Blu Ray speler Pio of Pana

Gestart door Xander32, april 14, 2009, 17:57:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mgwlee

Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Tube-freak

Zal vast wel in de aanbieding zijn vanwege de komst van de pioneer BDP-LX52...
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

tiptop

Terwijl die niet biedt wat de 51 wel biedt :baaa:

oa geen hd analoog multikanaals, geen coaxiaal digitaal uit, minder stevige behuizing en zelfde kwaliteit beeld en geluid.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chulin

#104
en hij is precies 2 keer zo duur (goedkoop)  :notify:
Verder maak ik me druk over de snelheid van de 51FD, is ie echt zo traag?
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

tiptop

Citaat van: chulin op juli 16, 2009, 20:00:03
en hij is precies 2 keer zo duur (goedkoop)  :notify:
Verder maak ik me druk over de snelheid van de 51FD, is ie echt zo traag?
Niet (veel) langzamer dan de 52.

Zelf interesseerd de snelheid me niet zo. Als ie maar niet heeeel veel trager is dan andere. De 51 voor 344,- is wel een koopje zeg ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chulin

Ja, het is idd een hele mooi prijs  ;D. Mijn enige twijfel is de snelheid, ik heb hier een PS3 die echt snel is en op avsforum lees ik over opstart tijden van meer dan een minuut  :blink:.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

tiptop

Als je al een ps3 hebt, waarom dan een andere willen ;)

De nieuwe zijn wel iets beter dan de ps3 tegenwoordig, maar of je om dat verschil echt een nieuwe moet nemen :wacko:

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chulin

Ik ben eigenlijk geen spelletjes freak en mijn vriendin wilt graag een DVD speler in de slaapkamer.
Dus, PIO 51 in, PS3 uit en de DVD speler naar boven
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

mgwlee

Citaat van: tiptop op juli 16, 2009, 20:24:40
Als je al een ps3 hebt, waarom dan een andere willen ;)

De nieuwe zijn wel iets beter dan de ps3 tegenwoordig, maar of je om dat verschil echt een nieuwe moet nemen :wacko:



Ik heb ook een ps3 en bij mij komt hij juist als vervanger voor de ps3 (die hou ik wel) maar ik dacht het beeld en geluid een stuk beter is bij de pioneer dan een ps3?
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

FeaR1986

Citaat van: mgwlee op juli 17, 2009, 13:33:57
Ik heb ook een ps3 en bij mij komt hij juist als vervanger voor de ps3 (die hou ik wel) maar ik dacht het beeld en geluid een stuk beter is bij de pioneer dan een ps3?


De meningen over een PS3 als Blu-ray speler zijn verdeeld.
De één ziet geen verschil, de andere zegt dat het beeld rustiger is.
Over het geluid idem: de één zegt dat je het verschil tussen LPCM en bitstream wel hoort en de andere....

Mijn PS3 blijft gewoon alleen dan puur om te gamen.
De redenen waarom ik voor een stand-alone speler gaan zijn onder andere:
- Stand alone speler gebruikt nog geen 35 Watt als je een Blu-ray speelt, mijn PS3 gebruikt al snel 180 Watt (launch model).
- Stand alone speler is over het algemeen stiller dan de PS3 (ligt natuurlijk wel aan de fan in de speler).
- HD Audio over bitstream verzenden zodat mijn mooie "HD AUDIO" lampje op de receiver gaat branden.
- Geen gedoe meer met games en Blu-rays wisselen (een game zit er snel een aantal dagen achter elkaar in, film maar 2,5 uur of zo).
- Omdat het kan  :devil:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mgwlee

Citaat van: FeaR1986 op juli 17, 2009, 16:44:15
De meningen over een PS3 als Blu-ray speler zijn verdeeld.
De één ziet geen verschil, de andere zegt dat het beeld rustiger is.
Over het geluid idem: de één zegt dat je het verschil tussen LPCM en bitstream wel hoort en de andere....

