Post hier je landschapsfoto's

Gestart door denoontje, augustus 20, 2009, 21:27:48

Vorige topic - Volgende topic

bmateijsen

Citaat van: Erwin B op januari  4, 2012, 19:24:12
Ik geef een paar tips. Moet ik dan meteen foto's delen?

Erwin B

Je geeft een open deur..., maar dat is makkelijk immers de beste stuurlui staan aan wal!
Ik heb niets van jou gezien en dat betekent ook dat ik je reactie met een flinke korrel zout neem...

Groet,

Bjorn

Hootie

Ook bij deze foto, qua standpunt op de hurken gezeten.
Wederom Bretagne in december. Schiet maar raak met de feedback.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

eddy135

Citaat van: Hootie op januari  4, 2012, 19:45:11

Hootie

HDR?
Ik vind het iig. een mooie plaat. :smile:
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Hootie

eddy135
Citeer
HDR?
Ik vind het iig. een mooie plaat.

Nee, geen HDR. Graduated filter gebruikt.

Hootie
Music Hall A70.2, Marantz CD 5003,  Audio Physic Tempo 3 JE, PanasonicBD65 Blu Ray speler, Med8er Med500X

Oud lid

Citaat van: Hootie op januari  4, 2012, 19:45:11

Hootie

Dit is een goede foto! Voorwerp op de voorgrond en door de hurken.

Erwin B

VlisChris

Met het risico een onbedoelde discussie op gang te brengen: je brengt het als een feit (je tips om de foto's beter te maken).
Dan is het niet onlogisch dat er iemand is die vraagt of je zelf foto's gaat willen delen.
CiteerZitten aardige tussen
Waarschijnlijk komt het op de ontvangende kant wat negatiever over dan je bedoeling is geweest :)

Oud lid

Het is niet negatief bedoeld. Het waren echt gewoon tips. Ik ben van het analoge fotografie tijdperk. Eigenlijk heb ik niks met het digitale. Ik heb dus ook niks ingescand kwa werk, omdat het negatieven zijn waarvan ik het een en ander heb afgedrukt. Ik heb een fotografieopleiding genoten in Hasselt, Belgiƫ. Ik ben echter gewoon uit Nederland. Mijn voorkeur ligt bij zwart/wit of wit/zwart zoals men in Belgiƫ pleegt te zeggen.

Erwin B

J.A.F._Doorhof

Kan even niet linken vanaf het portfolio maar als je naar www.frankdoorhof.com/portfolio gaat en kijkt naar PERSONAL, de 2-3-4-5e foto vind ik zelf wel leuk landschap werk, ik doe het zelden maar kon het daar niet laten :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

VlisChris

Analoog? 8)
Maar dat is fijn te horen dat het niet negatief bedoeld is :)
Zie overigens dat ik wat reacties gemist had tussen Bjorn zijn opmerking en jou reactie, en mijn reactie :)

BernHardN

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  4, 2012, 23:00:35
Kan even niet linken vanaf het portfolio maar als je naar www.frankdoorhof.com/portfolio gaat en kijkt naar PERSONAL, de 2-3-4-5e foto vind ik zelf wel leuk landschap werk, ik doe het zelden maar kon het daar niet laten :D

Deze?

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

VlisChris

Vooral de derde spreekt me wel aan. Mooie plaat met lekker lijnenspel en lekkere diepte erin.
Die kringen in het water doen het ook erg lekker.

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hootie

Frank.
CiteerKan even niet linken vanaf het portfolio maar als je naar www.frankdoorhof.com/portfolio gaat en kijkt naar PERSONAL, de 2-3-4-5e foto vind ik zelf wel leuk landschap werk, ik doe het zelden maar kon het daar niet laten

Dat doet me goed Frank. Dat je na een foto van mij de behoefte op voelt komen om ook te gaan plaatsen. :headbanging:
Mag ik je ook vragen (anderen trouwens ook) feedback te geven op mijn foto?
Bij jou serie vandit ik de 1e de minste (horizon precies in het midden). Nummer 3 is mijn favoriet vanwege de bochtige lijn. Dat kijkt lekker weg, de interessante lucht en de in het water geworpen steen en daarbij horende rimpels voegen iets toe aan de foto.

