Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2011, 13:31:58
Een meubel op maat? Misschien eens contact opnemen met een creatieve/inventieve meubel maker?


Sander.

Een meubel op maat heb ik destijds al laten maken. Moet zeggen dat ik de cinewall mooi vind lijken maar dat ik er niet echt uitkom wat betreft meubel die er voor moet komen staan.

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2011, 13:31:58
Een meubel op maat? Misschien eens contact opnemen met een creatieve/inventieve meubel maker?


Sander.

Een meubel op maat heb ik destijds al laten maken. Moet zeggen dat ik de cinewall mooi vind lijken maar dat ik er niet echt uitkom wat betreft meubel die er voor moet komen staan.

Moet zeggen dat ik het idee van Dick ook wel goed vind om het apparatuur tussen de luidsprekers weg te halen.
Kom dan alleen met het probleem te zitten, waar te plaatsen? Zoals Erik ook al zegt staat de lange wand vol, dus daar is ook geen ruimte.
Ik zal er eens goed over na gaan denken hoe ik dit wil gaan oplossen.

Moet zeggen dat ik het idee van Dick ook wel goed vind om het apparatuur tussen de luidsprekers weg te halen.
Kom dan alleen met het probleem te zitten, waar te plaatsen? Zoals Erik ook al zegt staat de lange wand vol, dus daar is ook geen ruimte.
Ik zal er eens goed over na gaan denken hoe ik dit wil gaan oplossen.

Citaat van: S@m op augustus 22, 2011, 14:25:15
Zonder dollen, waarom niet de set tussen de luidsprekers vandaan en aan de zijkant (raam) of tegen de achterwand/hoek raamkant..?

Alex Groningen

Citaat van: HTip op augustus 22, 2011, 15:57:51
Mooie plannen weer Alex! TV ophangen zal rustiger ogen. Heb misschien iets gemist, maar waarom kan je je huidige meubel niet houden?

BTW: Ik heb wellicht interesse in een paar van je BD-rekken. Moet alleen nog even kijken of en waar ik ze kan plaatsen...

Het meubel zou ik kunnen houden, maar ben bang dat dat niet echt lijkt voor een cinewall. Komt ook nog bij dat ik de witte meubels de deur uit wil doen.

Zodra ik een beetje een idee heb van hoe ik het graag wil hebben krijg je van mij een PM wat betreft de rekken.

Xander32

#3127
Die MD-2`s zijn ook een behoorlijk sta-in-de-weg;
als je die mij nou eens voor een zacht prijsje doet toekomen heb je alweer wat meer ruimte  ;).


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op augustus 22, 2011, 19:28:16
Die MD-2`s zijn ook een behoorlijk sta-in-de-weg;
als je die mij nou eens voor een zacht prijsje doet toekomen heb je alweer wat meer ruimte  ;).


Sander.

:D

Een sta in de weg? Valt wel mee. ;)

Ben zeer tevreden over de MD 2, dus die blijven nog wel even staan.
Maar zal aan je denken mocht ik ze ooit gaan verkopen, al kreeg ik een tijdje terug ook al een PM van iemand die er ook al belang bij had.

Alex Groningen

Geen grote verandering maar een kleine. Heb de bruggen vervangen door kabelbruggen die ik heb overgenomen
van mede forum lid Flavio.

HTip

Mooie foto's van de achterkant van je speakers. Hoor je verschil?

Ik heb voor mijn fronts ook voor bruggen (goede kwaliteit) gekozen en niet voor bi-wire. Nog altijd geen spijt van gehad...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: HTip op september 22, 2011, 18:23:36
Mooie foto's van de achterkant van je speakers. Hoor je verschil?

Ik heb voor mijn fronts ook voor bruggen (goede kwaliteit) gekozen en niet voor bi-wire. Nog altijd geen spijt van gehad...

Heb ze om eerlijk te zijn gekocht omdat ik het wel mooi vind lijken. Zodra ik me binnekort weer 100% gezond voel
zal ik zeker even kijken/luisteren of het nog wat met het geluid doet.

