Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

BMW850

Als jullie de Vicol Shiga MK2 nog niet thuis hebben en niet zien zitten om deze LDO miniregulators zelf te solderen bestel deze er dan gelijk bij of beter nog laat deze gelijk monteren op de print.
Regel het nu zodat je achteraf niet hoeft te prutsen met SMD onderdelen  :crazy:

Ik heb alle modificaties nog niet gedaan omdat ik de meeste bestellingen nog niet binnen heb, maar kan wel zeggen deze Vicol Black Shiga MK2 klinkt nu al geweldig  ;)

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Nahpets

Hoi Rudy,

Beetje genant, maar ik heb geen idee wat ik aan "ze" moet vragen. Welke aanpassing zou er vanaf de std Shiag mkII volgens jou in ieder geval moeten plaatsvinden?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

BMW850

Dit kun je hem vragen: I was wondering if it would be too late to ask for two miniregs  to be mounted on mine?

CiteerWelke aanpassing zou er vanaf de std Shiag mkII volgens jou in ieder geval moeten plaatsvinden?
Deze vraag is al beantwoord Reactie #846 en dat zijn de kosten niet (kun je zelf uitrekenen bij Parts), deze modificaties kun je zelf doen.

Rudy

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: BMW850 op mei 23, 2014, 17:02:56
As I said the cap is 100nF X5R.
Almost any capacitor will be better, but must be small enough do not affect mechanic operation. Also big caps with long leads are out discussion here. The cap must be as close as possible to laser.

My choice is Arcotronics MKT. It is good, cheap, have exceptionally low ESR, and small enough to be soldered directly on laser pins.
Another candidate could be VISHAY-RODERSTEIN MKP-1837.

I consider this modification the most important and the most effective so far. Give it a try and let me know your results.

Hoi Rudy,

Wat een leuke "ontdekking"  !!!!...waar kan ik hier meer over lezen (op het USA ben ik tot begin maart teruggegaan maar kon niets vinden).

Groetjes
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Citaat van: Erik van Voorst op mei 27, 2014, 12:17:01
Hoi Rudy,

Wat een leuke "ontdekking"  !!!!...waar kan ik hier meer over lezen (op het USA ben ik tot begin maart teruggegaan maar kon niets vinden).

Groetjes
Erik

Tibi haalt het hele loopwerk over de kop en komt deze onderdelen tegen  ;D
Je kunt er makkelijk bij om deze SMD capacitor door te knippen en dan NIET de nieuwe 100nf VISHAY-RODERSTEIN MKP-1837 solderen op de kleine soldeer eilandjes waar de SMD cap uitgekomen is maar op de plek zie tekening...Reactie #848

Rudy

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp zie ik.....ga ik mee experimenteren en laat het je weten.
Heb jij een link waar die dat heeft neergemailed ?

gr
Erik
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

BMW850

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

BMW850

Citaat van: Nahpets op mei 27, 2014, 13:15:22
Order is aangepast.

Mooi dat het is gelukt, deze LDO miniregulators is een verbetering ten opzichte van de standaard uitvoering.
De andere modificaties zijn, een onderdeel eruit solderen en een nieuwe er weer in en dat moet toch lukken  ;)
Heb je ook de Tentlabs XO 16,9344MHz erin laten zetten?
Ik heb het niet gedaan, denk dat ik daar de Trichord 4 clock voor ga gebruiken.

Vrg,
Rudy

Nahpets

Nee, de rest is standaard. Ik heb zelf echt 2 linkerhanden.

Eerst maar eens luisteren, en dan zien of er behoefte aan modificeren is. De speler is niet bedoeld als voornaamste bron, meer makkelijk/leuk om er bij te hebben.
I love everybody!
some I love to avoid,

BMW850

Citaat van: Nahpets op mei 27, 2014, 13:46:44
Nee, de rest is standaard. Ik heb zelf echt 2 linkerhanden.

Eerst maar eens luisteren, en dan zien of er behoefte aan modificeren is. De speler is niet bedoeld als voornaamste bron, meer makkelijk/leuk om er bij te hebben.
Deze speler wordt dadelijk wel jou voornaamste bron om lekker naar muziek te luisteren maar daar komen we later nog wel op terug  ;)
Je hebt gelijk eerst maar eens luisteren dat is geen straf ;)

Rudy

BMW850

Ik zie dat er een Nederlander is die geen Al non magnetic CD puck - 24 euro heeft besteld  :lookaround:
https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0AuQF0EAtUutedFBxckJoUjF6SzN0R3IxblBTclpGVlE#gid=0

Ik zou deze puck er maar bij bestellen deze draait mooi op de cd staander zonder dat deze wiebelt.
En zonder boombox heb je geen puck en geen afstandsbediening!

Rudy

weust

Het project lijkt mij erg tof om te doen. Ik houd wel van solderen op de vierkante millimeter namelijk.

Wat mij wel opvalt na het doorlezen van dat builders topic is dat TibiVicolWhatever zelf nog steeds bezig is met modificeren tijdens het opbouwen.
Heel leuk en aardig, maar als je alleen wilt bouwen is er bijna geen beginnen aan zo.
Geeft mij het idee te wachten tot alles uitgekristalliseerd is voor ik er zelf aan begin.
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

BMW850

Citaat van: weust op mei 27, 2014, 17:45:19
Het project lijkt mij erg tof om te doen. Ik houd wel van solderen op de vierkante millimeter namelijk.

Wat mij wel opvalt na het doorlezen van dat builders topic is dat TibiVicolWhatever zelf nog steeds bezig is met modificeren tijdens het opbouwen.
Heel leuk en aardig, maar als je alleen wilt bouwen is er bijna geen beginnen aan zo.
Geeft mij het idee te wachten tot alles uitgekristalliseerd is voor ik er zelf aan begin.

Ga er maar vanuit dat het al uitgekristalliseerd is hij moest een basis versie maken i.v.m. de kosten.
Dat hij nu een versie maakt met gemodificeerde onderdelen, ga er ook maar vanuit dat de meeste modificaties van te voren allemaal is gedaan hij loopt al een tijdje mee op het diyaudio forum.
Hij laat nu stap voor stap zien wat de mogelijkheden zijn om een "perfect" loopwerk te maken zonder te veel kosten te maken.

Rudy

weust

Die basis versie snap ik, en ik zag ook dat er al een high grade versie is.
Zoals ik het lees/las komt kwam het mij wat over als Millon.
Heel goede luidspreker uitbrengen, maar elk model dat verkocht word is een andere revisie.
Welliswaar beter, maar anders dan het origineel.
Dat brengt onrust bij mij.

Ik hoop dat aan het eind van de bouw hij een lijst kan opstellen met de beste componenten (uiteraard naar zijn inzicht en gehoor). Dat zou dan een punt zijn waarop ik wil gaan bouwen.

Trouwens, is de voeding ook simpel extern te plaatsen?
Devialet 200 | Marten Django L | MIT Terminator 2 luidspreker bekabeling | Technics SL1210 MkII / Ortofon 2M Red | Philips CD940 (gemodificeerd) | Philips 42PF9803 | PS3 / PS4

tonus

Citaat van: Nahpets op mei 27, 2014, 13:15:22
Order is aangepast.

wat kost deze aanpassing? Ik heb zelf ook een pakketje in bestelling staan....

Nahpets

I love everybody!
some I love to avoid,

tonus

phy

ik heb net de condensator vervangen voor een Arcotronics
die had ik nog liggen het is 2 minuten werk  :)
de weergave is vloeiender dat is mijn eerste indruk
maar ik moet er nog eens goed voor gaan zitten met meer muziek
volgens mij is dit wel een mooie upgrade 

jeepee

Is het nu zo dat die Shiga MKII veel beter is dan de MK I? (de MK I moet ik nog steeds in elkaar zetten)

BMW850

Citaat van: jeepee op mei 28, 2014, 12:33:19
de MK I moet ik nog steeds in elkaar zetten

Na alle hulp met foto's erbij nog steeds geen begin gemaakt  :o

jeepee

Citaat van: BMW850 op mei 28, 2014, 15:00:28
Na alle hulp met foto's erbij nog steeds geen begin gemaakt  :o

Nee dat is heel slecht idd. Ik heb vanaf 2 juli vakantie en dan ga ik een poging wagen.
En ik heb nog geen puck. Kan ik die het beste bij Vicol bestellen?

BMW850

Citaat van: jeepee op mei 28, 2014, 15:55:45
Nee dat is heel slecht idd. Ik heb vanaf 2 juli vakantie en dan ga ik een poging wagen.
En ik heb nog geen puck. Kan ik die het beste bij Vicol bestellen?

Een avondje bezig zijn en het is klaar, daar hoef je geen vakantie voor te hebben  :P
Een puck en een afstandsbediening kun je bij Vicol bestellen.

Vrg,
Rudy

BMW850

Citaat van: phy op mei 28, 2014, 12:27:52
ik heb net de condensator vervangen voor een Arcotronics
die had ik nog liggen het is 2 minuten werk  :)
de weergave is vloeiender dat is mijn eerste indruk
maar ik moet er nog eens goed voor gaan zitten met meer muziek
volgens mij is dit wel een mooie upgrade

Welke waarde heb je gebruikt 100nf ?

Rudy

phy