De set van Koen

Gestart door Koen K, april 29, 2009, 22:09:55

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Rednaxela

Wie A zegt moet ook BX zeggen.

Koen K

Ze zijn wel ouder dan ik zelf  :blink:

scrutinizer

#202
Citaat van: Rednaxela op oktober 26, 2009, 18:31:11
Enfin, zeven powerupgrades later en met twee monoblokken ter grootte van een vrieskist in zijn kamer kwam Koen er eindelijk achter dat het toch een paar ouwe kraakspeakers waren.

;D

Misschien moet je een luidspreker die daar in eerste instantie niet voor bedoeld was, dwingen tot kunstjes.

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

#203
Zonder dat ik nou wil opscheppen of zo... Ik ken geen speaker die budgettair ook maar enigszins in bereik is die vergelijkbaar speelt met de mijne. Jij noemt het "dwingen tot kunstjes", ik noem het een slimme truuk om uit een relatief kleine kast een laag te halen waar maar zeer weinig speakers überhaupt bij in de buurt komen. En dan bedoel ik niet alleen qua diepgang, maar vooral ook wat betreft de kwaliteit van het laag. Zo strak, gedetailleerd én diep hoor je het zowat nooit, behalve van heel erg grote gesloten kasten of nog grotere dipolen. Tel daarbij de integratie van mid en hoog, de kleurloosheid en de ruimtelijke weergave op en je hebt een speaker waardoor menige moderne "high end" speaker met de staart tussen de benen naar huis gespeeld wordt.

Kwabbernoot

Nou nou Koen. Je klinkt als een verliefde fanboy. Niets mis mee natuurlijk maar overdrijf je niet een beetje?
Daarbij: gedetailleerd laag uit dipolen? Ik moet ze nog tegenkomen. Ik moet toch maar eens jouw kant opkomen. Ik word steeds nieuwsgieriger naar die misvormde Daleks.

Groeten...

scrutinizer

Citaat van: Koen K op oktober 27, 2009, 01:40:58
Zonder dat ik nou wil opscheppen of zo... Ik ken geen speaker die budgettair ook maar enigszins in bereik is die vergelijkbaar speelt met de mijne. Jij noemt het "dwingen tot kunstjes", ik noem het een slimme truuk om uit een relatief kleine kast een laag te halen waar maar zeer weinig speakers überhaupt bij in de buurt komen. En dan bedoel ik niet alleen qua diepgang, maar vooral ook wat betreft de kwaliteit van het laag. Zo strak, gedetailleerd én diep hoor je het zowat nooit, behalve van heel erg grote gesloten kasten of nog grotere dipolen. Tel daarbij de integratie van mid en hoog, de kleurloosheid en de ruimtelijke weergave op en je hebt een speaker waardoor menige moderne "high end" speaker met de staart tussen de benen naar huis gespeeld wordt.

Hoho ... hold your horses, I was just kidding!

Als ik iets niet wil is het iemands beleving en enthousiasme ontnemen, een belangrijk deel aan de hobby en motivatie. ;)
Maar realistisch gezien, hogere vervormingen treden op ; zoals je zelf laatst ook terecht aangaf; in de lage tonen.
Alles wat daar met enige dwangmatigheid verkregen wordt is  .... 1+1= ... uhhh

"Specific distortion tests were not conducted; however, no perceptible distortion was noted during the tests, except in the case of gross bass overdrive.—Martin Colloms"

Anton. 
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

chansig

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 27, 2009, 09:00:02
Nou nou Koen. Je klinkt als een verliefde fanboy. Niets mis mee natuurlijk maar overdrijf je niet een beetje?
Daarbij: gedetailleerd laag uit dipolen? Ik moet ze nog tegenkomen. Ik moet toch maar eens jouw kant opkomen. Ik word steeds nieuwsgieriger naar die misvormde Daleks.

Groeten...

Dan had je een paar weken geleden naar "De Studio" moeten komen. ;D

Dan had je ze kunnen horen in een ietwat grotere ruimte en dan klinken ze inderdaad erg goed. In "het hok" van Koen komen ze jammer genoeg niet helemaal tot hun recht, maar ik kan het enthousiasme van Koen wel volgen.

Gr Hans
Teleskopos, MA RSW 12, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Interficior

Ik heb hier op speakers met een impedantie van 0,48 ohm van 20 tot ~1 kHz (dus geen dip maar gewoon helemaal vlak van 0,48 ohm) met een gevoeligheid van ~87 dB een UcD400 gehad die op behoorlijk hard niveau kon spelen (met elkaar praten zat er niet meer in zeg maar) zonder dat deze kuren vertoonde of ook maar over zijn nek ging. Een UcD180 vloog wel de beveiliging in trouwens.

Misschien eens naar Lab.Gruppen kijken?
Take it or lease it

Kwabbernoot

Citaat van: chansig op oktober 27, 2009, 10:17:16
Dan had je een paar weken geleden naar "De Studio" moeten komen. ;D

Dan had je ze kunnen horen in een ietwat grotere ruimte en dan klinken ze inderdaad erg goed. In "het hok" van Koen komen ze jammer genoeg niet helemaal tot hun recht, maar ik kan het enthousiasme van Koen wel volgen.

Gr Hans
Tja, ik baal er nog steeds flink van dat ik daar niet bij ben geweest.  ::)

Maar goed, het zal er vast nog wel een keer van komen dat ik die speakers steels ga beroeren.  :-X  :laugh:

Groeten...

Koen K

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 27, 2009, 09:00:02
Nou nou Koen. Je klinkt als een verliefde fanboy. Niets mis mee natuurlijk maar overdrijf je niet een beetje?

Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken... Ik wil niet opscheppen of zo, maar geef slechts aan hoe het voor mij is ;)

Citaat
Daarbij: gedetailleerd laag uit dipolen? Ik moet ze nog tegenkomen. Ik moet toch maar eens jouw kant opkomen. Ik word steeds nieuwsgieriger naar die misvormde Daleks.

Goede dipolen hebben een soort gemak en strakheid in het laag die je niet vaak uit een kast hoort.

Citaat van: scrutinizer op oktober 27, 2009, 10:05:33
Hoho ... hold your horses, I was just kidding!

Als ik iets niet wil is het iemands beleving en enthousiasme ontnemen, een belangrijk deel aan de hobby en motivatie. ;)
Maar realistisch gezien, hogere vervormingen treden op ; zoals je zelf laatst ook terecht aangaf; in de lage tonen.
Alles wat daar met enige dwangmatigheid verkregen wordt is  .... 1+1= ... uhhh

"Specific distortion tests were not conducted; however, no perceptible distortion was noted during the tests, except in the case of gross bass overdrive.—Martin Colloms"

Dat snap ik, maar ik heb eerder, toen ik de Denon POA-6600's gebruikte, harder gespeeld. Kijk, als de speaker aan z'n grens komt, dan leg ik me daar natuurlijk gewoon bij neer. Maar als ik wéét dat er nog meer in zit... Tja...

En wie zegt dat Colloms niet óók gewoon de versterker hoorde vervormen? De Sony, over zijn grens uitgestuurd, klonk tenslotte ook vervormd, waar de UCD een soort geknetter laat horen ???

Citaat van: Interficior op oktober 27, 2009, 10:23:36
Ik heb hier op speakers met een impedantie van 0,48 ohm van 20 tot ~1 kHz (dus geen dip maar gewoon helemaal vlak van 0,48 ohm) met een gevoeligheid van ~87 dB een UcD400 gehad die op behoorlijk hard niveau kon spelen (met elkaar praten zat er niet meer in zeg maar) zonder dat deze kuren vertoonde of ook maar over zijn nek ging. Een UcD180 vloog wel de beveiliging in trouwens.

Ja, zo zou dat ook moeten gaan. Maar goed, wanneer de 400 in het nauw komt is dat nu op een zodanig niveau dat ik zonder KEF Kube dus nog even 12 dB harder had kunnen gaan (en da's héél veel ;) )...

Citaat
Misschien eens naar Lab.Gruppen kijken?

Ja, dat zou een (wel dure) optie zijn. En anders misschien iets van SA of zo...

Citaat van: Kwabbernoot op oktober 27, 2009, 10:45:18
Tja, ik baal er nog steeds flink van dat ik daar niet bij ben geweest.  ::)

Maar goed, het zal er vast nog wel een keer van komen dat ik die speakers steels ga beroeren.  :-X  :laugh:

:blink: :blink: :laugh: ;)

Zee

Koen,
Hoe weet jij eigelijk zo zeker dat het aan de UCD ligt?   Is het niet gewoon zo dat als je die Cube hebt aangesloten de woofers tegen hun limiet aanlopen?  Zonder cube gaat het dan wel goed want dan krigen ze 12dB minder voor hun kiezen...
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Koen K

#211
Ja, maar dan snap ik twee dingen niet:

Eerder heb ik er al (volgens mij behoorlijk) harder mee gespeeld zonder problemen, wat ik dan niet zou begrijpen. En waarom zou dat dan een knettergeluid maken? Ik heb al vaak woofers tegen hun limiet aan horen komen, maar het klonk nooit zoals dit ???

Ik dacht eerder ook dat de uitgang van de Kube, toen 'ie nog vóór de volumeregeling aangesloten was, misschien de voortrap van de versterker overstuurde, maar aangezien 'ie nu direct op de eindbak is aangesloten kan ik me daar niet zoveel bij voorstellen.

Als zou blijken dat het nu eenmaal niet harder kan, dan is dat trouwens ook prima hoor. Maar voordat ik dat concludeer wil ik alles uitsluiten.

Zee

Misschien speelde je destijds helemaal niet harder dan dat je nu doet, maar ben je door al die hoge SPLs intussen doof geworden en denk je dat je niet meer zo hard speelt....   ;D
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

frank2

even een idee: een "onderbemeten"  voeding kan hier ook voor zorgen, niet te verwarren met "watts" .
En ik denk dat je het daar eerder in moet zoeken. Ook makkelijk te testen zet een andere versterker met een zwaar bemeten voeding er maar achter, zonder dat er meer watts uit komen.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

)p(

Hoi koen,

Zoals je weet had vroeger een oude vriend van mij de 107's...hijzelf speelde altijd met kube...maar ik prefereerde zonder...voordat ik kwam haalde ie em er later altijd even tussen uit ;) Dus mijn vraag is heb je al eens geprobeerd een tijdje zonder kube te draaien?

peter

Zee

Citaat van: frank2 op oktober 27, 2009, 11:19:00
even een idee: een "onderbemeten"  voeding kan hier ook voor zorgen, niet te verwarren met "watts" .
En ik denk dat je het daar eerder in moet zoeken. Ook makkelijk te testen zet een andere versterker met een zwaar bemeten voeding er maar achter, zonder dat er meer watts uit komen.


Die zwaardere voeding zou in dit geval alleen zin hebben indien dit juist zou leiden tot meer 'Watts' Frank.  Als een andere voeding niet leidt tot meer watts dan is de voeding dus niet de oorzaak van het 'probleem' dat Koen schetst.
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

scrutinizer

Koen, you amaze me?

Enerzijds verbind je klakkeloos een 6 mtr asymmetrische interconnect van matige kwaliteit, en anderzijds verwach je van 2 25cm woofertjes dat ze de gap tot 20hz -3db d.m.v boosting opvangen. ::)

I pity the amp(s).... in hun gevecht tegen de bierkaai. ;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Citaat van: Zee op oktober 27, 2009, 11:12:23
Misschien speelde je destijds helemaal niet harder dan dat je nu doet, maar ben je door al die hoge SPLs intussen doof geworden en denk je dat je niet meer zo hard speelt....   ;D

Wie weet ;D

Maar ik ben sowieso van plan om het éérst met de KRK te proberen en vervolgens, als dat geen verbetering brengt, wil Jacco vast wel even langskomen om te meten hoe hard die UCD eigenlijk moet uitsturen in het laag. Dan kunnen we kijken hoe het zit :smile:

Citaat van: frank2 op oktober 27, 2009, 11:19:00
even een idee: een "onderbemeten"  voeding kan hier ook voor zorgen, niet te verwarren met "watts" .
En ik denk dat je het daar eerder in moet zoeken. Ook makkelijk te testen zet een andere versterker met een zwaar bemeten voeding er maar achter, zonder dat er meer watts uit komen.

