecht omdat ik opzoek was naar info over de XXLS400. Goed om te lezen dat alles bevalt en ook goed om te lezen dat je toch voor een geintegreerde amp gegaan bent ipv enkel de eindversterker te pakken. Dat had toch een veel mindere impact gehad als de A5.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

djaxx

Citaat van: Xander32 op december 14, 2009, 22:21:31
Laten we a.u.b. niet mijn topic gaan vervuilen met een welles-nietes discussie omtrent kabels :mad:. Daar zijn al voldoende topics aan besteed welke steevast uitmonden in een lock door de mod.

En het antwoord op jouw vraag is overigens: ja 8), maar het zullen nuances betreffen.

Sander.

Hey Sander, niet vies worden hoor, was helemaal niet slecht bedoelt hoor. Ik lieg niet als ik zeg dat ik dat niet wist. Weer wat bijgeleerd dus!

Xander32

Citaat van: djaxx op december 15, 2009, 08:43:59
Hey Sander, niet vies worden hoor, was helemaal niet slecht bedoelt hoor. Ik lieg niet als ik zeg dat ik dat niet wist. Weer wat bijgeleerd dus!
Al goed joh 8).

Betreft kabels zijn er steevast twee kampen: mensen die aangeven geen verschillen te horen en mensen die aangeven van wel ...
Ik behoor bij die laatste groep :P. Mijn ervaring hierin is dat hoe beter de hardware waar de kabels aan worden gehangen, hoe duidelijker de verschillen. Recent verschillende interlinks ter beoordeling thuis gehad: de verschillen waren echt aanzienlijk! Maar zoals ik al aangaf: er zijn er net zoveel die aangeven geen verschillen te ervaren ...

Sander.

Xander32

Citaat van: Kamidioblitz op december 14, 2009, 23:23:25
Was je topic een beetje uit het oog verloren, schande natuurlijk maar goed, een mens maakt fouten :D. Ik kwam hier weer terecht omdat ik opzoek was naar info over de XXLS400. Goed om te lezen dat alles bevalt en ook goed om te lezen dat je toch voor een geintegreerde amp gegaan bent ipv enkel de eindversterker te pakken. Dat had toch een veel mindere impact gehad als de A5.
Shame on you :devil:.

:D Sander.

Xander32

Citaat van: Xander32 op december 14, 2009, 22:06:13
Met de komede feestdagen zijn de Ls kabels aan bod.

Dankzij een mede-forumlid(Miracle) :worship:, een sponsor(HifiSupply) en een audiozaak in Delden kan ik dan de volgende kabels met elkaar vergelijken:
* Lua Blue Reference
* SlinkyLinks S1
* Cardas Crosslink

En natuurlijk mijn huidige Canare 4s8 - deze zijn het uitgangspunt(en staan op de nominatie te worden vervangen).

Ben erg nieuwsgierig wat dit gaat opleveren. Mijn bevindingen zal ik hier posten.

Sander.
Zo juist een hele poos zitten luisteren met de verschillende Ls. kabels.
Mijn eerste indrukken:
* De verschillen tussen deze Ls. kabels onderling zijn kleiner dan de verschillen tussen verschillende interlinks welke ik recent heb mogen uitproberen,
* De Lua Blue Reference: klinkt het meest rond, warm, vol, maar de (kick-)bas mist in vergelijk met de andere twee wat aan punch/kracht en lijkt wat rommeliger,
* De SlinkyLinks: speelt heel open, gedetailleerd zonder dat deze hard/kil klinkt, bassen zijn strak, droog,
* De Canare(mijn eigen): heeft mij verrast in dit vergelijk; speelt helder, gedetailleerd, maar het hoog klinkt in vergelijk met de SlinkyLinks wat agressiever, bas is redelijk strak, duidelijke punch/kickbas.

Zoals het hierboven staat beschreven lijkt het alsof er grote verschillen zijn maar dat is niet juist: het betreffen details. De grootste verschillen lijken te zitten tussen de SlinkyLinks en de Lua. Mijn eerste indruk is dat de SlinkyLinks het meest rechtlijnig, gebalanceerd klinkt.

