Activesync en gsm (HTC)

Gestart door Dirc, juli 28, 2009, 11:03:24

Vorige topic - Volgende topic

Dirc

Als ik mijn HTC aan activesync hang om mijn contacten te syncen van outlook gaat dit prima.

Toen kwam ik op het moment dat outlook niet goed meer werkte en bij iedere start een reinstall wilde doen (geld ook voor word, excel en de hele mieterse MS boel). Ik dacht, mooi, knoop doorgehakt, weg met die rommel.

Mail wordt Thunderbird
Office wordt OpenOffice
OS wordt tzt google of ik installeer MAC OS op mijn Dell.

Nu het volgende. Ik verwijder outlook, verwijder mijn telefoon profiel uit activesync en sluit mijn telefoon opnieuw aan. Windows vraagt heel vriendelijk of ik een profiel aan wil maken voor deze telefoon of niet. Nog voordat ik antwoord check ik even mijn contact personen. En ja hoor...leeg.

Installeer ik outlook terug (welke dus alle gegevens nog heeft omdat het MS is en natuurlijk zijn sporen achter laat) komen de contacten na aansluiten mobiel weer terug.

Toch maar weer terug naar de iphone volgend jaar met MAC op mijn Dell. Is dat de oplossing?

Oracle

Nee. De MS Office-cd's in een bak met zoutzuur. Dat is een oplossing.

;)

Gr,
Mark

Dirc

Citaat van: Oracle op juli 28, 2009, 12:58:30
Nee. De MS Office-cd's in een bak met zoutzuur. Dat is een oplossing.

;)

Gr,
Mark

Veranderd weinig aan de instellingen op mijn pc denk ik? :withstupid:

Oracle

Sorry, flauw grapje...  :-[

Ik heb een HTC en herken je issues met Outlook. Wat je kunt doen is je profiel op je telefoon houden, en Outlook deinstalleren, zonder dat je telefoon aangesloten is op dat moment. Volgens mij moeten je contacten dan blijven bestaan....

Helaas heb ik geen pasklaar antwoord voor je. Kan alleen bevestigen dat e.e.a. niet altijd even logisch danwel doordacht is...

Gr,
Mark

Dirc

Het antwoord is dus compleet activesync deinstalleren:s

Maar goed past goed in mijn ban voor microsoft producten,.

wh-vanderpost

Hmm.. waarom wilde ik ook alweer geen Windows Mobile based smartphone ::)
Ik ben nog steeds erg content met je ouwe iPhone, zeker in combinatie met de Macbook, werkt vlekkeloos.
Om zonder kosten (.Mac) een centrale agenda te hebben, gebruik ik overigens de calendar van Gmail. Op m'n Windows machine op het werk staat Google Calendar Sync (voor sync met Outlook), de iPhone kan zonder extra software syncen met google en de Mac ook.

Een collega heeft dezelfde opstelling, maar dan met z'n Samsung Omnia... als je dan ook nog de IMAP functie van Gmail gebruikt kan je Outlook in principe over boord gooien.
Denon AVC-X3800H | Rotel RMB-1555 | NVidia Shield Pro | PS3
KEF R11 Meta | R6 Meta | R3 Meta | SVS PB1-ISD
LG G3 83"
WBT | Oehlbach | Ixos | Kopp | Belden | DIY UTP | AudioQuest

Dirc

klopt.
Ach de HTC is ook wel nice. tzt weer een iphone of iets anders. Het blijft proberen met die telefoons. vroeger was het makkelijker dan belde je er alleen mee.