Review : Samsung DCB-H380R (HD kabeldecoder)

Gestart door Snowmaster, mei 3, 2009, 18:05:16

Vorige topic - Volgende topic

Michel8

Is er enige mogelijkheid om dit apparaat bij een Alles in 1 pakket bij Ziggo te krijgen? Wellicht bij een van de verkooppunten? Zie er ook geen op marktplaats te koop staan helaas.

RichieB

Ik heb sinds een maandje ook Ziggo AI1, maar kreeg er een Humax 5000c bij. Ik heb 'm niet getest naast m'n DCB-H360R, maar vind hem prima voldoen. Plaatje is strak, en kleuren zijn goed. Geluid heb ik niet via een versterker lopen, dus daar kan ik niets over zeggen. De on screeen interface van de Humax is veel beter en duidelijker.

Ziggo kan vantevoren niet zeggen welke decode ze uitleveren.

Snowmaster

Citaat van: RichieB op juni 18, 2009, 13:14:48
De on screeen interface van de Humax is veel beter en duidelijker.

Ziggo kan vantevoren niet zeggen welke decode ze uitleveren.

Het is inderdaad jammer dat je niet kunt aangevenwelke decoder je wilt hebben.
Het Humaxmenu ziet er inderdaad gelikter uit, maar of je het menu beter kunt noemen weet ik niet.
Bij de 360 oogt het ietsje verouderd, maar bij de 380 is het opgefrist en verbeterd.
Heb je een LCD < 42" ?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

RichieB

De Humax zit bij mij aan een LE40F71 (40" LCD). De 360 aan een PS50A556 (50" plasma).

TipX

Ik heb zojuist de film 'Bad Boys 2' op RTL7 op Ziggo kabel gekeken en wat een ongelofelijk goede kwaliteit met SD kan de nieuwe Samsung 380 neerzetten. De Humax is zeker niet slecht..maar haalt het niet bij de Samsung. Inderdaad moet het apparaat een paar weken 'inspelen'.
Pioneer 436 FDE / Samsung DCB-H380R / Monster HTS1000 powerfilter

Snowmaster

Citaat van: TipX op juni 20, 2009, 00:35:53
Ik heb zojuist de film 'Bad Boys 2' op RTL7 op Ziggo kabel gekeken en wat een ongelofelijk goede kwaliteit met SD kan de nieuwe Samsung 380 neerzetten. De Humax is zeker niet slecht..maar haalt het niet bij de Samsung. Inderdaad moet het apparaat een paar weken 'inspelen'.

Met welk scherm speel je?
Waardeer je de meerwaarde van de 380 t.o.v. de Humax?
Wil je nog beter beeld met weinig moeite en ben je een beetje handig?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Marcel_T.

Hoe is de teletekst functie van de 380, nog steeds met een randje tv-beeld er omheen?
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Snowmaster

Citaat van: Marcel_T. op juni 24, 2009, 17:05:25
Hoe is de teletekst functie van de 380, nog steeds met een randje tv-beeld er omheen?

Gewoon zwart er omnheen.  De teletekst op de 360 vond ik niets, die irriteerde mij altijd.  Op de 380 werkt hij mooier en beter. Maar de analoge op de Pio is nog steeds het lekkerst zoeken.

chulin

@ snowmaster
Hoe is het verder met je H380? Heb jij al de 576i "issue" kunnen oplossen?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Snowmaster

Citaat van: chulin op juni 24, 2009, 19:18:12
@ snowmaster
Hoe is het verder met je H380? Heb jij al de 576i "issue" kunnen oplossen?

Nee, ik heb de vraag uitstaan bij een softwarebedrijf. Op Ziggo las ik dat 576i ook problemen geeft met scart.
Maart ik zie het niet als probleem, maar als mogelijkheid om te verbeteren  :).  Ik ben nu aan 576p gewend.

Sjettepet

Dus deinterlacing door de Samsung, en upscaling door je TV. Zo doe ik het nu ook, maar vond 576i toch iets mooier, geloof ik, in het avondje dat ik ervan heb kunnen genieten. In de herinnering wordt het natuurlijk wel steeds mooier...  :unsure:

We wachten af.
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Audio_Jim

Interessant topic!  :thumbs-up:

Zelf ben ik ook in de race voor een HD decoder en met name de beeldkwaliteit is voor mij van belang. Datpleit voor de 380. Wat ik me verder afvroeg is hoe het zit met de bugs? (afgezien van het 576i - 576p probleem). De "oude" 360 had de nodige "probleempjes". Is dat verleden tijd met de 380?  :)

Snowmaster

Citaat van: Audio_Jim op juni 25, 2009, 21:59:33
Interessant topic!  :thumbs-up:
Is dat verleden tijd met de 380?  :)

De timer schijnt niet te werken, maar het fijne weet ik er niet van.  Ik neem nooit op ;D.
Verder zijn er nog geen schokkende dingen gemeld, maar er zijn ook nog niet veel 380's in omloop.

Snowmaster

Helaas hoor ik niets terug van het softwarebedrijf.  Waarschijnlijk is zo'n prive aanvraag niet interessant genoeg.
Na mijn vakantie bel ik ze opnieuw.

Maar vanavond kon ik opnieuw 576i vrijschakelen.....dat is toch inderdaad net nog een tikkie beter dan 576p.
Je ziet het niet direct bij alle zenders.
Er komt inderdaad iets meer diepte en het beeld is ietsje frisser van kleur bij goede opnames. Ook kun je nu zien dat de geringe resolutie toch beperkingen kent. Het beeld oogt iets harder.
Met 576p oogt het ietsje softer. Net alsof je je voorruit 2 maand niet goed schoon hebt gemaakt of je bril niet gepoetst  ;D.

arjanb83

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en beschik zelf over Ziggo alles in 1 met ook de Samsung 380.
Ik heb de Pioneer krp500 als televisie en ik heb vaak dat na uitschakelen van de decoder, of sowieso het opnieuw aanzetten van de televisie de volgende dag, dat ik blauw beeld krijg van de decoder. Het geluid via de digitale uitgang naar mijn versterker is wel goed.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Het aansluiten van overige apparaten op dezelfde hdmi-ingang van de televisie geeft geen problemen.

Ik heb contact met samsung opgenomen en zij zeggen dat het aan een firmware update ligt, terwijl deze ook niet beschikbaar is via het menu.

Sjettepet

Ik herken dit probleem niet. Heb zelf een Philips LCD, decoder verbonden met HDMI (rechtstreeks).
ROON ROCK > Flac/DSD > Okto DAC8/Ropiee > Benchmark AHB2 >  Spendor A6R || Libreelec > Denon AVR-X3500 -> XGIMI H2 || ROON ROCK > Topping D90/Pre90 > KEF LS50 / BK200

Audio_Jim

Weet iemand welke code ik moet gebruiken voor de Samsung afstandbediening te laten werken op mijn Pioneer 4280XA? Ik heb de codes in het boekje geprobeerd, maar tot op heden is het niet gelukt...  :dry:

H_J

Citaat van: Audio_Jim op juli 15, 2009, 11:42:27
Weet iemand welke code ik moet gebruiken voor de Samsung afstandbediening te laten werken op mijn Pioneer 4280XA? Ik heb de codes in het boekje geprobeerd, maar tot op heden is het niet gelukt...  :dry:

http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/samsung_h380r/afstandsbediening.shtml
Pioneer KRP-600M | Samsung DCB-H380R | Popcornhour C-200 | Velodyne DD-12+ | Pioneer SC-LX83 | Phonar P3.5 / C3.5 / M3.5 EdMa

Diamond

Citaat van: arjanb83 op juli  8, 2009, 12:04:50
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en beschik zelf over Ziggo alles in 1 met ook de Samsung 380.
Ik heb de Pioneer krp500 als televisie en ik heb vaak dat na uitschakelen van de decoder, of sowieso het opnieuw aanzetten van de televisie de volgende dag, dat ik blauw beeld krijg van de decoder. Het geluid via de digitale uitgang naar mijn versterker is wel goed.

Zijn er meer mensen met dit probleem? Het aansluiten van overige apparaten op dezelfde hdmi-ingang van de televisie geeft geen problemen.

Ik heb contact met samsung opgenomen en zij zeggen dat het aan een firmware update ligt, terwijl deze ook niet beschikbaar is via het menu.

Soortgelijke ervaring:
Samsung dcb-H380R via HDMI aangesloten op marantz SR6003, deze via HDMI aangesloten op LCD Samsung ue40B7000.
Iedere ochtend moest ik de stekker uit de samsung decoder halen, omdat ik anders geen beeld kreeg op de tv. (wel geluid zodra ik op het knopje "menu" van de afstandbediening, behorend bij de samsung decoder, drukte). Nu Decoder rechtstreeks aangesloten via HDMI op LCD en nu geen problemen met het beeld. Geluid moet ik nu waarschijnlijk via optical out van tv op marantz aan gaan sluiten. Verder onderzoek volgt nog of het probleem nu in de marantz zit of in de samsung decoder.
De technische helpdesk van Ziggo adviseerde mij overigens wel om de stekker van de decoder in een losse wandcontactdoos te doen en niet in een verdeeldoos/verlengsnoerding...  dit ivm spanningissue in de decoder. Dit hielp bij mij niet maar wellicht dat het iemand anders kan helpen.