Deze sessie heeft mij eerste indrukken gegeven maar verder heb ik nog geen idee welke kant het op gaat :-\.
Maar ik heb de komende periode nog veel tijd om te luisteren wat ik ook zeker ga doen.

Sander.

djaxx

Nu ik weet dat de kabels ook wel degelijk een verschil kan maken had ik graag volgende geweten.
Ik heb bij aankoop speakers de goedkoopste speakerkabels gekocht, wat raden jullie me aan als vervangkabel want heb er de ballen verstand van!

thx

Xander32

Citaat van: djaxx op december 25, 2009, 00:29:55
Nu ik weet dat de kabels ook wel degelijk een verschil kan maken had ik graag volgende geweten.
Ik heb bij aankoop speakers de goedkoopste speakerkabels gekocht, wat raden jullie me aan als vervangkabel want heb er de ballen verstand van!

thx
Beste Djaxx, jouw kennis en ervaring betreft het ht-gebeuren zal snel toenemen nu je met regelmaat hier komt :headbanging:.

Betreft een voor jou geschikte kabel: je bent al goed begonnen; je hebt eerst een standaard kabel genomen bij de nieuwe set. Dat is altijd goed: dan kan je eerst rustig wennen aan het geluid. Daarna kan je dan bepalen of je zo tevreden bent of dat er misschien nog zaken betreft het geluid zijn die je zou willen finetunen. Bijvoorbeeld teveel of juist te weinig bas, mid of hoog, of het geluid klinkt rommelig, slibt dicht, komt niet goed los van de speakers, gebrek aan detail etc. ...
Ben je tevreden zou je het zo kunnen(moeten) laten of op zoek gaan naar een neutrale kabel, ben je niet geheel tevreden/denk je dat er nog iets te verbeteren valt kan je gericht op zoek gaan naar een passende kabel. Het mooiste is dat je ervoor zorgt dat je dan een aantal kabels meekrijgt naar huis om daar uit te proberen in jouw eigen set.

Suc6 & groet,

Sander.

Xander32

Citaat van: Xander32 op december 24, 2009, 15:58:49
Zo juist een hele poos zitten luisteren met de verschillende Ls. kabels.
Mijn eerste indrukken:
* De verschillen tussen deze Ls. kabels onderling zijn kleiner dan de verschillen tussen verschillende interlinks welke ik recent heb mogen uitproberen,
* De Lua Blue Reference: klinkt het meest rond, warm, vol, maar de (kick-)bas mist in vergelijk met de andere twee wat aan punch/kracht en lijkt wat rommeliger,
* De SlinkyLinks: speelt heel open, gedetailleerd zonder dat deze hard/kil klinkt, bassen zijn strak, droog,
* De Canare(mijn eigen): heeft mij verrast in dit vergelijk; speelt helder, gedetailleerd, maar het hoog klinkt in vergelijk met de SlinkyLinks wat agressiever, bas is redelijk strak, duidelijke punch/kickbas.

Zoals het hierboven staat beschreven lijkt het alsof er grote verschillen zijn maar dat is niet juist: het betreffen details. De grootste verschillen lijken te zitten tussen de SlinkyLinks en de Lua. Mijn eerste indruk is dat de SlinkyLinks het meest rechtlijnig, gebalanceerd klinkt.
M`n tweede luistersessie, daarbij mijn eigen Canare even links laten liggen:

De SlinkyLinks: veel detail, nuances(mid/hoog), daardoor ook wat "druk", strak/droog en wat terughoudener laag(in vergelijk met Lua).
De Lua: rond, warm, de allerlaagste octaven worden meer doorgegeven(in vergelijk met SlinkyLinks), mooi mid en een wat meer afgerond hoog(in vergelijk met de SlinkyLinks).

Conclusie tweede sessie: na deze sessie is er een lichte voorkeur ontstaan voor de Lua Blue Reference, het klinkt allemaal net wat meer naar "muziek", de SlinkyLinks klinkt veel "technischer", wat afstandelijker, hetgeen waarschijnlijk voortkomt uit de hoeveelheid aan informatie wat deze doorgeeft.
Dat laatste is eigenlijk een groot compliment voor deze SlinkyLinks ls. kabel maar ik beleefde het zojuist als "to much".

Maar ik ben voorlopig nog niet uitgeluisterd, ook niet naar de SlinkyLinks. Ik blijk wederom duidelijke verschillen te horen in kabels.
Meer sessies gaan volgen :headbanging:.

Sander.

Miracle.

Citaat van: Xander32 op december 24, 2009, 15:58:49
De LUA Blue reference is idd een wat warm/rond/muzikaal klinkende kabel, die veel rust geeft.
Met een MF versterker kan dat nog wel eens wat te warm/rond klinken, maar dat is natuurlijk ook per situatie verschillend.

Edit: met jouw Focal speakers zou het best eens een heel goede combinatie kunnen zijn, die vooral wat extra rust zal geven.

Xander32

Sessie 3:
Lua: warm, rond m.n. in het hoog, tevens mooie warme mids(zang :inlove:), detail, mooi stereobeeld, geluid komt goed los van de speakers, veel lucht/ruimte in het geluidsbeeld, bas is voldoende krachtig,
SlinkyLinks: gedetailleerd, veel micro informatie, veel lucht/ruimte in het geluidsbeeld(nog meer dan de Lua), strakke droge bassen(heerlijke kickbas) maar de allerlaagste octaven wat terughoudend.

En nu  ???.  Meest ideale zou een combi van beiden zijn: het warme en ronde in het hoog en mid van de Lua, en de hoeveelheid lucht en de kickbasen van de Slinky  :sarcasm:. Lichte voorkeur heeft nog steeds de Lua Blue Reference daar ik opzoek ben naar meer rust en minder aanwezige s-klanken in het geluid.

Citaat van: Miracle. op december 25, 2009, 17:42:41
De LUA Blue reference is idd een wat warm/rond/muzikaal klinkende kabel, die veel rust geeft.
Met een MF versterker kan dat nog wel eens wat te warm/rond klinken, maar dat is natuurlijk ook per situatie verschillend.

Edit: met jouw Focal speakers zou het best eens een heel goede combinatie kunnen zijn, die vooral wat extra rust zal geven.
Heb je goed weten in te schatten :thumbs-up:.

Echter ben ik nog meer nieuwsgierig geworden naar de Cardas Crosslink, daar deze ook een warm, rond, vloeiend geluidsbeeld wordt toegedicht met veel detail/nuancering.

Sander.

Xander32

De SlinkyLinks ls.kabels gaan vandaag retour.
Eigenlijk een super kabel; geeft zeer neutraal / linear weer, mooi stereobeeld, veel lucht, veel micro detail, echter geen match in mijn set, deze doen te weinig aan de te aanwezige s-klanken.

De Lua Blue Reference blijft nog even en woensdag ga ik deze dus met de Cardas Crosslink vergelijken.

Sander.

Xander32

Zojuist de Cardas Crosslink opgehaald in Delden bij De Audiowinkel.nl. Ik dacht altijd dat m`n eigen woonplaats al een gehucht was maar Delden  :-X.

Ik werd er echter hartelijk ontvangen door de eigenaar van de zaak. Het betreft een relatief kleine winkel, met een separate luisterruimte. De eigenaar bleek echt een liefhebber en een man met verstand van zaken. Dit zag ik ook terug in de merken welke er worden gevoerd: o.a. Primare, Exposure, Naim, Creek, Neat, Audio Physic, ASW, ...

In de luisterruimte een poos van gedachten gewisseld betreft mijn probleem(s-klanken) en onderwijl genoten van een stereocombi: Naim(versterker en cd-speler) - Neat(speakers). Neat was nieuw voor mij, betreffen kleine zuiltjes(+/-80/20/25 - h-b-d) maar wat een heerlijke sound: ruimtelijk, strakke droge bas(echt ongeloofelijk diens kracht  :o) en upfont, zoals ik het graag heb(daarom ook mijn 816W`s).

Betreft mij "probleem" was de eigenaar ervan overtuigd dat het grootste deel daarvan de akoestiek de boosdoener was. De nieuwe (grote stoffen) bank en het vloerkleed zouden volgens hem veel goeds gaan doen.

