Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

Erik van Voorst (in memoriam)

HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Citaat van: BMW850 op juni  8, 2014, 23:44:52
Heb de stoute schoenen toch maar aangetrokken  :o
Wooooow eindelijk   ;D
Kon niet wachten op de andere silvermica's.

Rudy
;D in welk opzicht Woooow?
en heb je de 500 v mica's gebruikt?

Ben ook wel benieuwd wat je precies gedaan hebt...je kunt trouwens ook de trimmer bypassen met een 1nF Zilver Mica...

Ben benieuwd wie dat als eerste doet....vandaag stond in het teken van mijn Pre mischien dat ik het deze week eens maak/beluister...Tibi schijnt ook niet zo heftige interesse te hebben.  ;D
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Nou het wil niet echt hier
nou hebben ze me 1000v mica's opgestuurd ....
ik be net ergens anders 100v besteld
maar alweer een week wachten  >:(

Hoi Robert ik kan wel 500v op de bus voor je doen maar die zijn ook niet echt klein. (Zie foto)
PM me maar als je dat wilt.

Deze laatste mod is echt een aanrader...gelukkig heeft Dimitri hem ook geprobeerd en vind deze modificatie het meest vloeiende resultaat geven met meer focus....dus Rudy.......jij moet ook weer aan het werk er valt nog meer uit de laser te halen !!!!

Wel leuk dat ik de primeur heb gemaakt  O0

phy

Citaat van: Erik van Voorst op juni 11, 2014, 08:38:52
Hoi Robert ik kan wel 500v op de bus voor je doen maar die zijn ook niet echt klein. (Zie foto)
PM me maar als je dat wilt.

Deze laatste mod is echt een aanrader...gelukkig heeft Dimitri hem ook geprobeerd en vind deze modificatie het meest vloeiende resultaat geven met meer focus....dus Rudy.......jij moet ook weer aan het werk er valt nog meer uit de laser te halen !!!!

Wel leuk dat ik de primeur heb gemaakt  O0
Bedankt Erik
maar het pakje met de 100v types is vandaag ook op de post gegaan
dus het maakt dan toch niet zoveel uit.
Het komt ook niet op een dag maar ik ben erg benieuwd

BMW850

Het zit mij niet mee, vanmorgen is mijn Fettle voorversterker stuk gegaan tijdens het aanzetten een transistor stuk.
2 nieuwe gematched transistoren zijn al opgestuurd  ;D
Mijn 41-step Attenuator gaf een tik in de linker speaker toen kwam er ruis uit het linker kanaal.
Moet hem elke 2 weken schoonmaken met alcohol toch maar eens zoeken naar een ander type.
Draai nu met een passieve alps potmeter klinkt steriel emotie is verdwenen.

Vandaag al mijn loopwerken getest maar er waren exemplaren tussen die konden geen TOC lezen  >:(
Laser omgezet naar een ander loopwerk werd wat beter maar geen succes  :unhappy:

Nu ook de laatste modificatie gedaan 1nf silvermica over de potmeter en als je nu terug gaat naar een origineel loopwerk kun je heel goed de verschillen horen.
Een veel groter geluidsbeeld en heel transparant en een goede plaatsing van instrumenten, met het gemodificeerde loopwerk natuurlijk.

Nu 1 laser verkloot met modificeren printbaantje zit een heel klein scheurtje in deze maakt geen verbinding meer, kan met mijn +4 bril niet meer repareren veel te klein :(

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Magura

Ik heb vandaag ook maar eens een bestelling de deur uit gedaan voor de mkp1837.
Ben na al die verhalen ook wel nieuwschierig geworden.  :music:

Nu nog een goed adresje voor de silver mica's.
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BMW850

Citaat van: Magura op juni 11, 2014, 21:25:26
Ik heb vandaag ook maar eens een bestelling de deur uit gedaan voor de mkp1837.
Ben na al die verhalen ook wel nieuwschierig geworden.  :music:

Nu nog een goed adresje voor de silver mica's.

http://www.ebay.com/itm/400700794225

Magura

Bedankt voor de link! Zijn die 100v mica's een beetje makkelijk te solderen?
Arcam AVR450 - Audiophonics LPA-S400ET - Arcam CD23T - Auralic Aries Mini - B&W N804 - B&W CMC/M1- Dali sub E9F - Vero 4K+ - Atlas Hyper 3.5 - Audioquest

BMW850

Citaat van: Magura op juni 11, 2014, 21:51:20
Bedankt voor de link! Zijn die 100v mica's een beetje makkelijk te solderen?

Zie foto 500v en 100v ...
De pootjes zitten iets dichter bij elkaar bij de 100v versie.
Bij de laatste laser modificatie heb ik ze op dezelfde plek gesoldeerd waar de andere verwijderd zijn, dus op de eilandjes.

Rudy

Magura

Dat moet wel lukken. Zeker met een loep.
De laser en het printje is wel erg fragiel.
Uitschieten met je bout kan je zo een loopwerkje kosten...

Matthijs

Ach Rudy, ik heb ook wel eens van die dagen....

Zo zal ik bv nooit vergeten dat een collega eindelijk eens kwam luisteren bij mij...terwijl ik hem zie parkeren viel er een kanaal weg...!!!!! :nopompom:

Maar goed het leuke is dat de bypass een upgrade geeft..

Mijn test laserplatform waar de Vishay op zit skips aan het einde ..dus laser eruit en het platform de prullebak in...tja het blijft goedkoop chinees spul...maar als je er wat van weet te maken kan het gek lopen  O0

Audio Hobby Optima Forma...

Rudy want vond je van de laatste mod...dus ik bedoel luisteren met de drie modificaties op je platform en daana met de vierde erbij.  ;)

Terug gaan naar een standaardboard zegt nu niet veel meer... :D

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni 12, 2014, 08:52:07
Rudy want vond je van de laatste mod...dus ik bedoel luisteren met de drie modificaties op je platform en daana met de vierde erbij.  ;)

Terug gaan naar een standaardboard zegt nu niet veel meer... :D

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd want mijn andere loopwerk paste Tibi's puck niet goed op zodat de cd slipte er zit dus ook verschil in de opening van de cd staander.
Ook omdat mijn voorversterker stuk is gegaan en dat is weer heel anders luisteren.
Maar dat ga ik zeker nog een keer doen, anders is het geen verbeterde modificatie.

Maar ik ga even rustig aan doen want ben de laatste paar dagen zeer moe na een keel operatie, heb namelijk 2 volledige narcose 's binnen een half jaar gehad en de laatste narcose met morfine erbij tegen de pijn.

Rudy
Edit: Niets ernstigs, had een vernauwing in de keel zodat ik geen goede nachtrust kreeg en adem stops had. (geen apneu)

Nahpets

Beterschap na-aper  ;) Ik loop al sinds mijn 6e met een litteken op mijn keel.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

hvlemmi

Na eerst de foto's gezien te hebben kwam er een soort van horror-cd lancering beeld in me op. Gelukkig valt het alles mee, beterschap. Ik vind het trouwens erg leuk dat na een hoop voorspel er eindelijk gebouwd en ge-mod wordt. Ik kijk met plezier met jullie mee. Succes!
Societies have always been shaped more by the nature of the media by which men communicate than by the content of the communication.

BMW850

Iedereen bedankt,

Vandaag kwamen de 2 transistoren binnen dacht maak dit nog even klaar maar er was een witte bestaande draad van de 41-step Attenuator afgeknapt bij de soldering door de bewegingen van de volume knop, zie foto met pijl ...
Ook weer opgelost en daar word je weer vrolijk van  ;D

Rudy

Gelukkig...trouwens die diy zilverbedrading (in teflon)  ben ik zoveel als mogelijk mee gekapt...het breekt...en veel erger het kan soms al in een heel ver stadium zijn zonder dat je het weet....buigen is al beschadigen... :(

phy

beterschap Rudy!

Hier heb ik het woooow effect nou ook
dat is echt een groot verschil hoor!
veel opener en kleine details die ik nog nooit eerder gehoord heb
erg mooi  8)
Maar na de modificatie weigeren bepaalde cd's of ik moet een paar keer inlezen om de t.o.c te krijgen of duurt het langvoor hij ingelezen is
het loopwerkje heeft voorheen nooit geweigerd.

Hoi Robert,

Aan de hand van welke modificatie was dit...
Ik herinner mij een DIY forummer met dezelfde klacht....

EDIT
ik heb gisteren een platform verwisseld voor een gemodde laserkop welke oversloeg...dmv platform uitwisselen was dit opgelost....helaas in mijn geval was het een ongetest platformpje.

Mogelijk heeft de laserkop een specifieke instelling afgesteld op het specifieke platformpje.
Trimmerwaarde  bv. 600...700....1k is er gemeten. dan moet het misschien een beetje geluk zijn dat je een passend platformpje pakt.

Het is maar een idee.....

BMW850

Citaat van: phy op juni 13, 2014, 00:00:01
beterschap Rudy!

Hier heb ik het woooow effect nou ook
dat is echt een groot verschil hoor!
veel opener en kleine details die ik nog nooit eerder gehoord heb
erg mooi  8)
Maar na de modificatie weigeren bepaalde cd's of ik moet een paar keer inlezen om de t.o.c te krijgen of duurt het langvoor hij ingelezen is
het loopwerkje heeft voorheen nooit geweigerd.

Pffff, ik kon weer niet stil zitten  :butbut:

Was natuurlijk heel benieuwd wat het perfecte loopwerk deed in mijn Shigaclone  ;)
En wat denk je GEEN TOC, dus een ander gemodificeerde  laser er in precies hetzelfde geen TOC. (deze mist de eerste 100nf modificatie)
Hele loopwerk daarna teruggezet in de Vicol MK2 direct TOC en spelen maar  :nervous:

Dus zeg het maar waar dit aan ligt ... ?
Alle nieuwe onderdelen op de lasers zijn vast gezet met een lijmpistool dus die kunnen geen kant meer op.

Ga nu een nieuw loopwerk in de Shigaclone zetten zonder modificaties en als deze goed werkt ga deze dan stap voor stap aanpakken.

Rudy

BMW850

Het nieuwe loopwerk doet het direct TOC  ;D
Ga toch eerst alleen de laser overzetten ... kijken of dit wel werkt.

Rudy

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.