Als ik eerlijk ben denk ik dat het daar niet in zit. De UCD-modules, die 400 W in 4 Ω kunnen uitsturen, hebben per stuk een trafo van 500 VA en een capaciteit van 88.000 uF in de voeding zitten. Dat is dus al een behoorlijk zware voeding, waarmee de UCD zeker in staat wordt gesteld om z'n maximale vermogen te halen.

Maar ik denk dat ik binnenkort sowieso een keer een eindversterker shoot-out ga houden, want behalve nuttig is het ook gewoon leuk :smile:

Citaat van: )p( op oktober 27, 2009, 11:22:47
Zoals je weet had vroeger een oude vriend van mij de 107's...hijzelf speelde altijd met kube...maar ik prefereerde zonder...voordat ik kwam haalde ie em er later altijd even tussen uit ;) Dus mijn vraag is heb je al eens geprobeerd een tijdje zonder kube te draaien?

Ik heb het weleens geprobeerd, maar dan echt maar voor 20 seconden of zo. Zonder Kube klinkt het zeker nog wel, maar vind ik het zelf te schel en het is ook wel zonde van het laag ;)

Koen K

Citaat van: scrutinizer op oktober 27, 2009, 11:28:40
Koen, you amaze me?

Enerzijds verbind je klakkeloos een 6 mtr asymmetrische interconnect van matige kwaliteit, en anderzijds verwach je van 2 25cm woofertjes dat ze de gap tot 20hz -3db d.m.v boosting opvangen. ::)

I pity the amp(s).... in hun gevecht tegen de bierkaai. ;)

Dat valt wel mee... Zie onderstaand citaat:

Citaat van: Koen K op oktober 27, 2009, 11:10:03
Als zou blijken dat het nu eenmaal niet harder kan, dan is dat trouwens ook prima hoor. Maar voordat ik dat concludeer wil ik alles uitsluiten.

Maarreh... In jóuw ogen zou zowel het gebruiken van 6 meter dropveter als het martelen van de drivertjes (anything smaller than 12" is a midwoofer? ;D ) het onmogelijke proberen zijn, toch? Dan gedraag ik me weer vrij consequent ;D

Zee

Koen, er stond laatst op een Duitse site een paar Krell MRA te koop. Passen volgens mij net in jouw kamer en weet je tenminste zeker dat je power genoeg hebt....
- Het beste dat we kunnen bereiken is de minst slechte benadering van de werkelijkheid.
- MEET het beter? Dan IS het beter!

Koen K

Wow, fantastisch! Ik verkoop gelijk mijn aandelen DSB en ik ga ervoor ;D

scrutinizer

Citaat van: Koen K op oktober 27, 2009, 11:32:34
Dat valt wel mee... Zie onderstaand citaat:

Maarreh... In jóuw ogen zou zowel het gebruiken van 6 meter dropveter als het martelen van de drivertjes (anything smaller than 12" is a midwoofer? ;D ) het onmogelijke proberen zijn, toch? Dan gedraag ik me weer vrij consequent ;D

???

Wat jou motiveert en gelukkig maakt.

;)

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Koen K

Was een grapje ;)

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik zoek graag de grens op en verleg die indien mogelijk, maar als het niet kan... Ook prima. Ik ben dik tevreden met mijn nederige setje, ook al is het misschien niet veel in vergelijking met wat je hier op het forum allemaal ziet.

scrutinizer

Citaat van: Koen K op oktober 27, 2009, 12:09:57
Was een grapje ;)

Ik snap wel wat je bedoelt hoor. Ik zoek graag de grens op en verleg die indien mogelijk, maar als het niet kan... Ook prima. Ik ben dik tevreden met mijn nederige setje, ook al is het misschien niet veel in vergelijking met wat je hier op het forum allemaal ziet.

Gelukkig!!

Because ignorance is bliss. :smile:

Anton.
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

erik s.

het heeft geen zin je Kef's zo laag te laten gaan, die frequenties passen toch niet in je ruimte. je staat vermogen in het laag te pompen dat je toch niet hoort. gewoon de Kube wat hoger zetten en je versterker trekt het makkelijk.
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B