Blu Ray speler Pio of Pana

Gestart door Xander32, april 14, 2009, 17:57:23

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

De 320 ondersteund x.v.colour en 48bits deep colour

De 51 geen x.v.colour en 36bits deep colour.

Volgens de site dus.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

FeaR1986

#77
Citaat van: Shane One op juli 13, 2009, 18:55:05
hij is alleen 2 kilo lichter
waar zal dat aan liggen ?

Grootste deel zal wel terug te vinden zijn in het gewicht van de missende onderdelen van de 5.1 analoge uitgangen.
En natuurlijk al dat plaatmateriaal wat de BDP-320 niet nodig heeft omdat deze bijna 5 centimeter lager is...

Citaat van: tiptop op juli 13, 2009, 19:38:49
De 320 ondersteund x.v.colour en 48bits deep colour

De 51 geen x.v.colour en 36bits deep colour.

Volgens de site dus.

En BDP-320 heeft dus wel Profile 2.0.
Dat zijn ook echt de enige verschillen naar mijn weten...

Maar de BDP-320 wordt het voor mij.
Want om nu alleen een 2008 model te kopen voor de looks is ook zo wat.
En denk dat Blu-ray Live toch wel gaat komen in de toekomst, dus dan maar vast die optie hebben.

Nu alleen wel op zoek naar de versie met 5.1 analoog uit, want al ga ik het niet gebruiken is het natuurlijk wel leuk om te hebben :P

Overigens zou ik niet te veel op die site van Pioneer letten.
Daar staat namelijk ook dat de BDP-320 twee maal HDMI out heeft.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

#78
Alleen de US versie heeft 5.1/7.1 analoog uit. De Europese BDP-320 is gestript ten opzichte van de US versie, dus wil je 7.1 analoog, de US versie will do! Wat betreft Deep colour, totaal zinloos. Leuk dat je tv aangeeft wat je speler allemaal kan, helaas komt Blu-Ray niet hoger dan de standaard 8 bits  ;)

Profile 2.0 is grappig, tenminste dat kan het zijn, meer ook niet. Ik ben nog geen 1 film tegen gekomen waarbij ik dacht, WAUW!    :sleepy:

Begrijp me niet verkeerd, de 320 is een goede speler, maar helaas vind ik persoonlijk dat hij niet veel meer biedt dan de 51, die er een stuk beter uit ziet en op de BD-live na hetzelfde doet

achterkant van de 320 (Areadvd) Zegt genoeg toch?


FeaR1986

Mmm... als je het zo stelt is de BDP-51FD dan weer de way-to-go.
Blijft toch wel twijfelen zo met al die "verschillen" die eigenlijk niets uitmaken of toch geen echte meerwaarde hebben.

Kwam deze bug net tegen over de BDP-320:

CitaatKnown Bugs:
Terminator 2 Skynet (5/31) - slow playback (CONFIRMED)

Dat zou toch wel jammer zijn, want ik heb namelijk die Skynet versie en het is en blijft één van mijn favoriete films...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

#80
is al opgelost dmv de laatste firmware  :smile:

Ik heb zelf ook getwijfeld betreft het vervangen van mijn 51 door de 320, maar ik vind de 320 lang zo mooi niet qua uiterlijk, en de nadelen van de 320 wegen veel zwaarder (analoog uit voor mensen met niet HD-Audio decoders in hun Receivers/Versterkers). Profile 2.0 is echt niet bijzonder genoeg om een speler voor te laten schieten. De 51 is "net" iets sneller met opstarten dan de 320, maar het mooie is gewoon dat je echt tegen een component aankijkt met body. Uiteindelijk moet je gewoon zelf gaan vergelijken.

FeaR1986

#81
Citaat van: Nooff op juli 14, 2009, 18:19:49
is al opgelost dmv de laatste firmware  :smile:

Ik heb zelf ook getwijfeld betreft het vervangen van mijn 51 door de 320, maar ik vind de 320 lang zo mooi niet qua uiterlijk, en de nadelen van de 320 wegen veel zwaarder (analoog uit voor mensen met niet HD-Audio decoders in hun Receivers/Versterkers). Profile 2.0 is echt niet bijzonder genoeg om een speler voor te laten schieten. De 51 is "net" iets sneller met opstarten dan de 320, maar het mooie is gewoon dat je echt tegen een component aankijkt met body. Uiteindelijk moet je gewoon zelf gaan vergelijken.

Beter van die firmware... was het toch weer I'll be back  O0

Dat van het opstarten lees ik overal andersom: de BDP-320 zou juist net wat sneller zijn. Veelal iets van 5-6 seconden. Al lig ik daar echt niet wakker van.
En dat 5.1 analoog uit ga ik toch niet gebruiken, want ik ga de speler in combinatie met een Denon AVR-2809 gebruiken.

Zaterdag maar eens naar de BCC. Daar stond de vorige keer nog het showmodel van de BDP-51FD en nu schijnen ze ook de BDP-320 te hebben. Kan ik ze mooi eens naast elkaar zien en dus kijken of die 5 centimeter extra hoogte ook echt zo veel in in real life.
En dan naar Rotterdam rijden als ik toch de BDP-320 pak... Want de BCC geeft die laagste prijs garantie niet op winkels zoals de FOKA, alleen op andere dure winkels.
Maar scheelt in het geval van de BDP-320 toch wel even meer dan €140,-. BCC doet de BDP-320 €499,- en bij de FOKA iets over de €350,- dacht ik.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

#82
Van Areadvd:

Pioneer BDP-320
Booten: 32 Sekunden

Pioneer BDP-51FD
Booten: 18 Sekunden

Met films scheelt het ongeveer 2 to 8 seconden in het voordeel van de 320, maar met opstarten is de 51 een behoorlijk stuk sneller.


chulin

Nu de vraag is:
Zou het mogelijk zijn om deze spelers sneller te kunnen maken via een software update?

Ik ben zelf ook op zoek naar een BD speler, ik twijfel tussen de Pio's en de Denon 2500  :notify:
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

FeaR1986

Denon 2500 is toch wel weer een heel andere prijsklasse dan de Pioneers waar het hier over gaat (BDP-320 en BDP-51FD).
Denk dat je dan eerder naar de Pioneer LX71, LX70A en de LX08 moet kijken als je in die prijsklasse wilt blijven.

Maar ik ga me niet meer op specs (ver)kijken.
Van het weekend dus even in real life de beide machines aanschouwen.

Maar met de BDP-320 heb je sowieso een betere speler dan de Panasonic BD60 en het is over het algemeen zeker geen miskoop toch?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

tiptop

Waarom beter dan de bd60? Meer op hetzelfde niveau volgens mij.

Nog ander nieuws.

Denon komt met 2 nieuwe BD-spelers. de 1610 en de 2010. release in augustus.

Prijs van de 2010 wordt 800 euro en heeft analoog hdaudio uit in alle formaten. De 1610 alleen via bitstream.

Ik heb 'm net besteld. :) Ziet er goed uit en schijnt met dvd beter te zijn dan de laatste generatie dvd-spelers van denon (in dezelfde prijsklasse dan).
Ook bluray is volgens 1 persoon die ze vergeleek zelfs beter dan de 2500 en ook ietsjes sneller met laden.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

mgwlee

Ik heb ook nog steeds geen keuze gemaakt tussen de 51 en de 320. Nu heb ik met de winkel waar ik hem wil kopen afgesproken of ik een blu-ray kan afspelen om te kijken of ik verschil zie. De winkel zei namelijk tegen mij dat de 51 kwa beeld mooier is. en kwa prijs verschil is het nagenoeg niet bij hun.
Pioneer PDP-508XD; Pioneer DV-600AV-K; Klipsch speakers: SF-1, SS-1 en de CC-1; subwoofer klipsch KSW-10
Pioneer receiver VSX-LX70 en Klipsch boxen RF-82
NIEUW: Blu-ray spler Pioneer LX-52

Tube-freak

Volgens mij scheelt het niets qua beeld.  Ja misschien als er een of andere prutser met de video equalizer heeft zitten prutsen, dat het zo lijkt misschien.

Kijk zelf maar in de vergelijking.  Volgens mij is het verschil juist dat er geen audio DAC's zijn.  Althans niet zoveel als in de BDP-51FD.

http://www.pioneer.nl/nl/products/42/84/222/compare.html


De 320 heeft alleen 48bit deepcolour en de 51fd 36 bit.  Geen idee of je dat zou kunnen zien, maar dan zou de 51FD minder zijn dan de 320.
16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

FeaR1986

Citaat van: Tube-freak op juli 15, 2009, 15:28:37

De 320 heeft alleen 48bit deepcolour en de 51fd 36 bit.  Geen idee of je dat zou kunnen zien, maar dan zou de 51FD minder zijn dan de 320.


Schijn je dus helemaal niets van te kunnen zien...

Iemand op Tweakers adviseerde me nu te wachten op de Oppo BDP-83.
Moet zeggen dat qua specificaties en looks die speler me zeer aanstaat.
Alleen weet zo niet of het kwalitatief ook wat is, want heb nog nooit van het merk gehoord.
Maar qua prijs en gewicht komt de speler gewoon mee met de Pioneers waar we het over hebben.
Plus dat ik niet weet of je die dingen in Nederland kan krijgen of dat het importeren wordt...
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Lars_Portman

#89
Citaat van: FeaR1986 op juli 15, 2009, 17:50:44
Schijn je dus helemaal niets van te kunnen zien...

Iemand op Tweakers adviseerde me nu te wachten op de Oppo BDP-83.
Moet zeggen dat qua specificaties en looks die speler me zeer aanstaat.
Alleen weet zo niet of het kwalitatief ook wat is, want heb nog nooit van het merk gehoord.
Maar qua prijs en gewicht komt de speler gewoon mee met de Pioneers waar we het over hebben.
Plus dat ik niet weet of je die dingen in Nederland kan krijgen of dat het importeren wordt...

Eerder genoemde JVB zit in nederland. (dacht Utrecht of zo) Dan is die Regio vrij ook.
Maar zie dat al tijdelijk uitverkocht is...



Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

tiptop

Citaat van: FeaR1986 op juli 15, 2009, 17:50:44
Schijn je dus helemaal niets van te kunnen zien...

Iemand op Tweakers adviseerde me nu te wachten op de Oppo BDP-83.
Moet zeggen dat qua specificaties en looks die speler me zeer aanstaat.
Alleen weet zo niet of het kwalitatief ook wat is, want heb nog nooit van het merk gehoord.
Maar qua prijs en gewicht komt de speler gewoon mee met de Pioneers waar we het over hebben.
Plus dat ik niet weet of je die dingen in Nederland kan krijgen of dat het importeren wordt...

Importeren denk.

Als je niet perse de sacd en dvd-a functie in 1 apparaat wil, dan kan je net zo goed voor een van de andere machines gaan. heb je een nl importeur en service dichtbij.
En natuurlijk hoef je 'm niet regiovrij te maken, omdat  ie al in europa regio is.
Zelf heb ik nu de 2010 van denon besteld. Schijnt met dvd's al heel erg goed te zijn en met bluray zelfs iets beter dan dhet 2500 transport.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

FeaR1986

Citaat van: tiptop op juli 15, 2009, 18:15:34
Importeren denk.

Als je niet perse de sacd en dvd-a functie in 1 apparaat wil, dan kan je net zo goed voor een van de andere machines gaan. heb je een nl importeur en service dichtbij.
En natuurlijk hoef je 'm niet regiovrij te maken, omdat  ie al in europa regio is.
Zelf heb ik nu de 2010 van denon besteld. Schijnt met dvd's al heel erg goed te zijn en met bluray zelfs iets beter dan dhet 2500 transport.

Er wordt een EU-release gepland, dus hopen dat er een winkel(keten) komt die Oppo gaat verkopen.
En niet te hopen dat ze dollarprijs ($499) klakkelooks over nemen en daar lekker €499,- van maken, want dat gaat me te ver.
Zeker als je die Pioneers kan halen voor €150,- minder. En dingen als SACD doen me niets, ik wil de speler puur voor Blu-ray. DVD's kijk ik nog steeds op mijn JCV, want die geeft nog best wel goed beeld en is regiovrij. Maar dat zou kunnen veranderen als ik echt helemaal tevreden ben met mijn aanstaande Blu-ray speler.

Vind de naam wel cheap klinken trouwens, maar in tests is het echt je van het.
Ook mede door de modbare firmware en de algemene kwaliteit.

En nog mooi qua design ook:
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

tiptop

Als je 'm voor de amerikaanse prijs kan krijgen is het leuk ja. Daar zijn de reviews ook op afgestemd. Maar als ie (net als de denons en pio's nog duurder in euro's wordt dan in dollars) dan valt het wel weer mee.

Gehypte items op fora zou ik altijd voorzichtig mee zijn, als je het apparaat zelf niet eerst kan beluisteren/zien. :notify:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Lars_Portman

Citaat van: tiptop op juli 15, 2009, 18:31:46
Als je 'm voor de amerikaanse prijs kan krijgen is het leuk ja. Daar zijn de reviews ook op afgestemd. Maar als ie (net als de denons en pio's nog duurder in euro's wordt dan in dollars) dan valt het wel weer mee.

Gehypte items op fora zou ik altijd voorzichtig mee zijn, als je het apparaat zelf niet eerst kan beluisteren/zien. :notify:

Zo heb ik ooit ook keer OPPO DVD-speler gekocht. De hype leek veel speler voor geld te zijn.
Ik heb nog geen speler mee gemaakt qua DVD waar me geluid zo tegen viel als bij OPPO. En beeld was ver verwijderd van een ARCAM af.
ieder zijn ervaring maar gezien blu-ray speler incl btw zonder verzenden al dik 800,- bij JVB is. is dat een zware gok. En zou inderdaad ook willen luisteren eerste ergens.


Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

tiptop

Juist.

Ik zie het net. JVB verkoopt ze dus. 800 euro. Dat scheelt nogal. De denon is dan ook 800 euro bij een dealer en mischien nog iets goedkoper, omdat 800 de adviesprijs is.
Degene zonder analoog multikanaals is 600 euro. De pio 51 ook. Dus bijelkaar is de Oppo eigenlijk nog het duurst. En de pana bd80 het goedkoopst ;)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Lars_Portman

#95
Citaat van: tiptop op juli 15, 2009, 18:53:31
Juist.

Ik zie het net. JVB verkoopt ze dus. 800 euro. Dat scheelt nogal. De denon is dan ook 800 euro bij een dealer en mischien nog iets goedkoper, omdat 800 de adviesprijs is.
Degene zonder analoog multikanaals is 600 euro. De pio 51 ook. Dus bijelkaar is de Oppo eigenlijk nog het duurst. En de pana bd80 het goedkoopst ;)

Ja daar lijkt wel op!  JVB heeft genoemde prijzen op de Site 671,-  dan nog 19,5 btw kom je op €801,50 +_
Das inderdaad ook nog zo'n lekkere instinker van BTW moet nog wel bij...

IK draai zeer tevreden voor het geld nu met een Pana BD80. En zeker optie die dan ook mee genomen mag worden.
Versterking : LINN - PRETEK (Phono)- LINN Powertek SE.
Bron:TeraDac PSU| SB3 SE MOD. |Airfix Feeds
Acoustic Energy AE100 – Filter MOD.

chulin

#96
Net gelezen:
De Pio 51FD €344 in een bekende winkelketen  8)

PS: Bekend ieg hier in Noord Holland (omg. Hoorn)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

stuiv


chulin

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

FeaR1986

Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT