Betere IEC & Schuko stekkers advies gezocht

Gestart door Tube-freak, augustus 1, 2009, 14:06:05

Vorige topic - Volgende topic

Snowmaster

Citaat van: Tube-freak op augustus  4, 2009, 17:57:29

Dus twee Futechs gold plated.
en
Twee IeGo goldplated behandeld met Cryogenic Treatment  (ik hoop niet dat ze uit elkaar vallen net als die terminator robots die even gecryotrreat werden).  Op de plaatjes zien ze er niet goud uit maar is waarschijnlijk de Rhodium uitvoering die je daar ziet.

Ben heel benieuwd naar je IeGo met Cryogenic.  Heb zelf goede ervaring met CT behandeling. Vraag mij alleen af of dit wel blijvend is. Zelf wil ik naar (euro)stekkers met meer klemkracht want mijn snoeren zijn verder goed genoeg. Houd rekening met een inspeeltijd en dat de klankkleur nog ietsje zal veranderen. Trek in het begin dus niet te snel een conclusie. Post je straks je eerste indrukken en ervaringen?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Tube-freak

Ik ga voorlopig eerst met Furutech aan de slag dat was al weer duur genoeg.  Als ik geen verschil hoor dan ga ik ook geen andere duurdere stekkers meer kopen en als ik wel verschil hoor in positieve zin tja dan zien we wel verder.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

Tube-freak

Nou ik heb vandaag mijn furutechs binnen gehad.  Wat ik dus niet had verwacht is dus (gelukkig) toch gebeurt.  De Furutechs zijn duidelijk beter dan de  Bouwmarkt kabels, het is dus geen weggegooid geld zo een furutech stekker.

Vandaag dus de Lapp kabel aangepast met furutechs.  Ik moet nog even aan het geluid wennen.  De IEC stekker zit lekker strak in de IEC inlet van de versterker, dat merkte ik al meteen, dus dat geeft al een goed gevoel.

Nog even snel de eerste indrukken.
- De achtergrond is stiller en zwarter.
- Meer rust in het geluid
- Bass is beter gecontroleerd
- Over het algemeen klinkt het wat meer zijdezachter.
- Micro detail neemt iets toe voor mijn gevoel.
- Ik had het idee dat het geluid wat trager klinkt, maar daar was ik na 2 liedjes ook al weer aan gewend. 

Het zal dus nog even een tijdje moeten spelen om echt een goed oordeel te geven.  Dat de stekkers effect hebben dat is in elk geval duidelijk voor mij.

erik s.

het effect van het langzaamer lijken te klinken van muziek dan je gewend bent, wordt wel gezien als een teken van kwaliteit van de keten. ik zeg dat die Furutech's wel heel veel op de "W & M" klonen lijken.. :)
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Staaled

excellent choice. :thumbs-up:

Ik zie op de foto ook de zekeringhouder.
Zou zeker overwegen deze te vervangen voor een "audiofiele". :music:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

stone56

Is er een voorschrift in NL hoe je de bedrading in de stekkers moet aansluiten?
It's only rock 'n roll (but I like it)

celerontje

Ik zou de fase rechts houden, als je voor het stopcontact staat.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Tube-freak

Gewoon stekker in het stopcontact en dan met fase meter meten aan de IEC kant.  Voorzover ik het weet moet dat rechts zitten als je tegen de IEC plug gaatjes aankijkt.  Maakt ook niet veel uit als je de draden tijdens het monteren hebt omgedraaid dan draai je gewoon de stekker de stekker in het stopcontact even om.  Zal misschien officieel volgens het bouwvakkersgilde wel niet zo moeten maar dat werkt prima.  Sowieso altijd even luisteren wat beter klinkt....

Ik heb gewoon zo een velletje met gekleurde kleine ronde stikkertjes gekocht voor anderhalve euro bij de boekwinkel en plak op alle stekkers gewoon een stikkertje aan de kant van de fase, is wel zo handig als je weer eens wat verplaatst of de stekkers eruit hebt gehad.  Staat sowieso wat beter dan dat geklunkel met nagellak wat sommige figuren doen.

@ Erik S.  

Ja aan de buitenkant lijken ze allemaal op elkaar.  Een nep Oyaide lijkt ook op een echte.  En een Furutech op een Wattgate en/of een W&M (van de buitenkant heb ik het over).