En ook hier kreeg ik de best prijzige kabels(€280,- voor stereopaar) zo mee naar huis. Deze heb ik direct aangsloten en de boel staat nu eerst ff warm te draaien.

Sander.

Miracle.

Ben wel benieuwd wat die Cardas doet tov de LUA.

Xander32

Citaat van: Miracle. op december 30, 2009, 20:43:50
Ik net zo ;D.
Eerste indruk is dat de Cardas nog een stukje warmer klinkt dan de Lua. Maar aan deze indruk hecht ik weinig waarde daar ik nu snipverkouden ben en m`n oren half dicht zitten :confused:.

Zojuist een belletje van m`n dealer: ik kan de receiver (SR8002) na reperatie weer ophalen. Deze sprong iedere keer spontaan op de hoofdtelefoon-stand. Oorzaak: de hoofdtelefoon connector die kortsluiting veroorzaakte.

Goede voornemen voor 2010: aanpakken v.d. akoestiek en een upgrade van mijn stereobron, de cd-speler(maybe een MF A3.5 CD of Creek Evo 2 CD ???).

Sander.

Xander32

Citaat van: Miracle. op december 30, 2009, 20:43:50
Eerste indruk betreft de Cardas Crosslink: warm, rust, echter mis ik nu juist een stukje helderheid/transparantie. Dit betreft niet het detail/nuancering maar het klinkt minder sprankelend, haast iets gedempt, te laid back. Dit wordt net zo ervaren door m`n vriendin. Ik gun de Cardas nog een weekje om zich te bewijzen (momenteel snipverkouden wat ook geen goed doet) maar steeds meer gaat mijn voorkeur uit naar de Lua.

Sander.

Miracle.

Citaat van: Xander32 op december 31, 2009, 14:06:33
Eerste indruk betreft de Cardas Crosslink: warm, rust, echter mis ik nu juist een stukje helderheid/transparantie. Dit betreft niet het detail/nuancering maar het klinkt minder sprankelend, haast iets gedempt, te laid back. Dit wordt net zo ervaren door m`n vriendin. Ik gun de Cardas nog een weekje om zich te bewijzen (momenteel snipverkouden wat ook geen goed doet) maar steeds meer gaat mijn voorkeur uit naar de Lua.

Sander.
Het zelfde als wat de interlinks doen dus.
Ik heb hier de Golden Cross en Golden Ref. uitgeprobeerd, en daar had ik de zelfde ervaringen mee als jij met de Crosslink speakerkabels.
Ondanks je verkoudheid doen de oren het dus nog goed.

Blijven heerlijke dingen, die koptelefoonaansluitingen van receivers. Ik heb dat ook al eens met een Kenwood en een Marantz gehad. 3X gebruiken en de pennetjes van die flutdingen zijn al half lam. :crazy:

KlipschHT

Citaat van: Xander32 op december 31, 2009, 14:06:33

Sander.

Het klopt dat ze warm en rustig klinken, inderdaad minder sprankelend. Mijn ervaring is dat je zo'n kabel juist op de wat langere termijn weet te waarderen. Ik gebruik nu een Chord Odyssey 4 biwire speakerkabel, deze klinkt het tegenovergestelde van de Crosslink. Juist heel helder en transparant, warm met een heerlijk middengebied. Nu zet deze kabel wel alles een beetje aan (hoog/laag/mid) , beslist niet neutraal, dat doet de crosslink niet. De crosslink vind ik erg natuurlijk klinken. Met de SA7001KI als bron vind ik de Chord speakerkabels fijner, en met een betere bron, de astin trew at3500 cd speler juist de Cardas Crosslink :)
Stereo: Naim SuperNait 2, Naim ND5XS2, Harbeth Monitor 30.1, MJ Acoustics Ref 100 MKII, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV, Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, BenQ W2700 4K DLP, BK Monolith plus DF, BK XXLS 400 DF, Vero 4K+, LG UBK90 Ultra HD Blu-Ray Player, Apple TV 4K (2021)