De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Koen K

Die opmerking uit de mond van een believer doet me dan ook weer even op het achterhoofd krabben...

Ik zou mezelf sceptisch noemen en ben dat dan ook consequent. Ik zou religieuze scepsis en het ontbreken daarvan op het audiovlak niet met elkaar kunnen verenigen, dus ik vraag me nu heel erg af hoe jij dat dan doet. Kun je me dat uitleggen?

Zee

Wat mij nog het meest verbaast is dat Gianno schrijft dat het geluid van de Sony minde ritmisch overkwam dan dat van zijn Naim zonder dat de Naim ter direct vergelijk aanwezig was.
En dan te bedenken dat is alle georganiseerde (blinde!) vergelijken er geen verschil tussen cd spelers hoorbaar was en dat wanneer Gianno bij Koen aan het luisteren is hij voor 95% zit te luisteren naar de combinatie van speakers en akoestiek.  Tsja, dan is het verbazend dat hij een verschil tussen de Sony en zijn eigen Naim cd speler meent te kunnen waarnemen!

Aan de andere kant: dit is nu eenmaal de beleving van Gianno en daar is natuurlijk niets mis mee.  Je kunt immers niet ontkennen dat hij dit nu eenmaal zo beleeft. Heb ik vrede me zolang inderdaad maar niet wordt beweert dat het wordt veroorzaakt door de techniek (het wordt waarschijnlijk wel veroorzaakt door het merkplaatje op het front van de cd spelers ;-).
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

S@m

Citaat van: Zee op november 11, 2009, 16:50:26
Heb ik vrede me zolang inderdaad maar niet wordt beweert dat het wordt veroorzaakt door de techniek (het wordt waarschijnlijk wel veroorzaakt door het merkplaatje op het front van de cd spelers ;-).

Ik denk dat het wordt veroorzaakt door de oren van betreffende ontwerper...

erik s.

Citaat van: Koen K op november 11, 2009, 16:43:53
Die opmerking uit de mond van een believer doet me dan ook weer even op het achterhoofd krabben...

Ik zou mezelf sceptisch noemen en ben dat dan ook consequent. Ik zou religieuze scepsis en het ontbreken daarvan op het audiovlak niet met elkaar kunnen verenigen, dus ik vraag me nu heel erg af hoe jij dat dan doet. Kun je me dat uitleggen?

ik ben geen believer Koen, ik hoor verschillen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

dekkersj

Citaat van: Koen K op november 11, 2009, 16:21:16
Wie ben ik om andermans beleving te veroordelen? Zolang er geen claim op de waarheid wordt gelegd snap ik niet waarom dat een probleem zou zijn.

Ik hoor zelf immers ook weleens dingen waarvan ik weet dat ze gezien de feiten niet kunnen kloppen.
Ik veroordeel de beleving ook niet. Ik ageer tegen de suggestie dat de techniek ervoor verantwoordelijk zou zijn.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

dekkersj

Citaat van: erik s. op november 11, 2009, 17:20:00
ik ben geen believer Koen, ik hoor verschillen.
Je denkt verschillen te horen en gelooft dat het echt zo is.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Koen K

#306
Citaat van: erik s. op november 11, 2009, 17:20:00
ik ben geen believer Koen, ik hoor verschillen.

Nee, je gelooft kritiekloos wat je oren je vertellen. Dat maakt je een believer.

Geen probleem trouwens hoor, maar ik vraag me wel af waarom je dáár dan ineens geen scepsis betracht terwijl je dat qua religie blijkbaar wel doet.

erik s.

Citaat van: Koen K op november 11, 2009, 17:26:27
Nee, je gelooft kritiekloos wat je oren je vertellen. Dat maakt je een believer.

Geen probleem trouwens hoor, maar ik vraag me wel af waarom je dáár dan ineens geen scepsis betracht terwijl je dat qua religie blijkbaar wel doet.

mijn oren vertellen mij niets. dat doen mijn hersenen.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Koen K

Klopt wel, maar je ontwijkt het punt: waarom vertrouw je je waarneming zo klakkeloos terwijl er veel bewijs is dat je dat beter niet kunt doen?

scrutinizer

Citaat van: S@m op november 11, 2009, 17:01:26
Ik denk dat het wordt veroorzaakt door de oren van betreffende ontwerper...
Onmogelijk S@m, zolang elke schakeling, layout, halfgeleider, buis, weerstand, condensator en spoel de zelfde eigenschappen bezitten. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

S@m

Citaat van: scrutinizer op november 11, 2009, 17:55:40
Onmogelijk S@m, zolang elke schakeling, layout, halfgeleider, buis, weerstand, condensator en spoel de zelfde eigenschappen bezitten. ;)

Anton.

