powerdvd ? / Blu-ray max. afspelen op 1 scherm tegelijk??

Gestart door lincoln, mei 15, 2009, 20:45:50

Vorige topic - Volgende topic

lincoln

Hallo,
Even een vraag.
Bij m'n blu-ray speler voor de PC heb ik de bijbehorende software gekregen om deze af te spelen.
Rips doen het hier uitstekend mee, ook het geluid in 5.1, etc.
Nu heb ik laatst voor de test eens een blu-ray disk gekocht, en wat schetst mijn verbazing? Update nodig. Uit laten voeren, geinstalleerd, en nu heb ik dus versie 7.3
Hardstikke leuk, maar nu heb ik slechts stereo geluid ipv 5.1, omdat dit geen aangekochte versie zou zijn....?

Iemand een idee?
Wat gebruiken jullie zoal?

Meeste wat ik afspeel, zijn gedownloade (hd) rips.

thanks.

PS. Ohja: Ik heb op mijn mediacenter (vista) een plasmascherm en m'n beamer. Bij het afspelen van blu-ray krijg ik de melding dat dit op max. 1 scherm tegelijk mag!
Wat is dit voor een crap? Kent iemand dat?? Wat doe ik daar aan?

Thanks.

Ghosty J

je hebt in windows hier een hele mooie oplossing voor... systeemherstel :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

kaajee

Lijkt me helemaal geen oplossing, want dan kan ie ze net nieuw gekochte BluRay nog steeds niet correct afspelen gezien zijn relaas.

Ik snap het niet helemaal, je hebt een BR speler gekocht met bijbehorende software/player. Die werkte goed zeg je. Nu koop je een (andere?) BR disk en ineens zou je software niet meer goed werken? Had je nog nooit eerder een BR disk gekocht en geprobeerd?

Ik vermoed het volgende: Bij je BR speler is indertijd een OEM licentie meegeleverd dit is meestal ene uitgeklede versie en daarmee biedt die geen ondersteuning voor meerkanaals geluid via een (originele) BR disk. Op zich kun je natuurlijk wel weer versie 7.3 de-installeren en de meegeleverde software weer installeren.

Hier zie je bijvoorbeeld allerlei verschillende versies van PowerDVD, zoals je kunt zien zijn er nogal wat verschillen, ook/mn in de audio mogelijkheden.

Je andere issue: HDCP. In de afspraken omtrent HDCP is vastgelegd dat beveiligd materiaal niet op meerdere monitoren tegelijkertijd weergegeven mag worden.

lincoln

Ja, da's idd wat er loos is.
Ik heb een BR speler gekocht (voor als ik eens een BR'tje huur ofzo, en uiteindelijk wil ik wat ik aanschaf niet meer op dvd maar BR kopen), en daar zat OEM bij.
Vervolgens 2 maanden later koop ik een BR, en probeer die op zondagmiddag voor de kids af te spelen, en ik heb "gezeik"...
Eerst moet ik updaten, anders zou ik geen BR's af kunnen spelen (73Mb...), en heb vervolgens alleen stereo, waar ik voorheen echt multichannel dd had...
Vandaag sys herstel gedaan, mocht niet baten.

net een dvd-5 download willen kijken, ook weer stereo. De boel er af gegooid, opnieuw de oem er op, en spelen in multichannel dd !! :)

Probleem komt uiteraard weer voorbij als ik er een blu-ray inleg, maargoed. Een keer een key scoren denk ik...

Wat 1 scherm betreft: Mijn plasma is geen HD en is via een VGA poort aangesloten, maar de beamer is HD, met een HDMI kaart inwendig welke hdcp er uit trekt (sony 1292).
Ik snap niet goed hoe dat kan, en hoe anderen dat dan wel werkend krijgen?
Ik heb uiteindelijk de vga er maar uitgetrokken, maar dat is uiteraard een oplossing van niks...

Ik vraag me sterk af of de filmindustrie bijdehand bezig is zo...
Het is dus veel aantrekkelijker en gemakkelijker om een illegale download te bekijken, dan een origineel aangeschafte blu-ray... Dat geeft te denken...

kaajee

Maar je moet toch wel in staat zijn de BR disk af te spelen, alleen dan zonder meerkanaals wellicht. Je hoeft niet per se te updaten. Die OEM versie moet prima in staat zijn BR disks af te spelen..........

En niemand krijgt het voor elkaar om een HDCP beveiligde content op 2 schermen tegelijk af te spelen hoor, wees niet bang. Ja, alleen als je de beveiliging er uit weet te slopen........

lincoln

Klopt, alleen 2ch inderdaad.... daar koop ik geen BR voor...

wat 2 schermen betreft? ook niet op een lagere resolutie voor het 1er scherm? voor mijn part schakelt ie de plasma uit ofzo, die gebruik ik dan toch niet... Ik moet hem nu fysiek uit de pc trekken....

TsunamiDream

Wellicht dat je met AnyDVDHD wel op 2 schermen kan afspelen?
Deze haalt namelijk de beveiliging er tussenuit.
Marantz SR8015 • NAD C298 • Eversolo  • Isotek • PMC •  Atlas •

BOUBOU

Citaat van: lincoln op mei 16, 2009, 00:12:45
Klopt, alleen 2ch inderdaad.... daar koop ik geen BR voor...

wat 2 schermen betreft? ook niet op een lagere resolutie voor het 1er scherm? voor mijn part schakelt ie de plasma uit ofzo, die gebruik ik dan toch niet... Ik moet hem nu fysiek uit de pc trekken....

Heb je de beeldschermen binnen Windows al eens uit de 'clone mode' gehaald?
Op Tweakers heb ik verschillende verhalen gelezen van HTPC cases met een touchscreen welke ook uit de clone mode gehaald moest worden waarna de HDCP melding verdween.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub