Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Mooi gemaakt Erik & Anton  :yin-yang:

Ben ook zeer benieuwd wat een andere DAC bij mij in het systeem zou doen.
Als alles klaar is in de tuin hier ga ik me ook eens bezig houden met het luisteren naar een andere DAC, ben zeer nieuwsgierig wat de verschillen zijn.

Veel luister plezier,

Rudy

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: scrutinizer op september 11, 2009, 16:51:38
Dat dacht ik,  maar zie dat je toch weer (reag)(sn)eer.

Anton.

even aangepast... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

mr TC

Citaat van: Erik van Voorst op september 11, 2009, 14:40:41
Dan sta jij in ieder geval al op de uitnodiging met Jack... ;)

Yesss, PM mij wanneer het gelegen komt.

Citaat van: scrutinizer op september 11, 2009, 16:51:38
Dat dacht ik,  maar zie dat je toch weer (reag)(sn)eer.

Anton.

Je hebt humor en HUMOR   :clapping:
Einstein: Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal.
Anton: Wetenschappelijke onderbouwing veranderd van vandaag op morgen, en dat ook vaak 'per ongeluk' of door 'out of the box thinking'

Palu

Citaat van: Erik van Voorst op september  6, 2009, 11:04:21
Even behoorlijk off-topic in mijn eigen topic... ;D

Ik heb geprobeerd een van mijn favorieten de cd..... EXPOSED van MIKE OLDFIELD...te bestellen bij Amazon.
Deze hebben maanden geleden al naar mij verscheept maar noppes......erover corresponderen blijkt zinloos.

WIE heeft deze cd en wil hem aan mij verkopen of komt een avondje lekker bij mij muziek luisteren zodat ik hem kan/mag kopiƫren....en meteen mijn DAC-6 Matriarch kan beluisteren.....on-topic.... 8)

Eric: op amazon.de te koop. Boven euri 20 ook geen verzendkosten.
http://www.amazon.de/s/ref=nb_ss?__mk_de_DE=%C5M%C5Z%D5%D1&url=search-alias%3Dpopular&field-keywords=EXPOSED+MIKE+OLDFIELD
GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

...nope...die moet je dus NIET bestellen want die heb ik dus via hen een paar maanden geleden besteld (toen hadden ze er ook nog maar 1 in stock...ahummm...)...van mijn Visa afgeschreven en een shipment confirmation....nakko... :sneaky2:.....daarna WEL weer -tig andere cd's van ze ontvangen..

Enfin ik heb mijn eerste lossless download gemaakt en het hoesje gedownload en de LP-labels in mijn printproggie en voila......dat klinkt errug mooi...Mike met Incantations Live is PRACHTIG...sfeertje is adembenemend met name als het publiek
precies in de maat meeklapt KIPPEVEL... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

JA... :devil:

Ik ga gewoon enthousiast een subjectief reviewtje plaatsen.... :P

Ik gebruik de cd ....Movement in Colours van Andy Sheppard...

In het eerste nummer met name aan het einde krijg ik nu gewoon een volwassen akoustische bas van Anderson in mijn woonkamer wat een spel zeg !!! 8)
Het 2e nummer wordt je meteen met een levensechte tabla in een heerlijk ritme geduwd ja die Bhamra beheerst zijn instrument wel.
Tevens hoor je de verfijnde begeleiding met lichte bekken-aanslagen ozoooo analoog, ook de sax scheurt af en toe de woonkamer in met een voor mij ongekende energie (heb ik gewoon nog nooit eerder gehoord waar dan ook).
De klassieke gitaar neemt het langzaam over en meteen kun je roepen "ceder-bovenblad" zonder echt te twijfelen.. :closedeyes:
Tja dat bezorgt deze DAC-6 Matriarch mij...."Leading To Water"... zeg maar even als je de analogie wil doortrekken...........

Nu ik er zo over nadenk is deze dac eigenlijk eveneens een plezierig meetinstrument geworden   :-X ;D
Het nummer Nave Nave hoor je de electronische walvisklanken nu 2 straten verder (was eerst bij de buren  ;D)

Subtiel begint de tabla  weer waarna een steel string gitaar prachtig inzet met makkelijk te onderscheiden discant snaren (GBE- laatste 3) die snaren geprojecteerd is iets dat moet je ervaren...ik heb er geen woorden voor....dat dit mogelijk is uit een cd is voor mij ...uhh....a whole new ballgame....
samen met de sax een kamervullende ervaring.

Met het nummer "We shall go.." .is het helemaal feest buiten de sax welke rotstvast midden-links blijft staan (no matter what) komt af en toe een knallende citar links de huiskamer binnen gevlogen tot een schrikmoment toe....het maakt je zelfs bijna een sekte-member... :o

Het laatste nummer heeft een ongekende diepte...wat een energiek landschap ..alles om je heen wordt geladen in deze "hoorbare/voelbare" electronische omgeving worden instrumenten aangeblazen alsof de muzikanten op de koffie zijn gekomen
af en toe een verassend diep ...way down diep...laag maar wel gewoon als subtiele ondersteuning. :o 8)...buiten deze "Uit-Je-Dac" ervaring is dit een must-have cd.......KOPEN JONGENS !!!!!