Precies.... :smile:

erik s.

Citaat van: Koen K op november 11, 2009, 17:31:14
Klopt wel, maar je ontwijkt het punt: waarom vertrouw je je waarneming zo klakkeloos terwijl er veel bewijs is dat je dat beter niet kunt doen?

dat bewijs heb ik nog steeds niet overtuigend gehoord. bovendien, wat is er nou belangrijker dan je waarneming?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rednaxela

Citaat van: erik s. op november 11, 2009, 18:05:42
bovendien, wat is er nou belangrijker dan je waarneming?
Zeg je dat ook tegen je vrouw op de eerste rij bij Hans Klok?
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

erik s.

Citaat van: Rednaxela op november 11, 2009, 20:49:23
Zeg je dat ook tegen je vrouw op de eerste rij bij Hans Klok?

niet dat ik die ken, maar dat zal wel een gochelaar zijn. als je niet op je ogen vertrouwt bij een goochelaar, waarom zou je er dan naar kijken?
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

erik s.

maar laten we niet te veel off-topic gaan in Koen's topic.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Rednaxela

Citaat van: erik s. op november 11, 2009, 20:57:29
als je niet op je ogen vertrouwt bij een goochelaar, waarom zou je er dan naar kijken?
Ja ik kijk naar een goochelaar omdat hij me laat zien dat ik niet zo prat moet gaan op mijn waarnemingen.
Wie A zegt moet ook BX zeggen.

S@m

Citaat van: Rednaxela op november 12, 2009, 17:18:44
Ja ik kijk naar een goochelaar omdat hij me laat zien dat ik niet zo prat moet gaan op mijn waarnemingen.

Uiteindelijk gaat het natuurlijk wel om het plezier dat je beleeft aan al die waarnemingen....

chansig

Het is juist een essentieel onderdeel van de beleving..Zonder goochelaar geen suggestie...anders is het alleen maar knap.

Nu is het knap omdat je een olifant door de lucht ziet vliegen terwijl je weet dat het niet kan... ;D

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

scrutinizer

Citaat van: chansig op november 12, 2009, 17:48:06
Het is juist een essentieel onderdeel van de beleving..Zonder goochelaar geen suggestie...anders is het alleen maar knap.

Nu is het knap omdat je een olifant door de lucht ziet vliegen terwijl je weet dat het niet kan... ;D

Gr Hans

"when pigs have wings" means that the thing is an impossibility. ...

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Vandaag heb ik twee kleine stukjes velours op maat van het tweeterfrontplaatje geknipt (met een gat erin uiteraard ;D ) en achter het beschermroostertje van de tweeter geklemd. Het haalt net een beetje agressie weg uit het hoog... Goede ingreep dus!

dre73

persoonlijk zou ik eens de condensator op het hoog onder de loep nemen ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

#321
Hmm, ja, misschien is het een goed idee om het filter eens wat op te frissen. Dat gaat immers ook al 23 jaar mee...

dre73

heb je er een plaatje van?
ik heb hier nog wel wat liggen,dan kun je wat proberen ;)
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Koen K

#323
Nee, ik heb helaas geen foto en ook geen schema. Komende week is mijn Kube uitgeleend, dus dat is misschien gelijk een goed moment om eens aan de binnenkant van het topkastje rond te kijken :)

scrutinizer

#324
Citaat van: Koen K op november 14, 2009, 18:35:24
Nee, ik heb helaas geen foto en ook geen schema. Komende week is mijn Kube uitgeleend, dus dat is misschien gelijk een goed moment om eens aan de binnenkant van het topkastje rond te kijken :)
Buiten het feit dat Kef gebruik maakt van Elcap (bipolare elco's) en geen inductie arme weerstanden, wees 'voorzichtig. met de balans binnen een Acoustic Butterworth filter.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....