Knoop doorgehakt; ga andere speakers zoeken, maar welke?

Gestart door Ranger, april 28, 2009, 20:32:09

Vorige topic - Volgende topic

Ranger

Ik krijg de klank maar niet naar mijn smaak met mijn KEF XQ40. Zeker na de verhuizing vorig jaar. Ruimte is natuurlijk ook anders en geen vloerbedekking meer, maar eiken vloer (wel vloerkleed en stoffen meubels). Maar toch bij lange na niet meer zo gedempt. Zocht het eerst in de electronica, maar moet toegeven dat het waarschijnlijk toch helaas in de speakers zit. Dus beter andere speakers. Maar probleem; er is zoveel en je kunt ook niet overal naar toe om alles te luisteren.
Het moet met mijn muziek, toch veelal slecht opgenomen rock en pop, lekker klinken zonder scherp hoog met scherpe ss-en. Hou van een warme klank en het moet niet zo helder zijn.

wat zijn dan aanbevelenswaardige merken? Mijn apparatuur erachter is nu nog de Luxman 505f versterker en Unison unico cd speler. Deze laatste gaat er nog zeker uit. Voor mij geen hybride meer.
En moet ik wel weer een vloerstaander nemen? Mijn woonkamer is L-vormig, waarvan het lange gedeelte 10 x ruim 4 meter is. Het kleinere gedeelte is 5 x 4,5 en daar luister ik op 3,5 meter afstand van de speakers. Monitor?

Stefan S.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een mooie slanke zuilluidspreker. Luidsprekerks die mij bezighouden zijn o.a.

De Audio Physic Sitara (scoort erg goed in de diverse reviews), Sonus Faber Toy, Usher mini dancer. Compleet verschillende luidsprekers die in hun eigen "soundgebied" erg goed zijn.

Ranger

Voor mijn muziek is de Sonus faber zeker niet geschikt. Audio physic heeft vrees ik te weinig body en te gedetailleerd. Usher ken ik niet.

dre73

Gryphon Atilla,Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Stefan S.

Citaat van: Ranger op april 28, 2009, 20:53:09
Voor mijn muziek is de Sonus faber zeker niet geschikt. Audio physic heeft vrees ik te weinig body en te gedetailleerd. Usher ken ik niet.

Uit denekamp en nog nooit bij W&W audio geweest :o. Dan wordt het echt tijd hoor  ;). Ze hebben nu ook een mooie set 2e hands Totem Hawk staan en natuurlijk nog veel meer  :bigsmile:

Ranger

Jawel hoor; waar denk je dat mijn Luxman versterker vandaan komt ;)
0
Maar Karel weet wat ik zoek en heb ook al diverse speakers bij hem gehoord, maar zo niets mijn smaak. Het moet wel stevige (metal)rock lekker weergeven. En niet op hoog volume wat velen denken. Ik luister juist op lager volume.

gastje13

Wat is je budget?

Warme speakers zou ik B&W aanraden. Rustig hoog(meer neutraal) is dali ook best goed.

Ranger

Ranger

En het hoeft niet "audiofiel" of "high end" te zijn, maasr gewoon lekker klinken ook bij slecht opgenomen rock én oudere cd's.

silver89

Er staat een mooie set quadral wotan op marktplaats .
Dat rockt wel voor een moois prijs.

reMC

WLM! Heel lekkere 'groove' in het geluid en zeer geschikt voor rock/pop. De tweeters zijn van papier en (dus) totaal niet scherp, bovendien kun je het hoog terugdraaien als je dat nodig vindt (aan de achterkant van de luidspreker).

Ik weet niet in welke prijsklasse je zoekt, maar de Lyra vloerstaander is een waarschijnlijk een heel goede kandidaat voor je ruimte!
Edit: voor circa €2500 kom je uit bij de Diva Monitor. Een flinke monitor met niet te weinig laag ;) Ik verbaas me altijd over de ruimte die deze 'monitor' kan vullen!

Citaat van: Ranger op april 28, 2009, 21:11:28
En het hoeft niet "audiofiel" of "high end" te zijn, maasr gewoon lekker klinken ook bij slecht opgenomen rock én oudere cd's.

Wij hebben het staan, dan is het (wat ons betreft) nooit audiofiel :) Wel interessant om naast Usher te horen wellicht (totaal andere luidspreker, niet mijn smaak), dan zou je even bij W&W langs moeten gaan (die hebben ook genoeg Luxman om op te luisteren).

Ranger

Wat kost die Lyra en waar kan ik hem beluisteren? Woon in Twente.

Starred

PMC.
Bij PMC maakt het niet uit welke muziek je hem voert

Ranger

Zag net dat de Lyra 6800,-- per paar kost :wacko: Die valt dus af.

Een Tannoy dc6?

frank2

Kijk eens naar de 2e hands sectie, de tannoy TD 10. Er mooie speaker. Verder valt in jouw budget de Usher mini dancer 2, komen zeer binnenkort weer binnen, is een speaker die je waarschijnlijk wel mooi vind. Verder ook de monitor met birrylium tweeter 718be, mooi zijdezacht hoog, vol geluid.
Zoals Stefan al zei de Totem, helaas hebben wij die vrijdag niet kunnen beluisteren (we waren allebei bij wenw. Als je de Usher niet mooi vind de WLM diva heb ik ook ooit bij Karel gehoord en ben het eens met remc, deze vond ik weer niet erg mooi klinken. Dus als je Usher niet je smaak is zou WLM diva monitor dit juist wel kunnen zijn.
EV: Plinius 103A/ Stream: Wiim ultra /Dac: Audio Analogue Aadac / Coax interlinks: Atlas mavros ultra, aopogee wide eye/
SPEAKERS: Focal spectral  /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / Ali -nordost interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: furutech 032n met gold connectoren

stone56

Citaat van: Starred op april 28, 2009, 21:26:01
PMC.
Bij PMC maakt het niet uit welke muziek je hem voert

PMC kan ook scherpe ss ten gehore brengen.
It's only rock 'n roll (but I like it)

reMC

Citaat van: Ranger op april 28, 2009, 21:30:30
Zag net dat de Lyra 6800,-- per paar kost :wacko: Die valt dus af.

Daarom noemde ik de Diva Monitor daarna: €2990. :)

Citaat van: Ranger op april 28, 2009, 21:30:30Een Tannoy dc6?

ERG mooi. De goedkope lijn van Tannoy heeft (logisch) een beetje de schijn tegen als topspeaker, maar kun je echt gerust naast een WLM zetten (of veel duurder:)). Is zeer gebalanceerd en rustig. De integratie van de dual-concentric tweeter is erg goed gelukt, ik heb zelden zo'n coherente Tannoy gehoord (de duurdere met supertweeters zijn veel gedetailleerder maar ook minder samenhangend).

Eerlijk is eerlijk: de Tannoy's hebben niet de hoogte resolutie maar dat doet er bij die luidspreker ook veel minder toe. Ze zijn zo muzikaal dat je 'technisch luisteren' vergeet, en serieus opgaat in de muziek. De WLM hebben wel meer een 'rockerig' karakter en zijn wat dynamischer, en meer 'in de kamer', dat past misschien beter bij wat je zoekt.

Als je WLM en Tannoy eens wilt horen ben je welkom in Buren (midden-Nederland) ;)

Starred

erik s.

Citaat van: frank2 op april 28, 2009, 21:53:26
Kijk eens naar de 2e hands sectie, de tannoy TD 10. Er mooie speaker.

ik denk niet dat die voor 2500 weg gaan......
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

reMC

Mwa, PMC is toch niet heel rustig en subtiel in het hoog...

Ranger

PMC heb ik al een keer beluisterd. Was niet mijn smaak.

Paul1967

Een kennis van mij speelt met de combi Luxman en Proac. Zeer mooie match.
Misschien de Response serie wat voor jou om te beluisteren bv. de D15.

Ranger

Starred

Wil die XQ40 best ruilen tegen mijn SF Concerto Domus.
Ik zoek juist een speaker die wat feller is in het hoog  :happy:

garmtz

Zitten best een aantal goede aanraders tussen... Zelf gaan luisteren met de versterker onder de arm lijkt mij het verstandigst. Maar heb je een idee over nieuw of juist tweedehands?