@ReMC  

Heeft Furutech ook vierkante 20A IEC stekkers? (Voor kemp Powersource aan te sluiten bijvoorbeeld).

phmeijer

Citaat van: Tube-freak op augustus  6, 2009, 17:30:15
@ReMC  
Heeft Furutech ook vierkante 20A IEC stekkers? (Voor kemp Powersource aan te sluiten bijvoorbeeld).

Ben dan wel ReMC niet, maar kan je wel vertellen dat ze deze hebben!
FI-31 Gold:

FI-32 Rhodium:

FI-52 Rhodium:

Allemaal bij ons te bestellen (via PM, staan helaas nog niet in de shop)!
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Tube-freak

Binnenkort heb ik nog wat meer furutechs om het hopelijk nog mooier te krijgen dan het al is.
Ik ga een Kemp kabel verbouwen met Furutechs en de Kemp Powersource krijgt nu eindelijk een afgeschermt netsnoer naar het stopcontact met 24K gold furutech stekkers.

In de loop van de komende week komt er wel een update over mijn bevindingen. 
Ik blijf de furutechs nog steeds duur vinden, maar het maakt dan ook wel een groot verschil in geluid wat het dan toch maar weer rechtvaardigt.

James T. Kirk©

Citaat van: Tube-freak op augustus  9, 2009, 19:41:50
Binnenkort heb ik nog wat meer furutechs om het hopelijk nog mooier te krijgen dan het al is.
Ik ga een Kemp kabel verbouwen met Furutechs en de Kemp Powersource krijgt nu eindelijk een afgeschermt netsnoer naar het stopcontact met 24K gold furutech stekkers.

In de loop van de komende week komt er wel een update over mijn bevindingen. 
Ik blijf de furutechs nog steeds duur vinden, maar het maakt dan ook wel een groot verschil in geluid wat het dan toch maar weer rechtvaardigt.

Ja, ik zou ook graag alternatieven zien die net zo goed, of beter klinken voor veel minder geld. Je hebt nog niks met die IeGo's gedaan begrijp ik?
take care,
____________________________Jim©

Tube-freak

Citaat van: James T. Kirk© op augustus  9, 2009, 21:51:24
Ja, ik zou ook graag alternatieven zien die net zo goed, of beter klinken voor veel minder geld. Je hebt nog niks met die IeGo's gedaan begrijp ik?

Ja, begrijp me niet verkeerd, ik zou ook graag goedkopere alternatieven zien. De IeGo's waren niet leverbaar ivm vakantie van de fabrikant. De Furutechs I25/Ie35 waren gewoon  :o  :worship:  :o  ten opzichte van de standaard stekkers.  Ik zou het graag ook willen vergelijken met W&M en IeGo maar het is me even iets te duur voor zo maar een experimentje.  Ik sta open voor een shootout, alhoewel dat ook lastig vergelijken is als je niet dezelfde kabel hebt.

reMC

Leuk dat de Furutechs goed bevallen :)

Citaat van: Tube-freak op augustus  6, 2009, 17:30:15
@ReMC 

Ja, zie hier in het midden: http://distribution.audio-life.nl/index.php?pid=241

Niet goedkoop helaas...

phmeijer

Inmiddels zijn ze aangeschaft en misschien ook al wel op de kabel gemonteerd???
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

Tube-freak

Ja hoor ze zijn binnen en gemonteerd. Ik heb nu een 9 meter afgeschermde lapp kabel aan de Kemp Powersource hangen met furutechs.
Dit gaf weer een miniscule verbetering in micro detail.  In elk geval niet zo spectaculair als mijn zelfbouw powercord voor de versterker.

Verder heb ik een kemp kabel aan de trichord dino voorzien van gouden furutech stekkers.  Ook dit gaf een zeer klein verschil.  Maar goed de kleine dingetjes doen het hem, en als je het niet probeert dan weet je het niet.... Ik heb bijvoorbeeld een LP van Alela Diana en op de achtergrond (way back....) hoor je heel zacht een 2e vrouwen stem naast de gewone stem (goede lp om microdetail te testen, sowieso wel aardige muziek).  Dit is heel subtiel die tweede stem en sommige details waren me voorheen nog niet opgevallen en nu wel. Het is allemaal makkelijker en beter te volgen.  Het is gewoon beter alles bij elkaar genomen.

