Stereomeubels

Gestart door fjas.1969, augustus 18, 2009, 14:52:52

Vorige topic - Volgende topic

fjas.1969

Hey,

omdat ik binnenkort een nieuwe stereoset (versterker en cd-speler) aanschaf, ben ik nu op zoek naar een goed meubel dat - vanwege (latere) aanschaf van één of twee eindversterkers - in de toekomst uitbreidbaar moet zijn.

Hebben jullie enige (betaalbare) tips? Liefst geen glazen meubel.

Alvast bedankt!

PS Hopelijk staat dit topic hier goed....  :unsure:

R

S@m

Wat ik o.a. een mooi meubel vind..

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=80690.0

Alco

Het ligt een beetje aan wat je zoekt... (qua looks en afmetingen)
Persoonlijk vind ik veel HiFi-meubels/racks nogal overpriced, als je kijkt naar wat 't is aan materiaal en de eenvoud.

"Betaalbaar" is een rekbaar begrip, maar wat wel uitbreidbaar is en in diverse hoogte, breedte en dieptematen leverbaar is, zijn de rack's van Quadraspire.

Wat ik zelf ook erg mooi vind zijn de meubels van 't Duitse merk Creaktiv.  :inlove:

Zie: http://www.creaktiv.creaktiv-hifi.com/trend2.php  (ook uitbreidbaar en in diverse houtfineer soorten)

Ongetwijfeld zullen er hier ook mensen zijn die aanraden om een z.n. TNT-Flexy rack te bouwen.
Da's zondermeer de goedkoopste optie, maar wat mij betreft ook de lelijkste.  
(zie: http://www.tnt-audio.com/clinica/flexye.html )

Mvg,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Lex Groningen

En in dit geval mag ik reclame maken voor een forum sponsor. Neem eens contact op met Hielco van Good2bhome.
Hij heeft er leuke meubels staan en zijn eventueel ook aan te passen aan je eigen wensen, heb er zelf een goede ervaring mee.
Mijn meubel wordt in ieder geval zo als ik hem wilde hebben.
Versterker: Yamaha A-S2100/ KEF R3 Meta notenhout/ 
Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: ?/ Element: Ortofon Quintet Bronze/
Streamer: ?/ DAC: ?/  Kabels: ?/
Platenwasmachine: Okki Nokki

J o e p

Heb er nu zelf een laten maken dan past alles 100%. Geld kosten doet het toch.
Hegel H390, Auralic Altair G1, Van den Hul M.C. D 102mkIII XLR, B&W 702S2, tellurium Q Black II.

Ronin79

Persoonlijk ben ik nogal gek van het merk Spectral. Naast een mooie glazen, aluminium CD rek, heb ik ook een audiomeubel.
De laatste doe ik eruit, en waarschijnlijk schaf ik een Spectral Brick meubel aan. Mooier kun je het bijna niet krijgen  ;)

Aan de andere kant, wellicht heeft een van de forum sponsors, nog wel een leuk meubeltje staan.  ;D

S@m

Citaat van: SillentWolf op november 17, 2009, 14:35:30
Persoonlijk ben ik nogal gek van het merk Spectral.

Als persoonlijk voorkeur telt ...

Tabula Rasa Basis 600

neptune

nvt
zet hier iets neer

Koen K

@ Sam: Erg mooi, dat Tabula Rasa. Ik ben van plan om zelf (met hulp gelukkig) iets in dezelfde minimalistische stijl te bouwen.

Robbert54

ik vind deze erg mooi :D :tongue2:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: Koen K op november 17, 2009, 17:59:11
@ Sam: Erg mooi, dat Tabula Rasa. Ik ben van plan om zelf (met hulp gelukkig) iets in dezelfde minimalistische stijl te bouwen.

Ik ben in het gelukkige bezit van een Tabularasa en vind 'm ook prachtig. Volgens mij is het niet zo heel moeilijk om iets dergelijks te bouwen...succes!

DM

Ik heb nu een rek van Salamander Design, uit de US laten overkomen. Erg mooi spul, klinkt ook nog eens goed.
ZOiets als dit:

Ik kwam ook nog het volgende tegen online, www.hifiracks.co.uk. Uit mooi eikenhout gemaakte houten meubels, op maat te maken in breedte, diepte, en hoogte:
Grimm MU1-(Acoustic Zen MC2*)-Mola Mola Makua-(Acoustic Zen Absolute XLR)-Mola Mola Perca-(Acoustic Zen Hologram II)-Vivid Audio S12

Ronin79

Uit Duitsland laten overkomen (via Smits)

Spectral Brick (1.20 meter breed)

Het is werkelijk een fantasische meubel.
De bovenkant en de voorkanten zijn van glas. De zijkanten en binnenkant van mooi dik hout. Achter het meubel bevinden zich
Zwart metale roosters (met luchtgaten en kabeldoorgand, die ieder word vastgehouden door magneten, op deze manier
kun je je kostbare apparatuur netjes in het meubel plaatsen. De afwerking is werkelijk fenominaal, maar dat mag ook wel voor het geld.
Mijn vorige Spectral heb ik weten in te ruilen (van Glas). Met een flinke bijbetaling (en een lange tijd goed gespaart) heb ik dit kunnen kopen.

