Streaming Server !

Gestart door Annewiek, mei 26, 2009, 16:18:27

Vorige topic - Volgende topic

Annewiek

wij gebruiken hem zelf ook!  normale prijs € 599.00, zonder windows 499.00, voor forumleden gratis verzenden in nederland

kast               antec THREE HUNDRED  9 bays, incls 2 coolers, washable filters, top i/o
voeding               antec Earthwatts 500 stil, krachtig
kastcooling   inbegrepen
moederbord   Gigabyte EP35-DS4  8x sata, 2x pci-e, 2x pci
processor   intel Dore2Duo 5400 2x 2.7Ghz, 2mb
cpu cooler   ingebegrepen
geheugen   4gb ddr2/800 Kingston value ram
videokaart   Asus 6200 LE TC512mb silent
harddisk               320gb sata
optical               dvd brander sata
software               vista home basic  64 bits

groeten, ITC Computer Systems,
Annewiek Doorhof

www.hometheater.nl
www.studioFD.nl

donaldk

Frank had het hier onlangs over, maar hij zei dacht ik dat ie er 16 schijven in had hangen, hier zitten 'maar' 8 sata aansluitingen op?

J.A.F._Doorhof

Klopt maar hij is uit te breiden met een stuk meer.
We beginnen meestal rustig :D

We hebben speciale kaarten waarmee je extern 10 schijven via eSATA kunt aansturen en een kaart voor intern nog een flink aantal schijven.

Probleem is alleen de drive letters onder windows :D

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

hifiman

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei 26, 2009, 17:18:44
Probleem is alleen de drive letters onder windows :D
Hoezo dat? Je kunt een partitie toch ook mounten op een directory ipv mappen naar een drive letter?

donaldk

Ok duidelijk. Kwam gisteren in de ZD net NL email een bespreking tegen van een Highpoint rocketraid 2340 kaart, volgens pricewatch 384 euro inclusief verzenden.

Met 4 sas poorten waarop dus 4x4 sata schijven kunnen worden aangesloten. Geen back-up accu, geen XOR processor, alleen i/o controller, dus niet voor bedrijfskritische toepassingen, maar voor thuis een aanrader, aldus zdnet.

Met 16 schijven in raid 0 deden ze ruim een gigabyte/s, voor het lezen. Schrijven was ruim 563 megabyte per seconde. Was een stresstest, gewone test waren in de standaard raid5 van die kaart.

http://www.zdnet.nl/reviews/102842/highpoint%2drocketraid%2d2340/

J.A.F._Doorhof

Custom installer

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

donaldk

Je hebt maar een beperkt aantal letters, als je ook nog wat USB poorten hebt en in Frank's voorbeeld 18 fysieke schijven, dan kun je wel eens te kort komen.

J.A.F._Doorhof

USB poorten worden vaak niet gebruikt bij servers.
in 90% van de gevallen is het esata.
Custom installer

Geldermalsen

Volgens mij als je zon apparaat aanschaf ga je in een raid werken en heb je dus lang niet alle drive letters nodig

J.A.F._Doorhof

Ligt eraan, ik werk niet in raid.
Als ik mijn films kwijt ben is dat jammer maar geen ramp.
Raid heb ik een beetje een probleem mee als ik HDD's wil uitbreiden of veranderen dan vind ik alles los een stuk vriendelijker werken.
Custom installer

jaco

Met een goede raid controller is raid expantion niet zo moeilijk. Alleen is het wel een stuk duurdere oplossing. En voor streaming alleen heb je de extra snelheid ook niet nodig.

Snel beantwoorden

Waarschuwing: er is al ten minste 60 dagen geen nieuw bericht geplaatst in dit topic.
Tenzij je zeker weet dat je hier wilt reageren, overweeg je beter om een nieuw topic aan te maken.

Naam:
E-mail:
Verificatie:
Laat dit vak leeg alsjeblieft:
Typ de afgebeelde letters over
Luister naar de letters / Vraag een andere afbeelding aan

Typ de afgebeelde letters over:

Hoeveel is 20 plus vijf min een:
Wat is de afkorting voor high dynamic range:
Sneltoetsen: gebruik ALT+S om te verzenden/posten, of ALT+P om te bekijken