HTip

Beterschap! Staat zeker mooi en testen hoeft niet hoor, esthetisch kan ook een goede reden zijn ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Former member 78

Ziet er erg netjes uit, Alex!

Alex Groningen

Citaat van: HTip op september 22, 2011, 22:40:07
Beterschap! Staat zeker mooi en testen hoeft niet hoor, esthetisch kan ook een goede reden zijn ;)

Bedankt, Philip. Wanneer ik er zin in heb ga ik zeker even een vergelijk doen. Laat het wel even weten of ik ook verschillen hoor.

Alex Groningen


Alex Groningen

Zoals het er nu naar uitziet gaat de stroom ook hier aangepakt worden.
Het enige dat ik al wel weet is dat ik een aparte groep wil voor het stereo gedeelte en tv, Blu Ray, digitale ontvanger en de WII.
Wat me dit alles gaat kosten en wat er bij komt kijken om het zo goed mogelijk voor elkaar te krijgen zoek ik de komende tijd uit.

Wat ik afgelopen week al heb gedaan is voor de zoveelste keer aan het schuiven geweest met de luidsprekers. Nu had ik al het idee dat ik na de laatste keer al erg tevreden was en dat het niet beter kon, maar ik had het fout. De luidsprekers staan vanaf de achterkant gemeten een meter in de woonkamer. Vanaf de voorkant gemeten staan ze zo'n 1 meter 50 in de woonkamer. Oh ja, heb de bank nu zo'n beetje 50cm van de muur staan. Heb nu echt het idee dat het nu wel erg lekker en fijn klinkt. Heb vanmiddag dan ook weer de ene na de andere cd beluisterd.

erik s.

keep up the good work. en nog gratis ook!
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

frank2

Hoi Alex,

als je meer over stroom wilt weten, over het hoe en waarom e.d. stuur maar een bericht.
Je bent ooit hier geweest, de sound hier is nu echt geheel anders, aanmerkelijk gedetailleerder, rustiger, meer zwarting aanmerkelijk meer diepte en ruimtelijkheid.. Het geluid wordt zoooo zuiver dat schreeuwigheid verdwijnt.  Kosten beneden ver beneden de 400 euro.


Ik sta tot nu toe steeds weer versteld wat al die stroomaanpassingen hier doen. (meestal als snowmaster weer geweest is)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op september 30, 2011, 18:45:35
keep up the good work. en nog gratis ook!

En dat is altijd mooi meegenomen. ;) Zie op je site dat je ook leuke dingen in je assortiment hebt staat wat betreft stroomvoorzieningen. Mocht ik er helemaal uit zijn, dan kan je waarschijnlijk weer een bestelling van me tegemoed zien.

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op september 30, 2011, 19:01:57
Hoi Alex,

als je meer over stroom wilt weten, over het hoe en waarom e.d. stuur maar een bericht.
Je bent ooit hier geweest, de sound hier is nu echt geheel anders, aanmerkelijk gedetailleerder, rustiger, meer zwarting aanmerkelijk meer diepte en ruimtelijkheid.. Het geluid wordt zoooo zuiver dat schreeuwigheid verdwijnt.  Kosten beneden ver beneden de 400 euro.


Ik sta tot nu toe steeds weer versteld wat al die stroomaanpassingen hier doen. (meestal als snowmaster weer geweest is)

Bedankt Frank. Mocht ik nog wat vragen hebben en ik kom er niet uit dan zal ik je zeker even een PM sturen. Zal jouw topic eerdaags ook weer even gaan doorlezen om te kijken wat jij nu al zo hebt aangeschaft op stroomgebied. Hoop wel dat ik dezelfde positieve ervaringen kan behalen zoals jij ze hebt.

frank2

#3141
Dat hoef je niet te hopen dat is wel zeker..... en het kost niet veel. Het verschil bijvoorbeeld tussen een belden en een hifi tuning aanvoerkabel is behoorlijk. Allerlei kleine aanpassingen in de meterkast alles helpt, steeds met een paar %. Op een gegeven moment zoals hier heb je het geluid zo goed dat bijvoorbeeld een furutech gold IEC stekker niet zo goed klinkt als een standaard IEC stekker. Je hoort alle verschillen meteen. (set afhankelijk)

Paar tips:
- geen PP (duur en geen verbetering tov. goede aanleg stroom, verminderde dynamiek)
- geen dure stroomsnoeren kopen totdat je set geheel in balans is

Het verschil tussen stekkerblokken is erg groot, daar moet ik nog verder mee experimenteren. Maar dit is een belangrijk item.