Verder nog een voorbeeldje van een Nora Jones DVD daar staat een nummer 'Loretta' op dat is 3 stemmig waarbij Nora Jones en een of andere dude ,waarvan ik de naam even niet weet, op ongeveer dezelfde toonhoogte zingen.  De 3 stemmen zijn nu allemaal beter van elkaar te onderscheiden terwijl het vroeger soms als 2 stemmig klonk terwijl er toch 3 stemmen zijn (Mijn DNM kabels dragen ook bij aan deze verbetering, maar met de nieuwe zelfbouw lapp/furutech kabels toch weer net een stapje beter).

De laatste kabelaanschaf was qua prijs/verbetering niet geheel in verhouding eerlijk gezegt maar het gaf wel verbetering in elk geval.  Uiteindelijk heb ik nu wel het gevoel dat alles eruit is gehaald wat er in zit qua stroomvoorziening (veel duurder ga ik het ook echt niet maken). 

Verder heb ik alleen nog wat films gekeken maar dan vallen de verschillen me meestal minder op als met muziek.

benbau

Tube-Freak, ik had twee vraagjes.
- Heb je de kous om je kabel toevellig ook bij dezelfde e-shop vandaan (ViaBlue Blackline, polyesther kous) ?
- Heb je de mantel van de stroomkabel nog ergens mee verbonden, bijvoorbeeld aan de aarde van de "zendende" kant zoals bij interlinks gebeurt?

S@m

Citaat van: benbau op september  8, 2009, 03:05:06
Tube-Freak, ik had twee vraagjes.
- Heb je de kous om je kabel toevellig ook bij dezelfde e-shop vandaan (ViaBlue Blackline, polyesther kous) ?
- Heb je de mantel van de stroomkabel nog ergens mee verbonden, bijvoorbeeld aan de aarde van de "zendende" kant zoals bij interlinks gebeurt?

- Mooie kous ook te bestellen bij www.hifisupply.nl
- De afscherming aan de schukozijde monteren bij aarde

benbau

Tube-freak

Nee ik heb de mantel nergens mee verbonden.  En ja de vlechtkous komt bij dezelfde winkel vandaan.

S@m

Tube-freak

De kabel is een afgeschermde lapp kabel.  Die zwarte vlechtkous is gewoon decoratie voorzover ik het weet.

S@m

Citaat van: Tube-freak op september  8, 2009, 17:06:57
De kabel is een afgeschermde lapp kabel.  Die zwarte vlechtkous is gewoon decoratie voorzover ik het weet.

De mantel is dus toch aan 1 zijde bij de aarde gemonteerd  8)

En inderdaad is de kous decoratie en een klein beetje versteviging.  De mantel is echter niet de kous.... ;)

Tube-freak

Zoals ik al zei heb "IK" de mantel nergens mee verbonden. De buitenmantel loopt tot net onder de trek ontlasting en vanaf daar is de mantel weg en lopen er 3 geisoleerde draden naar de eindbestemming (de 3 vergulde klemmen voor fase, nul en aarde). Alleen de laatste 1 a 1,5 cm ofzo is het draad helemaal gestript.

Ik weet niet waar dat mantel aan de aarde klemmen nou weer vandaan komt.  Ik heb het niet zo gedaan en ik ga dat niet doen ook.
De aarde de aarde draad zit aan de aard klem van de stekker aan zowel de IEC als de Schuko zijde.

celerontje

Als je de mantel aan de schuko knoopt, wordt straling meteen afgevoerd naar de ground, dus ik zou het zeker doen!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

reMC

Als je de gelegenheid hebt, zou ik zeker experimenteren met wel/niet de afscherming aansluiten. Het is waar dat je alle rotzooi van de kabels zelf direct naar aarde afvoert, maar je pikt ook rotzooi op (van je andere apparatuur bijvoorbeeld) die over je aarde gaat lopen. Het wordt dan wel afgevoerd, maar moet daarvoor eerst over je kabel heen. Veel belangrijker: zonder aansluiting van de afscherming vind ik meestal beter klinken: dynamischer, opener, krachtiger, overzichtelijker.