Dac der Daccen

Gestart door Erik van Voorst (in memoriam), mei 17, 2009, 16:59:32

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Erik van Voorst (in memoriam)

Vandaag de Tunami zijn eigen groep weer gegeven (en op de schone fase) en ik moet zeggen dat maakt behoorlijk uit...niet meer zo subtiel dus.
Laten we het maar erbij houden dat de Genesis Digital Lens deze transformatie erg plezierig vindt... ;D :-X


Trouwens vandaag een aantal cdtjes binnen gekregen waaronder Sting...............via een newsgroep binnenhalen als "Lossless" betekent dus niet helemaal zonder verlies.... :devil:.

Fotootje van een happy Lens... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RennieB

#526
.


eddy135

Citaat van: RennieB op november  6, 2009, 20:29:03
Al vast een keer genoemd maar heb even geen zin de uitgebreide draden door te spitten maar welke langspeelplaat is dat?



Lijkt me iets voor een prijsvraag!
:)
Ik zie iig Miles Davis met Rudy van Gelder, in hun jonge jaren..
Wie ziet er nog een aanwijzing??
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RennieB

#528
.

eddy135

WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RennieB

#530
.

advr

ik denk, Kind of Blue ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

eddy135

Citaat van: advr op november  6, 2009, 22:25:19
ik denk, Kind of Blue ;D
Dat licht meer voor de hand, ja.

Maar dan wel met Bill Evans, ipv Dave Brubeck!  :D
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

RennieB

#533
.

eddy135

Precies!
Maar die foto van Miles voor die mic. staat WEL in het boekje van Kind of blue...
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

neverywhere

Citaat van: Erik van Voorst op november  6, 2009, 19:28:35



via een newsgroep binnenhalen als "Lossless" betekent dus niet helemaal zonder verlies.... :devil:.



Helaas is dit waar....wat er zoal aangeboden wordt als lossless is vaak niet geheel betrouwbaar. jammer dat er zoveel slechte mensen bestaan. >:(
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

RennieB

#536
.

hifiman

#537
Citaat van: neverywhere op november  6, 2009, 23:36:57
Helaas is dit waar....wat er zoal aangeboden wordt als lossless is vaak niet geheel betrouwbaar. jammer dat er zoveel slechte mensen bestaan. >:(
Je hebt inderdaad helaas geen garanties.. Als er van mp3 naar een lossless formaat wordt omgezet (volkomen zinloos) en dan aangeboden of er met een slecht rip programma (cq instellingen) geript is dan kun je dat nergens aan zien en is het toch inferieur materiaal.  :bored:

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb de 50th Anniversary Edition gekocht van inderdaad "Kind Of Blue"  Miles Davis dus een complete box met elpee en een paar cd's en dvd..ook fotomateriaal en een boek.

Het was mij te doen om de cd en deze is inderdaad WEER mooier dan de vorige en die daarvoor en die daarvoor en die daarvoor (en ja ik heb ze allemaal :shaun:)...zeg maar het door Sony ultieme uitmelken van een artiest... :-X

Omdat er toen nog geen losse cd van te koop was (en...jawel hoor die kwam er later natuurlijk wel  >:()

HEB IK EEN COLLAGE GEMAAKT VAN DAT MATERIAAL EN OPGEHANGEN (staat ergens op een van mijn topics)

Dit in tegenstelling tot alle andere sierlijke speciale uitgiften op muziekgebied ....daar haal ik meestal alleen het cdtje uit en de rest van het papierwerk of studiogemompel is mij niet zoveel waard....dus gaat richting prullebak ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RennieB

#539
.

Helmuth

#540
Erg mooi gemaakt Erik je bent een echte materiaal fetisjist ;D. Het is een gevoels kwestie, want muziek is emotie ;)
Met vriendelijke groet Helmuth     (  ( (( STEREO )) )  )

Erik van Voorst (in memoriam)

#541
Na heerlijk elke winter-avond te luisteren naar mijn muziek (en de Tunami aanwinst) vind ik het tijd om de plugjes te kopen voor mijn interlink en deze af te bouwen  ;D
(er kwam een bouw van een eetkamertafel project tussendoor voor een familie-lid deze is van het week-end gereed)

In de lijn van de bouw-visie vind ik de zilveren eichmannetjes het beste passen, dwz weinig metaal en een "bijna" stekkerloze verbinding...enfin over de specifieke eigenschappen is heel wat geschreven.

Vrijdag worden ze handcarried door de verkoper in mijn brievenbus gedropt.... O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

goede keuze!
ze werken erg goed,alleen jammer dat het uiterlijk wat minder is als sommige exoten :D
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

#543
Tja.... maar goed daar heb ik in het verleden van geleerd :-X...zijn erg mooi uitziende tegenstander de WTB nextgen schijnt toch in veel shoot-outs de mindere te zijn ook al zijn ze 2 maal zo duur...zeg dat weer niet al te veel je moet het zelf horen...maar deze "Eichmanner" heb ik gewoon goede ervaringen mee en nogmaals de visie van Eichmann is de mijne.. :yin-yang:.

Trouwens over exoten gesproken......kleine kwis...hoeveel kosten deze Eichmann .............spades.... :sly:

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

dre73

daar zat ik al op te wachten!! ;)

ik zeg niet dat mooi altijd beter is!!
jouw keuzes zijn vaak prima onderbouwd,en daarbij heb je ook nog redelijke hulp 8)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: dre73 op november 11, 2009, 20:05:49
daar zat ik al op te wachten!! ;)

ik zeg niet dat mooi altijd beter is!!
jouw keuzes zijn vaak prima onderbouwd,en daarbij heb je ook nog redelijke hulp 8)

Nope zo pakte ik dat ook niet op hoor  ;)
Anyway de Eichmann spades ....die komen voor mij NIET uit Spanje of onder de boom.........................................................4200 dollar  :xmas:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

neverywhere

Echte hebbedingetjes dus.
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Erik van Voorst (in memoriam)

....de gouden versie van de Hunter.

Vandaag binnen ben benieuwd....... :music:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Citaat van: Erik van Voorst op november 11, 2009, 20:56:54
Nope zo pakte ik dat ook niet op hoor  ;)
Anyway de Eichmann spades ....die komen voor mij NIET uit Spanje of onder de boom.........................................................4200 dollar  :xmas:
:o  :o Wie verkoopt dan zoiets?

scrutinizer

Citaat van: phy op november 12, 2009, 19:49:43
:o  :o Wie verkoopt dan zoiets?


Bybee Technologies GSB 001 Golden Goddess 'Super Effect' Speaker Bullets (set) $4200

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....