Ik weet in ieder geval nog een persoon in Nederland die ik erg blij maak...ik heb hem namelijk voor hem besteld en binnengekregen.... O0

R

Leuke tip Erik! Even scoren O0

http://www.andysheppard.co.uk/andysheppard/Movements_in_Colour.html

edit: besteld. ECM rocks!!

Palu

Citaat van: Erik van Voorst op september 12, 2009, 21:42:21

In het eerste nummer met name aan het einde krijg ik nu gewoon een volwassen akoustische bas van Anderson in mijn woonkamer wat een spel zeg !!! 8)
Het 2e nummer wordt je meteen met een levensechte tabla in een heerlijk ritme geduwd ja die Bhamra beheerst zijn instrument wel.
Tevens hoor je de verfijnde begeleiding met lichte bekken-aanslagen ozoooo analoog, ook de sax scheurt af en toe de woonkamer in met een voor mij ongekende energie (heb ik gewoon nog nooit eerder gehoord waar dan ook).
De klassieke gitaar neemt het langzaam over en meteen kun je roepen "ceder-bovenblad" zonder echt te twijfelen.. :closedeyes:
Tja dat bezorgt deze DAC-6 Matriarch mij...."Leading To Water"... zeg maar even als je de analogie wil doortrekken...........

Nu ik er zo over nadenk is deze dac eigenlijk eveneens een plezierig meetinstrument geworden   :-X ;D
Het nummer Nave Nave hoor je de electronische walvisklanken nu 2 straten verder (was eerst bij de buren  ;D)

Subtiel begint de tabla  weer waarna een steel string gitaar prachtig inzet met makkelijk te onderscheiden discant snaren (GBE- laatste 3) die snaren geprojecteerd is iets dat moet je ervaren...ik heb er geen woorden voor....dat dit mogelijk is uit een cd is voor mij ...uhh....a whole new ballgame....

Met het nummer "We shall go.." .is het helemaal feest buiten de sax welke rotstvast midden-links blijft staan (no matter what) komt af en toe een knallende citar links de huiskamer binnen gevlogen tot een schrikmoment toe....het maakt je zelfs bijna een sekte-member... :o

Het laatste nummer heeft een ongekende diepte...wat een energiek landschap ..alles om je heen wordt geladen in deze "hoorbare/voelbare" electronische omgeving worden instrumenten aangeblazen alsof de muzikanten op de koffie zijn gekomen
af en toe een verassend diep ...way down diep...laag maar wel gewoon als subtiele ondersteuning. :o 8)...buiten deze "Uit-Je-Dac" ervaring is dit een must-have cd.......KOPEN JONGENS !!!!!

Ik weet in ieder geval nog een persoon in Nederland die ik erg blij maak...ik heb hem namelijk voor hem besteld en binnengekregen.... O0

Erik,

Inderdaad erg fraai. Even als FLAC gedownload. Mooi hoor.  Lijkt erg op Rypdal, CD: Blue.

GO FOR ARCAM
FINAL FULL RANGE ESL

VerZeLe

Heb deze ook aangeschaft! Zeer mooie opname.
When The Lights Go Down

BMW850

Ik zit er nu ook naar te luisteren, perfecte opname.

advr

dan volg ik ook maar en keer ;D ;D
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

neverywhere

I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

advr

Citaat van: Palu op september 13, 2009, 16:29:39
Erik,

Inderdaad erg fraai. Even als FLAC gedownload. Mooi hoor.  Lijkt erg op Rypdal, CD: Blue.

hmm, kon hem zo snel niet vinden :shaun:
SET 300B (Hashimoto trafo's), Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Urika, Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords,  Nessie Vinylmaster, dac/streamer TDA1541A

Hahahahaha...wil ik enthousiast uit-eenzetten hoe mijn DAC-6 klinkt verkoop ik de muziek-cd een paar keer aan jullie... 8)

Over muziek (nooit off-topic natuurlijk) gesproken

Amazon heeft eindelijk (10 mails gepost) mijn attentie weer:

Hello,

I'm sorry your shipment was lost in transit. I've placed a new order that's listed below. We'll ship it to the same address as soon as possible. I've also upgraded the shipping method to Expedited International at no additional charge.

KIJK mijn Mike Oldfield is onderweg...goede service (ze zullen wel naar mijn bestel-historie hebben gekeken en die is niet gering.... ;D )

advr

Citaat van: Erik van Voorst op september 14, 2009, 09:15:46
Hahahahaha...wil ik enthousiast uit-eenzetten hoe mijn DAC-6 klinkt verkoop ik de muziek-cd een paar keer aan jullie... 8)

het kan nooit kwaad nieuwe muziek te ontdekken en te delen  ;D

je was er zo enthousiast over... :music:

R

Ik heb meer tips van je in de kast staan. Hahn bijvoorbeeld.

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juli 10, 2009, 09:59:47
Hoi

Ik heb de Burson gekozen omdat ik het intrigrerend vind dat ze geen IC's gebruiken maar volledig discrete opbouw (8 transistors) tegen zelfs een nog iets goedkopere prijs (is meer een bonus) daarnaast het gebruik van Dale weerstanden (heb ik prettige ervaringen mee) en is hij erg stabiel (heatsink) en geven zijn specs 500mA !! op.

Aan de andere kant zijn alle super regulator boys natuurlijk op de boot van Walt Jung, de oervader, gestapt zo een 20 jaar geleden.
Iedereen geeft er nu zijn eigen twist aan met als resultaat dat de ze waarschijnlijk niet zo schokkend ver uit elkaar zullen liggen, maar hou me ten goede ik heb geen vergelijkende tests gedaan omdat dit weer een hele nieuwe hobby zou introduceren en dan kom ik niet meer aan muziek luisteren toe... :devil:

Mocht er iemand op het forum zijn die dit wel heeft gedaan is het nu de tijd om mij eens te adviseren... ;)

Hoi Erik,

Zijn dit de nieuwe Burson Audio Series 2 Regulators?
Ik zag ze vandaag op de website van Parts.... tijdens het googlen.

Rudy

Ja ...wel opletten want de 5V serie hebben ze alleen maar in +.....dus.... :(

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op september 21, 2009, 11:17:33
Ja ...wel opletten want de 5V serie hebben ze alleen maar in +.....dus.... :(

Ik heb namelijk deze besteld voor mijn DDDAC:
Burson LM78A +12 to +15V 250ma REGULATOR (Adjustable 10-20V)
De DAC neemt 1,5 A als ik het goed heb anders gebruik ik mijn bestaande koelplaat.

Rudy

R

Nog even bedankt voor de tip, inmiddels al even binnen, en meerdere malen gedraaid. Deze blijft in de buurt van de cd speler!!

Nu ik er zo over nadenk is deze dac eigenlijk eveneens een plezierig meetinstrument geworden   :-X ;D
Het nummer Nave Nave hoor je de electronische walvisklanken nu 2 straten verder (was eerst bij de buren  ;D)

Subtiel begint de tabla  weer waarna een steel string gitaar prachtig inzet met makkelijk te onderscheiden discant snaren (GBE- laatste 3) die snaren geprojecteerd is iets dat moet je ervaren...ik heb er geen woorden voor....dat dit mogelijk is uit een cd is voor mij ...uhh....a whole new ballgame....

Henkjan_O

zo, dat was ff lezen zeg...   was een tijdje niet hier geweest...   en Erik, in lijn met zoals je zelf zegt: als de uitdrukking "over the top" niet al bestond hadden we het "Erik" genoemd :D  mooi werk weer.

Citaat van: Erik van Voorst op september 12, 2009, 18:22:44..... de LP-labels in mijn printproggie en voila......
gaat dat goed?  ik heb zeer slechte ervaringen met labels op CDs plakken, binnen een paar maanden niet meer af te spelen.
toch maar weer een sub, straks met MFB :-)

Hoi Henkjan

Opplakken is uit den boze....ik spuit de inkt op Hi-space ink-compatable cd's

Anyway dat werken aan de Shiga's momenteel werkt voor mij ook weer aanstekelijk zo hebben we niet stil gezeten van het week-end en de bestaande digitale interlink veranderd...uiteraard niet te veel maar de mantel afgepeld en voorzien van rijstpapier en glaszijde daarnaast de nord-ost stekers...niet slecht...vervangen voor WBT nextgen puur zilver...
Ook de receiver voorzien van een dedicated Burlson shunt ipv mee-liften op de shunt van PvW...

De Shunt zorgt hier voor wat meer kracht in het beeld geen verkeerde beslissing dus.... 8)

Het solderen en aanbrengen van de Burlson 5V+ (rechts boven) voor de de receiver
... ;) :devil:

BuSpu

Citaat van: Erik van Voorst op september 27, 2009, 21:36:37
Hoi Henkjan

Opplakken is uit den boze....ik spuit de inkt op Hi-space ink-compatable cd's

Anyway dat werken aan de Shiga's momenteel werkt voor mij ook weer aanstekelijk zo hebben we niet stil gezeten van het week-end en de bestaande digitale interlink veranderd...uiteraard niet te veel maar de mantel afgepeld en voorzien van rijstpapier en glaszijde daarnaast de nord-ost stekers...niet slecht...vervangen voor WBT nextgen puur zilver...
Ook de receiver voorzien van een dedicated Burlson shunt ipv mee-liften op de shunt van PvW...

De Shunt zorgt hier voor wat meer kracht in het beeld geen verkeerde beslissing dus.... 8)

Wat steekt daar nou voor zwarts uit die stekker?

Dat is een heel klein reepje op maat gemaakt ebbenhout zodat de trekontlasting van de steker gewoon weer in werking gesteld kan worden op deze super dunne zilveren digitale interlink... ;)