Rullit 8" - nog nooit zo hoge sferen bereikt ! - videootje op pagina 25

Gestart door Rock Solid, juli 5, 2009, 22:44:17

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.


chansig

Citaat van: Rock Solid op januari 19, 2014, 22:07:40
Niet veel gedaan; geschuurd en even gepast op de tegels ...



Nou...dat is maar net aan... :D

Mooi stands by the way.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rock Solid

Stands zijn klaar; toch wel een gehannes om de kolommen vast te zetten aan het natuursteen ... vandaag spikes binnengekregen; zitten er nu op. Klinkt al weer een stuk strakker en ruimtelijker. Morgen nieuwe jumpers maken om die vergulde strips achterop de speakers te vervangen.

Als dat gebeurd is, zal ik foto's maken.

Daarna de stappenschakelaar modden; ik heb last van brom. Dus de projectjes stapelen zich op ... moet me echt weer gaan richten op de Rullits. Maar een funset is ook echt fun én leerzaam ...

phy

Citaat van: Rock Solid op januari 30, 2014, 00:18:14
. moet me echt weer gaan richten op de Rullits. Maar een funset is ook echt fun én leerzaam ...
Ja de Rullits dat is pas echt interessant.



Rock Solid

Ze staan nu met de spikes (even voorzien van dubbelzijdig plakband) en even lekker in 2 verschillende wassen gezet. Klink ook weer anders; eigenlijk wat te hard. Misschien iets halfzachts in de cups leggen.



Stukje lood tussen bovenplaat en paal geklemd:


Rock Solid

Nieuwe jumpers gemaakt voor de Audio Notes; uit koperen onderlegringen. Afgeknipt, gaatje in geboord en zilverdraad+katoen erin gesoldeerd.



Daarover heen de luidsprekerkabelspades geklemd (zijn ook gemaakt uit koper, vandaar de keuze voor koperen onderlegringen voor de jumpers)



In de field coil power supply sleuf gefreesd om (de ontmantelde) voltmeter in te bouwen.


Rock Solid


phy


Rock Solid

Citaat van: phy op februari  8, 2014, 17:02:20
welke interlinks?

Van Rullit; zijn nieuw topmodel ... mag geen foto's van de connectors op het web plaatsen  :P

Rock Solid

Voltmeter is ingebouwd en aangesloten ... maar in mijn luisterkamer is de voltmeter niet stabiel, en in de woonkamer wel ... dan sluit ik alleen maar de voeding van de voltmeter aan.  :withstupid: morgen maar eens kijken :blink:

Rock Solid

Lang mee omgeprutst en met de hulp van Arno P, is de uitlezing 'stabiel'. Er is nog wel een fluctuatie (ook gemeten met aparte multimeter) van zo'n 0,03 V RMS AC bij 150 V DC als ik de 2 gelijkrichters parallel benut, en 0,01 V RMS AC bij 150 V DC als ik 1 gelijkrichter benut.





Hier in actie bij 150 V DC (zou de target waarde moeten zijn voor de Rullit field coils).



Ondertussen luister ik vrijwel elke avond in de kamer met mijn Audio Notes. Ondertussen mijn oude vertrouwde Meridian 206B er aan gehangen. De stands heb ik nu anders verankerd aan de stenen tegels. Maar ook heb ik mijn gedachten maar eens laten gaan, voor een wat meer puristiche driver (in een kleine bass reflex behuizing) voor in de huiskamer. Dus zit ik hier aan te denken  :hehe: ... tja, dan met Ferriet of AlNiCo magneet  :closedeyes:






phy

dat ziet er leuk uit!
zijn deze geschikt voor een br kastje ?
en zijn het dure drivers?
heeft Rullit nu geen website meer?

Rock Solid

Citaat van: phy op februari 16, 2014, 12:54:09
dat ziet er leuk uit!
zijn deze geschikt voor een br kastje ?
en zijn het dure drivers?
heeft Rullit nu geen website meer?

Het zou in een BR kast moeten kunnen; andere 'believers' geloven er niet in dat het gaat werken  ;)
Nee, Rullit heeft geen website meer. Elke week - via ebay - biedt hij drivers, etc. aan op het internet.

Rock Solid

Afgelopen zondag een klein stukje van mijn vinger (en bot) afgezaagd op mijn zaagtafel; dus even stilstand  voor een tijdje :(

phy

Citaat van: Rock Solid op maart 12, 2014, 21:09:08
Afgelopen zondag een klein stukje van mijn vinger (en bot) afgezaagd op mijn zaagtafel; dus even stilstand  voor een tijdje :(
:o
Man doe je voorzichtig.....je had er al minder  ???
gaat het weer een beetje nu?


Rock Solid

Thanks Angelo en Robert,

Ja, ik moet het vanaf mijn geboorte het maar met 8 vingers doen. Dus na deze actie; heeeeeeel erg voorzichtig geworden.

Het lijkt tot nu toe 'mee te vallen'; schuin over de top van de middelvinger (van de goede hand) halverwege het topje er weer'uit. Nagel door de helft, stukje van het topbotje af, bloed op het plafond en verschillende spackmuren, het afgezaagde velletje nog proberen te vinden (no chance natuurlijk; we hebben nl een hond), 5 uren in het ziekenhuis, plastisch chirurg, wekelijkse wondcontrole, daagelijkse wondspoeling ... tja, je moet wat voor je hobby overhebben.

PS. Ik zoek nu wel even naar een zaagtafel met geleide-sledes.

edit: typefout (wat wil je met mij gehavende hand  :tounge2:)

Martijn M

Alles voor de hobby  :worship:. Sterkte en hopelijk ben je snel weer 'back in action'!
Dutch & Dutch

eMVe

CitaatAfgelopen zondag een klein stukje van mijn vinger (en bot) afgezaagd op mijn zaagtafel; dus even stilstand  voor een tijdje :(
Afgelopen jaar een stukje van mijn middelvinger af geschaafd met een groenteschaaf, ik weet dus enigszins hoe het voelt. . . sterkte!

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

AbZ

woa  :crazy:  :-\  gelukkig geen foto's van deze actie...

Voorspoedig herstel gewenst!  :thumbs-up:

RubenV.

Heftig verhaal zag. Waar zo'n hobby project wel niet in kan ontaarden  :( Beterschap!
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

Rock Solid

Thanx guys  ;)

Nu net even het verband eraf om te luchten ... tja; niet echt een mooi gezicht  :unsure:

Sjaudio

Sterkte ermee! En doe maar even rustig aan. Gezondheid boven alles!