Sandervg's hometheater --> weer luidsprekers geluisterd

Gestart door sandervg, augustus 7, 2009, 10:20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

sandervg

Inmiddels hebben we ook contact gehad met de Duite importeur. De Duitse Velodyne importeur en Hifi Circle (de leverancier van de Sub) wijzen naar elkaar en sowieso hebben ze beide flinke steken laten vallen, dat is me inmiddels wel duidelijk en geen van beide heeft zin om het probleem echt op te lossen en wijst naar de ander (bv. wie gaat de vrachtkosten betalen van op en terugsturen?). En dat het geen 'vergissing' is, is ook wel duidelijk.

Het apparaat is een volledige Velodyne R, alleen met een andere behuizing waarvan er destijds enkele voor de Duitse markt zijn gemaakt. Dus ook met de nieuwe woofer. Althans volgens de importeur. Volgens de importeur wist Hifi Circle dit en hebben ze dat naar ons toe verzwegen. Daarnaast is het een gebruikte sub in plaats van een nieuwe sub zoals was verteld. Het lijkt erop dat hier de importeur de boel hier heeft lopen flessen. Maar het meest bizarre komt nog: omdat de importeur ons wel wat zielig vond, heeft hij een forse extra korting gegeven aan Hifi Circle om ons een scherp aanbod te doen voor een nieuwe Velodyne Ultra (hoera! dacht ik). Hifi Circle doet echter niets van de prijs af en steekt deze extra korting in eigen zak!!! Onbegrijpelijk! En de importeur wil niet zeggen hoeveel korting hij gegeven heeft en zegt dat het aan de dealer is om te bepalen of hij dit aan ons doorberekend! Zo los je toch geen probleem op? Beide hebben in ieder geval hun aandeel gehad en ik heb beide partijen nog niet kunnen betrappen op eerlijkheid en openheid. Maar goed: de keuze blijft dus:
- Apparaat terugsturen en wij waarschijnlijk alle vrachtkosten betalen (hier valt denk ik nog wel over te spreken)
- De R serie in een andere behuizing die voor demo gebruikt is houden zonder extra korting
- Omruilen voor Velodyne Ultra voor nog steeds een eerlijke prijs, maar wel fors duurder dan ons budget

Grootste probleem van terugsturen: wat dan? Heb niet veel zin om te wachten tot er weer ergens een 2e handse of demo SPL1200R te koop wordt aangeboden.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

LexiconLogan

Terugsturen, en geld terug vragen. Dat zou ik doen. Waar moet dat ding heen?
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

S@m


dre73

dit zou voor mij een gevalletje van persoonlijk afhandelen worden.....(typefout maakte er afhanselen van :D,dan zie ik heel andere dingen voor me..)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

celerontje

Een litertje bloed meer of minder is niet erg in dit geval! :devil: :D

GELD TERUG, PUNT!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Ghosty J

Ik persoonlijk zou in de auto stappen met de sub, en daar de boel even gaan afhandelen.
mensen voelen zich altijd meer/sterker achter internet :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

LexiconLogan

Ik zou hem ook afleveren ja. Filmpje later op youtube posten..
Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Robbert54

persoonlijk langsbrengen!! absoluut. en geld terug, en via die zaak niks meer halen. snap dat je budget gebonden ben, maar dan liever het geld houden voor een betrouwbare en eerlijke dealer.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: LexiconLogan op november 26, 2009, 18:49:11
Ik zou hem ook afleveren ja. Filmpje later op youtube posten..
Ik zie het al voor me: ;D
Ich habe eine mitteilung an Sie, herr Sander: AAAAAAUUUUUUUSSSSSS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :D :D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

sandervg

Citaat van: dre73 op november 26, 2009, 18:59:19
vrijwilligers stapelen zich op! :angel:
Helder advies!!  ;)  Met de HT-Forum-knok-ploeg naar Bonn afreizen!  :devil:

Maar wat dan hier kopen? (uiterste al opgerekte budget is inmiddels 1000 euro)

Heb wel al ergens een offerte gevraagd voor een SPL1200 Ultra hier in NL, maar dat gaat gewoon niet in het budget vallen  :(  :(
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

celerontje

Citaat van: sandervg op november 26, 2009, 19:24:03
Helder advies!!  ;)  Met de HT-Forum-knok-ploeg naar Bonn afreizen!  :devil:
Pfff, je vraagt ook wel om ellende; ''Bonn'' lijkt verrekte veel op ''bonje'' :P ;D :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo


LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable


celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Als het mijn sub zou zijn, dan zou ik de subwoofer in de auto gooien en daar alles ter plekke gaan regelen.
Zodra ik mijn geld terug zou hebben, zou ik de desbetreffende dealer wissen uit mijn bestanden en daar nooit meer zaken mee willen doen.
Wie verzekerd jou nu namelijk dat de tweede subwoofer wel nieuw is? Je betaalde namelijk voor een nieuwe subwoofer en je krijgt een gebruikt exemplaar en ander type dan gevraagd.
Het is aan jou wat te doen, maar ik zou zelfs overwegen om eens met mijn rechtsbijstand te bellen om de zaak voor te leggen
(helaas nog meer extra negatieve energie waar je niet op zit wachten).

