Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op november 29, 2014, 08:16:33
Eindelijk weer musiek in huize Alex :clapping:.
Wat ga je inzetten als versterking en bron?

Ik heb hier niet zonder muziek gezeten hoor!
Tijdje terug heb ik een Denon PMA-720 versterkertje gekocht bij HC hifi. Bron is de Cambridge azur 650 BD die hier al jaren staat en verder speel ik met een oud setje Elac cl 82 monitoren.

Alex Groningen

Vandaag besteld, hopelijk deze week nog in huis.

De Wharfedale Denton luidsprekers. Nu nog even op zoek naar leuke stands

Joris1971


Alex Groningen

Bedankt, Joris.

Eindelijk voor de dagen dat ik thuis ben weer leuke luidsprekertjes.

YamahaRXV

Citaat van: Alex Groningen op december  2, 2014, 15:27:33
Vandaag besteld, hopelijk deze week nog in huis.

De Wharfedale Denton luidsprekers. Nu nog even op zoek naar leuke stands

Dat ziet er niet slecht uit zeg  ;)





Kunnen ze bij Harbeth nog wat van leren.... :laugh:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Alex Groningen

Citaat van: YamahaRXV op december  2, 2014, 15:53:17
Dat ziet er niet slecht uit zeg  ;)





Kunnen ze bij Harbeth nog wat van leren.... :laugh:

:D

Zien er inderdaad erg leuk en retro uit.
Nu nog beluisteren hoe ze het bij mij thuis doen. Nu moet ik wel toegeven dat ik de laatste tijd meer naar de muziek luister dan kritisch naar de luidsprekers.

Nosferatu

Ben benieuwd hoe ze klinken Alex. Had ze ook even overwogen ter vervanging van mijn oude zuiltjes in m'n stereo-only-hok maar (nog ?) niet gedaan.  ;D (iemand belang bij een paar door Keith Marshall himself gemodificeerde Impulse 34 TL zuiltjes ?  :angel:)
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

erik s.

zal zeker een stuk minder belegen klinken dan het origineel.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op december  2, 2014, 16:00:54
Ben benieuwd hoe ze klinken Alex. Had ze ook even overwogen ter vervanging van mijn oude zuiltjes in m'n stereo-only-hok maar (nog ?) niet gedaan.  ;D (iemand belang bij een paar door Keith Marshall himself gemodificeerde Impulse 34 TL zuiltjes ?  :angel:)

Kom maar langs in de kerstvakantie, rij ik daarna met jou naar huis om jouw set eens te beluisteren.

Alex Groningen

Citaat van: erik s. op december  2, 2014, 16:08:24
zal zeker een stuk minder belegen klinken dan het origineel.

Zal het niet weten en zal er ook niet achter komen omdat ik de originelen niet ken.

Nosferatu

Citaat van: Alex Groningen op december  2, 2014, 17:01:02
Zal het niet weten en zal er ook niet achter komen omdat ik de originelen niet ken.
Of Erik bedoelt de Impulse-jes.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

erik s.

Citaat van: Nosferatu op december  2, 2014, 17:53:11
Of Erik bedoelt de Impulse-jes.  ;D
nope, daar ken ik het orgineel alleen van.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

Citaat van: Alex Groningen op december  2, 2014, 15:27:33
Vandaag besteld, hopelijk deze week nog in huis.

De Wharfedale Denton luidsprekers. Nu nog even op zoek naar leuke stands
Hier heb ik werkelijk een zwak voor. :inlove:   Ze klinken echt hemels Alex ;)

Alex Groningen

Citaat van: twani op december  2, 2014, 19:02:29
Hier heb ik werkelijk een zwak voor. :inlove:   Ze klinken echt hemels Alex ;)

Ik ben benieuwd. Hopelijk laten ze me deze week nog positief verassen met hun klank.
Wat betreft de looks: Daar was ik gelijk verliefd op!


Alex Groningen

Bedankt, Paul. Op zich vind ik de stands wel wat hebben, maar ben niet gelijk enthousiast.
Misschien dat ik ze nog even vaker moet bekijken of in het echt moet zien.
Wat ik ook mooie stands vind zijn deze van forumlid Rody.

Xander32

Ben benieuwd wat deze klankmatig gaan doen.
Betreft looks; een heerlijk oldschool no-nonsense ontwerp.



Citaat van: Alex Groningen op december  2, 2014, 19:14:08
Ik ben benieuwd. Hopelijk laten ze me deze week nog positief verassen met hun klank.
Wat betreft de looks: Daar was ik gelijk verliefd op!
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Zal het zeker hier neerzetten wat ze doen in het geluid.

Nosferatu

Dynaudio Stand 3X of Stand 6 ?
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Zien er ook wel leuk uit. En voor 400,- en 245,- per paar ook nog betaalbaar.

Robiwan

Citaat van: Alex Groningen op december  3, 2014, 03:19:20
Bedankt, Paul. Op zich vind ik de stands wel wat hebben, maar ben niet gelijk enthousiast.
Misschien dat ik ze nog even vaker moet bekijken of in het echt moet zien.
Wat ik ook mooie stands vind zijn deze van forumlid Rody.

Dat rack lijkt wel een Naim Fraim cloon?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Alex Groningen

Als het daar op lijkt dan hoef ik het al niet. ;)

erik s.

misschien is de Custom Design SQ wat voor je, vooral met glazen voet is erg fraai.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

twani

#6798
Citaat van: erik s. op december  3, 2014, 18:42:33
misschien is de Custom Design SQ wat voor je, vooral met glazen voet is erg fraai.

Een glazen voet detoneert optisch heftig bij deze "Traditional British Harbeth Lookalike" :D

Daar heeft deze monitor nét even té veel stijl voor... ;)

De stand die Alex op het oog heeft vind ik daarentegen wel erg mooi...

erik s.

Citaat van: twani op december  3, 2014, 19:35:27
Een glazen voet detoneert optisch heftig bij deze "Traditional British Harbeth Lookalike" :D

Daar heeft deze monitor nét even té veel stijl voor... ;)
juist niet, je ziet hem bijna niet, daardoor is hij veel minder aanwezig.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B