Hootie

Hootie

Kom op Frank, ik kan tegen een stootje............"I dare you, I double dare you" :worship:

Hootie

J.A.F._Doorhof

;)
Persoonlijk vind ik hem top, toning is zeer passend.
Enige punt is het torentje. Lijkt nu op een voorliggende rots te staan, zou dat misschien iets aangepast hebben qua standpunt. Maar dat is persoonlijk en doet niets af aan de foto, sterker dit heeft ook wat.

Topper dus.
Custom installer

Hootie

Dit waardeer ik zeer. Dank je.
Wat betreft het kasteel en de voorliggende rots, het was me niet opgevallen. Daar heb je gelijk in. Iets om een volgende keer rekening mee te houden.

Hootie

RonG

Ik vond vind het ook een erg mooie plaat!

TheSpeedSkater

Mooie foto's heren.

De 3e foto van Frank is mooi... maar... het meer loopt leeg! Al het water stroomt naar links, maw, de foto is schuin. Ik vind het altijd erg belangrijk dat de horizon recht is als er foto's van water geschoten wordt.

Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Tube-freak

Ik vind de landschaps foto van JAF Doorhof allemaal een blauwe zeem hebben.  De eerste 2 helemaal blauw en de 3e fototo aan de rechterkant.
Is dat een bewuste artistieke keuze of ligt dat aan mijn monitor?

Mischien toch CaptureNX2 gebruiken dan kan je met controlpoints iets blauw maken zonder dat gelijk de wolken en bomen ook blauw worden.
Maar misschien zie ik iets helemaal verkeerd hier, zou kunnen natuurlijk.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

J.A.F._Doorhof

Kijk je op een gecalibreerde monitor ?
De foto's zijn inderdaad getint, artistieke keuze.
Kijk altijd foto's op een gecalibreerde monitor helemaal als er met getinte foto's gewerkt word, dan kun je namelijk goed zien wat er gedaan word, staat er BV teveel blauw in jouw monitor (bij pc/Mac monitoren zit er vaak veels te veels blauw in) dan ziet het er inderdaad erg vreemd uit.
Custom installer

RonG

Bij mij zijn ze ook wat blauwig maar vind het m.n. bij de laatste foto niet zo erg.

Citaat van: TheSpeedSkater op januari  5, 2012, 00:20:02De 3e foto van Frank is mooi... maar... het meer loopt leeg! Al het water stroomt naar links, maw, de foto is schuin. Ik vind het altijd erg belangrijk dat de horizon recht is als er foto's van water geschoten wordt.

Zoals ik het zie is de horizon niet scheef maar loopt de kade links naar je toe.

Tube-freak

Ik kijk op een laptop volgens mij valt daar weinig aan te calibreren behalve brightness en contrast.
Maar meestal zien de kleuren er niet blauw uit ofzo bij fotos alleen die van jouw dus wel.

Mijn eigen fotos zien er ook nooit blauwig uit volgens mij dus ik dacht al dat het niet aan mijn monitor lag.

J.A.F._Doorhof

Ook een laptop kun je kalibreren, gewoon een spyder voorhangen.
Sowieso moet je nooit oordelen op een laptop maar dat is mijn mening :D

Maar ze zijn inderdaad blauw getint, dat is waar.
Ik gebruik trouwens Photoshop dus heb weinig aan capture NX ben ik bang.
Custom installer

TheSpeedSkater

Citaat van: RonG op januari  5, 2012, 08:40:26
Zoals ik het zie is de horizon niet scheef maar loopt de kade links naar je toe.
Leg maar eens iets tegen je scherm aan en check..
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

Tube-freak

Citaat van: J.A.F._Doorhof op januari  5, 2012, 09:14:09
Ook een laptop kun je kalibreren, gewoon een spyder voorhangen.
Sowieso moet je nooit oordelen op een laptop maar dat is mijn mening :D

Maar ze zijn inderdaad blauw getint, dat is waar.
Ik gebruik trouwens Photoshop dus heb weinig aan capture NX ben ik bang.

Je zal toch wel NIK plugins hebben op je photoshop is in feite hetzelfde als captureNX2 control point technologie (alleen dan minder handig)
Ik zit nu eenmaal aan een laptop vast momenteel dus daar moet ik het me doen.