Review : Samsung DCB-H380R (HD kabeldecoder)

Gestart door Snowmaster, mei 3, 2009, 18:05:16

Vorige topic - Volgende topic

H_J

@ Snowmaster:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen tussen de 508 en 500M. Ga je daar nog wat over schrijven?
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Snowmaster

Citaat van: H_J op september  6, 2009, 07:32:08
@ Snowmaster:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de verschillen tussen de 508 en 500M. Ga je daar nog wat over schrijven?

;D.....yep.  Ik denk dat ik vanavond een eerste start maak. Heb al weer wat emotionele ups en downs achter de rug.
Het is toch even slikken als je bij een demonstratie voor de nieuwe koper je oude scherm aansluit en je nieuwe 500M wordt "weggeblazen".  Let wel : dit geldt alleen voor de eerste beeldindruk ! 
Maar toch bezorgt dat even buikpijn tegen beter weten in. De 508 was immers gecalibreerd en volledig ingespeeld, terwijl de 500 pas 50 speeluren met inspeelsettings heeft.  Hierdoor is de lichtopbrengst van de 508 overdag veel groter dan van de nieuwe 500. Niets aan de hand dus, want dit komt allemaal goed,maar....... ik ben ook maar een mens  ;).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Soundwave

Wij gebruiken deze Samsung ook al een tijdje naar tevredenheid.

Alleen een vraag: is het mogelijk een externe HDD recorder erop aan te sluiten ? zo ja, hoe moet deze op de STB aangesloten worden.

Grtz
Onkyo TX SR606 | Front: B&W DM603 S2 | Back: B&W 601  S2 | Center: LCR6 S2 | Sub: B&W ASW600 | PS3 320 GB | Canare 4S11 speakercable |

terrebeest

Is alweer even geleden dat ik hier keek.
Ben nog steeds erg tevreden over de 380. (daarvoor een 360 gehad en een sd humax)
De 576i keuze mogelijkheid wisselt bij mij ook. De ene keer kan ik hem kiezen, andere keer niet...kwaliteit bij sd volgens mij ook net wat beter.
vreemd dat hij nog niet op grotere schaal uitkomt.

Om de vraag van mijn bovenburen te beantwoorden. Ja ik kan met mijn hdd recorder ook opnemen van de 380.
Op mijn pioneer dvr moet ik voor uitgang L1 kiezen, zorgen dat de infrarood sensor voor de decoder ligt. Wel laat ik de decoder aan staan wanneer ik op wil nemen. Zenders wisselen gaat prima, uit en aan schakelen wat minder.
Pioneer 4280 XA, Pioneer VSX-1015, Pioneer DVR-555H-s, JBL nortridge E80,EC25,E20,E150,  Samsung dcb 380 , PS3, Harmony 555

Anonamemouse

ik heb sinds 2 weken ook een 380 staan, en ben er over het algemeen heel erg tevreden over. hij staat gewoon dag en nacht aan (mede omdat ik het tamelijk dubieus vind dat er wel een ledje op zit dat laat zien dat hij in standby staat, maar niet of hij echt aan of uit is) en speelt zodoende lekker in. het beeld was in eerste instantie vrij hard en onnatuurlijk scherp, maar dat is heel mooi bijgetrokken.

ik krijg echter op een aantal zenders (rtl 4,5,6, syfy en nog een paar) regelmatig een "controleer kabel" mededeling, waarna ik de decoder helemaal moet uitzetten. als ik hem dan weer aanzet heb ik weer normaal beeld.

heeft iemand dit ook al gehad, en is er wat aan te doen?
An annoying noise annoys an oister

Anonamemouse

ik heb gemerkt dat de zenders die een "geen signaal" melding geven allemaal tussen kanaal 300 en 350 liggen... nog steeds niemand een oplossing?

PlakkiePleister

Hi

Ik heb sinds twee dagen de DCB-H830R ook in huis en heb ook er ook last van zoals hierboven dat sommige zenders na het zappen foetsie zijn.
GA ik dan eerst naar een HD zender vb. Nederland 3 dan heb ik weer wel beeld van de zenders die daarvoor weg waren.
Wat mij ook opvalt is als ik de tv in standby zet en daarna de volgende ochtend weer uit standby haal het beeld erg donker is.
Zet ik de tv met de hoofdschakelaar uit en de volgende dag weer aan dan is het beeld zeer licht.
Aan de helderheid en contrast instellingen van de tv veranderd niets.
De HD decoder is overigens aangesloten via HDMI
Met mijn media center (ook aangesloten vai HDMI) heb ik dit probleem niet.
Heb de HDMI kabels al verwisslet maar probleem blijft het zelfde.

Wat ik ook irritant vind is als dat de decoder aan staat het standbyledje knippert.
Is dit normaal??
Zo ja dan zal hij snel in de vuilnisbak belanden ben ik bang.
Verder beeld en geluid prima

Doe ik iets fout of is mijn HD decoder van het pad

joske

Het knipperen van het lampje in HD hoort in ieder geval niet hoor. Bij 1 keer drukken op stand-by, brand lampje continu. Bij 2 keer drukken lampje uit.
Wanneer de decoder aanstaat is het lampje uit. Alleen op een commando van de A.B moet hij oplichten.
Het lijkt erop dat je een maandagmorgen model hebt gekregen.
Pioneer 4280XA, Oppo bdp-83, Samsung DCB-H380, Pioneer dvr-530Hs, Pioneer vsx-1015, Pioneer S-v70IV speakers, Xbox360, Kabels QED, Monster, Viablue, Vd Hul, Audioquest

PlakkiePleister

Ik heb vanavond met Ziggo gebeld en na een heleboel mensen te hebben gesproken die totaal niet wisten dat er problemen zijn met deze decoder (standaard verhaal)
Het probleem zou zijn mijn HDMI kabel (Leuk geprobeerd)
Heb zelf jaren in de consumenten electronica gewerkt dus dat viel ze even tegen.
Maar de decoder word omgeruild voor een Cisco 8455DVB
Dus goede hoop op de nieuwe.

Snowmaster

Alle hierboven genoemde verschijnselen zijn voor mij onbekend. Op Ziggo forum staan alle bugs meestal wel vermeld.
Hier is de 380 een uiterst stabiele ontvanger.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Anonamemouse

Citaat van: Snowmaster op april  7, 2010, 20:19:29
Alle hierboven genoemde verschijnselen zijn voor mij onbekend. Op Ziggo forum staan alle bugs meestal wel vermeld.
Hier is de 380 een uiterst stabiele ontvanger.
het enige probleem dat ik met de decoder heb is dat de zenders tussen kanaal 300 en (ongeveer) 380 af en toe gewoon wegvallen. dat zijn dus alle rtl's en een paar anderen, zoals history. dit is niet een unieke klacht, er zijn diverse meldingen op het ziggo forum over hetzelfde probleem. ik heb met ziggo gebeld, maar "die weten van helemaal niets". ik hoop dus dat een software upgrade hier verandering in brengt, de medewerker die ik aan de telefoon had vertelde mij dat er wel iets op stapel staat.

verder werkt het apparaat perfect. een absoluut schitterend beeld (via nordost scart naar een loewe crt), een heerlijk geluid, daar ben ik verder uitermate tevreden over (vooral na aanpassingen van de antennebekabeling in huis, de antenne wanddozen en de stroomtoevoer van het geheel).

Snowmaster

Citaat van: Anonamemouse op april  7, 2010, 21:53:57
verder werkt het apparaat perfect. een absoluut schitterend beeld (via nordost scart naar een loewe crt), een heerlijk geluid, daar ben ik verder uitermate tevreden over (vooral na aanpassingen van de antennebekabeling in huis, de antenne wanddozen en de stroomtoevoer van het geheel).

Je hebt de antennebekabeling aangepakt, goed om te horen!   Wat bracht dit voor verbetering bij jou?
Wat heb je met de stroom gedaan?

Anonamemouse

Citaat van: Snowmaster op april  9, 2010, 13:37:05
Je hebt de antennebekabeling aangepakt, goed om te horen!   Wat bracht dit voor verbetering bij jou?
Wat heb je met de stroom gedaan?
zoals in de meeste huizen zat hier het goedkoopste van het goedkoopste in de muur. ik heb de kabel vervangen door een van hirschmann, wat een verbetering op eigenlijk alle fronten gaf: beeld, kleur, geluid, ik had ineens van alles VEEL meer, en alle storingen (spetters, sneeuw, digitale artifacts enz) waren verdwenen. dit is een lage investering, maar ZO ONTZETTEND zijn geld waard... natuurlijk ook de kabel van de muur naar de decoder aangepakt, dit is nu dezelfde kabel als die in de muur.
ook heb ik de muurplaat vervangen door een van hirschmann, niet zo heel veel verschil, maar toch net genoeg om het interessant te maken. ik heb nu tussen het punt waar de antenne aansluiting binnenkomt en de stekker die in de decoder gaat slechts 0,4 db verlies. de "norm" is 3 tot 5 db...
de stroomvoorziening: ik heb een aparte groep voor mijn audio en video gebeuren. lekker dik kabeltje vanuit de meterkast naar een zwaar contactpunt op de muur, daar hangt een kemp powerblock aan, en daar zit alles op. alles netjes in fase op de dvd speler na, die geeft een mooier beeld uit fase.

Snowmaster

Anonamemouse, allereerst welkom op dit forum !
Er zijn niet zo veel nieuwe leden die hun aansluiting al zo goed voor elkaar hebben.  Je bent blijkbaar al een ervaren gebruiker, want het klinkt helemaal top!
De 380 is de beste kabeldecoder tot nu toe in beeld en geluid, maar heeft wat beperkingen zoals geen display en een paar bugs.
Het mooie is dat niet iedereen een 380 wil en hem dan voor een habbekrats op marktplaats zet.
Ik had waarschijnlijk één van de eerste exemplaren in Nederland en kostte maar € 60,-  ;D.

Anonamemouse

dank je wel voor je welkom! ik was al een poosje een "lurker", het was jouw recentie over de 380 die me over de streep heeft getrokken. de mijne komt ook van marktplaats, ik heb er slechts een tientje meer voor betaald, en kreeg hem nog letterlijk thuis overhandigd ook...  8)

ik ben al een paar jaar bezig met audio, heb zodoende dus ook inmiddels een en ander aan ervaring op het gebied van electruukiteit en aansluitingen en fase en dergelijke. regelmatig zijn het de kleine dingen die een heel groot verschil maken, terwijl de grote dingen vaak helemaal niet zo heel veel schelen...

het gebrek aan display vind ik niet zo'n ramp, ik zat vroeger bij upc, en irriteerde me mateloos aan de lopende tekst op het apparaat. de bugjes zijn wel vervelend, maar ik vertrouw erop dat daar binnenkort een software update voor komt. zoiets werd ook al gehint door de man van ziggo die ik aan de telefoon heb gehad (geen helpdesk studentje).

grenzlooz

Goedemorgen,

Ik heb de 380 in combinatie met de Samsung Le40a552 tv. Werkt prima via HDMI dus geen klachten.
Alleen nu heb ik sinds kort een Bose cinemate gs serie II systeem. Mijn tv heeft geen optische uitgang maar de HD-ontvanger wel. Aansluiten op de HD-ontvanger is zeer onpraktisch aangezien het Bose systeem dan altijd de HD-ontvanger als geluidsbron selecteerd ipv bijvoorbeeld het geluid van de dvd speler. Ik heb er weinig verstand van maar aansluiten via tulp lijkt mij geen optie aangezien ik dan een groot kwaliteitsverschil krijg.
2e probleem is dat de bijgeleverde bose afstandsbediening geprogrammeerd moet worden. Alle apparaatcodes werken behalve die van de 380. Eigenlijk heb ik nu dus weinig aan mijn  Bose systeem.

Mijn vragen: zijn er converters voor de optische kabel zodat ik die op mijn tv kan aansluiten en zo de tv de hoofdbron maak?

Hoe krijg ik mijn Bose-AB werkend op de 380.

bvd

Snowmaster

De Samsung 380 is je bron. Dit betekent dat je ook het Bose systeem daarop moet aansluiten. Dit kan optisch zodat je bij sommige zenders (film HD) 5.1 kunt ontvangen, maar doorgaans is de stereo geluidskwaliteit via tulp beter.
Een surround systeem kan dit stereosignaal omzetten naar PLII of je kunt het naar keuze in stereo laten.
Het Bose systeem zal ongetwijfeld kunnen schakelen tussen Samsung en DVD, zodat je niets op de TV hoeft aan te sluiten.
Dit laatste geeft doorgaans alleen maar verlies, want je TV is niet de bron. Lees de handleiding van de Bose er maar eens op na.
Voor de AB van de Samsung hoef je ook niet specifiek naar de 380 te zoeken, een 360 kan ook. Waarschijnlijk gebruiken alle receivers van Samsung dezelfde codering. Gewoon een andere type proberen.

grenzlooz

Bedankt voor je reactie,

Ik heb alle apparaatcodes voor samsung al geprobeerd maar geen 1 werkt helaas. Dat schakelen moet ik dan nog even uitvinden want als ik nu overschakel naar dvd blijf ik het geluid van de 380 horen.

Note: aangezien ik de 380 niet kan aansturen via de AB kan ik ook geen bronnen selecteren. Vandaar dat ik denk dat ik het bose systeem beter via mijn tv kan laten lopen. De 380 en de tv corresponderen namelijk met elkaar

H_J

Is het met deze decoder mogelijk om het beeld via HDMI naar de TV te sturen en tegelijkertijd het geluid af te tappen via de RCA aansluiting?
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

joske

Als je bedoeld dat je he HDMI gebruikt voor het beeld, en de RCA doorstuurd naar een versterker, dan is dit geen probleem.
Pioneer 4280XA, Oppo bdp-83, Samsung DCB-H380, Pioneer dvr-530Hs, Pioneer vsx-1015, Pioneer S-v70IV speakers, Xbox360, Kabels QED, Monster, Viablue, Vd Hul, Audioquest

ErikNicolai

Ik heb de samsung h380 net binnen gehad van Ziggo en het beeld is fantastisch.
Alleen lukt het mij niet op alles op 1 afstandsbediening te krijgen.

in de manual staan wel de codes, maar niet op welke remote dit moet en of alles aan /uit moet staan.
Moet de tv aan / standby of.. etc. Ik heb een LG TV en helaas staan er maar 12 verschillende opties in de manual.
Dus nog niet werkend, als iemand kan uitleggen, hoe hij dit gedaan heeft graag!

Bedankt, Erik

dvd-fan

:popcorn: logitech harmony kopen. Is volgens mij de enigste manier om alles werend te krijgen. lijkt me sterk dat je lg de codes van het ziggo kastje herkend of dat je hem kan programeren. Koop een harmony en via je pc kan je alle codes makkelijk opvragen en in je ab zetten.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Roeland

Heeft er iemand een oplossing gevonden voor het geluid?

Elke keer als je de decoder op stand-by of uit gooit en daarna weer opstart staat het geluid op 14.....
Is er een truuk dat hij het laatst gekozen volume opslaat?

Snowmaster

Citaat van: Roeland op augustus 13, 2010, 20:37:49

Elke keer als je de decoder op stand-by of uit gooit en daarna weer opstart staat het geluid op 14.....

Helaas, helaas ken ik geen truuk want dit is ook een wens van mij. Mede om deze reden gebruik de Harmony AB niet, want die kan dat commando niet geven bij het opstarten. Ik moet dus altijd met originele AB de Samsung op vol volume zetten. Als hij zachter staat (op 14) "knijpt" hij de geluidskwaliteit ook via de HT.

Anonamemouse

Citaat van: Roeland op augustus 13, 2010, 20:37:49

Gewoon niet uitzetten? Het ding gebruikt nauwelijks stroom, en blijft dan ook meteen op bedrijfstemperatuur...