Audio_Jim

Citaat van: H_J op juli 18, 2009, 07:37:13
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/decoder/samsung_h380r/afstandsbediening.shtml

Ik snap deze reactie niet helemaal... In het artikel heeft men het enkel over het bedienen van Samsung TV's terwijl je in de handleiding duidelijk kunt lezen dat je ook andere merken TVs kunt bedienen. Het is overigens gelukt met de Pioneer. Waarschijnlijk heb ik de eerste 2x wat verkeerd gedaan  ::)

Earthshaker

Citaat van: Diamond op juli 19, 2009, 12:20:30
Soortgelijke ervaring:
Samsung dcb-H380R via HDMI aangesloten op marantz SR6003, deze via HDMI aangesloten op LCD Samsung ue40B7000.
Iedere ochtend moest ik de stekker uit de samsung decoder halen, omdat ik anders geen beeld kreeg op de tv. (wel geluid zodra ik op het knopje "menu" van de afstandbediening, behorend bij de samsung decoder, drukte). Nu Decoder rechtstreeks aangesloten via HDMI op LCD en nu geen problemen met het beeld. Geluid moet ik nu waarschijnlijk via optical out van tv op marantz aan gaan sluiten. Verder onderzoek volgt nog of het probleem nu in de marantz zit of in de samsung decoder.
De technische helpdesk van Ziggo adviseerde mij overigens wel om de stekker van de decoder in een losse wandcontactdoos te doen en niet in een verdeeldoos/verlengsnoerding...  dit ivm spanningissue in de decoder. Dit hielp bij mij niet maar wellicht dat het iemand anders kan helpen.

Ik heb hetzelfde probleem op mijn Integra receiver, dus het zal toch een Samsung probleem zijn. Ik heb ook al vanalles geprobeerd, maar alleen rechtstreeks op de tv blijft het gewoon werken. Voor mij is dit geen optie aangezien ik maar 1 hdmi ingang heb. Hopelijk krijgen we nog een firmware update om dit probleem op te lossen.

Diamond

Heeft er iemand al een link van samsung gevonden? Ik kan hem nl op de website van samsung niet vinden...

KoEkWaUz

Pioneer VSX-D2011
Pioneer DV-757AI
Phonar P300 L+R
Phonar Camparo 5 C Phonar P200 mkIIs UK rL+rR

joske

Snowmaster of ander, ik heb een vraagje.

Volgende week krijg ik ook mijn 380 binnen. Deze wordt aangesloten op een Pio4280XA ( kleintje dus  :P ).
Als jullie gewoon tv aan het kijken zijn, op welke resolutie zet je hem dan, of veranderer je hem iedere keer ahv het kanaal waar je naar aan het kijken ben. ( De optie original net als bij Humax zou dan wel mooi zijn ).
Pioneer 4280XA, Oppo bdp-83, Samsung DCB-H380, Pioneer dvr-530Hs, Pioneer vsx-1015, Pioneer S-v70IV speakers, Xbox360, Kabels QED, Monster, Viablue, Vd Hul, Audioquest

Snowmaster

Citaat van: joske op september  4, 2009, 11:59:53
Snowmaster of ander, ik heb een vraagje.

Volgende week krijg ik ook mijn 380 binnen. Deze wordt aangesloten op een Pio4280XA ( kleintje dus  :P ).
Als jullie gewoon tv aan het kijken zijn, op welke resolutie zet je hem dan, of veranderer je hem iedere keer ahv het kanaal waar je naar aan het kijken ben. ( De optie original net als bij Humax zou dan wel mooi zijn ).

Tsja, dit is echt een nadeel van de Samsung.....je moet helaas handmatig schakelen.

Afhankelijk van je TV zou ik gewoon proberen wat het prettigst is.  Ik kijk zelf 576p en schakel soms over bij HD uitzendingen als ik langer blijf kijken.  Op mijn 500M ga ik dan zelfs over op dot by dot omdat dit nog weer een beter beeld geeft.
Als mijn 500M beter ingespeeld is, ga ik kijken of blijvend 1080i uitsturen vanaf de Samsung een optie is.
Jouw Samsung moet ook eerst 50-80 uurtjes draaien voor hij optimaal begint te presteren. 
Het is wel de beste decoder voor de beeldkwaliteit.