Quad liefhebbers op het forum?

Gestart door N.L., april 24, 2009, 11:02:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

N.L.

Interessant! Benieuwd naar die artera range.
Naim - Neat - Chord

buizesmurf

Heb vroeger een combinatie 33+303 Later de 404 samen met Nelgische luidspreker,Audioprofesional de AP 45.De luidsprekers heb ik nog,de quad,s zijn de deur uit...

PuNkEnStEiN

Iedereen heeft het recht om verkeerde keuzes te maken, smurf.  :laugh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

buizesmurf

Citaat van: PuNkEnStEiN op februari 20, 2015, 19:28:44
Iedereen heeft het recht om verkeerde keuzes te maken, smurf.  :laugh:

Dit was mijn set 30 jaar geleden....

PuNkEnStEiN

 ;) Ik moet terug naar 1974 ofzo, had toen de Quad 33/303, Technics SL-1200 Mk I en Technics speakers (SB-302, meen ik; je kon de klank van het hoog/midden met een draaiknop bijstellen). Dat waren nog eens tijden...  :sigh:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Mao

#205
Zeker tot ca. 2005 Quad's 303 gebruikt. Had toen Solosound Electrostaten en 2 weg aktief gemaakt of aangesloten met een Nakamichi wisselfilter er tussen. Klonk geweldig. Zeker een kleine 20 jaar lang probleem loos gehad deze set. Einde kwam toen ik al spelende de LS kabel uit de Quad trok en waarchijnlijk kortsluitng veroorzaakte, mooie rookpluim was het gevolg. Toen snel op MP een andere gekocht en de defecte op mijn gemak weer gemaakt. In tussen had ik in het laag ook maar een 303 ingezet maar iets volgens de Quad spec's gemodificeerd kwam toen bijna 65 watt per kanaal uit.

Die eerste Quad 303 kwam uit de P.A. installatie voor Elton John (Eigenaar van deze installatie was TFA Electrosound) deze set werd gebruikt tijdens hun wereld tour Captain Fantastic ergens eind 70 meen ik.
Er zaten in die set 12 stuks Quadjes 303 deze werden gebruikt om in het hoog de JBL 2402 bullits aan te sturen (>7kHz.)
Wij hadden grote delen van deze installatie opgekocht de meeste 303's uit deze set werd overigens bij ons niet ingezet in de P.A. installatie maar werd verkocht en ik heb er eentje van gehad. Toen kon ik mijn Solosound set 2 weg aktief maken voor weinig geld. Voor het laag gebruikte ik een Harman Kardon Citation eindversterker staat hier nog ergens op zolder te verstoffen.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels

PuNkEnStEiN

Citaat van: Mao op februari 23, 2015, 09:18:09..... Die eerste Quad 303 kwam uit de P.A. installatie voor Elton John (Eigenaar van deze installatie was TFA Electrosound) deze set werd gebruikt tijdens hun wereld tour Captain Fantastic ergens eind 70 meen ik.
Er zaten in die set 12 stuks Quadjes 303 deze werden gebruikt om in het hoog de JBL 2402 bullits aan te sturen (>7kHz.)
Wij hadden grote delen van deze installatie opgekocht de meeste 303's uit deze set werd overigens bij ons niet ingezet in de P.A. installatie maar werd verkocht en ik heb er eentje van gehad. .....
Kijk, dat zijn nog eens leuke verhalen! :smile:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Vintage

Hallo,

Ik ben in het bezit van een Quad 33,303 en FM3 tuner.
En een Thorens 125 MK II.
Weet iemand een goede keus voor wat betreft een CD speler die goed matcht met deze set?
Alvast bedankt.

N.L.

Wellicht is een quad 67 een optie
Naim - Neat - Chord

buizesmurf

Heeft quad ooit een cd-speler op de markt gebracht die ook sacd afspeelt?

sultankat

Citaat van: buizesmurf op maart  5, 2015, 22:28:53
Heeft quad ooit een cd-speler op de markt gebracht die ook sacd afspeelt?

Ik vrees van niet. Vreemd.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Oud lid

Wat zou jullie voorkeur hebben: gereviseerde Quad 33/303 of 33/405-2? Ik heb eerder een gereviseerde 34/606 gehad. Maar ik kijk nu vaker naar een van de andere combinaties. Ik draai alleen modern klassieke muziek en jazz.

Erwin B

Lodewijk

Mijn voorkeur gaat uit naar een 34 of 44. Waarom weet ik eigenlijk niet, waarschijnlijk optische reden. De 303 en 606 heb ik beide, buiten dat de 606 meer vermogen heeft, kan ik geen verschillen in de weergave waarnemen. Ik luister voornamelijk bebop/hardbop en blues, maar dat speelt voor de versterker toch geen rol, lijkt me ;)

advr

#213
Ben nog steeds op zoek naar een op te knappen 33/303/tuner. Puur uit sentimentele redenen.. Mijn vader heeft ze een korte periode gehad  maar ik was snel onder de indruk.
Nu voor de lol
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Dr.Bedlo

Beste Luistervinken.

Mijn vintage 33-303 set doet het nu sinds geruime tijd probleemloos. Heb er al een tijdje de KEF ls 50 aanhangen. En die bevielen goed, ook als je het design dat ronduit spuug is te noemen meeneemt. Maar hoe mooi die sprekertjes ook klinken heb na een tijdje het wel gehad, Ik bedoel luistermoeiheid. En dt gaat meer en meer tegen staan. Ben dus op zoek naar een advies welke speakers ik nog eens kan proberen. Wil het niet te dol maken. Prijs ongeveer 1000 euro paar en het dienen wel monitoren te zijn. Any sugestions?
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op november 29, 2015, 10:07:50
Beste Luistervinken.

Mijn vintage 33-303 set doet het nu sinds geruime tijd probleemloos. Heb er al een tijdje de KEF ls 50 aanhangen. En die bevielen goed, ook als je het design dat ronduit spuug is te noemen meeneemt. Maar hoe mooi die sprekertjes ook klinken heb na een tijdje het wel gehad, Ik bedoel luistermoeiheid. En dt gaat meer en meer tegen staan. Ben dus op zoek naar een advies welke speakers ik nog eens kan proberen. Wil het niet te dol maken. Prijs ongeveer 1000 euro paar en het dienen wel monitoren te zijn. Any sugestions?

ik het snap het alweer niet. De speakers klinken mooi maar toch luistermoeheid?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja...dat kan. Dat is de reden dat Bose zo populair is de eerste tien minuten klinkt het geweldig maar na die tijd word het teveel en heb je luistermoeheid.,en,daar heb ik met de,quadjes,icm kef,last,van.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op november 29, 2015, 11:04:00
Ja...dat kan. Dat is de reden dat Bose zo populair is de eerste tien minuten klinkt het geweldig maar na die tijd word het teveel en heb je luistermoeheid.,en,daar heb ik met de,quadjes,icm kef,last,van.

Dat setje heb je toch al een poos, zeker langer dan 10 minuten.
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Ja...maar wat heeft dat er,mee,te maken dan. Kwil,gewoon advies inzake speakers die,geen luistermoeheid kennen.en een beter match zijn icm quad vintage.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op november 29, 2015, 11:10:43
Ja...maar wat heeft dat er,mee,te maken dan. Kwil,gewoon advies inzake speakers die,geen luistermoeheid kennen.en een beter match zijn icm quad vintage.

quad is toch al rustig van zichzelf? En hoe klinken de harbeths op de quad set?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

Dr.Bedlo

Vraag is in deze niet van belang.
Quad vintage.

Robiwan

#221
Citaat van: fred19633 op november 29, 2015, 12:00:40
Vraag is in deze niet van belang.

een warme, heldere en toch rustige speaker. Aangezien het een vintage set is zou ik kijken voor vintage B&W speakers uit de DM serie, die hebben wel dat karakter, genoeg te vinden op MP.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m991060165-b-w-dm-305-luidsprekers.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2

hpapen

Een paar quad 12l2 zijn ook zeer betaalbaar en aangenaam om naar te luisteren.

Dr.Bedlo

Citaat van: LPlover op november 29, 2015, 12:12:01
een warme, heldere en toch rustige speaker. Aangezien het een vintage set is zou ik kijken voor vintage B&W speakers uit de DM serie, die hebben wel dat karakter, genoeg te vinden op MP.

http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/luidsprekers/m991060165-b-w-dm-305-luidsprekers.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr

Hmm...lijkt mij een beetje een vreemde combi op voorhand. Quad heeft een beetje gemoedelijk en laidback karakter, de bowertjes ken ik als vlees nog vis, een beetje dull en of dat goed combineert. Eens demoen wie weet.
Quad vintage.

Robiwan

Citaat van: fred19633 op november 29, 2015, 13:42:50
Hmm...lijkt mij een beetje een vreemde combi op voorhand. Quad heeft een beetje gemoedelijk en laidback karakter, de bowertjes ken ik als vlees nog vis, een beetje dull en of dat goed combineert. Eens demoen wie weet.

voor het geld kun je ze niet laten staan en ook in de buurt!
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Naim CD5si | Naim Stageline N + Flatcap 2x | Rega P2+Carbon mm | Neat Motive SX2