Betere IEC & Schuko stekkers advies gezocht

Gestart door Tube-freak, augustus 1, 2009, 14:06:05

Vorige topic - Volgende topic

erik s.

Citaat van: erik s. op augustus  2, 2009, 14:02:45
W & M heeft ook mooie schuko's en IEC's zei de W & M dealer.... :alien:

en deze natuurlijk..

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

stone56

It's only rock 'n roll (but I like it)

Tube-freak

Ik heb al 2e hands lopen kijken.  Of het is nep of het is te duur.  Ik wacht nog even een bo op ebay af wat ik heb gedaan en anders dan wordt het misschien toch W&M.  Ik geloof toch sowieso dat het snoer meer invloed heeft dan de stekker, maar kan me vergissen uiteraard.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

erik s.

ik zeg nog steeds; als de verbinding niet goed is, maakt de kwaliteit van de kabel niet echt meer uit.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Citaat van: erik s. op augustus  2, 2009, 18:58:34
ik zeg nog steeds; als de verbinding niet goed is, maakt de kwaliteit van de kabel niet echt meer uit.

...maar als de verbinding okay is dan maakt het soort stekker m.i. ook niet uit... ;)

Leuk stukje tekst van Pong...http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90404.msg1492872#new   #27

reMC

Citaat van: Tube-freak op augustus  2, 2009, 16:25:25
Die W&M zien er ook wel goede uit ja.  Ik heb een Kemp powersource stekkerblok dus dat lijkt me wel goed genoeg.

Op basis waarvan zeg je dat? :)

tiptop

Citaat van: S@m op augustus  2, 2009, 19:05:12

...maar als de verbinding okay is dan maakt het soort stekker m.i. ook niet uit... ;)

Leuk stukje tekst van Pong...http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90404.msg1492872#new   #27

Dat dacht ik ook altijd. Totdat ik wat connectors nodig had om van 1, 2 kabels te maken. Dat scheelde toch wel. Ligt ook aan de apparatuur. Het ene apparaat laat bijna geen verschil horen terwijl het andere wel grote verschillen laat horen. Ook is het belangrijk dat de hele keten aangepakt wordt. Ja, die van mij is ook een aparte groep, HMS stopcontacten, duurst (in dit geval ook beste) stroomsnoer van wcd naar filter. En dan experimenteren welk stroomsnoer het beste is voor welk apparaat. Want er hoeft er zeker niet eentje de beste van allemaal te zijn. Het ligt weer aan de plaats in de keten en het apparaat.

Mijn dvd-speler en cd-speler reageren het meest op andere snoeren, gevolgd door de voorversterker en dac. De eindversterker het minst, maar niet onbelangrijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

pong38

Citaat van: tiptop op augustus  2, 2009, 21:44:27
En dan experimenteren welk stroomsnoer het beste is voor welk apparaat. Want er hoeft er zeker niet eentje de beste van allemaal te zijn.

Ook maar even hier reageren  :D

Het bovenstaande was ook voor mij één van de voornaamste redenen om eens te gaan expirimenteren met netsnoeren. Ik wilde gewoonweg eens een antwoord op dat eeuwige "what if" gevoel.
En dankzij Denoontje kan ik nu met redelijke zekerheid kan zeggen dat een andere kabel op mijn receiver iets doet maar dat de verschillende stekkers en materialen niet datgene hebben gebracht waarop ik vooraf had gehoopt.

Zie mijn verslag :
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90404.msg1492853#msg1492853

Tube-freak

Citaat van: reMC op augustus  2, 2009, 21:27:35
Op basis waarvan zeg je dat? :)

Nou de vraag werd gesteld door S@M wat voor stekker blok ik had en of deze goed genoeg was.  Ja een Kemp Powersource is goed genoeg en vond ik al weer duur zat.  Ik heb deze al jaren en bevalt prima.  Ik ga hier ook verder niet meer in investeren (hooguit betere kabels en stekkers).

