Knoop doorgehakt; ga andere speakers zoeken, maar welke?

Gestart door Ranger, april 28, 2009, 20:32:09

Vorige topic - Volgende topic

garmtz

Ranger, leuk dat iemand 'de spijker op zijn kop' slaat naar jouw mening, maar het blijven zijn EIGEN voorkeuren. Jij geeft zelf aan dat je niet houdt van harde ss-en en niet erg luid speelt. Dan zijn de merken die worden genoemd opeens niet meer zo toepasselijk. Dus: zoek je eigen weg door naar veel verschillende sets te luisteren.

Ranger

Doe ik. Ga ook zeker nog naar een Tannoy luisteren, ook al moet ik daarvoor een aardig eindje rijden. Denk aan de dc6T.

Erik van Voorst (in memoriam)

........ik neem aan dat Avalons dus niet jouw eerste keuze zullen zijn om wat voor reden dan ook...

De spijker op zijn kop slaan vind ik zelf helemaal niet van toepassing....het is een opsomming van merken en aan elk merk een eigenschap knopen maar dan een eigenschap weer verkregen in bepaalde NIET GENOEMDE set...dus goedbedoelde info waar je niets aan hebt...zoiets als met een hamer in het donker blijven slaan totdat je een keer de spijker raakt... ;)

BTW net als Garmt ben ik van mening dat het merendeel van de genoemde speakers juist niet de eigenschappen zullen hebben welke jij zoekt enfin....je wilt er in ieder geval tijd in steken dus je zal uiteindelijk onvermijdelijk iets passends aantreffen...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

reMC

Ik wilde een verhaaltje posten maar het is al gezegd, bij deze ben ik de derde met wijze raad ;)

Ranger

Gisteren een Marantz 8003 set meegekregen om thuis achter de KEF te beluisteren. Ben eigenlijk positief verrast. Dat klinkt helemaal niet verkeerd. Vanavond verder luisteren. Dan ga ik nog de Marantz SA15s1 cd speler beluisteren i.c.m. met de Luxman versterker. Kijken hoe dat klinkt op de KEF.
En van een dealer in de buurt kan ik nog een exposure set beluisteren. Daarnaast dus nog de JBL en Tannoy beluisteren. En dan zien of ik tevreden ben of verder moet zoeken.

reMC

Die nieuwe betaalbaardere Marantz-lijn is overigens inderdaad zeer goed, heeft ons ook verrast! Topcombinatie met Tannoy DC6T ;)

Je luistert overigens wel veel verschillende dingen (Marantz, KEF, Luxman, Tannoy, JBL), neem de tijd om alles rustig te evalueren!

silver89

Citaat van: Ranger op mei  6, 2009, 10:52:09
Gisteren een Marantz 8003 set meegekregen om thuis achter de KEF te beluisteren. Ben eigenlijk positief verrast. Dat klinkt helemaal niet verkeerd. Vanavond verder luisteren. Dan ga ik nog de Marantz SA15s1 cd speler beluisteren i.c.m. met de Luxman versterker. Kijken hoe dat klinkt op de KEF.
En van een dealer in de buurt kan ik nog een exposure set beluisteren. Daarnaast dus nog de JBL en Tannoy beluisteren. En dan zien of ik tevreden ben of verder moet zoeken.

Ik weet niet of de marantz sa 15 wat voor je is .
Ik vond hem te helder (schel) en heb hem na een dag al weer te koop gezet.
Het heeft zeker geen warme klankkleur zoals je zoekt .
Groeten

Richi

Citaat van: Ranger op mei  6, 2009, 10:52:09
Goed bezig, veel proberen en bepalen welke match je mooi vindt. Alleen niet te snel willen beslissen!
Zolder Classé CP-800mkII • Classé CA-2300 • Eversolo T8 • Marantz SA-11s2 • Kenwood KT-7020 • Parasound D/AC-2000 ultra • Dynaudio Confidence C2 II • Classé SSP-800 • Classé CA-5300 • Apple TV 4K • Oppo BDP-93EU • Philips BDP-9700 • Elac Debut 6.2 • A*BNB 2x12" • JBL Stage 200P • Audioquest Niagara 1200 • Philips 55POS9002 • Cisco Meraki ms220-8P • Roon Woonkamer Sonos Arc Ultra • Sony PS5 • Philips 55PUS8909 Zitkamer Naim Atom HE • Focal Elegia & Elear

Ranger

Nou; ofschoon de Marantz 8003 zeker in relatie tot de prijs niet slecht presteerde miste ik wel de kracht in het geluid. Nadat ik de Luxman 505f weer had aangesloten viel de kracht van deze versterker (en warmere klank) nog eens extra op. De marantz cd speler matchte niet lekker met de Luxman.
Vanmiddag een Exposure versterker en cd speler ophalen. Benieuwd hoe dat klinkt.

Vreemd dat de Marantz niet matchte met de Luxman  :o

Ik heb jaren een perfecte match gehad met de CD84/94 en de L31....ik denk eerder dat je totale set niet matchte... ;D

Je gaat ook wel erg te keer met van alles en nog wat en dat weer gecombineerd met van alles en nog wat........je doet je Avatar-naam in ieder geval eer aan...... ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

hifiman

Citaat van: Erik van Voorst op mei  8, 2009, 08:57:01
Je gaat ook wel erg te keer met van alles en nog wat en dat weer gecombineerd met van alles en nog wat........
Dat zou ik nou nooit doen  ;D  ;)

Ranger

Ik zag bij een dealer trouwens nog de Denon cd spelers staan. De 1500 en 2000. Is dat nog wat? Zag er wel indrukwekkend  uit.

Citaat van: Ranger op mei  8, 2009, 10:02:43
Ik zag bij een dealer trouwens nog de Denon cd spelers staan. De 1500 en 2000. Is dat nog wat? Zag er wel indrukwekkend  uit.

Gooi dertussen..je bent toch bezig...ja toch... ;D

frank2

Als ik mag zeggen: ik denk dat je op een verkeerde manier bezig bent. Als je goed bezig wilt zijn dien je per keer 1 component, kabel cd speler of wat dan ook te veranderen, paar dagen te luisteren en dan weer verder te gaan, anders kom je er nooit uit. Of alles opnieuw kopen kan natuurlijk ook.
Als je alleen naar de "looks" kijkt, ga naar mediamarkt en kijk naar de apparaten en kopen kopen kopen....
Denon maakt cd spelers, onkyo ook en yoko ook. Het zijn echter niet vergelijkbare spelers als cambidge audio, arcam, marantz....
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

blue-eyes

Citaat van: frank2 op mei  8, 2009, 13:21:03
Denon maakt cd spelers, onkyo ook en yoko ook. Het zijn echter niet vergelijkbare spelers als cambidge audio, arcam, marantz....
Als je bedoeld dat al de genoemde merken anders zijn ben ik met je eens. Als je bedoeld dat Denon op lager niveau speelt dan Cambrigde, Arcan, Marantz ben ik niet met je eens.
Kijk bijv. eens naar de S10 van Denon.

Citaat van: frank2 op mei  8, 2009, 13:21:03
Als je alleen naar de "looks" kijkt, ga naar mediamarkt en kijk naar de apparaten en kopen kopen kopen....

Waarom? Je kan toch best op uiterlijk een voorselectie maken (uiteraard met minimaal vereiste kwaliteiten) ipv alles maar te luisteren?
Die laatste paar % maken niet veel meer uit. Dan praat je over heel andere bedragen.
Als je veel geld uitgeeft mag het best smoelen!

Speakers: Front: WB Vector, rear: WB Vertex, center: WB Fulcrum 650, 2 * Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; Versterker / processor: Lyngdorf MP40, Lyngdorf MXA-8400, Lyngdorf SDA2400; Bron: Hifi Rose RS130, Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Zidoo Z3000 PRO; Kabels: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Audioquest, USB: Audioquest Coffee, XLR: Linn, DHZ, Stroomvoorziening: Isotek Elektra V5, Isotek Initium, Audioquest NRG Y3, Belden, Supra, Furutech; TV: Sony KD-75XE9005; Data: 2 * Synology 19" RS818+; Rack: DHZ;

Ranger

Heb vandaag de Exposure 2010 s set opgehaald. Kijken hoe dat klinkt. Denk echter wel steeds meer richting andere speakers. Heb het volgende lijstje:

Tannoy DC6T (over een week bij een dealer)
B&W Cm7
Spendor A5 of A6
JBL LS-60

Oud lid

Spendor zou ook goed kunnen. Ik heb de S6 gehad. Erg goede luidspreker.

Erwin B

stone56

Nog een goed bedoeld tipje; ga niet voor de meest opvallende met bijvoorbeeld veel bas of hoog. Juist de andere minder opvallende zou omdat ie waarschijnlijk evenwichtiger is, voor jou de betere keus kunnen zijn.
It's only rock 'n roll (but I like it)

Ranger

Je hebt volkomen gelijk! Daarom ook ben ik razend nieuwsgierig naar die nieuwe Spendors. Helaas weer niet in mijn omgeving. Maar dan maar een eindje rijden. Ik wil nu ook een keus maken waar ik heel wat jaren tevreden mee ben.

Ranger

Voor electronica wil ik eigenlijk overgaan naar Naim (de XS versterker en waarschijnlijk de 5i cd speler). Iemand bekend of dit goed met Tannoy of Spendor samengaat?

Exposure valt af. Dan vond ik de Marantz 8003 nog fijner klinken.

Oud lid

Ik heb die Spendor S6 nog met NAIM samen gehad. Klonk prima.

Erwin B

hifiman

De Naim XS is zowiezo een super mooie versterker, heb hem een tijdje in huis gehad en vond dit een zeer muzikale versterker die ook nog eens veel detail en "ruimte" laat horen  :)

tiptop

Naim zou best goed moeten gaan met Tannoy. Zeker muzikaal, snel en dynamisch stel. Maar is het jouw sound? ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

padacom

Al aan PMC gedacht?? OB1 of GB1
Ben je wel toe aan een andere versterker (Primare of Bryston zijn twe heel goede kandidaten).
Als je een keertje wilt komen luisteren ben je van harte welkom. Ik heb de OB1's op een primare A30.1 draaien en pas bij hogere volumes merk ik dat mijn budget wat groter had moeten zijn om een Bryston te kopen.
Marantz heb ik niet zo'n goede herinneringen aan.
Drie jaar geleden een 9000 gulden kostende SR-14 aan de kant gezet vanwege het gebrek aan controle.
Luxman heb ik vroeger gehad (transistor-uitvoering) maar ook deze kon best wel wat meer controle hebben, weet echter niet wat ze nu afleveren.

bmateijsen

Spendor gaat net als Harbeth goed samen met Naim, mijn muzikale voorkeur zou echter Harbeth zijn, ipv Spendor.

Citaat van: Ranger op mei  9, 2009, 19:37:11
Voor electronica wil ik eigenlijk overgaan naar Naim (de XS versterker en waarschijnlijk de 5i cd speler). Iemand bekend of dit goed met Tannoy of Spendor samengaat?

Exposure valt af. Dan vond ik de Marantz 8003 nog fijner klinken.