Sandervg's hometheater --> weer luidsprekers geluisterd

Gestart door sandervg, augustus 7, 2009, 10:20:50

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Nooff

Citaat van: sandervg op oktober 21, 2009, 17:49:21
Ik kan je volgen. Ralf is blij met je aanbeveling! Kan ik weer een keer z'n avond verstoren  :).  Maar zonder gekheid: achteraf vind ik wel jammer dat ik niet toch heel even de 300 heb laten aansluiten. Dan zou ik het direct geweten hebben. De beschrijving die je geeft klinkt wel erg mooi. Maar waarom zou je dan voor muziek wel de voorkeur aan de 400 geven? Je beschrijving van de 300 lijkt me ook te prefereren bij muziek?


lol  :P

Wellicht komt het door de tuning die de 400 heeft gehad ten opzichte van de 300, maar via de Neutrik klonk de 400 net iets lekkerder met muziek. Begrijp me niet verkeerd, de 300 is ook een goede muziekale subwoofer, vandaar dat ik ook zei dat de verschillen marginaal zijn. Natuurlijk merk je 100W verschil, het zou ook niet goed zijn indien niet merkbaar zou zijn, wellicht dat het verschil hem daar in zit? Het gaat bij muziek niet zo zeer om laag aangezien je die lage frequenties vaak niet eens haalt, en sowieso beleef je die anders dan LFE.

Persoonlijk, maar dat is uit mijn eigen ervaring, vind ik de XXLS400 een ietwat onnodige opvulling van de collectie. De 400 heeft als enige doel, het verschil overbruggen tussen de XLS300 en de Monolith. Ik vind de Monolith niet passen bij mijn beleving van film en muziek, hij is me TE nadrukkelijk aanwezig (visueel en audiotechnisch  :P) en dat vind ik persoonlijk niet prettig. Overigens luister ik alle muziek zonder sub, puur op stereo via Pure Audio (daarbij wordt een sub sowieso uitgeschakeld via mijn Onkyo)

yorkie13

ik denk dat er ook aan de afstemming vd subwoofer voorbij gegaan wordt
je hebt immers 3 veschillende uitvoerinngen van de xxls12 woofer
-1 voor met een PR, die bedoeld Nooff
-1 voor een gesl;oten kast, zoals hier toegepast in de xxls400 met een linkwitz transform, zodat deze dus juist wel die 20 hz haalt met voldoende Spl
en ook onder de 20 hz nog laag weergeeft
-1 voor basreflex, heb een xxls12 in een basreflexafstemming van concurrent xtz staan en die gaat echt niet lager dan 23 hz -3db
heb dit uitvoerig getest en gemeten

mijn bevindingen zijn dat de xxls400 gewoon makkelijk 20 hz haalt en met meer druk dan de xls300/pr
die moet aardig hard werken om dat in mijn ruimte te halen

dit kan in een andere ruimte misschien iets anders uitpakken

hifiman

Ik heb nog niet zo lang geleden mijn BK300 verruild voor de 400. Alhoewel ik ze nooit naast elkaar heb kunnen vergelijken is ook mijn ervaring dat de 400 zowel dieper gaat als meer SPL levert.

Met muziek gebruik ik geen sub, zeker niet meer nu ik sinds kort weer vloerstaanders heb als front speakers.

That been said, ook met de 400 had ik flinke pieken in het laag, maar dat is netjes opgelost met een DSPeaker Anti-Mode.
Voor muziekweergave zou ik een gesloten kast in principe prefereren (oftewel de 400 nemen en niet de 300). Voor film levert in mijn subjectieve beleving de 400 net even dat beetje meer.  ^-^

Groetjes,

Ronald

daxie

Citaat van: Nooff op oktober 21, 2009, 16:14:26

Dit statement is vooral gebaseerd op preferentie. Wat is de definitie van 'beter'? 

Vervormingscijfer bij bepaalde geluidsdruk en frequentie... Hoe lager hoe beter.

Nooff

Citaat van: RA SUBS op oktober 21, 2009, 20:00:22
ik denk dat er ook aan de afstemming vd subwoofer voorbij gegaan wordt
je hebt immers 3 veschillende uitvoerinngen van de xxls12 woofer
-1 voor met een PR, die bedoeld Nooff
-1 voor een gesl;oten kast, zoals hier toegepast in de xxls400 met een linkwitz transform, zodat deze dus juist wel die 20 hz haalt met voldoende Spl
en ook onder de 20 hz nog laag weergeeft
-1 voor basreflex, heb een xxls12 in een basreflexafstemming van concurrent xtz staan en die gaat echt niet lager dan 23 hz -3db
heb dit uitvoerig getest en gemeten

mijn bevindingen zijn dat de xxls400 gewoon makkelijk 20 hz haalt en met meer druk dan de xls300/pr
die moet aardig hard werken om dat in mijn ruimte te halen

dit kan in een andere ruimte misschien iets anders uitpakken

De XLS300 is een 10 inch subwoofer he, geen 12. De XTZ subs vond ik waardeloos overigens, die dingen komen in de verste verte niet in de buurt van de BK's.

sandervg

Citaat van: Nooff op oktober 21, 2009, 17:58:16
Wellicht komt het door de tuning die de 400 heeft gehad ten opzichte van de 300, maar via de Neutrik klonk de 400 net iets lekkerder met muziek.
Wat vond je dan 'lekkerder'  aan de 400? Dat blijf ik vaag vinden. Immers: alles wat je over de 300 zegt zou ook in z'n voordeel bij muziek moeten werken...


Citaat van: Nooff op oktober 21, 2009, 17:58:16
Begrijp me niet verkeerd, de 300 is ook een goede muziekale subwoofer, vandaar dat ik ook zei dat de verschillen marginaal zijn.
Geldt je statement ook omgekeerd: dat de 300 maar marginaal beter is bij film? (Ik blijf even door zeuren omdat ik me toch wel wat bezwaard voel om Ralf weer lastig te vallen om het verschil tussen 300 en 400 te beluisteren dus probeer toch op deze manier een beeld te vormen)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Nooff

Citaat van: sandervg op oktober 22, 2009, 08:01:26
Wat vond je dan 'lekkerder'  aan de 400? Dat blijf ik vaag vinden. Immers: alles wat je over de 300 zegt zou ook in z'n voordeel bij muziek moeten werken...

Geldt je statement ook omgekeerd: dat de 300 maar marginaal beter is bij film? (Ik blijf even door zeuren omdat ik me toch wel wat bezwaard voel om Ralf weer lastig te vallen om het verschil tussen 300 en 400 te beluisteren dus probeer toch op deze manier een beeld te vormen)


Ik kan het je moeilijk uitleggen zo. Ik vond gewoon de 300 lekkerder over het algemeen. Ik kijk alleen films met sub, muziek draai ik zonder sub, dus daar koop ik hem niet voor. Je moet het verschil tussen beide gewoon horen, dan weet je wel wat ik bedoel. Ik snap je punt dat je niet nog een keer heen en weer wilt als de 300 toch minder zou zijn, maar daar hebben we allemaal onze eigen beleving voor. Je kunt alleen een beeld vormen indien je ze beiden gehoord hebt. Ik vond de 400 over het algemeen veel te nadrukkelijk aanwezig. Een sub moet je voelen, niet horen, en voor mijn beleving 'hoor' je de 400 meer dan de 300.

sandervg

Ik ga nog een keertje bij Ralf luisteren, maar ook dan blijft het lastig: mijn ruimte is op zolder, dus afgewerkt met dakbeschotplaten en holle gipswanden. Volgens Ralf lekt al het laag weg uit de ruimte en is dat ook een reden waarom je een wat stevigere sub nodig hebt. Iets wat Bjorn van BB&G ook al een keer heeft gepost herinner ik me. Dus misschien dat dat een reden is waarom de 300 bij mij sowieso niet goed uit de verf gaat komen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

sandervg

Gisteren is een licht-adviseur langsgeweest en die gaat ook een voorstelletje maken voor de HT ruimte. Ik ben benieuwd! Zaterdag gaan we naar zijn winkel om te kijken wat hij gaat adviseren. Hij snapte in ieder geval dat we een beetje 'bioscoop ambiance' nastreven. Klein issue zou kunnen zijn dat het nogal een dure winkel is, dus of we zijn advies kunnen betalen is vraag twee!  :-\
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Starred

Je kunt vrijwel altijd goedkopere armaturen vinden..

sandervg

Da's ook waar. En dan weten wel in welke richting we moeten denken. En daarnaast mag de verlichting ook wel wat komen: ik vind de sfeer in de HT ruimte wel belangrijk: we gaan er toch een redelijk deel van onze vrije tijd doorbrengen!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Ghosty J

Citaat van: sandervg op oktober 23, 2009, 08:12:24
Ik ga nog een keertje bij Ralf luisteren, maar ook dan blijft het lastig: mijn ruimte is op zolder, dus afgewerkt met dakbeschotplaten en holle gipswanden. Volgens Ralf lekt al het laag weg uit de ruimte en is dat ook een reden waarom je een wat stevigere sub nodig hebt. Iets wat Bjorn van BB&G ook al een keer heeft gepost herinner ik me. Dus misschien dat dat een reden is waarom de 300 bij mij sowieso niet goed uit de verf gaat komen.
ga anders een langs Hilversum :D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

sandervg

Wat een dag gisteren! Hadden we een afspraak om bij AVI nog een keer de neutron luidsprekers te gaan beluisteren, start onze auto niet!! Na een hoop gedoe heeft de ANWB het probleem opgelost (te laat om nog naar AVI te gaan) dus wil die avond dan maar gebruiken om de receiver via internet te gaan bestellen. Ik had een mooie Marantz SR8002 op het oog bij Amazon.de in Duitsland voor ongeveer 950 euro incl. verzendkosten. En ja hoor: zijn ze op!   :(  :(  Gelukkig wist ik dat er nog een aantal andere winkels dezelfde receiver aanboden voor slechts een paar tientjes meer en wat verzendkosten, maar overal was dat ding weg. Nog alleen maar te koop voor enkele honderden euro's meer. En ik ben van het type dat dan ook niet meer een paar honded euro meer ga betalen voor dezelfde versterker bij een andere aanbieder. (Ik had gisteren zoiets van: ik trek wel m'n gepensioneerde Sony versteker achter het knieschot vandaan en ga wel in stereo draaien wat de erbij horende stokoude luidsprekers!!!  :(  :nopompom:  )
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

S@m

Gewoon nog een keer een afspraak maken om de AVI's te beluisteren

Haastige spoed is zelden goed  ;)

sandervg

Die AVI's komt wel goed, maar die receiver daar kan ik dus mooi naar fluiten! Ben nu op zoek naar een andere mooie deal. Misschien bij Denon of zo. Schijnt qua klank erg in de buurt van de Marantz te liggen.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Vin_cent

Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

sandervg

Citaat van: Vin_cent op oktober 28, 2009, 13:47:25
PM voor SR8002
Goede tip, maar helaas hadden ze geen SR8002 meer... Het lijkt erop of de SR8002 al uit productie is genomen, terwijl er nog lang geen opvolger aan zit te komen. Vreemde jongens bij Marantz.
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

Vin_cent

Balen!

Hij staat nog wel op de site, vandaar mijn PM.

Ze bieden de SR9600 ook voordeling aan O0
Panasonic TX-26LX50 Panasonic TH-42PV70
Marantz SR 7500 Marantz SR9600
Marantz DV 6500 Panasonic BD55
Front: JBL Northridge E100 Rear: JBL Northridge E30 JBL Northridge E90 Center: JBL Northridge EC35 Sub: JBL Northridge E250

sandervg

Citaat van: Vin_cent op oktober 29, 2009, 06:46:36
Balen!

Hij staat nog wel op de site, vandaar mijn PM.

Ze bieden de SR9600 ook voordeling aan O0
Ja, ze moeten 'm er eigenlijk afhalen.
De 9600 had eigenlijk in eerste instantie willen kopen, maar ik kom gewoon niet goed uit met maar 2 HDMI ingangen (en omdat de component ingangen niet naar HDMi uitgestuurd kunnen worden). En dan moet ik weer met die schakelkastjes gaan werken, of de projector ook met component aansluiten e.d. Echt heel jammer, want anders was het echt een perfect versterker!
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

audiosurfer

Citaat van: Nooff op oktober 22, 2009, 01:13:37
De XLS300 is een 10 inch subwoofer he, geen 12. De XTZ subs vond ik waardeloos overigens, die dingen komen in de verste verte niet in de buurt van de BK's.

Dat ben ik echt totaal niet met je eens, heb beide gehoord(en de MA rs-w12, BR-10, B&W asw 608, asw 610, asw 650) en vond de XTZ geenszins de mindere van de BK's en gewoon echt beter dan de MA's en B&W's. De XTZ heeft wel erg veel inspeeltijd nodig, maar ik heb de XTZ 10.16 nu al behoorlijk lang en vind hem steeds indrukwekkender worden en ben zelfs zo tevreden dat ik er een tweede bij ga kopen binnenkort. Ik denk dat de 10.16, zeker gezien het feit dat hij zo goedkoop is, echt heel erg goed is en bij mij komt er geen andere in!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.


sandervg

Citaat van: Starred op november  2, 2009, 10:05:58
http://www.intosurround.nl/eshop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=177&category_id=48&option=com_virtuemart&Itemid=1

http://www.intosurround.nl/eshop/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=1&category_id=40&option=com_virtuemart&Itemid=1
Hmmm. Krijg de melding

"Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log."
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

yorkie13

hij bedoeld vermoedelijk de xtz 99.26 welke je hier beluisterd hebt met de xxls400

hifiman

Citaat van: sandervg op november  2, 2009, 14:04:22
Hmmm. Krijg de melding

"Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request.
Please contact the server administrator, [email protected] and inform them of the time the error occurred, and anything you might have done that may have caused the error.

More information about this error may be available in the server error log."

Netjes toch, email adres en instructies erbij  ^-^