=> zoals de meeste hierboven al hebben geschreven... geld terug en doorsparen tot je de sub kunt kopen die je wel wilt hebben.

Succes!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Ik heb ook wel ervaring met Hifi Circle.
2e hands setje Kef speakers gekocht ooit. Persoonlijk afgehaald. Ik hoefde wat hem betreft niets te controleren, ik had zo'n lange reis gemaakt, ik moest maar snel weer terug, en hij had het toch ook druk. Ik had al een set van die speakers dus voor de klank hoefde ik niet te luisteren, en ze waren 100% OK volgens hem..

Kom ik thuis, front van speaker af, en ja hoor, klein deukje in een Uni-Q driver.
Heeft veel e-mails, telefoons en wacht tijd gekost voordat dat opgelost was.

Uiteindelijk wel een nieuwe driver opgestuurd gekregen, maar heeft toch veel tijd gekost. Allemaal argumenten dat ik hem wel bij transport beschadigd moest hebben etc.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

S@m

Citaat van: jaco op november 27, 2009, 08:51:23
Ik heb ook wel ervaring met Hifi Circle.
2e hands setje Kef speakers gekocht ooit. Persoonlijk afgehaald. Ik hoefde wat hem betreft niets te controleren, ik had zo'n lange reis gemaakt, ik moest maar snel weer terug, en hij had het toch ook druk. Ik had al een set van die speakers dus voor de klank hoefde ik niet te luisteren, en ze waren 100% OK volgens hem..

Kom ik thuis, front van speaker af, en ja hoor, klein deukje in een Uni-Q driver.
Heeft veel e-mails, telefoons en wacht tijd gekost voordat dat opgelost was.

Uiteindelijk wel een nieuwe driver opgestuurd gekregen, maar heeft toch veel tijd gekost. Allemaal argumenten dat ik hem wel bij transport beschadigd moest hebben etc.

Als je toch niet controleert waarom dan ophalen?

filmkelder

He Sander,

Best K*T joh.
Ik word de laatste jaren regelmatig verschrikkelijk kwaad over het onrecht wat je als consument soms wordt aangedaan. Als je iets wilt aanschaffen kan je zoveel :coffee: :coffee: :coffee: krijgen als je maar wilt, maar owee als je met problemen komt.
Heb je een rechtsbijstandverzekering, DAS of zo? Dan zou ik daar eens informeren wat de mogelijkheden zijn. Soms kan een schrijven van een dergelijke organisatie al wonderen doen. Ze proberen tegenwoordig maar al te vaak misbruik te maken van de onwetendheid van ons als consument en in dit geval ook het probleem van de afstand. Maar... we komen toch niet uit een grot...

Ik weet niet of er juristen op het forum zitten? Die kunnen je wellicht nader informeren. Al geldt hier Duits recht, dat wijkt waarschijnlijk niet zo veel van dat van ons af.
Volgens mij is het zo dat je met de leverancier een bindende overeenkomst bent aangegaan. Zij hebben niet geleverd wat jullie zijn overeengekomen. Er bestaat bij een professionele leverancier (en zo mogen hun aangemerkt worden) een z.g.n. leveringsplicht.
Ik ben van mening dat ze jou kosteloos een vervangende sub moeten sturen. Als dat niet het model kan zijn waarover je in eerste instantie overeenstemming hebt bereikt, dan een vervangende die minimaal gelijkwaardig is. Een stukje genoegdoening is hier ook zeker op z'n plaats dus die ultra om niet omruilen is waarschijnlijk geen onredelijke eis.

Mijn gevoel zegt dat je een goede kans maakt als je dit hard speelt, zij proberen dit immers ook. Laat van je horen :devil: :devil: :devil: Stel je arrogant op, net zoals hun dat doen.
Ik moet er wel gelijk bijzeggen dat recht hebben en recht krijgen helaas niet altijd samen gaan.

Succes.
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

filmkelder

Me dunkt dat Sander al normaal genoeg heeft gedaan. Je recht halen is als je er niet uitkomt niet meer dan normaal, slechts jammer dat dit nodig is.
Marantz UD9004
Marantz combi AV8003 / MM8003
Piega C40 - C2Ltd - SUB P1MKII 7.1 opstelling
Marantz VP11S1