Sanders Ht-& Stereoset

Gestart door Xander32, augustus 25, 2009, 20:28:34

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xander32

Citaat van: The Vampire op september 27, 2009, 22:44:36
gefeliciteerd :headbanging: hoe bevalt ie?
Geen idee: mijn vriendin is herstelende van een hernia-ok, daarom staat er een bed in de huiskamer. Dientengevolge kan ik niet fatsoenlijk de receiver in de kast krijgen en deze inregelen :-[. Zal nog ff geduld moeten hebben, betreffende de XXLS 400 idem. Positieve nieuws (en vele malen belangrijker) is dat het herstel van m`n vriendin zeer voorspoedig gaat :clapping:, maar ja, dat is weer niets voor op een ht-forum :P.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

ai. erg vervelend een hernia. wens haar veel beterschap
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: Xander32 op september 27, 2009, 17:05:47
Vanmorgen werd de SR8002 door een forum-genoot persoonlijk hier afgeleverd: werkelijk in nieuwstaat :clapping:.
Ik hoop dan ook een aantal jaren hiermee vooruit te kunnen.

Sander.
Zo juist de SR6001 verkocht via dit forum en tevens staat de Rotel gereserveerd t/m donderdag, ook mede dankzij dit forum :headbanging:.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#28
Ik ben stiekum al aan het orienteren op een vervanger van de Rotel eindversterker.

Vereisten:
* twee- of drie-kanaals(bridged is oke)
* uitblinken in stereo op m`n 816W`s (met de SR8002 als pre)
* budget: tot max. €1250,-
* nieuw of 2e hands

Hetgeen ik reeds heb gevonden / mijn interesse heeft is nog eg globaal: Classe, Lyndorf(SDA 2175),
Rotel(minimaal RB 1080, liever nog een RB 1090), Arcam, Vincent(SP 331 / SP331mk), ...

Wie heeft er advies / tips / ervaringen / aandachtspunten?


B.v.d.,

Sander.

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Xander32

Citaat van: Valkyrie op oktober  7, 2009, 21:54:13
Net iets boven je budget, maar ik vind hem wel mooi. :P

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=87107.0
Idd. :inlove: maar ook 33% boven het budget 8).
Een beetje rek zit er echter wel in het budget voor echt iets moois: zo zag ik een Vincent 993 voor €1400,- ... deze zal ik echt wel in overweging nemen :sarcasm:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rody

Ik zou naar die van Cambridge Audio kijken.

Xander32

Citaat van: Rody op oktober  7, 2009, 22:24:11
Ik zou naar die van Cambridge Audio kijken.
Thx voor advies, maar voor een 840W betaal je toch ook weer minimaal €1549,- .
Wel de juiste specs. Heeft Cambridge een eigen sound? Hoe klinkt deze dan; warm, neutraal, analytisch, nadruk op hoog / mid / bas???


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Waarom niet kiezen voor een geintegreerde stereo versterker met ht door luss functie? Dan heb je het beste van 2 werelden lijkt me.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

#34
Citaat van: Kamidioblitz op oktober  9, 2009, 14:14:34
Waarom niet kiezen voor een geintegreerde stereo versterker met ht door luss functie? Dan heb je het beste van 2 werelden lijkt me.
Thx voor het meedenken :clapping:.
Echter heb ik begrepen dat bij een versterker met `doorlus functie` (ben de engelse term ff kwijt) de voorversterking wordt omzijlt; wat is dan het voordeel t.o.v. een eindversterker?
En daarbij heeft de SR8002 zelf een heel behoorlijke voorversterker(in standje pure direct).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Wat zijn de ervaringen met Lyngdorf sda2175?
Betreft specs een intressante eindversterker, maar waar ik bang voor ben met een (deels) digi amp is een kil en afstandelijk geluid ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Citaat van: Xander32 op oktober  9, 2009, 15:48:20
Thx voor het meedenken :clapping:.
Echter heb ik begrepen dat bij een versterker met `doorlus functie` (ben de engelse term ff kwijt) de voorversterking wordt omzijlt; wat is dan het voordeel t.o.v. een eindversterker?
En daarbij heeft de SR8002 zelf een heel behoorlijke voorversterker(in standje pure direct).

Sander.

Ik denk dat een stereo versterker een betere voorversterker zal hebben als de SR8002. Zelf vind ik de Audiolab die ik heb beter presteren op stereo dan de SR7002. Weet niet of er grote verschillen tussen deze 2 receivers zit op voorversterker gebied?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

#37
Zo - alles weer op z`n plek (SR8002 en XXLS400), aangesloten en een vluchtige install. gedaan (handmatig).
Eerste indrukken van de SR8002 i.c.m. sd-materiaal(dvd): meer surround geluid (soundbubble - je hoort minder speakers) en meer detail. Wel dien ik voor een beetje beleving de receiver open te draaien tot -25 a -20.

De XXLS400: eerst met Db. meter ingesteld(78Db. - overige speakers 75Db.): mwah, niet echt beindrukkend. Het menu van de Pio blu-ray ingedoken: uitsturen van PCM naar automatisch gezet en de SR op source direct: enige verbetering. Dan de sub nog maar wat extra stroom middels de SR geven: :clapping: :pompom: :headbanging:.

Dat is beter! Vanaaf maar eens een blu-ray huren voor HD-geluid: ben benieuwd.

Betreft de stereo kwaliteiten van de SR8002 in vergelijk met de combi van SR6001 & Rotel RB 1070: daar komt de SR8002 echt niet mee. Dat is dus een zeer legitiem excuus (ook/vooral naar hare maje toe) voor wederom een eindtrap voor het stereo .

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 11, 2009, 13:13:08
Ik denk dat een stereo versterker een betere voorversterker zal hebben als de SR8002. Zelf vind ik de Audiolab die ik heb beter presteren op stereo dan de SR7002. Weet niet of er grote verschillen tussen deze 2 receivers zit op voorversterker gebied?
Hmm, in overweging: eindtrap versus geintegreerde :sigh:.


:inlove: met ht-pass thru en momenteel bij een van onze sponsoren te koop...


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Daar heb je mijns inziens veel meer aan dan alleen aan een losse eindtrap. Dan is de voorversterker van de SR8002 je zwakste schakel. Met die stereo versterker met pass trough takel je gelijk 2 problemen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

hifiman

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 12, 2009, 10:44:51
Daar heb je mijns inziens veel meer aan dan alleen aan een losse eindtrap. Dan is de voorversterker van de SR8002 je zwakste schakel. Met die stereo versterker met pass trough takel je gelijk 2 problemen.
En als dat de A5 is, die vond ik in een direct vergelijk beter klinken dan de SADi2175.

Xander32

#40
Citaat van: Kamidioblitz op oktober 12, 2009, 10:44:51
Daar heb je mijns inziens veel meer aan dan alleen aan een losse eindtrap. Dan is de voorversterker van de SR8002 je zwakste schakel. Met die stereo versterker met pass trough takel je gelijk 2 problemen.
Citaat van: Audioloog op oktober 12, 2009, 11:01:09
En als dat de A5 is, die vond ik in een direct vergelijk beter klinken dan de SADi2175.
Thx voor de reply. Ik ga mij nog ff verder orienteren op geintegreerde versus eindversterker. Ik zie in wat de beoogde voordelen zijn maar voor een degelijke geintegreerde zijn weer de nodige euro`s nodig ... Maarja, beter ff sparen en in 1x goed dan ... Wat mij ook doet twijfelen is de positieve ervaring van mijn vorige versterker combo: de Rotel eindbak bracht een geweldige verbetering t.o.v. de receiver.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Citaat van: Xander32 op oktober 12, 2009, 11:13:04
Thx voor de reply. Ik ga mij nog ff verder oreinteren op geintegreerde versus eindversterker. Ik zie in wat de beoogde voordelen zijn maar voor een degelijke geintegreerde zijn weer de nodige euro`s nodig ... Maarja, beter ff sparen en in 1x goed dan ... Wat mij ook doet twijfelen is de positieve ervaring van mijn vorige versterker combo: de Rotel eindbak bracht een geweldige verbetering t.o.v. de receiver.

Sander.

Alleen verschuif je met een losse eindbak het probleem. De aansturing is dan beter, het versterker gedeelte is op orde. Echter is dan de voorversterking gewoon de zwakke schakel. Je zou eens moeten kijken of het mogelijk is ergens beide varianten te beluisteren om te zien waar je naar op zoek bent.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 12, 2009, 11:39:32
Alleen verschuif je met een losse eindbak het probleem. De aansturing is dan beter, het versterker gedeelte is op orde. Echter is dan de voorversterking gewoon de zwakke schakel. Je zou eens moeten kijken of het mogelijk is ergens beide varianten te beluisteren om te zien waar je naar op zoek bent.
Tips? Ik heb (weet) hier in de directe omgeving zo geen dealer / mogelijkheid waar dat zou kunnen ...

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

MLCinema

Misschien via het forum? Er is vast wel een forumlid die een demo voor je wil verzorgen :).
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Xander32

#44
Gisteren aaf werden de kwaliteiten van de SR8002 duidelijk: 5.1 in HD :headbanging:, maar stereo; zo juist ff weer stereo geluisterd,
software Postmen - Documents, zit lekker veel strak laag in maar dus niet i.c.m. de SR8002 :-[.
Het laag loopt helemaal dicht, wordt 1 brij ... Deels zit dat ook in de akoustiek hier maar de rest is m.i. een gebrek aan controle, dat deed de Rotel vele malen beter: iedere afzonderlijke noot in het laag kon je horen en voelen.