Mijn PS3 blijft gewoon alleen dan puur om te gamen.
De redenen waarom ik voor een stand-alone speler gaan zijn onder andere:
- Stand alone speler gebruikt nog geen 35 Watt als je een Blu-ray speelt, mijn PS3 gebruikt al snel 180 Watt (launch model).
- Stand alone speler is over het algemeen stiller dan de PS3 (ligt natuurlijk wel aan de fan in de speler).
- HD Audio over bitstream verzenden zodat mijn mooie "HD AUDIO" lampje op de receiver gaat branden.- Geen gedoe meer met games en Blu-rays wisselen (een game zit er snel een aantal dagen achter elkaar in, film maar 2,5 uur of zo).
- Omdat het kan  :devil:

klinkt heel logisch. Vooral het dik gedrukte
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

FeaR1986

Citaat van: mgwlee op juli 17, 2009, 21:00:18
klinkt heel logisch. Vooral het dik gedrukte

Dat is een bijzaak natuurlijk... vond het wel leuk om het erbij te zetten  :P

Maar het is vooral die 180 Watt ten opzichte van de 34 (of 32 van de BDP-320) die me aanspreken.
Vind het gewoon ronduit slecht dat de PS3 zo veel uit het stopcontact moet trekken.

Die lamheid om PS3-spellen en Blu-rays te wisselen is ook niet echt dé reden om een stand-alone speler te halen.
Maar veel van die kleine puntjes maken toch een grotere om een stand-alone speler te halen.

Maar ieder zijn meug toch?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Tube-freak

De PS3 is al lang achterhaald als blu ray speler.  Vroeger was dat voor het geld een leuke instap blu ray speler, want al het andere was duurder.
Weldra kwamen er betere en goedkopere stand alone spelers met analoge uitgangen waar toch wel een hoop mensen op zaten te wachten.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

tiptop

Nou, nou. Achterhaald.

Elke liefhebber van games en films draait er graag mee.
Als je niet zo'n freak bent als wij, dan is het een hele mooie oplossing voor het geld. Twee-in-een zeg maar.

Maar voor de echte videofiel is een standalone speler wel beter ja. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Tube-freak

De PS3 kent ook beperkingen.  Als je geen HDMI 1.3 versterker hebt ga je weinig hebben aan een PS3.  Dan kan je voor rond de 375 euro wel wat mooiers kopen als het puur om blu ray gaat.

Het is heus niet zo dat masaal iedereen nog steeds ps3's kooptvanwege de blu ray. Misschien als je toevallig van console games houdt.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

tiptop

Niet massaal nee. Niks wordt meer massaal verkocht.

Maar heb zat mensen ontmoet die nooit gamende, maar wel een ps3 kochten voor bluray en daarbij ook de gelegenheid hebben genomen om weer te gaan gamen. Grappig genoeg veel mensen ook van mijn leeftijd (tussen de 30 en 40 jaar). De oude eerste gamegeneratie zeg maar :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chulin

Ik kon hem niet laten voor de prijs  :P
Gisteren gekocht en net geïnstalleerd. Mijn eerste indruk is goed maar het is nog vroeg, eerst een beetje klooien met instellingen en de nieuwe firmware opzetten.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

tiptop

Gefeliciteerd 8)

Welke heb je nu gekocht?
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Shadowfox

Is het verstandig een blueray speler analoog aan te sluiten als je geen subwoofer hebt maar de speakers wel op large zet?

Xander32

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Tube-freak

Citaat van: Shadowfox op juli 20, 2009, 12:49:01
Is het verstandig een blueray speler analoog aan te sluiten als je geen subwoofer hebt maar de speakers wel op large zet?

Waarschijnlijk wel ja.  Alle frequenties worden dan naar de Speakers gestuurd.  Zorg wel dat de speler de subwoofer op OFF heeft staan in de speaker settings.  Je kan ook gewoon proberen wat beter klinkt.  Small of Large.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai