Quad liefhebbers op het forum?

Gestart door N.L., april 24, 2009, 11:02:53

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

PuNkEnStEiN

Citaat van: Barry32 op augustus 18, 2014, 08:01:48Design, in ieder geval die houten, lijkt op Peachtree.
Uhhh... Peachtree lijkt op Quad, bedoel je?  8)
De vormgeving is gebaseerd op de Quad QC 22 uit 1959, net als een aantal andere huidige Quads (QC twentyfour, QC-twentyfour P, II-Classic Integrated).
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

sultankat

Citaat van: PuNkEnStEiN op augustus 18, 2014, 08:14:53
Uhhh... Peachtree lijkt op Quad, bedoel je?  8)
De vormgeving is gebaseerd op de Quad QC 22 uit 1959, net als een aantal andere huidige Quads (QC twentyfour, QC-twentyfour P, II-Classic Integrated).


:clapping: :clapping:
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Barry32

British heritage dan maar waar veel anderen schatplichtig aan zijn....
Innuos Zen MKII - Linn Akurate DS/1 - Tentlabs b-AMPsi - Phonar Veritas M3.5 Edma

AbZ

Citaat van: Barry32 op augustus 18, 2014, 11:26:50
British heritage dan maar waar veel anderen schatplichtig aan zijn....
Quad is niet de enige met oubollige looks, so what?

sultankat

Citaat van: AbZ op augustus 18, 2014, 16:43:09
Quad is niet de enige met oubollige looks, so what?

Ik zou bijna de moderator om een ban willen vragen  ;)
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

AbZ

Citaat van: sultankat op augustus 18, 2014, 18:13:46
Ik zou bijna de moderator om een ban willen vragen  ;)
Gebeurt wel vaker als ik gelijk heb  :D

twani

Citaat van: sultankat op augustus 18, 2014, 18:13:46
Ik zou bijna de moderator om een ban willen vragen  ;)
Sommige mede-forummers zijn daar heel "behendig"  in.  Het gerucht gaat dat iemand van het forum het laatst 10x achter elkaar "deed"............ :D

sultankat

Daar hoor ik iig niet bij: er zijn al dominees genoeg
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

PuNkEnStEiN

Nee hè, gaan we dit topic nu ook al vervuilen met die eeuwige discussie?  ???
Laten we het hier alsjeblieft bij berichten over Quad houden... Wat mij betreft mogen al die laatste off-topics verwijderd worden.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

sultankat

excuus, was niet mijn bedoeling!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Heb in de jaren veel high end  spullen gehad maar nog geen quad . ooit moet de eerste keer zijn..

Vandeweek opgehaald compleet set quad L2 serie...en het klinkt ver boven mijn verwachting voor de prijs.....

Voorall de ruimtelijkheid van de 12L2s met de L2 sub... Voor dit prijs had ik zoeen prestatie niet verwacht...
Chapo...
**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Ik heb in huis vanaf midden jaren '70 altijd een Quad set in huis: ongekend veel waar voor je geld en uiterst muzikaal.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Mr.M

Citaat van: sultankat op augustus 24, 2014, 21:10:02
Ik heb in huis vanaf midden jaren '70 altijd een Quad set in huis: ongekend veel waar voor je geld en uiterst muzikaal.
Ik heb redelijk veel. monitors gehad ,van master tree tot b&w kefs en harbeths..

Als ik eerlijk moet zijn dan zeg ik dat deze quads absoluut niet de minste zijn...

Voor 350ro pst nieuw zijn ze echt onverslaanbaar...ik heb geen moment het idee dat ik naar een 350 euro speaker luister...
Ze missen uiteraard de laagste noten en fundament maar het mid en hoog is super..
Met de bijbehorendse sub klinken ze echt goed, maar dan heb je weer een prijskaartje die wat hoger gaat liggen.

Ben aan denken  om een mooie set SONUS FABER guarniries aan te schaffen  :inlove:. .... Maar voorlopig ben ik zeer tevreden met de onverwachte prestatie van deze goedkope monitors...
Ben
**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Met alle respect voor de Quad monitoren maar voor ietsje meer heb je een paar Kef LS50 die mijns insziens wel een paar stappen verder gaan, niettemin zijn de Quadjes ook zeer fraai  ;)
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: Ruud- op augustus 26, 2014, 23:03:13
Met alle respect voor de Quad monitoren maar voor ietsje meer heb je een paar Kef LS50 die mijns insziens wel een paar stappen verder gaan, niettemin zijn de Quadjes ook zeer fraai  ;)
Heb ze nooit gehoord maar de ls50 zijn inderdaad een stap beter zoals ze beschreven worden... Alleen nogsteeds tweedehands niet binnen 350 euro verkrijgbaar.
de quads kosten momenteel  nieuw 600 per paar en de kefs bijna dubbel. Dus bepaald niet meer budget te noemen voor beginnend hobbyist.
Prijsverhoiuding gezien zijn de quads heel goed. Ik ben van 15k kostende kharmas tijdelijk overgestapt  naar deze quads door inruil en ik heb er volop plezier aan????!!!!!!
Nooit gedacht voor dit prijs.