Volgorde:

stroomaanvoersnoer met goede zekering (+houder) en goede liefst separate aarde
stroomverdeelblok (zeer grote verschillen, dus niet te snel kopen eerst vele testen)
stekkers op huidige snoeren aan 1 of 2 zijden maken groot verschil
stroomdraad
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Kijk eens aan, met deze tips kan ik wat. Dus wat jou betreft kan ik de powerplant tegen die tijd er beter tussen uit halen wanneer de stroom hier op orde is.
Producten van HiFi-tuning kan ik zo bestellen bij Erik's zoals ik ze zag staan op zijn site. De stroomblokken die ik heb bevallen tot nu toe erg goed, al is het natuurlijk erg leuk om daar ook eens mee te gaan experimenteren. Ik zal de komende tijd hier ook wel komen met vragen over producten die ik heb gevonden en vragen waar ik op vast loop en hoop zo de nodige antwoorden/adviezen te krijgen die ik nodig heb.

frank2

#3143
Erik verkoopt (helaas) niet de Hft die ik heb. Maar via via is er wel aan te komen.
nb: ik wist niet eens dat je er een had, een PP.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

#3144
Citaat van: frank2 op september 30, 2011, 20:23:57
Erik verkoopt (helaas) niet de Hft die ik heb. Maar via via is er wel aan te komen.

Mischien dat als ik er voor ga dat Erik mij er één kan leveren.

Citaat van: frank2 op september 30, 2011, 20:23:57
nb: ik wist niet eens dat je er een had, een PP.

Alweer een tijdje hoor, een Audioplan powerplant.

HTip

Goede tips van Frank! Wat je nu ook al kan doen en is ook gratis, is kijken of de stekkers goed zitten. Fase op fase en nul op nul geeft het beste resultaat. Ik was verbaasd over het verschil.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

#3146
Stekkers in fase zetten ben ik een tijdje geleden al mee bezig geweest. Klinkt misschien raar, gek of dom, maar vond dat m'n laag in eens anders klonk.
Het laag was op een andere (positieve) manier aanwezig, wat minder diep maar een stuk strakker. Al moet ik zeggen dat de Ushers hier thuis nog altijd lekker diep laag gaan, wat erg fijn is bij bepaalde muziekstukken.. ;D

Het leuke aan dit soort dingen is dat je leuke veranderingen kunt krijgen die weinig tot niets kosten.

HTip

Ik wist niet meer of je dat al een keer had gedaan. Het klinkt overigens helemaal niet vreemd, want ik heb hetzelfde ervaren. Op naar de volgende stap...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Heb er ook nooit over geschreven. Heb soms van die dingen waarvan ik denk dat het geluid wat is verandert en een tijdje later als ik dingen weer omzet naar de vorige situatie dan denk ik, er is helemaal geen verschil. Dus vandaar dat ik niet alles hier neerzet. Maar met plaatsing, akoestiek en de boel hier in fase zetten ben ik er al wel achter dat je daar leuke vooruitgangen mee kunt boeken.

Nu nog wat kleine aanpassingen wat betreft de akoestiek en de stroomvoorziening hier op orde brengen, dan denk ik dat ik hier de boel aardig op orde heb.
Al zal dan wel weer het experimenteren met interlinks en luidsprekerkabels komen. ;) Zo blijven we leuk en lekker bezig.

frank2

Transparent ultra luidsprekerkabels, heel eerlijke kabels en matchen erg goed met Usher (en nu de zin: heb ze zelf ook)
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren