De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Roger Black


Ejorne

Citaat van: Koen K op februari 21, 2011, 01:13:25
@ Ejorne:  Ja, dat wordt nog wel ongezellig vrees ik. Maar goed, nog steeds een heel stuk goedkoper dan in Nederland, mag ik aannemen, want de woofers kosten daar 130 dollar en hier 225 euro  :P  Als je samen wil doen om de verzendkosten te delen...

Ziet er goed uit die schets.  8)


Samen doen om de verzendkosten te delen lijkt mij een goed idee. Maar ik weet alleen nog niet of die subamp die ik graag wil ook in de buurt verkrijgbaar is. Als dat het geval is en ze zijn niet zo idioot veel duurder dan daar dan is het voor mij wellicht niet interessant om de amp hierheen te verschepen. Ik ga dat snel uitzoeken. Wanneer ben je van plan om te bestellen? Misschien kunnen we ff polsen of er nog meer gegadigden zijn voor wat parts-express parts. Zodoende de kosten nog verder te drukken?

Koen K

#652
Dank jullie!

@ Ejorne:  Vind ik prima... 28 februari zouden de woofers en tweeters weer uit voorraad leverbaar moeten zijn, dus ik wilde dan zo ongeveer gaan bestellen  :smile:

Ejorne

Citaat van: Koen K op februari 21, 2011, 09:04:47
Dank jullie!

@ Ejorne:  Vind ik prima... 28 februari zouden de woofers en tweeters weer uit voorraad leverbaar moeten zijn, dus ik wilde dan zo ongeveer gaan bestellen  :smile:

Ik heb even de fedex site geraadpleegd. En een pakketje van daar naar hier van 25 kilo kost tussen de 250 en 300 euro.
Best wel veel, zeker als er dan ook nog eens douane kosten overheen gaan komen...

Ejorne

Oei... En echt kosten delen zal ook niet echt sprake van zijn. Want verander ik het gewicht naar een 50 kilo dan komt het al boven de 600 euro...

Doe ik iets fout of is het gewoon zo belachelijk duur?


Koen K

:blink:

Ja, dan wordt het voor mij vermoedelijk ook gunstiger om het spul gewoon in Nederland te bestellen... Jeetje, ik was eBay-tarieven gewend maar dit is gewoon belachelijk...

Ejorne

Citaat van: Koen K op februari 21, 2011, 09:15:16
:blink:

Ja, dan wordt het voor mij vermoedelijk ook gunstiger om het spul gewoon in Nederland te bestellen... Jeetje, ik was eBay-tarieven gewend maar dit is gewoon belachelijk...

Ik weet niet of ik het goed heb gedaan dus het lijkt mij wel zinvol om de kosten even te verifiëren. Misschien hebben dergelijke bedrijven wel veel gunstigere tarieven dan een particulier?

Koen K

Ik heb inmiddels via zelfbouwaudio bevestigd gekregen dat verzenden vanaf Parts-express inderdaad heel erg duur is.

Ejorne

Citaat van: Koen K op februari 21, 2011, 10:55:18
Ik heb inmiddels via zelfbouwaudio bevestigd gekregen dat verzenden vanaf Parts-express inderdaad heel erg duur is.

>:(

Maar hadden ze daar nog tips als alternatief?

Koen K

Je kunt ze in Nederland bestellen voor 225 euro per stuk (USA: 100 euro per stuk). Niet echt een optie voor mij.  ;D

Ik zou een CSS Trio12 kunnen overwegen, die kost 180 euro per stuk en presteert vergelijkbaar.

Ejorne

Citaat van: Koen K op februari 21, 2011, 11:19:38
Je kunt ze in Nederland bestellen voor 225 euro per stuk (USA: 100 euro per stuk). Niet echt een optie voor mij.  ;D

Ik zou een CSS Trio12 kunnen overwegen, die kost 180 euro per stuk en presteert vergelijkbaar.

Volgens mij is er met css wel wat goedkopers te regelen qua verzendkosten vanuit canada?
Althans, een set SDX15's was uiteindelijk niet zo bizar duur als de fedex tarieven.

En eventueel heb ik wel zin in een LT1300 van Elemental design...  O0

Koen K

#661
Nou, dat is niet verkeerd. Lijkt me een goed idee om op poten te zetten  :smile:

De Trio12 kost daar 150 dollar per stuk zie ik. En de FR125SR is er ook een stuk goedkoper, 50 dollar in plaats van 62 euro... Kan die alsnog de plaats van de Tangband innemen.  ;D

Koen K

#662
Een zeer gewaardeerd forummer annex audio-teacher bracht vandaag dit in ruil voor mijn Yamaha P-2200:



De Yamaha M2, een versterker waar ik al geruime tijd behoorlijk van onder de indruk was. (Dus als er iemand nog een C4 heeft / weet te vinden voor een redelijke prijs... Let me know.)

Jerry, geweldig man. Mijn dank is zeer groot.  :-*

Roger Black

Gaaf, ter vervanging van je vorige eindbak?

Koen K

#664
Yep  :smile:  Vond die ook erg mooi, maar de M2 is er echt eentje waar ik al heel lang naar op zoek was.

Zo ziet 'ie er aan de binnenkant uit:



En er zitten aparte aansluitingen voor AC en DC gekoppelde aansturing op, zodat je de condensatoren die bij de DC-ontkoppeling horen kunt omzeilen  ;D

Koen K

Ik heb de specs even opgezocht (bron: Stereoplay) en in praktijk komt het neer op zo'n 240 W per kanaal (8Ω), THD / IMD allebei onder 0.008%, SNR boven 125 dB en een bandbreedte (-3 dB) van 2 Hz tot 160 kHz.

Presteert best netjes dus  :smile:

B.

Netjes! Hier kunnen veel Classe's en Krell's van dromen...

Koen K

En dat al in '79... Er is niet zoveel gebeurd in versterkerland, de afgelopen dertig jaar  ;)

Martijn M

Citaat van: Koen K op februari 23, 2011, 13:24:37
En dat al in '79... Er is niet zoveel gebeurd in versterkerland, de afgelopen dertig jaar  ;)

Qua klank hoeven goede versterkers uit die tijd wellicht niet onder te doen voor hedendaagse apparaten, maar tegenwoordig kan het toch een stuk efficiënter en lichter. Wat te denken van klasse-D en schakelende voedingen?

Maar dat heeft natuurlijk allemaal bij lange niet de charme van zo'n klassiek bakbeest! Veel plezier ermee!
Dutch & Dutch

Koen K

#669
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik doelde dan ook vooral op de specificaties... En volgens mij komt een UcD hier nog niet aan  ;)

Dank je!  :smile:

S@m

Citaat van: Koen K op februari 23, 2011, 13:11:21
Ik heb de specs even opgezocht (bron: Stereoplay) en in praktijk komt het neer op zo'n 240 W per kanaal (8Ω), THD / IMD allebei onder 0.008%, SNR boven 125 dB en een bandbreedte (-3 dB) van 2 Hz tot 160 kHz.

Presteert best netjes dus  :smile:

En hoe klinkt ie lijkt me véél belangrijker

Mooi ding!

Koen K

;)

Zoals je mag verwachten van een versterker die zo presteert... Erg overtuigend.  ;D

Een van de dingen die me het meest aanspreken aan versterkers met flink wat vermogen is dat je nooit te maken krijgt met de grenzen van het vermogen (en alle nare bijverschijnselen van dien). Het klinkt altijd overtuigend, of je nu zacht of hard zit te draaien.

Nu gaat dit hele verhaaltje ook voor de P-2200 op (die praktisch hetzelfde is qua ontwerp), maar de M-2 mist de opamps aan de ingang en heeft bovendien een softstart + speakerbeveiliging.

S@m

Citaat van: Koen K op februari 23, 2011, 14:48:53
Zoals je mag verwachten van een versterker die zo presteert... Erg overtuigend.  ;D

Veel luisterplezier!

Koen K

#673
Dank je, dat is druk bezig helemaal voor elkaar te komen.

Hier trouwens nog een paar fotootjes van de hele set zoals die er nu bijstaat:

Vanaf de luisterstoel



Koen K

Bij dezen is trouwens een premie uitgeloofd voor het bedenken van de naam die de speakers mogen gaan dragen. Naast eeuwige roem zal ik de winnaar een uitstekende fles wijn bezorgen.  ;)

Barst los, zou ik zeggen!

Ik ben het enige jurylid en alle inzendingen zijn aan mijn grillen onderhevig.  8)