Voorstel nieuwe regels AKA The Humor To End All Wars

Gestart door Icarus314, augustus 21, 2009, 13:50:26

Vorige topic - Volgende topic

Icarus314

Het lijkt het me zinvol dat indien een bepaald standpunt voldoende duidelijk is dat het dan niet eindeloos mag worden herhaald. In mijn optiek is dat een vorm van hersenspoelen en valt dus onder de marketing regel van ongeoorloofde reclame.

Ook lijkt het me vanzelfsprekend dat als je merk x kabels verkoopt dat je dan niet iedere topic afsluit met daarom adviseren wij merk x oid.

Zijn dit normale regels?

Zelf kijk ik nooit rtl zender omdat ik niet wil leven met die reclame blokken overal en ik ben ook niet blij met gelovigen die hun voeten tussen mijn deur proberen te drukken. Ik vind deze regels passen in het elkaar vrij laten in de keuze waarbij eenmalig waarschuwen wel geoorloofd is.

Ik schrijf op deze manier even mijn ergenis van me af en mogelijk reageer ik er niet meer op.

Ghosty J

Citaat van: Icarus314 op augustus 21, 2009, 13:50:26
Ook lijkt het me vanzelfsprekend dat als je merk x kabels verkoopt dat je dan niet iedere topic afsluit met daarom adviseren wij merk x oid.

:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

celerontje

Misschien kan je ook eens naar goede apparatuur kijken:

Echt het nieuwste van het nieuwste, ik zweer het je! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Icarus314

En oh ja nog een regel: luister naar Icarus  :D !

celerontje

Hehe: Always listen to BUCK! zal je bedoelen, gezien je avatar! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

Rednaxela

[...] en mogelijk reageer ik er niet meer op.
... om te voorkomen dat je in herhaling valt? :tongue2: ;D
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Icarus314

Citaat van: Rednaxela op augustus 21, 2009, 16:57:08
... om te voorkomen dat je in herhaling valt? :tongue2: ;D

precies! Deze draad zal dan ook niet lang duren.

Gaat een techneut naar de bioscoop, vraagt iemand en hoe was het. Zegt ie gemiddeld allemaal grijs  :D :D :D

Rednaxela

Citaat van: Icarus314 op augustus 21, 2009, 17:31:27
Gaat een techneut naar de bioscoop, vraagt iemand en hoe was het. Zegt ie gemiddeld allemaal grijs  :D :D :D
Een techneut rekent af in een restaurant, vraagt de ober en hoe vond u de biefstuk. Zegt ie hoe bedoelt u, hij lag gewoon midden op het bord. :D :D :D

Rednaxela

Analofiel - Audiohobbyist met afkeer voor digitaal. :D :D :D

celerontje

Icarus314

Citaat van: Rednaxela op augustus 21, 2009, 20:25:13
Een techneut rekent af in een restaurant, vraagt de ober en hoe vond u de biefstuk. Zegt ie hoe bedoelt u, hij lag gewoon midden op het bord. :D :D :D

Ik geef het toe die van jou is nog flauwer dan die van mij. Top!

Icarus314

Een verstandige techneut, de kerstman en een domme techneut meten aan een interlink. Wie heeft het goede resultaat?

De domme techneut want de rest bestaat niet  :D

Rednaxela

:D

Hier eentje voor het broodnodige evenwicht (topicstart!). Misschien een afmakertje proberen?

Twee believers zitten in de sauna. Zegt de een tegen de ander: wat zie ik, alweer een upgrade van je interlink? Zegt de ander: <...>

Alvast twee voorzetjes mijnerzijds:

1. "Ja, mijn vrouw merkte direct het verschil. En hij was nog niet eens ingespeeld."
2. "Ja, een vdL Storm II. Vijf sterren in de whathifi!"

Rednaxela

Of deze:

Wat krijg je als je Herman den Blijker met een believer kruist?
1. Herrie in de kabel
2. Shakti-onnensoep
3. Vibrapods onder je bord
4. Spaghetti van 1000 euro per sliert
5. High-end bananaplugsplit
6. ...
7. ...

Icarus314, dit is leuk!  :clapping: Misschien het topic hernoemen naar The Humor To End All Wars?

Jimmy Conway

Het lijkt het me zinvol dat indien een bepaald standpunt voldoende duidelijk is dat het dan niet eindeloos mag worden herhaald. In mijn optiek is dat een vorm van hersenspoelen en valt dus onder de marketing regel van ongeoorloofde reclame.

Wat ik in het kabelwartopic jammer vond was dat, als er een 'echt' interessante dialoog plaats vond, dat er members (believers en non-believers) waren die dan tussendoor eindeloos exact dezelfde argumenten er doorheen hamerden, als je ze gaat tellen waarschijnlijk honderden keren. Dat komt een discussie uiteindelijk niet ten goede en het zorgt mede voor de sneren in zo'n topic en misschien de mensen met een bijzondere kennis bij voorbaat al afhaken.

solitaire

Wat Icarus314 en Jimmy Conway schrijven is zeer herkenbaar. Ook mij stoord dat regelmatig (zelf klik ik dan een volgende thread aan om te lezen ;)).
Maar om hier board-regels voor te maken ? Hoe te discusseren is net zo lastig in een set-of-rules vast te leggen als bv. hoe muziek te beleven ... Analoog/digitaal, believer/non-believer, goede-duscussie/slechte-discussie ... nee, geen goed idee IMO, nog meer :-X  :confused:

Wolf
Hinterm Horizont geht's weiter.

solitaire

Om "The Humor To End All Wars" lag ik krom !!
blijvertje ?!

W.

Raphie

Believers die over de eik zijn moeten eens stoppen met dubbele account aan te maken, zichzelf te laten bannen, op de rpeort to mod knop te drukken.
Echt allemaal te kinderachtig voor woorden. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

discussie dient inhoudelijk gevoerd te worden en zowel meningen asl harde confronterende feiten zijn daarin welkom. Valt voor de believer op een gegeven moment het muntje. En komt dat gevoel van "kut...... het zit er mooi uit, maar het voegt verder i.d.d. niks toe...) tja daar kan ik niks aan veranderen. Iedereen maakt op een gegeven moment die fase door.

En pedant audiofiel gedrag, als "dan ligt het vast aan je set, oren, luisterervaring" .e.d. kan je verwachten dat dat gewoon keihard wordt neergesabeld.

Dus zo lang de cablemania als waarheid wordt neergezet zal er op basis van feiten tegengas worden blijven gegeven. Dat verbieden zou zelfbescherming van believers zijn en de zaak alleen maar bevestigen  :devil:

Dus nee, je komt er NOOIT vanaf. :popcorn:
JBL PRX Power!

solitaire

Persoonlijk was ik in de veronderstelling dat we het beschavingsnivo waarop je 'kan verwachten dat je gewoon (:yawnee:) keihard wordt neergesabeld', waarop mensen over een kam worden gescheerd en of 'goed' of 'fout' zijn, je pedant bent als je je persoonlijke ervaringen communiceerd, feiten alleen feiten zijn indien ze voor een goedgekeurd doel worden ingezet, je je diend aan te passen aan de hardst schreeuwende, ..., al geruime tijd waren gepasseerd ... ;) :-*

W.

peterrr

goh,

En als je we jouw verhaal nou eens omdraaien Raphie... ;)

nee, ben geen believer  hou wel van mooi uitziende dingen...

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

peterrr

Citaat van: SOS-Master op augustus 22, 2009, 10:08:56
techneuten die over de eik zijn moeten eens stoppen met dubbele account aan te maken, zichzelf te laten bannen, op de rpeort to mod knop te drukken.
Echt allemaal te kinderachtig voor woorden. If you can't stand the heat, get out of the kitchen.

discussie dient inhoudelijk gevoerd te worden en zowel meningen asl harde confronterende feiten zijn daarin welkom. Valt voor de techneut op een gegeven moment het muntje. En komt dat gevoel van "mannelijk geslachtsdeel...... het zit er lelijk uit, maar het voegt verder i.d.d. niks toe...) tja daar kan ik niks aan veranderen. Iedereen maakt op een gegeven moment die fase door.

En pedant techneuten gedrag, als "dan ligt het vast aan je meter, bril , meetervaring" .e.d. kan je verwachten dat dat gewoon keihard wordt neergesabeld.

Dus zo lang de meetmania als waarheid wordt neergezet zal er op basis van feiten tegengas worden blijven gegeven. Dat verbieden zou zelfbescherming van techneuten zijn en de zaak alleen maar bevestigen  :devil:

Dus nee, je komt er NOOIT vanaf. :popcorn:
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

Raphie

geldt voor beide kampen denk ik, tenenkrommende statements die voor waarheid worden gesleten, moeten sowieso niet kunen.  :popcorn:

Solitaire, niet alles uit verband rukken, je zou de non believers ook kunnen verketteren, de slachtoffer rol voor "anderdenkenden of audiofiele pioneers /  visionairs" vind ik zo'n ontzettend zwaktebod vol zelfbeklag...... ;D (een pioneer, gedreven door marketingboodschappen is toch een contradictie in terminis?  ;D )
JBL PRX Power!

Icarus314

Icarus314

Ik heb alleen nog een heel flauwe vrij naar de film Dark matter.

Zitten een believer en een techneut in de doodcel, ze mogen nog één wens doen. Nou zegt de techneut dan wil ik graag een symposium geven waarbij ik al mijn ideeën nog één maal uit de doeken doe. Antwoordt de believer dan wil ik graag geexecuteerd worden voor dat symposium!  :D

Rednaxela

*Rednaxela heeft nu echt de smaak te pakken...

Goeie, Icarus314! :D

Zit een vrouw bij de dokter, zegt ze: dokter, mijn man is audiofiel en denkt sinds vorige week dat hij een Aiwa set is geworden. Zegt de dokter: waarom zit u dan hier? Zegt die vrouw: nou hij snurkt nogal en als hij daar 's nachts mee begint schijnen al die lampjes zo in mijn ogen.