Tube-freak

Citaat van: tiptop op augustus  2, 2009, 21:44:27
Dat dacht ik ook altijd. Totdat ik wat connectors nodig had om van 1, 2 kabels te maken. Dat scheelde toch wel. Ligt ook aan de apparatuur. Het ene apparaat laat bijna geen verschil horen terwijl het andere wel grote verschillen laat horen. Ook is het belangrijk dat de hele keten aangepakt wordt. Ja, die van mij is ook een aparte groep, HMS stopcontacten, duurst (in dit geval ook beste) stroomsnoer van wcd naar filter. En dan experimenteren welk stroomsnoer het beste is voor welk apparaat. Want er hoeft er zeker niet eentje de beste van allemaal te zijn. Het ligt weer aan de plaats in de keten en het apparaat.

Mijn dvd-speler en cd-speler reageren het meest op andere snoeren, gevolgd door de voorversterker en dac. De eindversterker het minst, maar niet onbelangrijk.

Ik heb zelf al jaren Kemp Hi powercords.HI staat voor Hi power geloof ik ofwel apparaten die flink stroom trekken zoals versterkers.  Bij mij doen deze kabels het juist heel goed op de Phono amp van 10 watt.  Ik zat al een tijdje er tegen aan te hikken dat bij sommige muziek ik een scherp randje hoorde.  Niet erg overdreven (de gemiddelde luisteraar die de set voor het eerst hoorde zal het niet zijn opgevallen waarschijnlijk).

Nu heb ik al veel aan interlinks enzo veranderd en speaker kabels.  Maar toch bleef het heel af en toe voor komen.  Nu heb ik dus laatst de Netkabel van de versterker vervangen met een Lapp 3G25 en toen was het weg.

Ik had het dus de hele tijd in de verkeerde dingen lopen zoeken.  het bleek gewoon de netkabel te zijn.  maar aangezien ik deze ook al in een vorige versterker heb gehad heb ik er verder niet meer mee getest of gedaan.  De Lapp kabel doet het perfect op de versterker klinkt iets warmer en vloeiender dan de kemp.

Ik had ook de Zelfbouw kabel op de Phono amp geprobeerd "en" op de versterker (ik had 2 zelfbouw kabels) maar daar werd het geluid iets minder vol en/of dynamisch van.  Nu bleek dus dat de kemp op de Phono amp en de Zelfbouw op de Pathos versterker de beste combinatie was.  Gewoon eigenlijk dezelfde volheid en dynamiek als ik gewend was maar dan iets warmer en vloeiender. Muziekaler en aangenamer zal ik maar zeggen.

Overigens heb ik ook weer eens een onafgeschermde standaard kabel geprobeert voor de gein na jaren toen ik toch bezig was en dat was toch wel erg slecht.  geluid werd ineens veel platter, veel minder diepte in het geluid.

Dus de Lapp kabel doet het eigenlijk erg goed op mijn Pathos (Lapp 5,95 per meter, kemp 40 euro per meter los van de rol).  Er zitten nu alleen een beetje knullige bouwmarkt stekkers aan en die wil ik nog wel even gaan upgraden naar iets mooiers.  Maar moet wel een beetje leuk blijven.  Zo een W&M stekker is dan nog wel te doen voor 30 euro per stuk, maar een furutech gaan wel al richting de 80 euro per stekker.  

Nu heb ik sowieso 3 meter Lapp kabel dus ik kan ook 1,5 meter Lapp met W&M maken en 1,5 meter Lapp met furutech en dan kijken wat het beste is.
En dan een van de twee verkoop ik dan wel weer voor de kostprijs.  Er staat nu ook al een kemp kabel van me te koop waarvan ik hoop dat ik hem kwijt raak.

Het meest bizarre vond ik overigens nog dat mijn DNM Reson interlink nogal heel erg neutraal reageert blijkbaar.  Met de kemp kabel op de Pathos klonk het met de DNM best wel schel en met de audioquest veel minder.  Nu die netkabel is verwisselt met een zelf geknutselde Lapp kabel klinkt de DNM eigenlijk gewoon heel erg aangenaam.  Blijkbaar weet de Audioquest toch iets weg te maskeren en de DNM laat het horen zoals het is (inclusief de slechte dingen).

Het verschil in klank tussen de Audioquest Cheetah en de DNM is nu vrijwel verdwenen, het klink echt 98% hetzelfde. het is echt op het randje van de perceptie die verschillen.  Vandaar dat mijn Audioquest Cheetah nu ook te koop is, kan ik weer mooie stekkers van kopen misschien.  

Begrijp me niet verkeerd Kemp is een goede kabel maar niet in combinatie met mijn Pathos versterker.

phmeijer

Ter info: de Furutech stekkers zijn vanaf €35,= te koop, zowel de apparaatstekkers als de schuko (FI-11 & FI-E11).
www.hifisupply.nl: Amphony, Audio Selection, AudioQuest, Canare, The Chord Company, Dodocus, Fisch, Furutech, Goldkabel, HS Cable, Hidiamond, HiFi-TUNiNG, Inakustik, Kemp, SolidTech, Soundcare, Valhalla Technology, ViaBlue, WBT

reMC

Citaat van: Tube-freak op augustus  2, 2009, 22:36:26
Nou de vraag werd gesteld door S@M wat voor stekker blok ik had en of deze goed genoeg was.  Ja een Kemp Powersource is goed genoeg en vond ik al weer duur zat.  Ik heb deze al jaren en bevalt prima.  Ik ga hier ook verder niet meer in investeren (hooguit betere kabels en stekkers).

Ah, ik begreep je verkeerd! Mijn vraag sloeg vooral op waarom de W&M's er goed uitzien ;) Niets tegen W&M natuurlijk, maar beetje lastige uitspraak op basis van een plaatje van de buitenkant ;) (en ik dacht dat je ze goed vond combineren met je stekkerblok; verkeerd gelezen).

Tube-freak

Op de AV123 site sataan ook plaatjes van de binnenkant.

reMC

Citaat van: Tube-freak op augustus  3, 2009, 11:24:29
Op de AV123 site sataan ook plaatjes van de binnenkant.

Dan nog... :) Ik heb niets gezegd als je alleen over het uiterlijk oordeelde hoor. Maar ik zie de laatste (weer) steeds vaker op het forum oordelen over componenten op papier...

Tube-freak

Er zitten nu bouwmarkt stekkers op dus veel slechter kan het niet worden.....

Dit is W&M aan de binnenkant.

En ik had in een vorige post al gezegt dat ik toch 2 snoeren ga maken dus 1 met W&M of een soortgelijke prijsklasse en een andere met Furutechs van 80 euro. De winnaar mag blijven en de verliezer verkoop ik door.  En als het onbeslist, tja dan is mijn conclusie gewoon dat de stekkers niet zoveel invloed hebben.  We zullen het zien.

Overigens is het bij mij niet allemaal theorie hoor want ik heb al bouwmarkt stekkers en nep Oyaides (bij gebrek aan een beter woord) aan het netsnoer gehad en ik vond er geen verschil tussen zitten.   Een andere forum genoot had die zelfde ervaringen op een Lapp kabel kan alleen nergens dat topic meer terug vinden.

reMC

Cyreg

T-f, welke Furutech connectors ga je dan uitproberen?
De FI-25/35? In Gold of Rhodium?
Of misschien toch die nieuwe FI-28/38 (die zijn Rodium); wel weer wat duurder.
Laat maar snel horen wat je bevindingen zijn aub

Ben ook benieuwd naar klankverschillen bij FP-a3 netsnoer met (R)hodium pluggen ipv (G)old.
Misschien heeft reMC al een idee? ;-)

Zelf heb ik al aardig wat powerspul van Furutech in gebruik en met heel goed resultaat IMO.
De klankkwaliteit is flink beter "overall" en de klankbalans wordt natuurlijk ook enorm beinvloed.
Door verschillende combinaties van netsnoeren op de apparatuur, kan je die klankbalans naar wens tweaken.
(allemaal/overal neutrale bekabeling zou het mooist zijn, maar dat bestaat niet)
Ik moet wel zeggen dat ook het nieuwe TP615 (6x blok) enorme invloed heeft, als vervanging van m'n TP60.

Overigens zijn de hoorbare verschillen tussen bekabeling IMO vooral meestal een klankbalans-zaak.

Ik ben ook van mening dat aandacht voor netaansluitingen niet groot genoeg kan zijn.
Volgens mijn ervaring vh laatste halfjaar heeft dat VEEL MEER invloed op het algemene klankresultaat dan interlinks en/of LSkabel (die hebben natuurlijk ook hun grote lokale invloed) maar wel anders. Gr Han
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

reMC

Hoi Han, leuk je hier te treffen, ik herkende je aan je schrijfstijl en enthousiasme :)

Op de FP-a3 is het verschil tussen Rhodium en Gold dat (R) dynamischer, opener en wat 'rauwer' klinkt, (G) daarentegen heeft meer finesse en warmte.

Citaat van: Cyreg op augustus  3, 2009, 22:32:31
Ik ben ook van mening dat aandacht voor netaansluitingen niet groot genoeg kan zijn.
Volgens mijn ervaring vh laatste halfjaar heeft dat VEEL MEER invloed op het algemene klankresultaat dan interlinks en/of LSkabel (die hebben natuurlijk ook hun grote lokale invloed) maar wel anders. Gr Han

Hmm, ik ben met je eens dat de verbeteringen die met stroom te behalen zijn, substantieel kunnen zijn, maar groter dan interlinks/luidsprekerkabels...? Die ervaring heb ik niet. Misschien ook eens interlinks/speakerkabels lenen ;)

Cyreg

Ha Remko(zie Email), je zal gelijk hebben met je opm. over mijn statement over interlinks en lskabel.

Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat velen terecht wel al flink wat effort, hobbytijd en geld hebben gestoken in die kabels, maar.......................... :hmmm:
...dat voor E 50-300 ipv van interlinkjes of lskabel ook 'n grote "overall" klankverbetering kan worden gerealiseerd met een mooie powerkabel op bijv. de versterker enzo.

Door gebruik vd diverse Furutech netsnoeren, ben ik ook al af gestapt van de 2 extra Cyrus PSX-R's.
Het is voor mij toch wel heel erg duidelijk geworden dat "230VAC management"  :crazy: noodzaak is.
Zal waarschijnlijk ook wel aan Furutech liggen dan  ;)

setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE;  >> DNM Stereo Solid Core V3 Interconnects >> 
             Exposure 3010S2D INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-Way 2DW Gold > Furutech e-TP60E > BlackCable Ruhr18 (3010S2D), BC Ruhr18 (PSU1), BC Ruhr18 (8SE)

S@m

Citaat van: Cyreg op augustus  3, 2009, 23:38:07
... een mooie powerkabel op bijv. de versterker enzo.

Meestal meer (subtiel) effect op de bron...

Tube-freak

Nog even wat aanvulling van mij kant op jullie vragen.

De Furutechs die ik wil gaan proberen zijn:
FI-E35  en FI-25  met een Goldplate uitvoering.  Het oog wil ook wat en dat gaan we niet bereiken met de FI15/FI11 (heeft toch wel een hoog bouwmarktgehalte qua uiterlijk).

Dus deze Furutechs wil ik gaan proberen(Goldplated uitvoering):

Verder nog over stroomkabels.  Dat kan een hoop doen.  Met de juiste powerkabel op het juiste component zorg je dat je set op orde is waardoor de interlinks en speaker kabels nog beter tot hun recht komen. 

