INSTELLINGEN HDX 1000 en vragen

Gestart door ajblancke, april 16, 2009, 16:28:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Earthshaker

Citaat van: Fleetwood op juli 10, 2009, 12:33:54
en kun je hem dan weer met de ab aanzetten?

Als het goed is wel, krijg je wel de lange opstart weer. Ik moet wel zeggen dat ik hem eerst afsluit en dan de stroom van de apparatuur haal, dus wanneer ik de apparatuur weer inschakel, start de HDX automatisch mee op.

felix303

#51
het kopiƫren via USB slave ging goed, maar inmiddels kom ik met de snelheid niet hoger meer dan 1MB/seconde op deze manier.

plus dat mijn PC volledig vastloopt tijdens het proces. Ik kan nu dus gewoon niets meer kopieren naar de HDX. :nopompom:
Alle andere kopieermogelijkheden vond ik al te traag, nu werkt dit dus ook niet meer...

Ik lees dit probleem trouwens wel vaker op het net, maar nog niet echt een oplossing. Het komt in ieder geval vaker voor dat het
aankoppelen in eerste instantie goed gaat en later traag wordt of dat de schijf helemaal niet eens meer gezien wordt door de PC.

ik heb nog 193Gb vrij op de harde schijf in de HDX (1Tb Samsung Ecogreen2, net nieuw). Ik heb, om te kijken of het dan sneller zou gaan, in windows de
harde schijf op hoge prestaties gezet in de schijfinstellingen. Verder heb ik de HDX in standby staan (rode lampje).

iemand er bekend mee?

UPDATE: andere USB poort geprobeerd, en nu gaat alles wel weer op de normale snelheid... :blink: :omg:

Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

Earthshaker

Misschien is je ene usb poort nog een oudere variant?

felix303

Citaat van: Earthshaker op juli 11, 2009, 16:56:38
Misschien is je ene usb poort nog een oudere variant?

geen idee, maar die zitten toch alleen op echt oudere moederborden denk ik?
mijn moederbord is een jaar oud (Asus P5K Pro).

overigens, hoewel het nu sneller gaat, wordt een en ander nog steeds wel instabiel hoor tijdens het kopiƫren.
Maar dat zou ook nog aan Vista kunnen liggen, brak als dat is..
Pioneer | PDP-4280XA Kuro
Cambridge Audio | Azur 540r V3
Monitor Audio | Silver RX6,
Monitor Audio | Radius 90HD, center 250HD Synology | DS209 Logitech | Squeezebox Duet Dune | Smart D1

denoontje

heb er nu ook 1 gekocht.

echter krijg ik geen fotoslideshow...

Als ik voor foto kies, laat ie een foto zien,maar wat dan...

Hij staat bij instellingen op 4 seconden wachten ...

jasjenl

Citaat van: denoontje op augustus 23, 2009, 14:29:36
heb er nu ook 1 gekocht.

echter krijg ik geen fotoslideshow...

Als ik voor foto kies, laat ie een foto zien,maar wat dan...

Hij staat bij instellingen op 4 seconden wachten ...
Hier zat ik ook even mee te prutsen, maar de oplossing blijkt heel simpel: om de slideshow te starten moet je niet op enter klikken om de eerste foto te bekijken, maar op play. Als je dat doet, krijg je wel een slideshow en kun je ook met de next/prev knop van de afstandsbediening tussen foto's bladeren.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

denoontje


fastlex

Volgens mij heeft iederen dit...
Zo werkt het ook met afspelen van muziek of meerdere films zoals series!
Enter is alleen het geselecteerde kiezen.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

jasjenl

Citaat van: fastlex op augustus 23, 2009, 20:11:18
Volgens mij heeft iederen dit...
Zo werkt het ook met afspelen van muziek of meerdere films zoals series!
Enter is alleen het geselecteerde kiezen.
Ik denk dat het 'probleem' met dit soort apparaten is, dat er niet een gewone handleiding bij geleverd wordt, zodat je in ieder geval de basisbediening even snel door kan nemen. Er is weliswaar genoeg info over de HDX en soortgelijke apparaten op internet te vinden, maar er is nergens een handleiding te vinden zoals je die zou krijgen bij een apparaat van een 'echt' merk. Daardoor zit je soms in het begin te zoeken naar hoe dit soort standaard functies werken.
Marantz SR8002 / Parasound 2205AT / Denon HEOS Link HS2 / 2x Quadral Aurum 7 / 2x Quadral Phonologue Pico / Quadral Base Prestige / Samsung UE40H6200AW / Epson TW9400W / Oppo BDP 83 / Apple TV / PS5

denoontje

Citaat van: jasjenl op augustus 23, 2009, 22:48:19
Ik denk dat het 'probleem' met dit soort apparaten is, dat er niet een gewone handleiding bij geleverd wordt, zodat je in ieder geval de basisbediening even snel door kan nemen. Er is weliswaar genoeg info over de HDX en soortgelijke apparaten op internet te vinden, maar er is nergens een handleiding te vinden zoals je die zou krijgen bij een apparaat van een 'echt' merk. Daardoor zit je soms in het begin te zoeken naar hoe dit soort standaard functies werken.

yep en als je op forums komt moet je soms 100 pagina's door...oh jee nu maak ik ook een extra bericht in dit topic :-/

fastlex

inderdaad, hoeveel werk is dat nou?
Huub Mons houdt wel een aardige site bij over de nmt....
http://www.huubmons.nl/nmt/index.php?nmt=126
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

SaNd0KaN

Citaat van: ajblancke op juni  4, 2009, 14:38:52
een vraag ?

hebben meer mensen last dat als je er een externe hd , aan hangt 2,5 inc , dat het beeld en geluid soms hapert

kan het zijn dat dat de hd te weinig toeren maakt

m.vr.gr.ton

Dit ondervind ik de laatste tijd ook en dan met name bij films. Als ik een serie kijk is er niks aan de hand.

Heb je inmiddels een oplossing gevonden? Kan er niet achter komen hoe dit op te lossen. Heb wel sterk het gevoel dat het iets van de laatste tijd is. Voorheen werkte alles vlekkeloos. Heb trouwens een WD Passport 500gb via USB eraan hangen.

fastlex

Is dat pas een uurtje kijken of niet?
Ik lijkt het af en toe te hebben met grote films.
Zet ik de film op pauze, pak een biertje en resume heb ik ik er geen last meer van.
Bij mij is het echt heel zelden.
Het is me nooit opgevallen met een externe schijf, heb zelf ook een 2,5".
Gebruik met afspelen hoofdzakelijk de interne schijf.
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster

stevie1

Ik denk zelf dat het voedingskwestie is, en minder met snelheid te maken heeft.
Tegenwoordig draaien de 2.5 disken gewoon op 5400; dat moet genoeg zijn.
Ik vind inderdaad de mobiele schijven minder geschikt voor deze toepassing.
Heb nu zelf een netwerk hd waar alles op gedeponeerd wordt. Simultaan er naar toe en vanaf gelukkig geen problemen tot nu toe. :pompom:

fastlex

Hebben jullie het ook wel eens dat wanneer je een tijdje muziek hebt gespeeld dat je erna sommige films niet meer kan afspelen?
Als ik bij films blijf kan ik alles spelen maar als ik eerst muziek heb gedraaid kan dat soms niet.
Na een reboot werkt alles overigens weer.
Heb ik ook als ik eerst YAMJ heb gestart.

Iemand anders ook?
Naim - Kef - MJ Accoustic - Monster