Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Citaat van: Nahpets op juni 13, 2014, 14:48:11
Mijn pakketje is onderweg.  :coffee:

Mooi kun je dadelijk ook genieten  :clapping:

Het nieuwe loopwerk met volledige laser modificatie werkt nu perfect op de Shigaclone, luisteren doe ik later wel ga er nu niets over zeggen!
De combinatie moet dus kloppen loopwerk met laser dat zal wel op elkaar afgestemd zijn.
En als je een nieuw loopwerk hebt direct met problemen ga deze niet modificeren gebruik een ander of koop een nieuwe.

Ook loopwerken van Tibi hebben problemen dat zegt dus niets, 2 personen hebben het ondervonden met de MK2 versie.
De een had een dun papiertje tussen motor asje en platform gedaan zodat het asje op een of andere manier recht kwam te staan vraag me niet hoe daar heb ik geen ervaring mee, misschien had het ook wel met de afstand van de laser en cd te maken maar probleem was wel opgelost zei hij tegen mij.
De ander met een nieuw loopwerk.

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi Rudy,

Dus als ik het goed begrijp...heb je eerst alleen de gemodde laser in je transport gezet...toen geen TOC.... een andere gemodde laser....weer geen TOC...en als laatste een gemodde laser met zijn eigen platformpje erin gezet en spelen.

Ik begrijp hier ook niet veel van..te meer omdat ik veel lasers gewoon los heb liggen en deze weer in losse platformpjes monteer zoals het mij uitkomt en (bijna) altijd hup spelen.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Ha ha ha,

Hele middag bezig geweest soms snap ik het zelf niet meer  ;D

Was natuurlijk heel benieuwd wat het perfecte loopwerk met (1) volledig gemodificeerde laser deed in mijn Shigaclone, deze doet het perfect samen met de Vicol MK2.
Dit loopwerk met dezelfde laser helemaal overgezet en wat denk je GEEN TOC met de Shigaclone.
Dus toen een ander (2) gemodificeerde laser er in die ik had liggen, precies hetzelfde geen TOC. (deze mist de eerste 100nf modificatie)

Hele loopwerk daarna weer teruggezet in de Vicol MK2 direct TOC en spelen, maar dus niet in de Shigaclone.

Heb toen een nieuw loopwerk in mijn Shigaclone gezet eerst testen of deze werkt en dat werkte goed.
Daarna alleen de laser uit de Shigaclone gehaald en verwisseld door een (1 weer) volledig gemodificeerde laser en dat werkt nu perfect op de Shigaclone.

Rudy

Hoofdzaak is dat alles het doet...maar begrijpen doe ik het niet en dat intrigeert mij mateloos  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Voor de nieuwe eigenaren van de Vicol MK2 vergeet niet dit drupje tin te verwijderen voordat je hem aansluit.
Anders doet hij het niet  ;)

Rudy

phy

heel vreemd
ik wilde vandaag een oplossing zoeken
of de hoogte van het plateau t.o.v de laser gaan afstellen
en nu doet alles het normaal het inlezen gaat weer net zo soepel als altijd
en ik heb niets gedaan  ???
gisteren was het een ramp en nu werkt het gewoon.

Misschien laserlint wat geen goed contact heeft gemaakt.

Mijn persoonlijke ervaring is dat als TOC niet correct leest het met het "gebakkie" nooit meer goed komt.

Maar goed je hebt gelukkig een werkend geheel met een prachtige upgrade.

Mijn silver micas zijn binnen dus ik kan gaan luisteren...naar de laatste modificatie met en zonder trimmerbypass.

phy

Ja het werkt gelukkig nu het blijft vreemd en en ik vind het eigenlijk jammer dat het zonder dat ik iets gedaan heb weer werkt
je weet dan eigenlijk niets.
En het gevaar is ook nog dat het in ook weer zomaar niet neer goed werkt  ;D
Misschien heb jij gelijk en zat het in de lint kabel een slecht contact zou wel een logische verklaring zijn.

Waar iedereen trouwens ook op moet letten is bij het uitwisselen van de lasers ALTIJD de tandjes van het zwarte plastic langwerpige  tandrad controleren...ik heb al tweemaal een missend tandje gedetecteerd wat bij mij onmiddelijk weggooien betekend  :(

phy

Het heeft hier tot nu toe probleemloos gewerkt het inlezen lijkt nog wel sneller te gaan
en de hele modificatie is super mooi alles is beter, mooier er is meer diepte in het geluid meer micro detail ,opener, zuiverder.
ik had nooit gedacht dat het nog zo'n stap kon maken.
en het gaat niet ten koste van de muzikaliteit cd's worden alleen maar"spannender"
en boeien nog meer.
Ik ben er hartstikke blij mee.
Nou met ik nog en loopwerkje van een vriend ombouwen, die was ook stom verbaasd toen we de loopwerkjes naast elkaar hoorden .

Ja dit is ENORM de moeite waard...
Ik heb een volledige 4-voudige modificatie gemaakt...

Als mijn Vishays binnenkomen maak  ik er een aantal want ik doe 5 jaar met een laser en heb ook nog 2 PiTbulls gemaakt voor mijn audio vriienden.  8)

Robert jij draait nu waarschijnlijk met twee Vishays en twee zilver micas........?

Contour

Hallo Erik,

Mag ik ook een audiovriend worden?  :)

Groetjes Walter

phy

Citaat van: Erik van Voorst op juni 15, 2014, 09:54:17

Robert jij draait nu waarschijnlijk met twee Vishays en twee zilver micas........?
Ik heb aan de zijkant Vishay
en onder een Arcotronics en een zilver mica.

phy

BMW850

Citaat van: phy op juni 14, 2014, 23:06:44
Het heeft hier tot nu toe probleemloos gewerkt het inlezen lijkt nog wel sneller te gaan
en de hele modificatie is super mooi alles is beter, mooier er is meer diepte in het geluid meer micro detail ,opener, zuiverder.
ik had nooit gedacht dat het nog zo'n stap kon maken.
en het gaat niet ten koste van de muzikaliteit cd's worden alleen maar"spannender"
en boeien nog meer.
Ik ben er hartstikke blij mee.
Nou met ik nog en loopwerkje van een vriend ombouwen, die was ook stom verbaasd toen we de loopwerkjes naast elkaar hoorden .

Mooi dat je het ook veel beter vind klinken  :music:  :yin-yang:

Van middag 7 nieuwe loopwerken besteld, 6 stuks van deze: http://www.ebay.com/itm/350101142263
En 1 van deze zie foto ... ben wel benieuwd hoe dit loopwerk het doet, was vanmiddag al uitverkocht stonden er nog 4 op.

Rudy

Heb ze nu ook alle 4 de stappen gedaan...klinkt waanzinnig  O0

Zag gister ook de laserplatformpjes als sneeuw voor de zon verdwijnen toen Dimitri de link gaf...hahahahaha  ;D

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni 16, 2014, 10:10:22
Heb ze nu ook alle 4 de stappen gedaan...klinkt waanzinnig  O0

Zag gister ook de laserplatformpjes als sneeuw voor de zon verdwijnen toen Dimitri de link gaf...hahahahaha  ;D

Ja, deze stond al een aantal maanden in mijn wish list op ebay Dimitri had al eerder deze link op het diyaudio forum gezet maar zag dat ze bijna verkocht waren heb daarna toch maar de knoop doorgehakt.
Denk dat jij die laatste 3 hebt gekocht of Tibi ... ;)

Rudy

phy

Maar die loopwerkje zijn toch nog gewoon goed te kooprond de 12 euro?
ik zie ze nog regelmatig op ebay
Ik heb er nog 6 liggen van een paar jaar geleden 3euro50 kosten ze toen hier in Nederland .

BMW850

Citaat van: phy op juni 16, 2014, 17:39:53
Maar die loopwerkje zijn toch nog gewoon goed te kooprond de 12 euro?
ik zie ze nog regelmatig op ebay
Ik heb er nog 6 liggen van een paar jaar geleden 3euro50 kosten ze toen hier in Nederland .

Volgens mij was het telkens dezelfde verkoper maar kan het natuurlijk mis hebben.
Heb je deze ook getest dan? Dimitri was er zeer over te spreken ... dacht laat ik de gok ook maar eens proberen.

Rudy

phy

Citaat van: BMW850 op juni 16, 2014, 18:01:24
Volgens mij was het telkens dezelfde verkoper maar kan het natuurlijk mis hebben.
Heb je deze ook getest dan? Dimitri was er zeer over te spreken ... dacht laat ik de gok ook maar eens proberen.

Rudy
bedoel je het loopwerk op de onderste foto?
Nee ik heb alleen maar die normale loopwerkjes 

Ik gebruik ook enkel de "normale" loopwerkjes...

De nieuwere/betere gebruiken een afwijkende laser ophanging zodat je de reserve lasers hier niet op kunt gebruiken en vice versa.... :(

BMW850

Citaat van: phy op juni 16, 2014, 19:07:57
bedoel je het loopwerk op de onderste foto?
Nee ik heb alleen maar die normale loopwerkjes

Ja het ging om de onderste foto: new genuine SANYO SF-P101 16P deck old version Laser head optical pickup.
Die andere is ruim voorradig op Ebay.

Rudy

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.