Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paul1967

Mooi hoor die Dentons  :wub:....ik heb een zwak voor alles wat vintage "looks" is.

Zat er zelf over te denken om mijn Yamaha AS2000 weg te doen en een upgrade te maken naar de 3000 (mooi met die VU meters).
Maar toen ik ze naast elkaar hoorde, behoud ik mijn 2000. AS300 klinkt dun en analytisch, totaal anders dan de rijk en warm klinkende 2000.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op februari  2, 2015, 18:52:09
Langzaam ontstaat er weer een prachtige set. Mooi dat je weer kan genieten van muziek.

Citaat van: RZeemering op februari  2, 2015, 19:19:00
ziet er zo lekker vintage uit. Vind ik leuk :)

Bedankt.

In de weekenden dat ik thuis ben is het ook met dit setje genieten van de muziek.
Zodra we samen een woning kopen, dan zal ik het budget omhoog schroeven om weer een volwaardige set neer te zetten.

Alex Groningen

Citaat van: Paul1967 op februari  2, 2015, 21:51:21
Mooi hoor die Dentons  :wub:....ik heb een zwak voor alles wat vintage "looks" is.

Zat er zelf over te denken om mijn Yamaha AS2000 weg te doen en een upgrade te maken naar de 3000 (mooi met die VU meters).
Maar toen ik ze naast elkaar hoorde, behoud ik mijn 2000. AS300 klinkt dun en analytisch, totaal anders dan de rijk en warm klinkende 2000.

Vintage vind ik zelf ook prachtig.
Zo prachtig dat ik in de voorjaarsvakantie met de vriendin naar ItHarkste ga om de Harbeth 30.1 te beluisteren.
Achteraf had ik de AS 2000 ook moeten houden, pracht versterker. Maar goed, zo heb ik wel meer dingen verkocht waar ik achteraf spijt van heb.

Alex Groningen

#6878
En weer een versterker aan het lijstje toegevoegd om te gaan beluisteren.
Met een beetje geluk al over 3 week. En waarom deze versterker?
Heel simpel, de specs, looks en mijn gevoel.

Paul1967

Citaat van: Alex Groningen op februari  3, 2015, 19:16:40
En weer een versterker aan het lijstje toegevoegd om te gaan beluisteren.
Met een beetje geluk al over 3 week. En waarom deze versterker?
Heel simpel, de specs, looks en mijn gevoel.

Ohh maar dit is heel leuk  :thumbs-up: van Cambridge. Wist niet eens dat ze zoiets maakten, ben normaliter niet zo gecharmeerd van hun looks....maar dit is wel gaaf.

Alex Groningen

Citaat van: Paul1967 op februari  4, 2015, 19:37:51
Ohh maar dit is heel leuk  :thumbs-up: van Cambridge. Wist niet eens dat ze zoiets maakten, ben normaliter niet zo gecharmeerd van hun looks....maar dit is wel gaaf.

In het verleden nog wel eens gekeken naar dit merk en ook bijna gekocht, maar net als jij ook ik ook niet zoveel met het uiterlijk. Nu met deze denk ik daar dan ook weer heel anders over. Gewoon prachtig.

Maro

Prachtige combi die CA set. Ik heb de voorloper gehad en dat was een heerlijke set. Weet niet meer waarom maar op de een of andere manier dacht ik dat het beter kon.  :-X
Heb je vroeger wel goed gekeken want de voorganger verschilt niet veel van dit huidige model.

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Alex Groningen

Citaat van: Maro op februari  5, 2015, 16:51:11
Prachtige combi die CA set. Ik heb de voorloper gehad en dat was een heerlijke set. Weet niet meer waarom maar op de een of andere manier dacht ik dat het beter kon.  :-X
Heb je vroeger wel goed gekeken want de voorganger verschilt niet veel van dit huidige model.



Poeh, daar zeg je wat. Weet nog dat ik een jaar of 8 geleden bij Soundgallery hier in de stad was. Daar stond toen alles in het zwart als ik het goed heb van CA, terwijl ik altijd een liefhebber ben van zilver/metaal kleur. Je kan best gelijk hebben hoor dat er qua looks niet veel is veranderd, maar kan me dat zo even niet voor de geest halen.

Ik zag hem voorbijkomen en ben me eens in gaan inlezen en dat sprak me wel aan. Binnenkort wil ik deze dan ook even gaan beluisteren bij Sound Gallery of deze wat voor mij is.

Bensz

Citaat van: Alex Groningen op februari  5, 2015, 17:17:15
Poeh, daar zeg je wat. Weet nog dat ik een jaar of 8 geleden bij Soundgallery hier in de stad was. Daar stond toen alles in het zwart als ik het goed heb van CA, terwijl ik altijd een liefhebber ben van zilver/metaal kleur. Je kan best gelijk hebben hoor dat er qua looks niet veel is veranderd, maar kan me dat zo even niet voor de geest halen.

Ik zag hem voorbijkomen en ben me eens in gaan inlezen en dat sprak me wel aan. Binnenkort wil ik deze dan ook even gaan beluisteren bij Sound Gallery of deze wat voor mij is.

Volgens mij nu ook in Vries te aanschouwen....

Xander32

Een Marantz PM14s1 en SA14s1 kennen sinds begin van deze week een €500,- meer voordelige adviesprijs ... Daardoor mogelijk ook aantrekkelijk?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Bensz op februari  5, 2015, 19:08:29
Volgens mij nu ook in Vries te aanschouwen....


Toevallig ben ik binnenkort weer in Vries. Kom er geregeld, maar nog nooit bij deze zaak binnen geweest. Toch maar eens doen.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op februari  5, 2015, 20:16:27
Een Marantz PM14s1 en SA14s1 kennen sinds begin van deze week een €500,- meer voordelige adviesprijs ... Daardoor mogelijk ook aantrekkelijk?

Marantz is ook erg leuk. Heb de sites even opgezocht van de types die je hier hebt neergezet en zal me er van 't weekend eens in verdiepen. Wat ik al wel gezien heb is dat het in de prijsklasse zit van de Denon 2020 serie. Deze versterker en cd speler gehoord bij Jaap (Nosferatu) en erg onder de indruk, mooie componenten.

Misschien klinkt het gek, maar zoek eigenlijk toch echt een voor/eind versterker en deze beide merken hebben dat jammer genoeg (nog) niet in hun assortiment. En waarom voor en eind? Voor mijn gevoel en idee toch net weer iets beter dan een geïntrigeerde versterker. Maar goed, dat is zo als ik het beleef. Wie er anders over de kg mag mij overtuigen? ;)

Alex Groningen

#6887
Maar even een update van wat er tegenwoordig nog staat en waar ik ook zo'n 2 a 3 jaar nu mee zal moeten doen.
Totaal iets anders dan wat ik in het verleden heb gehad, maar maakt het genieten er zeker niet minder om. We zijn alleen nog maar van vrijdag/zaterdag tot zondagmiddag op mijn adres
en dan voldoet dit setje meer dan genoeg.

Waarom 2 a 3 jaar wachten om weer een volwaardige set op te bouwen? Volgend jaar treed ik namelijk in het huwelijk en er zijn plannen om voor ons zelf te gaan beginnen.
Verder zijn we aan het kijken om samen een leuk huis te kopen. Maar dan moeten we eerst onze beide huizen verkopen en daar hebben we nog wel even de tijd voor.

Even wat foto's van een vrij leeg huis. De Ikea meuk is bijna allemaal verkocht. Dat waren namelijk meubels die beslist niet mee mogen naar het toekomstig nieuw adres :D

Siddartha

Das erg leeg inderdaad! Geen last van vervelende  reflecties?
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

larsonator

Citaat van: Siddartha op mei 20, 2015, 14:09:23
Das erg leeg inderdaad! Geen last van vervelende  reflecties?
Dat is dan weer vragen naar de bekende weg. zo te zien os er geen textiel meer te bekennen ;)

Alex Groningen

Citaat van: larsonator op mei 20, 2015, 15:13:58
Dat is dan weer vragen naar de bekende weg. zo te zien os er geen textiel meer te bekennen ;)

Citaat van: Siddartha op mei 20, 2015, 14:09:23
Das erg leeg inderdaad! Geen last van vervelende  reflecties?

Dat valt nog wel mee hoor. Zo ligt er nog een groot dik vloerkleed en staat er (nog) een stoffen bank.
Nieuwe leren bank word geleverd eind juli.

BJF

Citaat van: larsonator op mei 20, 2015, 15:13:58
Dat is dan weer vragen naar de bekende weg. zo te zien os er geen textiel meer te bekennen ;)

Citaat van: Alex Groningen op mei 20, 2015, 15:35:18
Dat valt nog wel mee hoor. Zo ligt er nog een groot dik vloerkleed en staat er (nog) een stoffen bank.
Nieuwe leren bank word geleverd eind juli.
Ik vermoed dat de gordijnen ook niet van karton zijn...
NAD M10 V2
Elac FS247

Alex Groningen

Citaat van: BJF op mei 20, 2015, 16:44:17
Ik vermoed dat de gordijnen ook niet van karton zijn...

Inderdaad. Gordijnen zijn vrij dik. Alles bij alles valt de akoestiek best wel mee.
Alleen hard spelen zal flink tegen vallen in de woonkamer. Maar goed, dat doe ik sowieso niet.

erik s.

Een paar planten onder de tv staat mischien wel leuk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Siddartha


Citaat van: erik s. op mei 20, 2015, 21:12:22
Een paar planten onder de tv staat mischien wel leuk.

en wat doen die geluidstechnisch?

[emoji6][emoji1]
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

erik s.

Citaat van: Siddartha op mei 20, 2015, 21:50:21
en wat doen die geluidstechnisch?

[emoji6][emoji1]
Zullen een beetje als diffuser werken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Xander32

... ik heb altijd begrepen dat planten eigenlijk "niets" doen in deze. Of je moet echt zeer forse planten hebben, meet forse, zware bladeren.

Maar zolang je nieuwe ls. eerst ook thuis gaat uitproberen voor aankoop, kan er niet zo heel veel mis gaan.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op mei 20, 2015, 21:12:22
Een paar planten onder de tv staat mischien wel leuk.

Is inderdaad een leuk idee.

Net even thuis geweest om de boekenkast op te halen en te bezorgen bij de koper.
Maar wat een boekenkast al kan doen, wat is m'n woonkamer nu een galmput :wacko:

Alex Groningen

#6898
Deze topic kan bij wijze van een slotje op. De komende tijden zal hier weinig tot niets te melden zijn.
Voor er weer iets te melden is staat deze topic op pagina 7 :D
In de tussentijd in de weekenden maar gewoon genieten van een simpel setje, die voor 't geld
best nog wel leuk klinkt. ;) ;D

larsonator

Dan zal ik hem nog even vervuilen (je topic ;) );
veel luisterplezier gewenst met je set. Mooi om te horen dat mensen tevreden zijn met waar ze op uit gekomen zijn qua set  :popcorn: