Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Erik van Voorst (in memoriam)

Ik heb trouwens de gok genomen en weer eens een puck besteld...ditmaal bij Tibi...verdient hij wel met al die inspanningen... ;)
Dan kan ik in ieder geval mijn overige loopwerkjes meteen beluisteren.l
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni  3, 2014, 15:23:32
Ik heb trouwens de gok genomen en weer eens een puck besteld...ditmaal bij Tibi...verdient hij wel met al die inspanningen... ;)
Dan kan ik in ieder geval mijn overige loopwerkjes meteen beluisteren.l

Deze zijn heel goed gemaakt Erik, als de cd wiebelt ligt het aan de as van de motor.

Rudy

Okido...zal hem overigens enkel voor testdoeleinden gebruiken.

Je pakketje is binnen...bedankt...mijn pakketje is ook binnen...maar wat blijkt ik heb Arcotronics 1nF gekregen ipv 100nF...ook nog eens mijn eigen schuld....verkeerde aangeklikt.
Er rust gewoon een vloek op  :D
De zilver micas vind ik groot (500v) maar goed.

De 100nF ga ik opnieuw bestellen.

Mocht je wat van mijn zilver micas willen 1nF en/of ook wat van de Arcotronics 1nF  (lekker klein  :-X) PM mij maar dan gooi ik wat op de post voor je.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni  3, 2014, 18:06:46
Okido...zal hem overigens enkel voor testdoeleinden gebruiken.

Je pakketje is binnen...bedankt...mijn pakketje is ook binnen...maar wat blijkt ik heb Arcotronics 1nF gekregen ipv 100nF...ook nog eens mijn eigen schuld....verkeerde aangeklikt.
Er rust gewoon een vloek op  :D
De zilver micas vind ik groot (500v) maar goed.

De 100nF ga ik opnieuw bestellen.

Mocht je wat van mijn zilver micas willen 1nF en/of ook wat van de Arcotronics 1nF  (lekker klein  :-X) PM mij maar dan gooi ik wat op de post voor je.

Hoi Erik,

Ik heb net onder de laser gekeken en er een 100nf 1837 mkp boven gehouden en heb de pennen afgeknipt op lengte maar het moet/gaat wel passen, dus je zou al een begin kunnen maken je hebt de 1nf silvermica en 2x een 100nf 1837   ;)
Dan kan deze alvast inspelen  ;D

Ik heb mijn 1nf silvermica nog niet binnen (was gisteren verstuurd)  hopelijk is deze er morgen dan ga ik deze erin solderen met de 100nf 1837 mkp.

Rudy

Yepp...eerst even drie platformpjes op rij geschikt maken nu met mijn nieuwe afspeel puck  ;)

Daarna 1 modificatie per keer en luisteren met een terugkeer steeds naar het origineel met smds.
Dat is mijn plan daar wijk ik niet vanaf.... 8)

phy

Citaat van: Erik van Voorst op juni  3, 2014, 19:59:29
Yepp...eerst even drie platformpjes op rij geschikt maken nu met mijn nieuwe afspeel puck  ;)

Daarna 1 modificatie per keer en luisteren met een terugkeer steeds naar het origineel met smds.
Dat is mijn plan daar wijk ik niet vanaf.... 8)
Super dat je daar zo de tijd en energie in wil steken Erik
ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!

BMW850

Zo ik heb vandaag de laser modificatie gedaan en had een bril op van +4   ::)
Loopwerk weer aangesloten en het werkt, eerste indruk zeer goed  ;D
Nu kan het lekker inspelen :popcorn:

Ga later met een lijmpistool alles vast zetten 

Rudy

BMW850

Het is handig als je een reverence Shigaclone hebt zodat je de weg niet kwijt raakt met modificeren van de andere Vicol Black Shiga.
Vanmiddag geluisterd maar de verbeteringen vind ik minimaal het woooow effect heb ik niet geconstateerd (terwijl ik eerst zei eerste indruk zeer goed) kun je zien hoe gauw je de weg kwijt bent  ;)
Ook heb ik geen idee welk merk silvermica ik heb geïnstalleerd.

Maar heb vandaag deze besteld: http://www.ebay.com/itm/400700794225
Manufactured by Cornell Dubilier, these are best military grade dipped silver mica capacitors with an epoxy flame proof covering, 1000pF at 100V, close 5% tolerance.
Superb stability and reliability capacitor.
11mm x 6mm with long 40mm leads.

Morgen maar weer verder luisteren zodat ze de tijd hebben om in te spelen.

Rudy

Ach wat een tegenvaller....had ik niet verwacht eigenlijk na de enthousiaste Tibi commentaren.

Mogelijk ben je inderdaad weer in de bekende modificatie valkuil gestapt...(te veel parameters veranderen)...maar aan de andere kant als het een zo uitgesproken wow effect geeft moet je het verschil natuurlijk meteen op kunnen pakken....zou je zeggen.

Enfin ik ga vanavond met mijn audio-vriend eens een poging wagen om iets (voor mezelf) in kaart te brengen.

Het loopwerk staat alweer te spelen met een "standaard" platform.

Rudy waarom vroeg je aan mij geen silver micas...ik heb nu ze liggen ??
Was wel het minste wat ik als tegenprestatie kan doen  8)

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni  5, 2014, 18:17:10
Ach wat een tegenvaller....had ik niet verwacht eigenlijk na de enthousiaste Tibi commentaren.

Mogelijk ben je inderdaad weer in de bekende modificatie valkuil gestapt...(te veel parameters veranderen)...maar aan de andere kant als het een zo uitgesproken wow effect geeft moet je het verschil natuurlijk meteen op kunnen pakken....zou je zeggen.

Enfin ik ga vanavond met mijn audio-vriend eens een poging wagen om iets (voor mezelf) in kaart te brengen.

Het loopwerk staat alweer te spelen met een "standaard" platform.

Rudy waarom vroeg je aan mij geen silver micas...ik heb nu ze liggen ??
Was wel het minste wat ik als tegenprestatie kan doen  8)

Nee, deze keer ben ik niet in de valkuil gestapt want alle modificaties die ik heb gedaan is het er niet minder op geworden en het zijn tenslotte allemaal dezelfde modificaties die Tibi ook heeft gedaan.
Alleen de C19 47uF daar heb ik een super E-Cap configuratie die ga ik morgen weer veranderen en terug solderen naar origineel.

Ik kwam deze1nf  silvermica tegen en waren 100V misschien wat kleiner zodat deze er dichter op gesoldeerd kan worden en Manufactured by Cornell Dubilier vandaar dat ik deze heb besteld.
En het kan ook zijn dat het niets uitmaakt we zullen zien  ;)

Rudy

Okay duidelijk.

Nog steeds jammer Rudy want wij ervaarde een enorm verschil met deze modificatie.
Zo groot dat je niet eens terug wilde naar de oude situatie.....(wel even gedaan)  ;)

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni  6, 2014, 00:09:05
Okay duidelijk.

Nog steeds jammer Rudy want wij ervaarde een enorm verschil met deze modificatie.
Zo groot dat je niet eens terug wilde naar de oude situatie.....(wel even gedaan)  ;)

Ik heb het simpele clock(je) er nog in zitten misschien dat ik daarom niet het wow effect heb gehoord, Tibi heeft er een TentLabs clock in zitten en jij een Trichord.
Vanavond weer geluisterd het is bij mij een kleine verbetering precies hetzelfde als de vorige laser modificatie.

Rudy

BMW850

Vandaag een ander origineel loopwerkje gemonteerd en dit klonk veel mooier  :o
Alles na gemeten ook op sluiting en er was niets verkeerd misschien is het wel te warm geworden bij de laser, ik heb nu een andere laser gemonteerd op het zelfde loopwerk.

Ga dit type silvermica niet terug plaatsen, nu maar wachten op de postbode op de andere Cornell Dubilier 1nf silvermica's.
Ik wil ook het wooow effect horen  :crazy:

Wordt vervolgd,
Rudy
Edit: Het loopwerk wat ik gebruikte icm met de Vicol MK2 was een oude die ik nog had liggen nu ik nadenk had ik daar al een keer problemen mee gehad.
Ik had deze geïnstalleerd omdat het motor asje mooi recht was.

phy

Citaat van: BMW850 op juni  6, 2014, 17:35:57
Vandaag een ander origineel loopwerkje gemonteerd en dit klonk veel mooier  :o
Alles na gemeten ook op sluiting en er was niets verkeerd misschien is het wel te warm geworden bij de laser, ik heb nu een andere laser gemonteerd op het zelfde loopwerk.

Ik had dit eerder ook al eens gemerkt ieder loopwerkje klinkt anders.
Ik heb geen losse loopwerkjes naast elkaar gehoord maar complete met besturingsprint uit de boombox ongemodificeerd ,en daar zaten best grote verschillen tussen.
Maar of dit nou aan het loopwerk of aan de besturingsprint heeft gelegen weet ik niet. 

Hoi Rudy,

Je wisselde een gemodificeerde uit tegen een standaard loopwerkje ...of had je dat loopwerkje ook al gemod.

Na 20 uur spelen lijkt het wel steeds mooier te klinken  8)

Zojuist via ebay weer Vishay en Zilver Mica besteld....kan ik er nog een paar maken...en nog wat kleine testjes?

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni  8, 2014, 11:11:32
Hoi Rudy,

Je wisselde een gemodificeerde uit tegen een standaard loopwerkje ...of had je dat loopwerkje ook al gemod.

Ja het was een gemodificeerde tegen een standaard loopwerk  :o
Net wat Robert zegt, dat er verschil in zit heb ik ook al eens mee gemaakt in het begin dat we ermee begonnen.
Ook de afstand tussen laser en het cd schijfje kan veel verschil in zitten want het loopwerk van mijn kameraad kon sommige cd niet lezen dat was de MK2 versie.
Hier een tekening wat de afstand moet zijn ...

Rudy

Maakt dat wat uit dan MKI of MKII...ze komen toch allemaal met hetzelfde chinese losse laserplatformpje of wijzigt Tibi daar iets aan ?

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op juni  8, 2014, 14:53:43
Maakt dat wat uit dan MKI of MKII...ze komen toch allemaal met hetzelfde chinese losse laserplatformpje of wijzigt Tibi daar iets aan ?

MK1 en MK2 maakt niet uit, er zit verschil in de loopwerken.
Vandaag een paar nieuwe laser platformpjes getest bij 1 was ik het bulb'je tin vergeten weg te halen toen ik deze aansloot, deze heeft nu problemen met inlezen (toc), zou de laser daarvan stuk gaan?

Ook 1 geprobeerd waar je geen puck bij nodig hebt (klik systeem zoals laptop) ook problemen met TOC.

Daarna 2 platforms getest, naar de 1e laser modificatie met de 100nf 1837 mkp en de ander zonder modificatie en dat maakt nu echt veel verschil in het voordeel van de 100nf 1837 mkp modificatie  ;D
Ben nu wel heel benieuwd naar de volgende modificatie met het woooow effect  ;D

Rudy

weust

Gebruik je nou allemaal Sanyo loopwerken zoals Vicol ze gebruikt/aanbied, of ook andere merken?
Dat is mij eigenlijk nog niet helemaal duidelijk. Of er dus verschil zit in aansturing naar de diverse merken loopwerken.
Met name dan de motor en tracker.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BMW850

Nu heb ik een laser daar staat op Sanyo en ik heb ook loopwerken daar staat alleen een nummer op.

Rudy

BMW850

Heb de stoute schoenen toch maar aangetrokken  :o
Wooooow eindelijk   ;D
Kon niet wachten op de andere silvermica's.

Rudy

BMW850

BMW850

weust

Citaat van: BMW850 op juni  8, 2014, 21:25:17
Nu heb ik een laser daar staat op Sanyo en ik heb ook loopwerken daar staat alleen een nummer op.

Rudy

Ik bedoel echt het hele loopwerk, dus inclusief laser, motoren en ophanging.
Het gaat uiteindelijk om de aansturing van de diverse onderdelen los van elkaar.
Als er verder geen bijzondere electronica voor zit, dan lijkt mij dat in principe het niet uitmaakt welk merk/model je gebruikt?

(Ik krijg ook geen emails meer met topic reply notifications. Wazig)
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4