Toevallig heb ik ook deze tv (Loewe Compose), die hier boven staat afgebeeld, maar die heb ik in de slaapkamer hangen (in het Aluminium Silver)
Boven dit meubel heb ik de Pioneer LX5090H hangen.

Hij staat tegen een grijze muur  ;)

Als ik tijd heb, dan zal ik een keer een foto maken.

Het kost wat, maar dan heb je ook wat   :thumbs-up:
Ik weet dat de TS eingelijk geen glas wilt .... maar hij is zeker het bezichtigen (showroom Spectral) waard.

s.t.

Zoiets als de brick hierboven zoek ik. zijn er ook andere merken met closed systemen (zodat stereo beschermd is tegen kindervingers)

Ronin79

Dat was oa. precies mijn reden  ;)

Ik heb werkelijk geen idee, welk merk dichte meubels maakt.

Misschien op  :google:

bokkes

closed systeem waarbij je wat vaker vette kinder vingers moet verwijderen  ;)
http://www.bdiusa.com/theater/avion_2_8928.shtml
bokkes

bokkes

Wel Amerikaans maar als je het filmpje bekijkt zie je dat er wel overnagedacht is.
http://www.bdiusa.com/theater/performance_features.shtml
bokkes

s.t.

Design van die Brick vind ik wel erg mooi. Helaas van BDI vind ik niet mooi. Nog wat geoogled maa rkan niet zo snel iets vinden naast Finite (maar dat is echt de hoofdprijs)

aklasse

Hoe hoog is dit meubel incl de sokkel die eronder zit

LeonArdusS

Citaat van: aklasse op mei 15, 2012, 09:06:29
Hoe hoog is dit meubel incl de sokkel die eronder zit

Op de spectral site kan je een pdf downloaden met alle mogelijkheden, maten en adviesprijzen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

wil

Citaat van: Koen K op november 17, 2009, 17:59:11
Niet zelf prutsen, maar door een meubelmaker laten doen! Lees vanaf hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20151.msg2153130#msg2153130

Met een goede meubelmaker kan je zelf je maten, houtsoorten en afwerkingen kiezen.

wil

Pathos Logos
Lector CDP-603
Marantz DV7600
Sonus Faber Cremona M
VPI Scout | AT-OC9XML | ifi Zen Phono
Nordost Blue Heaven | Funk BS2 |  Lapp Öllflex | Concept & Design
Panasonic TH42PV60

LeonArdusS

Citaat van: wil op juli  4, 2012, 19:04:03
Niet zelf prutsen, maar door een meubelmaker laten doen! Lees vanaf hier: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=20151.msg2153130#msg2153130

Met een goede meubelmaker kan je zelf je maten, houtsoorten en afwerkingen kiezen.

wil

Het is handig om een aanvraag via werkspot te plaatsen, veel reacties en goede prijzen.
HiFi: Naim Uniti STAR
Speakers: Monitor Audio Gold 200
Bronnen: Technics SL-120 + Stanton 681EEE, Phono Box DS
Kabels: LS - Ocos, SET - Sharkwire

aklasse

sprecta meubels zijn ook in een goedkopere variant te koop en hebben hetzelfde uiterlijk kwaliteit w.s iets minder is de koop bij otto scheelt enorm

Justapoke

Citaat van: aklasse op augustus 25, 2012, 18:59:35
sprecta meubels zijn ook in een goedkopere variant te koop en hebben hetzelfde uiterlijk kwaliteit w.s iets minder is de koop bij otto scheelt enorm

Voor een veel lagere prijs "iets" minder kwaliteit kan je wel vergeten. Spectral is niet goedkoop maar wel Duitse degelijkheid. Otto is meer Ikea niveau, oftewel troep dus in vergelijk.
--
"This power cord is built using high-tech materials costing a small fortune. It might make your system sound a bit better. Or it might not. If it does, we're not really sure why. Still, might be worth trying it - look at the shiny gold plugs!"