Hiteker BI-810E Pal progressive short review !!!

Gestart door kriszty, januari 27, 2002, 03:25:45

Vorige topic - Volgende topic

kriszty

Nou heb zelf toch maar eventjes een Hiteker Geleend om uit te proberen, dit is een goedkope dvd speler met progressive output. Volgens de specs zou ie in ieder geval NTSC progressive zijn maar volgens de leverancier ook PAL Progressive!. Dus gisteren even uitgeprobeerd op mijn Sim2 HT200dm ( ondersteund 576p ).
1. Aansluiten was vrij snel gebeurd, en direct op    
   progressive aangestuurd via de composite uitgang.
2. Beeld was t.o.v. mijn HTPC vergelijkbaar maar er hing een soort ruis in het beeld, heb geprobeerd om dit met de instellingen van de dvd speler te veranderen , waarbij slechts een lichte verbetering plaatsvond. ga vanavond nog proberen om het contrast en brightness op nul te zetten en het beeld via mijn projector in te stellen. Al met al is het beeld niet slecht, maar had zeker niet de scherpte en kleuren van mijn HTPC. Beeld gaf via mijn projector aan 640x480 dus in mijn ogen converteert de dvd speler alles naar NTSC progressief.
3. Geluid was goed te noemen, maar aangezien ik geen audiofiel ben vind ik bijna alles goed.
4. menu was via de afstandsbediening zeker goed te noemen. simpel en duidelijk.

Als ik een cijfer zou moeten geven voor deze speler t.o.v. mijn HTPC dan is dit +/- een 6. Dus geen aanrader, dit vanwege het duidelijke ruis in het beeld ( helaas geen skyworth of malata kloon )

FrankL

CiteerBeeld gaf via mijn projector aan 640x480 dus in mijn ogen converteert de dvd speler alles naar NTSC progressief.
Je projector ondersteunt in de breedbeeldstand geen 576p! Misschien wel m.b.t. de input, maar niet m.b.t. de weergave.
De 'dm' in de 200dm staat voor de dualmode DMD, die in breedbeeldstand een resolutie heeft van 848x480.
Dus of de DVD-speler converteert, of de projector converteert. Maar in beide gevallen eindigt het met 480 beeldlijnen voor een anamorphic DVD.

Marantz VP-15S1
Denon AVC-A1SR-A
Oppo 95

J.A.F._Doorhof

Sowieso heb je helemaal niets aan progressive scan spelers met 480P op digitale projectoren.

De hele truuk van dit soort spelers is dat je je interne deinterlacer en scaler zou moeten kunnen bypassen. ALLEEN een HT-PC en PSM-1 hebben deze mogelijkheden.

Een 480P/576P speler zal mischien marginaal beter zijn dan een interlaced speler op een digitale projector maar de echte winst zit in een directe aansturing van je paneel op PIXEL to PIXEL stand.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

kriszty

Klopt allemaal frank,

Ik heb deze speler even te leen gekregen en wil toch diegenen die wel op zoek zijn naar een goedkope PAL progressive speler dit testje vermelden. Al met al geen aanrader dus....

groeten, Patrick