geen ingewikkelde taal aub; zoek naar kant en klare htpc

Gestart door dyzc, juli 22, 2009, 11:49:20

Vorige topic - Volgende topic

dyzc

Hoi mensen,

ik ben op zoek naar een kant en klare HTPC en denk eraan om een mac mini te kopen. Ik heb geen verstand van dit soort dingen dus kom alsjeblieft niet met allerlei ingewikkelde taal aanzetten over losse onderdelen. Ik weet wwel dat een macmini misschien wel veel meer kan dan ik nodig heb. Wat heb ik nodig?
ik wil:
-losse dvd's afspelen
-losse cd's afspelen en direct rippen
-mp3 afspelen
-foto's laten zien op mijn televisie (hdmi aansluiting)
-internet verbinding
-mp3 van mijn pc (die ik al heb) kunnen syncen met de aan te schaffen htpc
(bovenstaande kan volgens mij met een macmini)

-evt aansluiting op digitenne om programma's op te kunnen nemen (geen vereiste, want kan ook via mijn digitenne)
-het liefste ook een beetje stil zijn (en mooi, ik vind de mini mac iig qua vormgeving mooi).

help mij! Ik wil het liefste een typenummer van een kant en klare htpc. Ik heb mij bij de winkel laten vertellen dat datgene wat ik wil eigenlijk een normale pc is (qua power) en ik dat dus het beste aan kan schaffen.

alvast bedankt!!
grtz
Dyzc

bmateijsen

Je hebt het antwoord zelf al gegeven, Mac Mini ;).

Groet,

Bjorn

sr7000

Datgene wat je wil kan ook met een PS3. (alleen programma's opnemen niet, maar dat was geen eis begreep ik)
Is ook lekker simpel in gebruik, en kan bovendien ook nog eens blu-rays afspelen. (en je kunt er op gamen maar wie wil dat  ;) )

Ziet er ook leuk uit, en is best stil.

bmateijsen

Citaat van: sr7000 op juli 22, 2009, 12:06:08
Datgene wat je wil kan ook met een PS3. (alleen programma's opnemen niet, maar dat was geen eis begreep ik)
Is ook lekker simpel in gebruik, en kan bovendien ook nog eens blu-rays afspelen. (en je kunt er op gamen maar wie wil dat  ;) )

Ziet er ook leuk uit, en is best stil.

PS3 zit wel wat haken en ogen aan doordat je Mediaserver moet draaien...