Bouw van Home Theater.. Advies nodig!

Gestart door saybolt, mei 3, 2009, 18:17:42

Vorige topic - Volgende topic

saybolt

Beste forummensen,

Deze maand, na lang sparen, is het echt zover. Ik wil een home theater in mijn studentenkamer bouwen, het mag max. €5000 kosten.

Door alle verschillende aspecten die om de hoek komen kijken bij het bouwen van zoiets zie ik soms de bomen door het bos niet meer. Hopelijk zijn er hier mensen die er meer ervaring mee hebben, en die bereid zijn om dit te delen. Alle onderstaande dingen moet ik nog aanschaffen dus ik kan er nog verandering in brengen!
Mijn plan is dit:

Pioneer Plasma Kuro 5090 50" €2100
HTPC €1500?
Receiver
Popcorn Hour Media Tank €300
4 Front boxen (1 box in elke hoek) €400?

Zit met de volgende vragen:

- De HTPC komt onder de TV te staan, deze wordt ook verbonden met een pc monitor in de hoek van de kamer. Max. afstand tussen htpc en monitor 10 meter. Is dit mogelijk zonder in te leveren op beeld kwaliteit?

-De HTPC moet geschikt zijn voor alles, dus de nieuwste games en alle standaard dingen zoals internet word blabla. De games wil ik natuurlijk wel op de 50 " doen!

-Is zo'n popcorn hour media tank nodig als je al een htpc hebt? Ik ben nogal een fervente downloader dus misschien handig voor afspelen van al die verschillende hd formaten ?Of is het dubbel op om en een htpc en een popcorn tank te hebben?

-Wat voor receiver word er aangeraden voor zo'n setup? Uiteraard moeten er hdmi op zitten . Zijn er nog meer dingen waarmee ik rekening mee moet houden?

Verder zijn alle andere tips, adviezen en suggesties welkom! Hopelijk kan ik deze zomer nog genieten van al mijn multimedia !
Alvast bedankt voor de reply's!

jeremey

Zoals  jij de situatie schetst  zou ik eerder voor  een goede  Media /game pc  gaan met  veel HD,s erin in combinatie met de   popcorn media tank een HTPC  plus de  mediatank is  eigenlijk  onnodig je  kan in principe alles met een HTPC zou ook gewoon omslachtig zijn om alle 2 aan te zetten om een film te  kijken terwijl je dit met 1  unit zou kunnen vice versa  met de  popcorn hour .

Laus

Pioneer Plasma Kuro 5090 50" €2100
lekker...

HTPC €1500?
Das een lekker budget, kijk eens bij een game-pc BBG. Kiest stille componenten et voila.

Receiver
Iets van 800 euro? Een leuke 5x 100 watt unit van Yamaha, HK, Onkyo, Marantz enz..

Popcorn Hour Media Tank €300
Overkill, matige postprocessing etc

4 Front boxen (1 box in elke hoek) €400?
Center? Sub? Je geeft 2k uit aan TV, 1,5k aan HTPC en een x-bedrag aan receiver. Koop dan ook een paar fatsoenlijke boxen.

Dick87

Als je al een HTPC neemt dan heeft zo'n Popcorn weinig zin. Wat wou je er nog mee gaan doen? Je kan alles immers al afspelen via je HTPC. Ik denk overigens dat je voor je HTPC zeker wel onder de € 1500,- kan blijven, maar dat kan je natuurlijk zo gek maken als je zelf wil.

Ik zou in ieder geval nog eens goed naar je budget verdeling kijken. De verhoudingen zijn wat krom. Voor mij is het geluid bij een film minstens zo belangrijk als het beeld, het gaat om de 'ervaring'. Om nu boxjes van € 100 ps. te combineren met een (geweldige) televisie zou voor mij niet werken. Ik zou dan in ieder geval gaan kijken naar 2dehands boxen. Je zal ook nog een centerspeaker en misschien een subwoofer nodig hebben, dit wordt wel erg moeilijk voor € 400,- !

Stefan S.

Ik zou persoonlijk ook voor een goedkopere tv (denk aan een Panasonic plasma <1000 euro) gaan en het budget van de luidspreker opkrikken. Kijk maar een voor de gein een stukje van een spannende film met het geluid op mute, saaier kan het niet  ;)

J.A.F._Doorhof

HTPC's zijn leuk, we leveren ze al een paar jaar, maar vooral de laatste 2 jaar ben ik meer een voorstander van een centrale file server/nas en een mediaspeler.
Simpelweg omdat deze vaak veel minder problemen/getweak geven en tegenwoordig ook alles kunnen afspelen.

Als ultieme mediaspeler zou ik de DUNE serie kunnen adviseren.
Als NAS zou ik zelf op dit moment kiezen voor een file server, we hebben tijden met QNAP en andere merken NASSEN gewerken maar nadeel van tegenwoordig is dat ze zich erg snel vullen, we gebruiken nu een zelf een server van nog geen 500,00 waar 16 schijven in kunnen dus voorlopig even genoeg :D.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"
"Een ban krijg je niet, die verdien je"

BOUBOU

Citaat van: J.A.F._Doorhof op mei  9, 2009, 08:43:39
HTPC's zijn leuk, we leveren ze al een paar jaar, maar vooral de laatste 2 jaar ben ik meer een voorstander van een centrale file server/nas en een mediaspeler.
Simpelweg omdat deze vaak veel minder problemen/getweak geven en tegenwoordig ook alles kunnen afspelen.

Als ultieme mediaspeler zou ik de DUNE serie kunnen adviseren.
Als NAS zou ik zelf op dit moment kiezen voor een file server, we hebben tijden met QNAP en andere merken NASSEN gewerken maar nadeel van tegenwoordig is dat ze zich erg snel vullen, we gebruiken nu een zelf een server van nog geen 500,00 waar 16 schijven in kunnen dus voorlopig even genoeg :D.

Hallo Frank,

Met welke configuratie van 500,00 heb je dit voor elkaar gekregen?
De meeste moederborgen die ik ken hebben max 10 SATA aansluitingen.

MvGr. BOUBOU
Marantz SR7300--NAIM NAP-175--3x NAIM NAP-150--NAIM NAP-250--Wadia 6 CD--Mission E83 front--Sonus Faber Solo center--Sonus Faber Concertino rear--Klipsch THX5002L Atmos--Aurasound NS-15 zelfbouwsub--SVS PB2000 sub

blue-eyes

Citaat van: BOUBOU op mei 12, 2009, 16:58:58
Hallo Frank,

Met welke configuratie van 500,00 heb je dit voor elkaar gekregen?
De meeste moederborgen die ik ken hebben max 10 SATA aansluitingen.

MvGr. BOUBOU

Inbouw kaarten met extra aansluitingen of schijvenkabinet.
Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;