Thorens TD-145 Upgraden enof modificeren.....hoe??

Started by koosnaampje-audiofiel, May 14, 2009, 19:17:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

koosnaampje-audiofiel

Ik ben in het bezit van een orginele Thorens TD-145.

Enigste wat niet orgineel is, dat is de shure m95ej element.

Waar kan ik het beste beginnen om er meer uit te krijgen.

En hoe?

Iemand in bezit van het boekje mag ook digitaal of via link zijn.










Klipsch, Denon.

Douma

Poe, je kan van alles doen. Bijvoorbeeld een andere arm erop zetten. Een andere/stevigere bodemplaat monteren. Loodbitumen plakken. Andere interlink er aan solderen. Andere netkabel. Noem maar op. Maar waar je mijn inziens het grootste resultaat mee behaalt is de platenspeler door iemand die er verstand van heeft af laten stellen. Mits dit nog niet gebeurd is natuurlijk.:)
"Nothing lasts, but nothing is lost."

Douma

Ik lees net in een ander topic dat de thorens een nieuwkomer voor je is. In dat geval zou ik een bij een zaak waar ze verstand hebben van platenspelers je laten informeren over verschillende elementen. Vervolgens een mooi element uitkiezen(tenzij het element dat erin zit nog goed is en ook wat klank betreft mooi is) en de boel netjes laten afstellen. Dan lekker gaan genieten en pas later eventueel gaan nadenken over verdere modificaties.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

koosnaampje-audiofiel

Quote from: Douma on May 14, 2009, 22:18:46
Ik lees net in een ander topic dat de thorens een nieuwkomer voor je is. In dat geval zou ik een bij een zaak waar ze verstand hebben van platenspelers je laten informeren over verschillende elementen. Vervolgens een mooi element uitkiezen(tenzij het element dat erin zit nog goed is en ook wat klank betreft mooi is) en de boel netjes laten afstellen. Dan lekker gaan genieten en pas later eventueel gaan nadenken over verdere modificaties.

Tja dat is het probleem niet Triple M audio is eigenlijk de zaak waar ik graag kom, omdat ik er erg dicht bij woon laat ik het zo zeggen.... :angel:

Een maatje van me heeft op hun advies en uitleg veel zelf gedaan, op die manier leer je natuurlijk wel je eigen spullen goed kennen.

Ik denk dat wij zeer binnen kort maar weer eens samen binnen wandelen en precies gaan kijken wat we gaan doen en hoe.... :biggrin:


Maar over de het afstellen heb je een punt, daar ga ik eerst eens mee beginnen door hem gewoon daar eens mee naartoe te nemen.

Denk wel dat daar het begin in zit.

Dus zekers bedankt.





Klipsch, Denon.

MLCinema

Stuur Madison eens een PM, die heeft het voor zijn Thorens nog helemaal uitgezocht dacht ik, die weet ook wel een goed adres. Misschien nog een idee?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

BWzes03

Ga eens naar vinylengine.com is een forum voor vinyl-lovers...
Als je daar een account registreert, kun je in de database zoeken naar de usermanual en mogelijk de service manuals.
Zo heb ik de user en service manuals van mijn Dual 1219 ook gedownload.
HT: Rotel RSP-1098|RMB-1075|Marantz Ma-500|QED Qunex4S|75 Signature|Pana BD50|WD HDTV-Live|Epson TW700ISF|B&W DM603|LCR600|DM601|ASW-675
ST: Rotel RC-1090|RB-1092|RT-1080|RCD-1072|Pro-Ject Debut III Esprit|Ortofon 2M Blue|Pio N-50A-s|Pio DV-989Ai-S|Nordost Red Dawn|Monster M2.2s|B&W N802|ASW-700
Pana TH-42PY70

advr

kijk eens op hier daar staat ook een schat aan info voor de thorens! :P
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

harway

Goede lagerolie, bijvoorbeeld van Van den Hul is een aanrader, vooral als er ruimte in het lager zit. Daarnaast een goed MC element kopen, mag rustig vele jaren oud zijn, Van den hul kan het altijd weer als nieuw maken voor relatief weinig geld. Een occasion SME 3009 arm is een mooie upgrade. En dan LP's gaan verzamelen, maar alleen goede kwaliteit kopen, dus voorzichtig op koninginnedag.
Quote from: koosnaampje-audiofiel on May 14, 2009, 19:17:05
Ik ben in het bezit van een orginele Thorens TD-145.

Enigste wat niet orgineel is, dat is de shure m95ej element.

Waar kan ik het beste beginnen om er meer uit te krijgen.

En hoe?

Iemand in bezit van het boekje mag ook digitaal of via link zijn.