Ik hoorde hier iemand over Neutraal.. Dat bestaat gewoon NIET. Hoewel ik met DNM speaker/interlink kabel echt de kabel NIET hoor, het is gewoon alsof er geen kabel tussen zit bij gebrek aan een betere beschrijving, maar dan nog is dat wat anders dan neutraal want de som der delen is NOOIT neutraal (akoestiek + versterker + speakers + kabels + bron = niet neutraal). En als het wel zo is dan heb je volgens mij een hele slaapverwekkende set.  Ik zou liever spreken van de juiste match. 

Zelfs op hifi.nl waar ik af en toe recensies lees snappen ze het soms niet helemaal.  Siltech wordt er bijna verafgod, maar als je zelf wel eens een siltech in je set hebt gehoord dan weet je waarschijnlijk wel dat deze kabels gewoon een eigen sausje over het geluid gooien en zwaar over priced zijn.  Toch behangen de recencenten hun hele set met die troep omdat het zogenaamde neutraler is dan zwitserland in tijden van oorlog.....  (yeah right).  Of ik snap het niet of hun niet.....

Maar ik zal maar niet te ver afdwalen.

Cyreg

T-f:
Dat is dan duidelijk > welke Furutech pluggen, we horen het wel tzt.
Eerlijk gezegd heb ik toevallig de meeste kabels wel met FI-11/15 zowel G als R, maar klinken prima hoor.  ;)

Heb ook 3 DNM New S(tereo)S(olid)C(ore)I(nterlinks), gekocht rechtstreeks in de UK; werken prima op Cyrus.

S@m:
Nou ja, ik bedoel niet subtiele verschillen hoor, maar grote, zowel voor de versterker als ook oa de CD speler.

Het is zelfs zo dat ik m'n CD8se, eerst met 'n PSX-R (extra voeding E700) had aangesloten.
Beide met hun originele (niet gekke) netsnoeren en het klonk prima.
Zonder PSX-R maar MET de Furutech AbsolutePower(R) op de CD8se kreeg ik minstens een gelijkwaardige, zo niet betere, klankverbetering.  :bigsmile:

Maar zoals al eerder gezegd: ik denk wel dat die hele goede TP615 (6x blok) daar erg in mee helpt  :thumbs-up:

Tube-freak

Die DNM interlinks maskeren niets heb ik het idee dus het kan wel bagger klinken als je set bagger is en/of de 230v keten niet in orde is.  Als het al een goede basis is dan belonen de DNM kabels je.  Dat bedoelde ik met DNM klinkt alsof er geen kabel tussen hangt. Wel de beste interlink onder de 100 euro die ik heb gehoord (ja en de beste tot 1000 euro ook nog wel want ik zeg toedeloe tegen mijn audioquest cheetah, let wel ik zeg die "IK" heb gehoord).

Ben benieuwd of die stekkers nog wat gaan opleveren in de audio beleving.Ik ga ze waarschijnlijk morgen bestellen, dan kan ik hopelijk van het weekend al wat testen.

Tube-freak

Nou toch maar een bestelling gedaan net.

Het volgende is besteld:

Dus twee Futechs gold plated.
en
Twee IeGo goldplated behandeld met Cryogenic Treatment  (ik hoop niet dat ze uit elkaar vallen net als die terminator robots die even gecryotrreat werden).  Op de plaatjes zien ze er niet goud uit maar is waarschijnlijk de Rhodium uitvoering die je daar ziet.

Waarom IeGo?, omdat er een of ander bout statement werd gemaakt op een website dat ze beter zijn dan Furutech.  Verder overigens sowieso positieve verhalen over IeGo gelezen.  Had net zo goed W&M kunnen zijn maar ik bestelde liever alles bij 1 winkel dat leek me handiger ivm met verzendkosten.

Tube-freak

Iemand heeft de plaatjes weggehaald schijnbaar al zou ik niet weten waarom. (Update de plaatje staan er opeens weer wel).  Zal wel te maken hebben met server connectie van de site waar ze vanaf komen ofzo...).

IeGo stekkers zijn pas in september weer leverbaar kreeg ik net een email van.
In elk geval maar met Furutech aan de gang dan dit weekend.