Full HD (1080p) over Wifi

Gestart door NE11, mei 28, 2009, 17:50:49

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NE11

Hallo allemaal,

Al enige tijd speel ik via een bedraad 1Gb netwerk Full HD films van mijn NAS via mijn HTPC af. Dit draait prima. Nooit problemen dat een film niet loopt vanwege netwerkproblemen.

Nu wil ik de NAS graag elders in het huis neerzetten. Ik heb gekeken of ik daar een draadje naar toe kan krijgen, maar onzichtbaar is dit niet mogelijk. Dus wellicht draadloos.

Mijn vraag is heeft er iemand hier ervaring (positief of negatief) met het kijken van Full HD materiaal over een wifi verbinding? Is de 'nieuwe' standaard 802.11n snel genoeg hiervoor? En als er mensen zijn die deze vraag wel positief kunnen beantwoorden: welke router/switch (merk + type) gebruik je?

Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken. Alvast bedankt!

Groeten, Niels

jvanhambelgium

Citaat van: NE11 op mei 28, 2009, 17:50:49
Hallo allemaal,

Al enige tijd speel ik via een bedraad 1Gb netwerk Full HD films van mijn NAS via mijn HTPC af. Dit draait prima. Nooit problemen dat een film niet loopt vanwege netwerkproblemen.

Nu wil ik de NAS graag elders in het huis neerzetten. Ik heb gekeken of ik daar een draadje naar toe kan krijgen, maar onzichtbaar is dit niet mogelijk. Dus wellicht draadloos.

Mijn vraag is heeft er iemand hier ervaring (positief of negatief) met het kijken van Full HD materiaal over een wifi verbinding? Is de 'nieuwe' standaard 802.11n snel genoeg hiervoor? En als er mensen zijn die deze vraag wel positief kunnen beantwoorden: welke router/switch (merk + type) gebruik je?

Hopelijk kunnen jullie mij wijzer maken. Alvast bedankt!

Groeten, Niels

Ik vrees er voor.
Mischien toch beter "powerline" overwegen (dus over het stopkontact - zal een stuk stabieler en gezonder zijn)

De minste "glitch" en je hebt het vlaggen tijdens uwe film...met wat buffering kan dat wel wat hebben maar toch...
Op papier zijn alle huidige Wifi "n" routers snel genoeg , maar in de praktijk kan dat wel eens dik tegenslagen ... en dat is niet te voorspellen...
Van wat ik lees is 720p HD materiaal nog wel doenbaar, maar de volle 1080p is een stukje meer...

hoeveel afstand tussen router & tv/mediapc , welke materialen ertussen (vb veel staal & beton in het gebouw of eerder houten vloerkens etc)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

NE11

Op zich is de afstand naar de geplande nieuwe plaats wel te overbruggen. Het is schat ik 'hemelsbreeds' ongeveer 8 meter. Het signaal moet wel door de verdiepingsvloer. In het verleden stond er in die kamer ook een computer die een draadloze verbinding had. Dat ging op zich prima, maar dat was alleen een beetje voor internet enzo.

Ik zal eens naar de "powerline" optie kijken. Had ik zelf eerlijk gezegd nog niet direct aan gedacht. Bedankt voor de tip!

Groeten, Niels