Betaalbaar CD Transport de Shigaclone, de opbouw van de Vicol Black Shiga MK2

Gestart door BMW850, april 1, 2009, 18:08:46

Vorige topic - Volgende topic

jeepee

Citaat van: Pjotr27 op september 11, 2012, 13:09:11
Nee vorige week zijn de displays binnen gekomen, nu gaan ze alles nog in elkaar zetten en testen en dan versturen... duurt nog wel een paar weken voor er iemand iets binnen heeft...

Er is nu ook een remote verkrijgbaar via het Diy forum, kan je apart orderen voor een kleine 30 euro...

Dank voor de update.

August

Remote heb ik maar wel alleen de pcb en chip genomen, die durf ik zelf wel te solderen. Het leukste wordt straks een behuizing ontwerpen, ook voor de ab. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie bouwsels.

Pjotr27

Citaat van: August op september 13, 2012, 14:08:58
Remote heb ik maar wel alleen de pcb en chip genomen, die durf ik zelf wel te solderen. Het leukste wordt straks een behuizing ontwerpen, ook voor de ab. Ik ben dan ook benieuwd naar jullie bouwsels.

Als die van mij klaar is zal ik wel een paar foto`s posten...
Gaat in ieder geval met hout en brons iets fabriceren...
Loopwerk monteren op brons plaat en mooie houten kast eromheen....
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hoi

Heeft al iemand iets ontvangen......en het stabiel werkend.....ik  sta namelijk op het punt om te betalen voor 2 stuks...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

jeepee

Neen en ik heb iets van 9 auf betaald. Maar wel via paypal dus dan ben je verzekerd tegen niet levering. (moet eigenlijk wel even gaan kijken welke termijn ze daarbij hanteren)

phy

Citaat van: Erik van Voorst op september 26, 2012, 20:43:32
Hoi

Heeft al iemand iets ontvangen......en het stabiel werkend.....ik  sta namelijk op het punt om te betalen voor 2 stuks...
Ik heb er in Augustus 2 betaald ik laat het wel weten als ik ze heb.
1 laat ik origineel en de ander ga ik mee experimenteren

BMW850

First ready mounted and tested kits will be shipped this week. :-)

Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

Pjotr27

Ben benieuwd, ik was zo`n beetje de 1e die heeft betaald...
Laat het weten als die van mij verzonden is...
Sansui Au-8500, Sun Audio SVC-300 voorversterker, Sun Audio SV-2A3PE eindversterkers, zilver luidsprekerkabels, Silindo Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Pjotr27

Ik zag dat de producent van de printplaten voor de Shigaclone ook luidsprekerkabels maakt...
Ik heb geen idee hoe het klinkt, wel dat het er geweldig uitziet...
http://www.vicol-audio.ro/speaker.php

Heeft er iemand enig idee of dit wat kan zijn?
Ik kan wel een setje bestellen maar het is toch wel even 500 euro...

phy

Citaat van: Pjotr27 op september 28, 2012, 13:01:52
Ik zag dat de producent van de printplaten voor de Shigaclone ook luidsprekerkabels maakt...
Ik heb geen idee hoe het klinkt, wel dat het er geweldig uitziet...
http://www.vicol-audio.ro/speaker.php

Heeft er iemand enig idee of dit wat kan zijn?
Ik kan wel een setje bestellen maar het is toch wel even 500 euro...
Ik heb geen idee, maar het lijkt mij als ik de opbouw zo lees wel een hele mooie kabel!

Heeft iemand al wat werkende ....ik heb mijn bestelling maar even op hold...
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

phy

Misschien volgende week
we wachten geduldig  ;D
Ik dacht dat jij er ook een besteld had?

Yepp, maar even " op hold " gezet...eerst eens kijken wat het nu echt is/doet..... ;)

Ben ook nu met een Mega Badkamer project bezig.....als die af is dan mag ik weer een audioproject opstarten... :devil:

phy

Citaat van: Erik van Voorst op oktober 18, 2012, 18:41:34
Yepp, maar even " op hold " gezet...eerst eens kijken wat het nu echt is/doet..... ;)

Ben ook nu met een Mega Badkamer project bezig.....als die af is dan mag ik weer een audioproject opstarten... :devil:
Ja alles op zijn tijd.
Ik verwacht echt niet dat de Shigaclone beter zal zijn dan mijn loopwerk dat ik nu gebruik maar misschien wel beter dan een standaard boombox donor.
Het is voor mij gewoon weer wat leuks om mee te experimenteren en eigen ervaring op doen.
Geen vervanging van mijn huidige loopwerk.

phy

Ik kreeg vandaag een mailtje dat mijn loopwerkjes gisteren zijn verzonden  :)

phy

Pjotr27

BMW850

Citaat van: Pjotr27 op oktober 26, 2012, 18:36:34
ZIet er goed uit, al wat geprobeerd?

Ben ook zeer benieuwd hoe deze Shiga klinkt zonder modificatie  ;)

Rudy

phy

Ik heb het nu vergeleken met mijn huidige loopwerkje maar dat is geen eerlijk vergelijk  :o
Vanavond ga ik weer eens een standaard loopwerkje aansluiten om dat weer eens te horen en zal dan iets over de Vicol shiga clone melden .
dan kan ik misschien wat optimistischer schrijven  ;D

BMW850

Citaat van: phy op oktober 29, 2012, 07:17:22
Ik heb het nu vergeleken met mijn huidige loopwerkje maar dat is geen eerlijk vergelijk  :o
Vanavond ga ik weer eens een standaard loopwerkje aansluiten om dat weer eens te horen en zal dan iets over de Vicol shiga clone melden .
dan kan ik misschien wat optimistischer schrijven  ;D

Ik denk en weet wel zeker dat de voeding heeeel belangrijk is en word met de Vicol shiga clone  ;)
Dat geld ook voor mijn DDDAC.

Vrg,
Rudy

BMW850

Robert, laat de Vicol shiga clone een paar dagen draaien op repeat kan hij mooi inspelen  ;)

Rudy

August

Ik heb mijn kit ook binnen, eens kijken wanneer ik tijd heb om eens een testopstelling op een plankje te schroeven.

jeepee

Citaat van: August op november  6, 2012, 17:34:47
Ik heb mijn kit ook binnen, eens kijken wanneer ik tijd heb om eens een testopstelling op een plankje te schroeven.

Waneer heb jij besteld?
Ik heb het rond 10 augustus gedaan maar nog niets binnen.
Ook nooit eens een mailtje met een bestellingsupdate!

August

1 augustus besteld en betaald. Het gaat op volgorde dus dan ben jij ook bijna aan de beurt. Als je in de google-docs spreadsheet kijkt, kun je zien of het al verzonden staat. Je krijgt ook nog een mailtje met verzendbewijs als het verzonden is. Duurt een paar dagen vanuit Roemeniƫ. De mijne was donderdag verzonden en vandaag aangekomen.

jeepee

Citaat van: August op november  6, 2012, 17:50:38
1 augustus besteld en betaald. Het gaat op volgorde dus dan ben jij ook bijna aan de beurt. Als je in de google-docs spreadsheet kijkt, kun je zien of het al verzonden staat. Je krijgt ook nog een mailtje met verzendbewijs als het verzonden is. Duurt een paar dagen vanuit Roemeniƫ. De mijne was donderdag verzonden en vandaag aangekomen.

Dank voor de info. Dat is goed nieuws.