Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni  8, 2010, 21:09:47
Zal wel heel smooth en soft klinken, die combinatie... ;)


Garmt, heb je een keer eerder gevraagd, dat als je in de buurt bent van Groningen dat je dan maar eens langs moet komen. Neem ik daarna graag de complimenten in ontvangst. ;) ;D

Alex Groningen

Citaat van: HTip op juni  8, 2010, 21:12:41
Goed idee. Zo heb ik het ook gedaan, maar was wel meteen verkocht... ;)


Philip, als ik het goed heb heb jij hiervoor toch ook W&M bekabeling gehad? Mag ik jou vragen wat voor jou de verschillen waren en waarom je bent overgestapt naar Inakustik? Kan natuurlijk ook in je eigen topic gaan zitten lezen maar denk dat ik dan meer dan 50 pagina's moet doorspitten om dit onderwerp te vinden. ;D

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo


HTip

Ik hoef niet eens meer te reageren zie ik ;)

Nog een passage om het samen te vatten:
Citaat van: HTip op april  1, 2010, 23:02:44
De kabel scoorde hoog in Duitse tests en is een verbetering in de weergave van zowel hoge- als lage tonen. Daarnaast is de kabel heel dynamisch, m.a.w. kleine volumeverschillen zijn hoorbaar en dat geeft een heel natuurlijke klank.

En ik hoop dat ik er snel weer van mag genieten... :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

#1555
En met een beetje geluk heb ik morgen bij de post zitten de volgende kabels, Inakustik  2 x 3m LS-1302 en 2x 60cm NF-1302  om de komende dagen eens uitgebreid te gaan beluisteren. Ben alleen al nieuwsgierig wat het gaat doen in vergelijking met de W&M kabels.

garmtz

...Meer middengebied, minder versmeerd (duidelijker) hoog, strakker laag...

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni 16, 2010, 21:39:10
...Meer middengebied, minder versmeerd (duidelijker) hoog, strakker laag...

Nou, dat belooft wat ;D. Hoop dat dit voor mij morgen ook zo waarneembaar is.

garmtz

Het is een voorspelling he... ;)  Er kunnen geen rechten aan ontleend worden... :D

Alex Groningen

Citaat van: garmtz op juni 16, 2010, 22:45:19
Het is een voorspelling he... ;)  Er kunnen geen rechten aan ontleend worden... :D


Dan hoop ik dat je voorspelling uitkomt. ;D

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op juni 16, 2010, 21:18:57
En met een beetje geluk heb ik morgen bij de post zitten de volgende kabels, Inakustik  2 x 3m LS-1302 en 2x 60cm NF-1302  om de komende dagen eens uitgebreid te gaan beluisteren. Ben alleen al nieuwsgierig wat het gaat doen in vergelijking met de W&M kabels.

Mag ik je W&M's dan lenen?  ::)

Alex Groningen

Citaat van: JeKa op juni 17, 2010, 11:07:58
Mag ik je W&M's dan lenen?  ::)


Ja natuurlijk kan je ze lenen. Volgend weekend goed? Wil ze namelijk aankomend weekend eerst met elkaar vergelijken.

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2010, 11:41:41

Ja natuurlijk kan je ze lenen. Volgend weekend goed? Wil ze namelijk aankomend weekend eerst met elkaar vergelijken.

Geen haast! Laat maar weten wanneer je klaar bent met vergelijken. Hoeft van mij niet perse in een weekend, ben doordeweeks meer thuis namelijk.

Alex Groningen

Citaat van: JeKa op juni 17, 2010, 13:15:05
Geen haast! Laat maar weten wanneer je klaar bent met vergelijken. Hoeft van mij niet perse in een weekend, ben doordeweeks meer thuis namelijk.


Neem daarover nog wel even contact met je op. Kan ze ook langs komen brengen, me werk is immers dicht bij je in de buurt.

Alex Groningen

#1564
En de kabels zijn binnen. Vanavond of morgen maar even gaan aansluiten, voel me nu niet al te lekker. >:(

JeKa

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2010, 14:51:50

Neem daarover nog wel even contact met je op. Kan ze ook langs komen brengen, me werk is immers dicht bij je in de buurt.

:thumbs-up: Laat maar weten wanneer je zo ver bent!

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni 17, 2010, 15:03:11
En de kabels zijn binnen. Vanavond of morgen maar even gaan aansluiten, voel me nu niet al te lekker. >:(
Jij ook al?

Mooie kabels hé? Ben benieuwd hoe je ze vindt klinken :music:

Citaat van: garmtz op juni 16, 2010, 21:39:10
...Meer middengebied, minder versmeerd (duidelijker) hoog, strakker laag...
Goed beschreven Garmt. Je kent ze dus ook?

Alex, ik ken je huidige kabel niet (wel de LS-03), maar ik denk dat je naast wat Garmt aangeeft ook een toename in dynamiek kunt verwachten.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Alex Groningen

Citaat van: HTip op juni 19, 2010, 11:44:17
Jij ook al?


Ja, heb af en toe pijnlijke steken in het hoofd en voel me wat draaierig, slap en futloos. Aankomende woensdag kan ik bij de huisarts terecht. Maar voel jij je alweer wat beter?


Citaat van: HTip op juni 19, 2010, 11:44:17
Mooie kabels hé? Ben benieuwd hoe je ze vindt klinken :music:
Goed beschreven Garmt. Je kent ze dus ook?

Alex, ik ken je huidige kabel niet (wel de LS-03), maar ik denk dat je naast wat Garmt aangeeft ook een toename in dynamiek kunt verwachten.


De luidsprekerkabels heb ik nu aangesloten. Maar mijn apparatuur moet ik uit de kast halen, kom met de interlinks namelijk net 5 cm te kort. Maar maakt voor dit moment ook niet zoveel uit het wisselt wel even sneller en makkelijker.

HTip

Citaat van: Alex Groningen op juni 20, 2010, 07:17:19
Ja, heb af en toe pijnlijke steken in het hoofd en voel me wat draaierig, slap en futloos. Aankomende woensdag kan ik bij de huisarts terecht. Maar voel jij je alweer wat beter?
Klinkt ook niet fijn om te hebben. Ik voel me, na een zware buikgriep, een stuk beter. Nu weer de energie en kracht en ik ben weer fit.

Als je het niet vertrouwt zou ik niet tot woensdag wachten en gewoon naar de HAP van UMCG gaan na 17.00 uur (of vandaag al). Dan krijg je de diagnose een stuk sneller.

Citaat van: Alex Groningen op juni 20, 2010, 07:17:19
De luidsprekerkabels heb ik nu aangesloten. Maar mijn apparatuur moet ik uit de kast halen, kom met de interlinks namelijk net 5 cm te kort. Maar maakt voor dit moment ook niet zoveel uit het wisselt wel even sneller en makkelijker.
Ik moest ook een testopstelling maken, maar dat maakte wisselen inderdaad makkelijker. Ben benieuwd naar je ervaringen...

Veel luisterplezier :music:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Maximus_Aurelius

Citaat van: HTip op juni 20, 2010, 09:10:08
Ben benieuwd naar je ervaringen...

Veel luisterplezier :music:

Ik ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen.De 1302 ken ik persoonlijk, heb hem vergeleken met mijn vorige LS kabel de 1202.

Vanuit zuiden van het land wens ik je ook veel luisterplezier  :thumbs-up:
APL DSD AR > Accuphase P4500 > YG Acoustic Carmel >  Siltech 770L & 770 XLR > Crystal Cable Power reference Diamond, > Furutech DPS 4.1 LE with FI (E) 48 NCF, > USB kabel Final touch audio Sinope > Ediscreation Silent Switch OXCO > Farad Super 3 > zelfbouw Computer audio transport ( Jcat USB XE & Farad super3 ) >Boldz Chunkz & Panelz & RTFS Sirrah's, Big Block B > Townshend Audio Seismic Isolation Podium > Fuses, SR Orange  > Ps Audio P10 power plant.

Alex Groningen

Vanmiddag een begin gemaakt met het luisteren van de interlinks en luidspreker kabels. Zo op het eerste gehoor heb ik toch wel moeite om de verschillen te horen. Zo weet ik zelf ook wel dat de verschillen minimaal zijn, maar had toch wel ietsjes meer verandering in het geluid verwacht, of miscien had ik voor mezelf te hoge verwachtingen. Zo meen ik te horen dat ik sommige instrumenten wat duidelijker naar voren hoor komen of dat het hoog wat meer aanwezig is. Zodra ik weer switch naar mijn eigen kabels blijkt dat ik gewoon hetzelfde hoor als met de geleende kabels. Maar goed dit is nog maar een middag, en zal daarom ook niet gelijk een conclusie gaan trekken, maar zal er de komende week ook nog iedere avond naar gaan luisteren.

Zo heb ik ook nog even contact gezocht met twee vrienden van me die ook een liefde voor audio hebben, die komen dinsdag of woensdag avond nog even langs.
Ben dan wel benieuwd in een soort van blind test of ik de 2 geleende merken en mijn eigen kabels kan onderscheiden van elkaar.

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op juni 20, 2010, 19:01:13
Vanmiddag een begin gemaakt met het luisteren van de interlinks en luidspreker kabels. Zo op het eerste gehoor heb ik toch wel moeite om de verschillen te horen. Zo weet ik zelf ook wel dat de verschillen minimaal zijn, maar had toch wel ietsjes meer verandering in het geluid verwacht, of miscien had ik voor mezelf te hoge verwachtingen. Zo meen ik te horen dat ik sommige instrumenten wat duidelijker naar voren hoor komen of dat het hoog wat meer aanwezig is. Zodra ik weer switch naar mijn eigen kabels blijkt dat ik gewoon hetzelfde hoor als met de geleende kabels. Maar goed dit is nog maar een middag, en zal daarom ook niet gelijk een conclusie gaan trekken, maar zal er de komende week ook nog iedere avond naar gaan luisteren.

Zo heb ik ook nog even contact gezocht met twee vrienden van me die ook een liefde voor audio hebben, die komen dinsdag of woensdag avond nog even langs.
Ben dan wel benieuwd in een soort van blind test of ik de 2 geleende merken en mijn eigen kabels kan onderscheiden van elkaar.
ik zou als ik jou was je nieuwe kabels er even een tijdje aanlaten en gewoon gaan luisteren en dan wanneer je vrienden komen even terug switchen naar je oude kabels, kijken of je verschil merkt
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Xander32

Citaat van: The Vampire op juni 20, 2010, 19:07:05
ik zou als ik jou was je nieuwe kabels er even een tijdje aanlaten en gewoon gaan luisteren en dan wanneer je vrienden komen even terug switchen naar je oude kabels, kijken of je verschil merkt
:withstupid:

Ik had ook de neiging om continue van kabel te wisselen tijdens m`n zoektocht naar een nieuwe ic en nieuwe ls.kabels maar kwam er (mede door advies van mede-forumleden) al doende achter dat het veel beter werkt als je gedurende langere tijd naar 1 set gaat luisteren(bijv. een week) en dan weer over gaat op een volgende(je huidige). Ook bleek het weinig meerwaarde te hebben om zeer geconcentreerd te gaan luisteren of je een verschil hoorde - gewoon software welke je goed kent draaien en relaxed gaan luisteren, desnoods pak je er ondertussen een goed boek bij.

Tijdens mijn test zat er een ls.kabel bij die super veel detail gaf; ik hoorde zaken die ik niet eerder had gehoord, en in eerste instantie had ik een zwak voor die kabel. Deze gaf ook het meeste positieve verschil tijdens snel wisselen, echter bij langdurig luisteren werd ik gek van alle details, werd er onrustig van ...

Het lijkt mij daarnaast niet wenselijk om tegelijkertijd de nieuwe ic`s en ls.kabels te testen. Ik zou dit uit elkaar trekken: bijv. de "oude" ic`s gebruiken tijdens de ls.kabel test. Wanneer je daarin een keuze hebt gemaakt kan je vervolgens de ic`s gaan testen.


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

S@m

Ik vind dat je direct verschil moet horen. Zoniet dan is het eventuele verschil marginaal, het geld en de moeite niet waard...

Xander32

Citaat van: S@m op juni 20, 2010, 19:54:26
Ik vind dat je direct verschil moet horen. Zoniet dan is het eventuele verschil marginaal, het geld en de moeite niet waard...
Indien je niet direct een verschil kan horen moet je je idd. afvragen of het wel een upgrade betreft.

Hetgeen wat ik daarnaast probeer duidelijk te maken is dat de kabel die direct het grootste verschil geeft - en je waarschijnlijk daardoor in eerste instantie het meest aanspreekt - niet per definitie voor jou het beste eindresultaat geeft.

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT