Stereo set Alex Groningen.

Gestart door Alex Groningen, mei 13, 2009, 10:13:15

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Groningen

#1500
Citaat van: S@m op juni  3, 2010, 17:31:52
Het mooie is dat je bij John een aantal kabels op proef thuis kan krijgen...


Zal binnenkort even contact met hun opnemen of ik een setje op proef kan krijgen. Over 4 a 5 week heb ik toch vakantie, en wil daarvan minimaal 2 week diverse kabels gaan testen.

ivo1986

Ik dacht dat je het even rustiger ging doen. Maar nee hoor onverbiddelijk snel naar de heilige graal.

Alex Groningen

#1502
Het lijkt inderdaad snel te gaan. Maar voordat ik over ga tot aankoop van luidsprekerkabels en interlinks zijn we wel weer een paar maandjes verder.
Dat ik nu zeer te vreden ben met de Usher's en geniet van de muziek betekent niet dat ik nu stil blijf staan.

scrutinizer

#1503
Citaat van: Alex Groningen op juni  4, 2010, 06:50:36
Het lijkt inderdaad snel te gaan. Maar voordat ik over ga tot aankoop van luidsprekerkabels en intelinks zijn we wel weer een paar maandjes verder.
Dat ik nu zeer te vreden ben met de Usher's en geniet van de muziek betekent niet dat ik nu stil blijf staan.

De discrepantie tussen een 'onrust' en 'What's behind door number two' oftewel aangewakkerde interesse.

;)

Anton.

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Alex Groningen

Citaat van: scrutinizer op juni  5, 2010, 12:01:35
De discrepantie tussen een 'onrust' en 'What's behind door number two' oftewel aangewakkerde interesse.

;)

Anton.




Heb al een lange tijd het idee om met kabels aan de gang te gaan. Maar vond eerst dat ik tevreden moest zijn met het geluid en dat vond ik niet 100% in mijn vorige luidsprekers. Nu met de Usher's heb ik het gevoel dat ik eindelijk weer verder kan. Dat ik de komende tijd wil gaan experimenteren met kabels komt ook omdat ik veel positieve verhalen hier lees, en wil het nu graag zelf ondervinden wat het in mijn set zal gaan doen.

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

frank2

hoeft al niet meer, als hij tenminste mijn raadt opvolgt. Ik heb gisteren weer hetzelfde meegemaakt, goede interlinks van transparent vervangen door de Johan interlinks, opeens was er muziek, emotie. Als Alex deze set op proef thuis heeft wordt het heel moeilijk voor een andere interlink, tenzij je naar de 1000 euro gaat, maar daar hebben we het hier niet over.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

garmtz

It's all in the match... DE perfecte kabel bestaat niet. Wel een geschikte kabel voor een bepaalde situatie.

S@m

Citaat van: frank2 op juni  5, 2010, 17:57:38
hoeft al niet meer, als hij tenminste mijn raadt opvolgt. Ik heb gisteren weer hetzelfde meegemaakt, goede interlinks van transparent vervangen door de Johan interlinks, opeens was er muziek, emotie. Als Alex deze set op proef thuis heeft wordt het heel moeilijk voor een andere interlink, tenzij je naar de 1000 euro gaat, maar daar hebben we het hier niet over.

Ik word steeds nieuwsgieriger of Alex het ook zo gaat ervaren...

frank2

that's the question. Ik denk van wel maar daarvoor vraagt hij natuurlijk ook om een proefsetje.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Alex Groningen

Citaat van: dre73 op juni  5, 2010, 16:40:53
al een lijstje gemaakt?


Nee, heb nog geen definitieve lijstje. De tips die ik hier krijg of via PM neem ik allemaal mee in mijn beslissing. Wil zelf ook niet meer dan 4 of 5 verschillende setjes lenen. Mocht ik die hier thuis hebben dan wil ik ze ook nog aan 3 forum leden laten horen door een dagje hier thuis te gaan luisteren.

Alex Groningen

Citaat van: S@m op juni  5, 2010, 20:49:07
Ik word steeds nieuwsgieriger of Alex het ook zo gaat ervaren...


Ben er zelf ook erg nieuwsgierig naar.

Alex Groningen

Citaat van: frank2 op juni  5, 2010, 21:09:28
that's the question. Ik denk van wel maar daarvoor vraagt hij natuurlijk ook om een proefsetje.


Vandaag is het er even niet van gekomen, Frank. Maar bel maandag ochtend gelijk even op om een proefsetje te regelen.

scrutinizer

Citaat van: frank2 op juni  5, 2010, 17:57:38
hoeft al niet meer, als hij tenminste mijn raadt opvolgt. Ik heb gisteren weer hetzelfde meegemaakt, goede interlinks van transparent vervangen door de Johan interlinks, opeens was er muziek, emotie. Als Alex deze set op proef thuis heeft wordt het heel moeilijk voor een andere interlink, tenzij je naar de 1000 euro gaat, maar daar hebben we het hier niet over.
;D
Natuurlijk gerelateerd aan jouw smaak en opbouw referentiekader van (ik hoop) ooit zelf beluisterde i.c.

Anton.


Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#1514
Citaat van: Alex Groningen op juni  5, 2010, 15:30:21

Heb al een lange tijd het idee om met kabels aan de gang te gaan. Maar vond eerst dat ik tevreden moest zijn met het geluid en dat vond ik niet 100% in mijn vorige luidsprekers. Nu met de Usher's heb ik het gevoel dat ik eindelijk weer verder kan. Dat ik de komende tijd wil gaan experimenteren met kabels komt ook omdat ik veel positieve verhalen hier lees, en wil het nu graag zelf ondervinden wat het in mijn set zal gaan doen.

In deze tak van sport is het aan 'jou' hoe je daar invulling aan geeft Alex, niet aan een ander. Verder kun je de info daarin opgedaan door anderen in 'jou' zoektocht meenemen.
Behoudt focus en een nuchter enthousiast gedrag maar pas op voor de pitfall naar neurotisch gedrag.

Neem en gebruik je tijd.

;)

Anton
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Alex Groningen

Citaat van: scrutinizer op juni  5, 2010, 22:54:54
In deze tak van sport is het aan 'jou' hoe je daar invulling aangeeft, Alex. Verder kun je de info daarin opgedaan door anderen in 'jou' zoektocht meenemen.
Behoudt focus en een nuchter enthousiast gedrag maar pas op voor de pitfall naar neurotisch gedrag.

Neem en gebruik je tijd.

;)

Anton


Dat laatste zal ik ook zeker doen, Anton. Ben wel zo realistisch dat ik ook geen grote veranderingen verwacht.

frank2

Citaat van: Alex Groningen op juni  5, 2010, 22:07:10

Vandaag is het er even niet van gekomen, Frank. Maar bel maandag ochtend gelijk even op om een proefsetje te regelen.

Je kunt 'm beter zondag (vandaag) bellen, hij heeft een "normale" baan bij een bedrijf, in de vrije uren is hij de monteur voor wenw.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Midcall

Citaat van: scrutinizer op juni  5, 2010, 22:54:54

Neem en gebruik je tijd.

;)

Anton

Hij zegt ALTIJD dat hij de tijd er voor neemt, uitgebreid gaat luisteren/vergelijken, om dan vervolgens gemiddeld een week later zijn nieuwe aanwinst in dit topic te zetten. En terwijl hij het post is hij stiekem alweer aan het denken aan een volgende upgrade, waar hij uiteraard weer ruim de tijd voor neemt, uitgebreid gaat vergelijken... etc...

Dat viel jou dus ook al op  ::)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

Dus jij denkt als ik hier iets nieuws neerzet dat dat binnen een week beslist is, knap van je. Als ik  bij een audio zaak of bij iemand thuis zit luidsprekers te beluisteren (afgelopen maanden veelvuldig gebeurt) dan zet ik dat hier ook niet allemaal neer. Maar goed, misschien had ik dat hier ook wel neer moeten zetten om dit soort verhalen te voorkomen.

Xander32

#1519
Alex: Gewoon niet op reageren joh: een post vol met aannames ;).

Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Alex Groningen

Citaat van: Xander32 op juni  6, 2010, 20:19:50
Alex: Gewoon niet op reageren joh: een post vol met aannames ;).

Sander.


Je hebt gelijk. Eigenlijk moet ik dit soort berichten negeren. Maar weet ook van mezelf dat als ik ergens heb zitten luisteren dat ik daar mischien ook meer over zal kunnen neerzetten, om dit soort misverstanden te voorkomen.

Robbert54

waarom zou je? moet je toch helemaal zelf weten. je bent niemand iets verplicht.

zoals Sander al zei:
CitaatGewoon niet op reageren joh: een post vol met aannames
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Midcall

Citaat van: Alex Groningen op juni  6, 2010, 19:20:20
Dus jij denkt als ik hier iets nieuws neerzet dat dat binnen een week beslist is, knap van je. Als ik  bij een audio zaak of bij iemand thuis zit luidsprekers te beluisteren (afgelopen maanden veelvuldig gebeurt) dan zet ik dat hier ook niet allemaal neer. Maar goed, misschien had ik dat hier ook wel neer moeten zetten om dit soort verhalen te voorkomen.

Och, het was een beeld die niet alleen bij mij leefde kwam ik achter toen ik andere HT-forum mensen (in real life) sprak. Nahja, we zullen het maar afdoen als roddel dan, excuus voor de optekening van dit verkeerde beeld dat ik van je heb gekregen.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Alex Groningen

#1523
Citaat van: Midcall op juni  6, 2010, 23:17:43
Och, het was een beeld die niet alleen bij mij leefde kwam ik achter toen ik andere HT-forum mensen (in real life) sprak. Nahja, we zullen het maar afdoen als roddel dan, excuus voor de optekening van dit verkeerde beeld dat ik van je heb gekregen.


Een beeld van iemand krijgen door middel van een forum is natuurlijk altijd moeilijk, vooral als je niet alles schrijft waar je de afgelopen weken of maanden hebt zitten luisteren. Mensen in mijn eigen omgeving vinden juist weer dat ik er te fanatiek mee bezig ben. Maar zal proberen om dit beeld HIER te veranderen.. Om te beginnen de kabels die hier binnenkort uitgeprobeerd  gaan worden.

scrutinizer

#1524
Citaat van: Alex Groningen op juni  7, 2010, 06:46:33

Een beeld van iemand krijgen door middel van een forum is natuurlijk altijd moeilijk, vooral als je niet alles schrijft waar je de afgelopen weken of maanden hebt zitten luisteren. Mensen in mijn eigen omgeving vinden juist weer dat ik er te fanatiek mee bezig ben. Maar zal proberen om dit beeld HIER te veranderen.. Om te beginnen de kabels die hier binnenkort uitgeprobeerd  gaan worden.

Zie het zo Alex; Een forum is (soms) een prettig vertoeven met gelijkgezinden met daarnaast een naslagwerk voor audio visuele EHBO, aanbiedingen, bugs registratie, troubleshooting en in sommige gevallen zelfs een bepaalde manier van begeleidingen.
Het nadeel van deze vorm van (be)geleiding is dat er veel interferentie in heerst.

Tips zijn tot daarentoe maar vrij weinig mensen (iig op dit forum) zijn instaat je vanaf een foto te voorzien van juiste, afgepaste info die voldoet aan jou smaak van het 'moment'.

Maar blijf gewoon je feels with 'open' mind posten als naslagwerk voor jezelf, altijd leuk om na verloop van tijd je eigen kijk op en leerproces van je hobby te bekijken.


;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....