Lip-sync probleem met Samsung BD-P1600 Blu-ray speler!!!

Gestart door Alex Cremers, mei 4, 2009, 18:42:58

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Alex Cremers

Vooral met 'There Will Be Blood' (Blu-ray) was het heftig out of sync. Ik gebruik geen digitale surround receiver dus daar heeft het niets mee te maken. Gewoon de BD-P1600 aangesloten op een Samsung HD-Ready plasma met de audio out van de plasma aangesloten op een gewone stereo versterker. Wel nu, ik heb het opgelost! Ik zet de resolutie van de Blu-ray speler op 1080p (mijn scherm moet dit downscalen) en dan loopt het geluid plotseling synchroon. Gewone DVD's zijn dan weer out-of-sync - wil ik die goed krijgen moet ik de settings weer op 1080i zetten. Beste mensen, wat kan de oorzaak zijn van dit probleem? Ter informatie, ik heb nog geen update (hoe heet dat weer?) gedaan. De BD-P1600 is toch een recent model dus waarom zou ik?



Alex

riwi

Zo te lezen is het echt een firmware issue in de 1600.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=16214434&highlight=lip+sync#post16214434

In de 1500 schijnt het opgelost te zijn met FW. In mijn 1400 heb ik er geen last van. De 1600 heeft nog geen nieuwe FW volgens mij, die is net nieuw. Ik zou de Samsung site en het avsforum in de gaten houden.

Alex Cremers

He, bedankt! Ja, "firmware" was het woord dat ik zocht. Ik heb speciaal gewacht op de nieuwe generatie Blu-ray spelers om de bekende kinderziektes te vermijden en dan krijg je toch nog dit!

riwi

Ik probeer altijd om niet de eerste gebruiker te zijn van een nieuw product, maar soms lukt dat niet. Desalniettemin kan je dit soort zaken tegenwoordig eigenlijk amper vermijden. Alle bluray spelers hebben issues die in firmware moeten worden opgelost volgens mij.

Je hebt in ieder geval een manier om de speler te gebruiken gevonden zonder dat je last hebt van het probleem. Kan je rustig wachten op de update.