De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Koen K

Die hangen we wel op de plee  :P

op eigen verzoek verwijderd.

Kom ik snel een keer bij je gebruik maken van de toilet  ;D

gegroet, Eelco

knubbe

Leuke kamer ! En ik zie de Phaidon Design klassiekers, mooi boek alleen wel prijzig ;)
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Koen K

Goed inspiratie-materiaal bovendien  ;)  Scherp gespot  :smile:

knubbe

Heb het boek al vaak in mn online boodschappenwagentje gehad maar nog nooit afgerekend :P
Boek is nu alweer dermate 'oud' dat ik het niet meer zo vlug zou kopen.
Maar idd mooi inspiratie materiaal :D
Moet je trouwens nog lang in Delft, of zit het er bijna op?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Koen K

Ja, klopt, ik heb het geloof ik voor mijn negentiende verjaardag gekregen, vierenhalf jaar geleden dus. Hoewel het toen inderdaad actueler was vind ik sowieso dat producten van jonger dan 20 jaar eigenlijk niet in een boek over designklassiekers thuis horen  ;D

Ik moet nog ongeveer twee jaar, ook een beetje afhankelijk van wat ik nog allemaal voor extra dingen ga doen. Komend halfjaar bachelorvakjes afmaken  :-X  Dat valt me toch een beetje zwaar nu ik eenmaal met de master bezig ben  :(

knubbe

Haha is het niet meer zo dat je alles van de bachelor afgerond moet hebben voor je master? :P
Volg je nu ook DA,DM, PDP etc?
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Koen K

Nee, de harde knip geldt nog (net) niet voor mij.  ;D

En ja, klopt helemaal, jij insider.  ;)  Komende vrijdag deadline voor Domestic Appliances, de maandag daarna het flash-filmpje inleveren.

knubbe

Citaat van: Koen K op januari 16, 2011, 15:26:44
Nee, de harde knip geldt nog (net) niet voor mij.  ;D

En ja, klopt helemaal, jij insider.  ;)  Komende vrijdag deadline voor Domestic Appliances, de maandag daarna het flash-filmpje inleveren.

Succes ermee ! Ik heb dinsdag deadline voor DM ;/ DA moet ik volgend jaar weer doen vanwege gebroken hand ..
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Koen K

#584
Hè gadver... Wat vervelend  :(  Hoe ver was je?

DM laat ik zelf even schieten... PDP moet ook nog ingehaald worden  :-X  De verhuizing heeft stiekem best veel tijd opgeslokt...

knubbe

Citaat van: Koen K op januari 16, 2011, 15:35:24
Hè gadver... Wat vervelend  :(  Hoe ver was je?

DM laat ik zelf even schieten... PDP moet ook nog ingehaald worden  :-X  De verhuizing heeft stiekem best veel tijd opgeslokt...

DA had ik het 1e kwartaal afgerond, evenals PDP. Dat laatste werd wel heel lastig met mn 'goede' hand in het gips :D
Dan zie je me eind dit jaar misschien wel als we beide PDP opnieuw doen :P
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Koen K


garmtz


Koen K


garmtz

Dacht ik al... :)   Ik heb een half jaar TN gedaan, maar toen snel overgestapt naar TH Rijswijk. Ik ben wel van het Delftsche studentenleven blijven snoepen natuurlijk... ;)

Koen K

Hee, gaaf  :smile:  Wist ik helemaal niet... TN is wel zware (en droge) kost!

Koen K


Koen K

Nu de Translators - wel wat sneller dan verwacht, maar goed, zo gaan die dingen - praktisch de deur uit zijn zal ik mijn ideetje uit de doeken doen. Ik ben van plan om met onderstaande drivers een set speakers te gaan bouwen:



Dayton RSS315HF-4  (2 of 4 stuks, daar ben ik nog niet 100% uit)



Dayton RS100-4



Dayton PT2C-8

Dayton staat bekend om de uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Daarom wil ik het graag met deze units gaan proberen. De opzet zal zijn in de vorm van 2 baszuiltjes met daar bovenop kastjes voor midden en hoog. De fullrange-driver zal het grootste deel van het werk voor z'n rekening moeten nemen, die mag van zo'n 300 Hz tot 10+ kHz aan de slag. Daarmee hoop ik crossover-problemen buiten het middengebied te houden.

Het f3-punt zal 'au naturel' zo rond de 40 Hz komen te liggen, maar het laag ga ik een beetje boosten om - vermoedelijk helpt de kamer hier nog wat bij - recht tot de 20 Hz te komen. De Daytons hebben headroom zat om wat extra laag in de mix te brengen zonder dat het meteen gevaarlijk wordt met het oog op de belastbaarheid. De Yamaha heeft dat bovendien wel lekker onder controle.

Goed, elektronische correctie dus. Voor de aansturing ben ik namelijk uiteindelijk van plan om deze twee aan te schaffen:





Met passieve filtering tussen middriver en tweeter - dan zijn er tenminste geen 3 eindbakken nodig. Er zal dus wel nog een tweede Yammie P-2200 moeten worden aangeschaft, of iets anders geinigs om het hoog te doen zodat de Yamaha het laag voor z'n rekening kan nemen. Zoveel vermogen zal er voor het midden en hoog immers ook weer niet nodig zijn.

Met de verkoop van de Translators zal ik de aanschaf van de drivers bekostigen, daarna wordt het weer sparen voor de Behringers. En voor het laten bouwen van de kasten natuurlijk, want ik heb qua ontwerp iets in m'n hoofd dat ik beter niet zelf in elkaar kan gaan zetten als het mooi moet worden  ;D

Dit keer ga ik het echt doorzetten. Ik weet nu wat ik wil: een grote gesloten speaker, elektronische correctie + filtering met veel mogelijkheden voor toekomstige upgrades, een middendriver die vrijwel alle muziek voor z'n rekening neemt en een high tech tweeter die voor de nodige verfijning en detail bovenin moet zorgen.

Eerst dus een tijdje naar de oude vertrouwde luisteren:



Ook geen straf hoor   :notify:

Roger Black

Mooie plannen Koen! Wil je de tekeningen hier ook posten?

frank2

Ik zou even met Keyser mailen die heeft bovenstaande behringers ook voor zijn set, hij zal je vast wel een paar goede tips kunnen geven
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Koen K

@ Roger:  Ja, zodra ik iets heb zal ik het uiteraard posten  :smile:

@ Frank:  Dank je, ga ik zeker doen  ;)  Jij bent ook behoorlijk tevreden over de DEQ2496, is het niet?

op eigen verzoek verwijderd.

Tof plan Augustinus !

Ik heb, zoals je weet ook een tijdje met eenzelfde soort idee gelopen, maar nu bevallen de breedbanders waarmee ik draai eigenlijk zo dat het er misschien ook helemaal niet meer van komt...

Ben benieuwd wat het gaat worden !

gegroet, Eelco

Koen K

Ja, klopt ook... Ik heb inmiddels heel veel systemen gehoord, en werd regelmatig overtuigd door de natuurlijkheid (ondanks het vaak wat afgeronde hoog) van speakers met slechts één driver - of zoals in het geval van de Translators juist veel drivers met zeer geleidelijke filterhellingen. Maar dat laatste klinkt in mijn beleving toch iets minder accuraat qua ruimtelijkheid.

Vandaar het idee om een breedbander te kiezen voor het grootste deel van het hoorbare spectrum en die in de gebieden waar 'ie wat minder geschikt is aan te vullen met een serieuze subwoofer en een ribbontweeter. Als ik iets zelf doe is 100% fullrange wel een eis namelijk.

Kasten laat ik denk ik ook gewoon door een expert bouwen, aangezien ik weet dat ik daar niet veel van zou bakken.  ;D

op eigen verzoek verwijderd.

Ik moet zeggen dat ik geen hoog mis met de breedband drivers waar ik nu mee speel... Laag soms maar meestal niet. Dat is dan ook gelijk het enige puntje waarover ik nu nog aan het denken ben... In de toekomst wil ik waarschijnlijk toch nog twee kleine subjes erbij. Dan heb ik echt een leuk F.A.S.T. systeem  :headbanging:

Kom anders een keer luisteren naar wat een breedbander alleen al kan  ;)

Oja, en waarom Behringer en geen DBX ?

gegroet, Eelco


HuubF

Jeetje, ben ik koud komen luisteren zijn de speakers al weer weg.  :o

Wel een leuk plan. Kan dat ook worden uitgevoerd met andere apparaten dan Behringers? Ze zijn wel leuk voor een correctietje op z'n tijd maar om daar nou je hele systeem aan op te hangen...
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Audioquest, Supra en NBS kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)