Had ik  rond 1000 euro uit willen geven aan speakers dan zou ik denk ik zeker voor de kefs zijn gegaan met een sub.
Op MP staan de kefs voor rond 750 met stand en quads 11l2 all vanaf 200 ,-- en de 12l2 rond 350,-

Prijsverhouding gezien een koopje voor het geluid.ligt aan je portemonee. Voor de een is 350 euro verschil heel veel geld en voor de ander is dat 4 resonantie vrij schoteltjes voor onder de CD speler..



**UNDER CONSTRUCTION**

sultankat

Citaat van: maz op augustus 26, 2014, 23:31:52
Heb ze nooit gehoord maar de ls50 zijn inderdaad een stap beter zoals ze beschreven worden... Alleen nogsteeds tweedehands niet binnen 350 euro verkrijgbaar.
de quads kosten momenteel  nieuw 600 per paar en de kefs bijna dubbel. Dus bepaald niet meer budget te noemen voor beginnend hobbyist.
Prijsverhoiuding gezien zijn de quads heel goed. Ik ben van 15k kostende kharmas tijdelijk overgestapt  naar deze quads door inruil en ik heb er volop plezier aan????!!!!!!
Nooit gedacht voor dit prijs.

Had ik  rond 1000 euro uit willen geven aan speakers dan zou ik denk ik zeker voor de kefs zijn gegaan met een sub.
Op MP staan de kefs voor rond 750 met stand en quads 11l2 all vanaf 200 ,-- en de 12l2 rond 350,-

Prijsverhouding gezien een koopje voor het geluid.ligt aan je portemonee. Voor de een is 350 euro verschil heel veel geld en voor de ander is dat 4 resonantie vrij schoteltjes voor onder de CD speler..

:clapping:  ^^
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Mr.M

Hier heeft quad officieel een veertje toegekend gekregen door my voor de prestatie.
Chapo quad..12L2...

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=144665.msg2670565#msg2670565
**UNDER CONSTRUCTION**

Ruud-

Citaat van: maz op augustus 26, 2014, 23:31:52
Heb ze nooit gehoord maar de ls50 zijn inderdaad een stap beter zoals ze beschreven worden... Alleen nogsteeds tweedehands niet binnen 350 euro verkrijgbaar.
de quads kosten momenteel  nieuw 600 per paar en de kefs bijna dubbel. Dus bepaald niet meer budget te noemen voor beginnend hobbyist.
Prijsverhoiuding gezien zijn de quads heel goed. Ik ben van 15k kostende kharmas tijdelijk overgestapt  naar deze quads door inruil en ik heb er volop plezier aan????!!!!!!
Nooit gedacht voor dit prijs.

Had ik  rond 1000 euro uit willen geven aan speakers dan zou ik denk ik zeker voor de kefs zijn gegaan met een sub.
Op MP staan de kefs voor rond 750 met stand en quads 11l2 all vanaf 200 ,-- en de 12l2 rond 350,-

Prijsverhouding gezien een koopje voor het geluid.ligt aan je portemonee. Voor de een is 350 euro verschil heel veel geld en voor de ander is dat 4 resonantie vrij schoteltjes voor onder de CD speler..

Maar beste Maz, jij bent toch geen beginnend hobbyist?
In dezelfde posting heb je het namelijk over een setje SONUS FABER guarniries, voorwaar ook geen budget speakertje. Daar valt de LS50 prijstechnisch bij in het niet...alleen prijstechnisch dus ;D
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..

Mr.M

Citaat van: Ruud- op augustus 27, 2014, 17:41:30

Maar beste Maz, jij bent toch geen beginnend hobbyist?
In dezelfde posting heb je het namelijk over een setje SONUS FABER guarniries, voorwaar ook geen budget speakertje. Daar valt de LS50 prijstechnisch bij in het niet...alleen prijstechnisch dus ;D

Nee klopt ,voorbeeld was ook niet voor mijzelf bedoelt maar voor een beginner die komt instappen en niet bekend is met hifi en voor een normaal budget iets leuks wilt in huis halen.
Ik ben die instapfase al heel lange geleden voorbij.  :tounge:

Trouwens ruud weet jij in rotterdam en omgeving ergens waar ik de kefs kan beluisteren? Ben toch zeer benieuwd naar die kleine muziekmakers.

Voorall door alle schrikbarend goede revieuws...



**UNDER CONSTRUCTION**

PuNkEnStEiN

#195
Citaat van: PuNkEnStEiN op augustus 17, 2014, 21:21:38Eindelijk weer eens wat nieuws van Quad; moderne techniek in een vertrouwd jasje...
Nog even een foto van de achterzijde:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

N.L.

Naim - Neat - Chord

PuNkEnStEiN

#197
Nog een nieuwe Quad, de PA-One koptelefoonversterker met ingebouwde DAC:

http://homemedialimited.co.uk/product/quad-pa-one-headphone-amplifier/

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

sultankat

ze zijn goed bezig, alleen de look vind ik sinds de Elite serie minder geworden, erg somber.
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

PuNkEnStEiN

#199
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840