Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

bmateijsen

Zijn de kabels ingespeeld? Ik zie er een paar nog in originele verpakking zitten...

S@m

Citaat van: Xander32 op juni 20, 2010, 20:02:16

Hetgeen wat ik daarnaast probeer duidelijk te maken is dat de kabel die direct het grootste verschil geeft - en je waarschijnlijk daardoor in eerste instantie het meest aanspreekt - niet per definitie voor jou het beste eindresultaat geeft.


Ben ik met je eens.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op juni 20, 2010, 19:07:05
ik zou als ik jou was je nieuwe kabels er even een tijdje aanlaten en gewoon gaan luisteren en dan wanneer je vrienden komen even terug switchen naar je oude kabels, kijken of je verschil merkt


Citaat van: Xander32 op juni 20, 2010, 19:42:37
:withstupid:

Ik had ook de neiging om continue van kabel te wisselen tijdens m`n zoektocht naar een nieuwe ic en nieuwe ls.kabels maar kwam er (mede door advies van mede-forumleden) al doende achter dat het veel beter werkt als je gedurende langere tijd naar 1 set gaat luisteren(bijv. een week) en dan weer over gaat op een volgende(je huidige). Ook bleek het weinig meerwaarde te hebben om zeer geconcentreerd te gaan luisteren of je een verschil hoorde - gewoon software welke je goed kent draaien en relaxed gaan luisteren, desnoods pak je er ondertussen een goed boek bij.

Tijdens mijn test zat er een ls.kabel bij die super veel detail gaf; ik hoorde zaken die ik niet eerder had gehoord, en in eerste instantie had ik een zwak voor die kabel. Deze gaf ook het meeste positieve verschil tijdens snel wisselen, echter bij langdurig luisteren werd ik gek van alle details, werd er onrustig van ...

Het lijkt mij daarnaast niet wenselijk om tegelijkertijd de nieuwe ic`s en ls.kabels te testen. Ik zou dit uit elkaar trekken: bijv. de "oude" ic`s gebruiken tijdens de ls.kabel test. Wanneer je daarin een keuze hebt gemaakt kan je vervolgens de ic`s gaan testen.


Sander.


Is inderdaad ook een goede tip om ze er eens 2 a 3 dagen aan te hangen en vervolgens kijken wat het geluid doet als ik weer een andere kabel er op aan sluit.
Zo als ik het nu doe is het inderdaad dat als ik een verschil hoor of denk te horen dat ik dan na een paar nummers de boel weer even snel ga omwisselen. En  mischien moet ik inderdaad maar gewoon relaxt gaan zitten luisteren in plaats van al te kritisch zitten te luisteren.


Citaat van: S@m op juni 20, 2010, 19:54:26
Ik vind dat je direct verschil moet horen. Zoniet dan is het eventuele verschil marginaal, het geld en de moeite niet waard...


Dat is dus ook mijn eerste gedachte. Maar wil er de komende twee weken even rustig voor gaan zitten, voordat ik weer te snel een conclusie trek.

Alex Groningen

#1578
Citaat van: bmateijsen op juni 20, 2010, 20:05:40
Zijn de kabels ingespeeld? Ik zie er een paar nog in originele verpakking zitten...


Luidspreker kabels zijn wel ingespeeld, de interlinks zijn inderdaad nieuw. Maar heb eigenlijk hetzelfde met de ingespeelde kabels die ik van een kameraad heb geleend, dat ik het moeilijk vind om de verschillen te horen. Maar zoals ik in bovenstaande post al zeg ga ik ze even wat langer laten hangen tussen de set.

Xander32

Citaat van: Alex Groningen op juni 20, 2010, 20:36:56

Luidspreker kabels zijn wel ingespeeld, de interlinks zijn inderdaad nieuw. Maar heb eigenlijk hetzelfde met de ingespeelde kabels die ik van een kameraad heb geleend, dat ik het moeilijk vind om de verschillen te horen. Maar zoals ik in bovenstaande post al zeg ga ik ze even wat langer laten hangen tussen de set.
Zelf vond ik de verschillen tussen de ic`s meer aanwezig dan tussen de ls.kabels.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juni 20, 2010, 20:41:05
Zelf vond ik de verschillen tussen de ic`s meer aanwezig dan tussen de ls.kabels.

Sander.


Dat kan wel kloppen. Had vorig jaar dezelfde ervaring met een van den Hul (The first ultimate) interlink. Heb deze na een tijdje verkocht omdat ik het laag op een minder prettige manier vond klinken.

Maar zal de interlinks even laten inspelen. Vanavond nog even een aantal albums beluisteren en morgen voor dat ik aan het werk ga de cd speler maar op repeat zetten. Moet dan alleen nog even uitzoeken wat de gemiddelde inspeel tijd is.

frank2

Alex,

Inspeeltijd voor interlinks. houd voor het gemak 50 uur aan.
Wel vind/moet ik zeggen, dat als je een interlink of een LS kabel verwisseld, en inderdaad niet tegelijk doen, je meteen een duidelijk verschil moet horen, zo niet is het marginaal en kan het een verbetering zijn maar dan vind ik moet je ook duidelijk kijken of het prijsverschil het je waard is.
Ik heb tot nu toe altijd 1 item verwisseld, hoorde ik weinig of geen verschil dan ging die kabel retour, ik heb hier een analys tussen mijn Cambridge en pre gehad, ipv. een cardas quadlink, erg weinig verschil, wel zelfde prijsklasse, dus niet interessant. Dan een andere kabel zoeken.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op juni 20, 2010, 21:16:25
Alex,

Inspeeltijd voor interlinks. houd voor het gemak 50 uur aan.
Wel vind/moet ik zeggen, dat als je een interlink of een LS kabel verwisseld, en inderdaad niet tegelijk doen, je meteen een duidelijk verschil moet horen, zo niet is het marginaal en kan het een verbetering zijn maar dan vind ik moet je ook duidelijk kijken of het prijsverschil het je waard is.
Ik heb tot nu toe altijd 1 item verwisseld, hoorde ik weinig of geen verschil dan ging die kabel retour, ik heb hier een analys tussen mijn Cambridge en pre gehad, ipv. een cardas quadlink, erg weinig verschil, wel zelfde prijsklasse, dus niet interessant. Dan een andere kabel zoeken.


Hou ik eerst de 50 uur aan, bedankt.  Heb een bepaald budget die ik mischien wil gaan investeren in bekabeling, maar mocht het verschil voor mij zo klein zijn, dat ik dan ook zeker kijk naar het kostenplaatje of ik het zelf wel financieel verantwoord vind om daar mijn geld in te steken. Maar goed heb nog dagen genoeg om daar achter te komen.

Alex Groningen

Citaat van: HTip op juni 20, 2010, 09:10:08
Klinkt ook niet fijn om te hebben. Ik voel me, na een zware buikgriep, een stuk beter. Nu weer de energie en kracht en ik ben weer fit.

Als je het niet vertrouwt zou ik niet tot woensdag wachten en gewoon naar de HAP van UMCG gaan na 17.00 uur (of vandaag al). Dan krijg je de diagnose een stuk sneller.
Veel luisterplezier :music:


Mooi dat jij je weer beter voelt. Je hebt er volgens mij een aardig tijdje mee gezeten? Ik wacht gewoon nog even af tot woensdag. Loop al langer met deze klachten, alleen is het de laatste tijd erger geworden dat ik het nu maar een afspraak heb gemaakt, omdat ik het niet helemaal meer vertrouw.

Alex Groningen

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 20, 2010, 12:22:42
Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen.De 1302 ken ik persoonlijk, heb hem vergeleken met mijn vorige LS kabel de 1202.

Vanuit zuiden van het land wens ik je ook veel luisterplezier  :thumbs-up:


Bedankt. Vanavond de hele avond voor mezelf en dan maar weer relaxt verder gaan luisteren.

chansig

Inspeeltijd van 50 uur...dan weet je echt niet meer te benoemen wat de verschillen zijn. Maar goed als jij dan wel verschillen hoort en je eerste reacties terug leest dan kan je jezelf in ieder geval recht in de spiegel aankijken: tuurlijk was er geen verschil in het begin..ze moest namelijk nog inspelen.

Weet jij overigens waarom deze kabels nu een andere naam hebben..was toch Black & White ?

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

erik s.

Citaat van: chansig op juni 21, 2010, 07:34:56
Inspeeltijd van 50 uur...dan weet je echt niet meer te benoemen wat de verschillen zijn. Maar goed als jij dan wel verschillen hoort en je eerste reacties terug leest dan kan je jezelf in ieder geval recht in de spiegel aankijken: tuurlijk was er geen verschil in het begin..ze moest namelijk nog inspelen.

Weet jij overigens waarom deze kabels nu een andere naam hebben..was toch Black & White ?

Gr Hans
zo heten ze nog steeds.
als hij weer terug wisselt naar de W & M's kan hij na dat de nieuwe kabels zijn ingespeeld natuurlijk wel goed vergelijken.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

S@m

Ik kan het mis hebben, maar mijn ervaring is dat na het zgn inspelen de apparatuur (of bekabeling) wellicht subtiel wat beter/anders kan gaan klinken, maar grote verschillen zijn er niet tussen voor- of na het inspelen. Kortom, als nieuwe apparatuur (kabel) niet direct verschil laat horen dan is het aannemelijk dat dit verschil er eenvoudig niet is...

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni 21, 2010, 06:59:48

Mooi dat jij je weer beter voelt. Je hebt er volgens mij een aardig tijdje mee gezeten? Ik wacht gewoon nog even af tot woensdag. Loop al langer met deze klachten, alleen is het de laatste tijd erger geworden dat ik het nu maar een afspraak heb gemaakt, omdat ik het niet helemaal meer vertrouw.
Verstandig, zo doe ik het ook. Tegen een griep kan een huisarts toch niets doen ;)

Wat de kabels betreft, ik heb ze ingespeeld (zgn. burn-in versie) besteld. Het inspelen van de LS-kabels zou 100 uur zijn. Vraag maar eens aan Snowmaster. Die heeft veel ervaring met inakustik B&W.

Of die zelfde tijd ook voor de interlinks geldt weet ik niet, maar inspelen is zeker nodig. Het karakter en klankbeeld zal zeker veranderen. Uit de verpakking direct de verbetering krijgen die je verwacht is naar mijn mening niet reëel.

Ik weet niet of je de DeMagic CD hebt (van Densen) hebt. Die kan je op repeat zetten, versterker op luisterniveau en dan rap je huis uit, want dat signaal is niet om aan te horen :D Staat zelfs in de handleiding dat je het voor inspelen kan gebruiken.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

#1589
Citaat van: HTip op juni 21, 2010, 17:05:32
Verstandig, zo doe ik het ook. Tegen een griep kan een huisarts toch niets doen ;)

Wat de kabels betreft, ik heb ze ingespeeld (zgn. burn-in versie) besteld. Het inspelen van de LS-kabels zou 100 uur zijn. Vraag maar eens aan Snowmaster. Die heeft veel ervaring met inakustik B&W.

Of die zelfde tijd ook voor de interlinks geldt weet ik niet, maar inspelen is zeker nodig. Het karakter en klankbeeld zal zeker veranderen. Uit de verpakking direct de verbetering krijgen die je verwacht is naar mijn mening niet reëel.

Ik weet niet of je de DeMagic CD hebt (van Densen) hebt. Die kan je op repeat zetten, versterker op luisterniveau en dan rap je huis uit, want dat signaal is niet om aan te horen :D Staat zelfs in de handleiding dat je het voor inspelen kan gebruiken.

De 1302 LS kabel heeft ook net zoals de Black&White 1108, 1202, 1602 slordige 100 uur nodig om in te spelen.Geld ook voor de interlink 1302 en de vorige serie 1202.
Voor misverstanden te voorkomen de 1302 is de opvolger van de 1202.;)

Maar voor vele merken geld een goede inspeel tijd en is meestal tussen de 50-100 uur.
Ik heb contact gehad met de eigenaar van mijn huidige LS kabel en deze hebben een inspeel nodig meer dan 100 uur. :whatsthat:
Er kwam inderdaad na een slordige 120 uur  :o het klankbeeld wat ik toen had dat ik een demo set op proef had. :)
Eerst wilde ik dit niet helemaal geloven, wel een beetje "aso" veel voor inspelen meer dan 100 uur. Maar deze mening trek ik zeer snel terug want het klopt wel. ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

S@m

Citaat van: Maximus_Aurelius op juni 21, 2010, 19:58:56
Er kwam inderdaad na een slordige 120 uur  :o het klankbeeld wat ik toen had dat ik een demo set op proef had. :)
Eerst wilde ik dit niet helemaal geloven, wel een beetje "aso" veel voor inspelen meer dan 100 uur. Maar deze mening trek ik zeer snel terug want het klopt wel. ;D

Zou dat niet gewenning aan de sound zijn?

En wat als je de set een tijdje niet gebruikt, weer opnieuw inspelen..?

Gewoon nieuwsgierigheid hoor.. ;)

frank2

nee, ik begin klinken ze vaak nogwel goed, maar daarna na 20 uur of zo klinken ze meestal voor geen meter meer.... daarom eerst inspelen, is vaak de "hardheid"  ook weg.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Maximus_Aurelius

Citaat van: chansig op juni 21, 2010, 07:34:56

Weet jij overigens waarom deze kabels nu een andere naam hebben..was toch Black & White ?

Gr Hans

Je hebt Inakustik en Black&White ;)
Black&White is de referenz serie van Inakustik.
Het is gewoon Black&White waarom vele Inakustik ervoor zetten of schrijven is voor mij al jaren een raadsel  :laugh:
Alle andere producten die niet in de referenz serie zitten wordt wel Inakustik ervoor gezet.


APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

S@m

Citaat van: frank2 op juni 21, 2010, 20:10:44
nee, ik begin klinken ze vaak nogwel goed, maar daarna na 20 uur of zo klinken ze meestal voor geen meter meer.... daarom eerst inspelen, is vaak de "hardheid"  ook weg.

Frank, wat is jouw ervaring met reeds ingespeelde kabels als de set een tijd ongebruikt is. Opnieuw inspelen of..?

Maximus_Aurelius

Citaat van: S@m op juni 21, 2010, 20:06:09
Zou dat niet gewenning aan de sound zijn?

En wat als je de set een tijdje niet gebruikt, weer opnieuw inspelen..?

Gewoon nieuwsgierigheid hoor.. ;)

Is niet gewenning aan de sound.Ik was wel weer gewend aan mijn oude LS kabel de Black&White 1202. Maar ik wist wel wat de demo kabel van mijn huidige LS kabel achtergelaten heeft qua klank.Met de nieuwe, vers uit de fabriek kreeg ik die klank weergave (nog)niet en het laag weergave was nog niet zo strak.Dit ging steeds beter na aantal inspeel uren.
Maar wat is niet een tijdje een set gebruiken? Wanneer ik even op vakantie ben geweest en de set helemaal van stroom afgehaald heb en dan weer ga luisteren klinkt het ook even voor geen meter maar na een uurtje is dit weer goed.

Inspelen van een kabel is toch anders als wanneer je even de set een tijdje niet gebruikt hebt, inspelen is een proces en wanneer de globale uren bereikt hebt is dit proces over. De speeltijd wat een kabel heeft gehad en ook apparatuur blijft gewoon, wordt niet minder wanneer je even of lange tijd de set niet gebruikt.
Zelfde toch wanneer je een splinternieuwe auto gekocht hebt en deze ingereden heb en je gebruik hem een tijdje niet merk je ook dat de auto even weer op gang moet komen.Is even beknopt uitgelegd ;)  ;D
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Alex Groningen

Het inspelen van de luidspreker kabels is niet nodig, dit zijn namelijk al gebruikte kabels. De interlinks komen dan wel net uit de verpakking, maar hangen er nu al een aantal uur aan. Zal ze vanavond en morgen nog even een paar uurtjes verder in laten spelen, maar 100uur ga ik denk ik niet redden. Straks nog maar even lekker op m'n gemak muziek luisteren, en wie weet zijn er dan wel opvallende dingen te horen voor mij. hoe klein ook.

frank2

Citaat van: S@m op juni 21, 2010, 20:20:37
Frank, wat is jouw ervaring met reeds ingespeelde kabels als de set een tijd ongebruikt is. Opnieuw inspelen of..?

Opnieuw inspelen zonder dat ze erachter weg zijn geweest in niet mogelijk, want ze zijn al ingespeeld. Dus dat kan helemaal niet. Als je een kabel weghaalt en later weer plaatst is het soms wel zo dat een kabel eerst moet "settelen" dus dan heeft hij een paar uur nodig en soms meer om tot "rust" te komen, is niet bij alle kabels zo maar bij sommige juist weer wel, dus als kabels er eenmaal aanhangen, laten liggen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

ivo1986

Citaat van: S@m op juni 21, 2010, 20:20:37
Frank, wat is jouw ervaring met reeds ingespeelde kabels als de set een tijd ongebruikt is. Opnieuw inspelen of..?

Mijn ervaring is dat een nieuwe kabel zeker anders gaat klinken naar verloop van tijd.
Maar settelen.......

chansig

Ik heb eerder een linkje geplaatst naar een bedrijf welke je kabels voor je wilt inspelen...dit kan dan voor een aantal uren na keuze van normal naar reference en excelent reference (hoe herkenbaar deze namen)...vervolgens adviseren ze om de inspeel/brand procedure om het half jaar te herhalen om de elektronen weer goed op hun plaats te krijgen en dat je dus een maximaal rendement uit je kabels blijft halen.

Hoe verzin je het maar als ik het zo lees dan is er een markt voor.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

ivo1986

Citaat van: chansig op juni 21, 2010, 21:50:29
Ik heb eerder een linkje geplaatst naar een bedrijf welke je kabels voor je wilt inspelen...dit kan dan voor een aantal uren na keuze van normal naar reference en excelent reference (hoe herkenbaar deze namen)...vervolgens adviseren ze om de inspeel/brand procedure om het half jaar te herhalen om de elektronen weer goed op hun plaats te krijgen en dat je dus een maximaal rendement uit je kabels blijft halen.

Hoe verzin je het maar als ik het zo lees dan is er een markt voor.

Gr Hans

Waar is het linkje?