Voor mij nu al geheel duidelijk waar de sterkten en zwakten van de receiver liggen. De 8002 was voormalig topper uit de reeks maar zelfs deze redt het niet tegen een seperate "instap" eindversterking c.g. een geintegreerde stereoamp. Voor het HD geweld helemaal top, voor stereo: sparen voor dedicated versterking!

Citaat van: Kamidioblitz op oktober 12, 2009, 12:21:41
Misschien via het forum? Er is vast wel een forumlid die een demo voor je wil verzorgen :).
Allicht ¿¿¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Robbert54

Citaat van: Xander32 op oktober 12, 2009, 12:38:25
Gisteren aaf werden de kwaliteiten van de SR8002 duidelijk: 5.1 in HD :headbanging:, maar stereo; zo juist ff weer stereo geluisterd,
software Postmen - Documents, zit lekker veel strak laag in maar dus niet i.c.m. de SR8002 :-[.
Het laag loopt helemaal dicht, wordt 1 brij ... Deels zit dat ook in de akoustiek hier maar de rest is m.i. een gebrek aan controle, dat deed de Rotel vele malen beter: iedere afzonderlijke noot in het laag kon je horen en voelen.

Voor mij nu al geheel duidelijk waar de sterkten en zwakten van de receiver liggen. De 8002 was voormalig topper uit de reeks maar zelfs deze redt het niet tegen een seperate "instap" eindversterking c.g. een geintegreerde stereoamp. Voor het HD geweld helemaal top, voor stereo: sparen voor dedicated versterking!
Allicht ¿¿¿


Sander.
dat is dan wel weer jammer om te hoor, wel leuk voor je virus ;D en slecht voor je bankrekening ;)

postmen documents: goede cd! :headbanging:

heeft 'Alex Groningen' niet dezelfde eindversterker trouwens?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

#46
Citaat van: The Vampire op oktober 12, 2009, 15:51:28
dat is dan wel weer jammer om te hoor, wel leuk voor je virus ;D en slecht voor je bankrekening ;)

postmen documents: goede cd! :headbanging:

heeft 'Alex Groningen' niet dezelfde eindversterker trouwens?
Betreft eindversterking begin ik te twijfelen: forumgenoten hebben mij laten inzien dat een geintegreerde allicht een beter optie is t.b.v. een mooi stereogeluid 8).
Maar ik neem de tijd om te orienteren en allicht ook te luisteren naar verschillende opties.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

#47
Nu gedurende een week kunnen luisteren naar mijn laatste aanwinsten, de SR8002 en de BK sub: mijn eerste indrukken betreft het stereo door de SR dien ik te nuanceren. Deze is niet zo beroerd zoals ik in een eerdere post schreef, wel duidelijk minder krachtig dan de voorgaande combi van receiver & eindversterker, dat bemerk je in een minder strak laag.

Betreft de XXLS 400: opmerkelijk hoe gemakkelijk deze zich in mijn set voegt! Zelfs in stereo middels high-level, al vind ik hem daar in mijn huidige ruimte weinig toevoegen. M.b.t. het 5.1 gebeuren: :headbanging: strak, droog, diep laag. Bij HD materiaal lijkt de 400 zelfs een extra boost te krijgen, top.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Xander32

Citaat van: Xander32 op oktober 12, 2009, 18:08:34
Betreft eindversterking begin ik te twijfelen: forumgenoten hebben mij laten inzien dat een geintegreerde allicht een beter optie is t.b.v. een mooi stereogeluid 8).
Maar ik neem de tijd om te orienteren en allicht ook te luisteren naar verschillende opties.

Sander.
De afgelopen twee weken is mij duidelijk geworden dat:
* ik het stereo naar een hoger plan wil tillen
* daarbij een geintegreerde stereo versterker een must is
* deze een ht-pass-thru dient te bezitten
* deze upgrade tussen de 1200,- en 2000,- euro gaat betekenen om (ook op termijn) aan mijn wensen te voldoen
* zelf uitgebreid gaan luisteren indeze echt een noodzaak is
* mij daar op korte termijn de tijd voor ontbreekt.

Resume: ik ga het komende half jaar rustig op zoek naar een voor mij passende geintegreerde stereo versterker. Kalm an dus :music:.

En indien leden thuis een mooie geintegreerde versterker hebben staan en ik deze zou kunnen beluisteren hou ik mij daarvoor aanbevolen :thumbs-up:.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Nooff

Wellicht eens luisteren naar een Cambridge Audio?  :smile: